Epizody(10)
-
Návrat domů (E01)
-
Meč a koruna (E02)
-
Guinevere (E03)
-
Dáma v jezeře (E04)
-
Spravedlnost (E05)
-
Tři cesty (E06)
-
Dlouhá noc (E07)
-
Igraine (E08)
-
Bitva o Bardonský průsmyk (E09)
-
Zúčtování (E10)
Obsahy(2)
Král Uther nečekaně umírá a následkem toho je Anglie zmítaná chaosem. Mysl mocného kouzelníka Merlina zatemňují vize temné budoucnosti, a proto se rozhodne na trůn dosadit mladého a vášnivého Artuše, Utherova nemanželského syna a dědice, který byl vychován jako prostý poddaný. Na scéně je ovšem i další hráč - Artušova nemilosrdná a ambiciózní sestra Morgana, jež neváhá vyvolat nadpřirozené síly, aby si nárokovala korunu a bojovala s Artušem až do hořkého konce. Nastává čas epického boje o nadvládu a mladý král projde v těchto temných časech krutou zkouškou ve snaze spojit království roztříštěné válkou. V této svízelné situaci bude Artušovi jediným světlem naděje krásná Guinevera. (oficiální text distributora)
(více)Recenze uživatele Laerry k tomuto seriálu (1)
Camelot (2011)
Srovnám-li tento seriál s britským Merlinem, Camelot je vedle něj více realističtější počin, založený na středověké věrohodnosti, z níž bylo vyextrahováno magično a nadpřirozeno, které je zde zastoupeno především přírodními silami. Zatímco v Merlinovi si celý mýtus buduje základy pozvolna, na pozadí epizodických dílů, ve kterých kouzla hrají zásadní roli; tak Camelot již vychází ze zavedených pověstí, které upravuje tehdejšími konvencemi a magii odsunuje na okraj. Příběh tak míří za jasným cílem a snaží se nahlížet na známé charaktery z jiného pohledu, ne jako na chrabré hrdiny středověkého eposu, ale jako na obyčejné smrtelníky, se všemi charakterovými vadami a slabinami. Zda vám tento styl sedne více, záleží už jen na vás. Já raději zůstanu u zábavného a sympatičtějšího Merlina a Artuše z produkce BBC. Jelikož v téhle verzi jsou mi téměř všechny postavy silně nesympatické a jejich osudy jsou mi s každou další epizodou víc a víc ukradené. Jediné, co občas situaci zachraňuje, je Eva Green, jejíž Morgana povýšila na plnohodnotnou, chybující, zrazenou a ublíženou postavu, jejíž psychologický vývoj je lépe načrtnut, než v jiných adaptacích. O Artušovi či Merlinovi (Joseph Fiennes je neskutečně irritující) se raději zmiňovat nebudu, protože jejich výkony nestojí za řeč. ()