Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bathoryčka
    ****

    Nj, s příběhy o Camelotu to nemá skoro nic společného, ale ne na všechny "historické" kousky musíme koukat právě kvůli té historii, no ne? Do role Artuše mohli vybrat někoho daleko pohlednějšího a ne zženštilého, snad i tepléhoho, blonďáka, ale sexy Merlin a krásná Morgan to zachránili. Moc hodnotu toto dílo sice nemá, ale nechá se na to koukat a mě to prostě bavilo...(23.9.2012)

  • Tom_Lachtan
    **

    špatně obsazená velenuda s jedním velmi zábavným čarodějem (jedno z nejzajímavějších tvárněních Merlina, hypnotizujícím odhaleným hrudníkem Evy Green a hezkou znělkou. Toť vše, co se zde dá pochválit. A přitom tam je skryt tak nehorázně obrovskej potenciál... Holt, na další verzi Artušovský legendy je třeba si pár let počkat...(4.3.2013)

  • Morien
    **

    Během loňského roku jsem velmi zapracovala na svojí schopnosti dívat se na špatné a pochybné filmy a intelektuálně a emocionálně se z nich naučit víc než z filmů takzvané áčkové produkce, tak jsem se rozhodla v duchu této tradice bombasticky odstartovat nový rok seriálem o rytířích kulatého stolu, který by měl mýtickou inspirací přímo přetékat. Boy, was I wrong! Nyní přijde výčet více či méně frustrovaných chaotických poznámek, jak jsem si je zapsala během sledování. Nejvíce očividné je asi to, že ačkoliv má seriál deset dílů, děje se tam toho překvapivě málo, respektive rozložení událostí mezi jednotlivé epizody je silně nevyvážené. Hlavní linka se celou dobu táhne hodně pomalu a potom se zbrkle a neústrojně řeší v posledních dvou epizodách. Postavy často vyloží své plány a potom od nich beze slova vysvětlení upustí a zabývají se něčím jiným. To je pro diváka rušivé demotivační. Zajímavě napsané/postavené epizody jsou jenom dvě - "Justice" a "Igraine". Igraine zejména kvůli změně optiky, jakou v sobě královna nese, i když to také podle mě není dotažené na hranice všech možností. Justice tím, že vedle sebe staví etický a duševní konstrukt Artuše i Morgany a ponechává diváka, aby si sám rozhodl, který systém je jeho srdci bližší - takovou nestrannost těžko pohledat i ve světě celovečerního filmu, takže tady na poli obskurního a z větší části nefunkčního seriálu překvapí o to víc. Dělá mi to v hlavě strašný zmatek, protože v takových momentech to vypadá, jako že se tvůrci snaží, aby to něco znamenalo - což je podle mě jedna z nejšlechetnějších aspirací - a tady to má ještě znamenat, že největší zlo nejsou démoni a pekelné síly, ale dav bez paměti a lidé bez představivosti, což se mi taky líbí, ale co všechno to bolestné utrpení kolem, které si člověk při sledování zažije, kolikrát si musí dát pauzu, protože mu bylo trapně za herce i za postavy. Protože postavy, ach ano, postavy a jejich dialogy zde představují ten největší kámen úrazu. Nemám nic proti typologii tohoto Artuše - bledý slabý mladíček mi přijde jako skvělá počáteční volba. Koneckonců pamatuji si na kousek filmu od Bressona, kde taky hrál Artuše roztomilý mladíček a já to byla plodná podívaná. Průser začíná tam, kde se tvůrci rozhodovali, jak se bude tento Artuš chovat. Protože začíná jako blbeček, což je taky normální, každá takováhle postava začíná jako blbeček, viz Luke Skywalker nebo Thomas A. Anderson (také známý jako Neo nebo Vyvolený), jde o to, že v průběhu své cesty hrdiny má ze své naivity a nevinnosti vytěžit moudrost a odhodlání inspirující následovníky a decimující nepřátele. Tento Artuš osm dílů z deseti řeší romantické dilema (a za smrtelný hřích považuji jak slabě a hloupě tvůrci tento vztah vystavěli - tohle nevypadá jako zakázaná osudová láska, ale jako trochu patologické zakoukání na střední škole smíšené s trochou stalkování, naléhání a bezpáteřnosti) a teprve v posledních dvou si učeše culíček, obleče černou obodcovanou bundičku, zasviní se od krve a pokusí se vyhrát divákovo srdce a bitvy o svou zemi. (Abych byla úplně přesná, tak tu bundičku a culíček měl už v již zmiňované epizodě "Justice", což také přispělo k tomu, proč jsem si zrovna tuhle epizodu tolik užila). Ale stejně scenáristé všechen jeho vývoj shodí v posledních třech minutách, kdy se zase zachová tak, jako by se vůbec nic nenaučil a nepřítel tak trumf z jeho rukou (rukou, hihihi) převezme zcela právem. To by se potom Jamie mohl postavit i na hlavu ve snaze přivést takovouhle postavu k životaschopnosti, ale pořád bych to viděla bledě. Já bych ho ze všeho nejraději (a to neplatí jen o tomhle seriálu, ale i obecně jako vyhlídka do budoucnosti) viděla jako bezpohlavního anděla, ale takovou roli mu zatím bohužel nikdo nenapsal, a jsem tak posledních pár dní stalkovala jeho twitter a tumblr, tak myslím ani nenapíše. Není to žádný básník, který by k sobě přitahoval éterické energie. Svoje myšlenky formuje do písňových textů docela banálním způsobem (DRAGONS ARE REAL YOU’LL HAVE TO BELIEVE ME/Its what she says/what she does/and how she loves/keeping me from falling apart/Its how she lives/How she smiles/and how she laughs/that fixed my wasted heart) a tak není divu, že si ho po Burtonovi nevšiml žádný zajímavý režisér a svůj potenciál utápí v Twilightech, Harry Potterech a Burberry reklamách. Na mého Kosťu by se mi velice hodil, jen co je pravda, na zvířátko, které se z dálky dívá na lidi a pro sebe se směje, které mluví očima a zubama a když chce něco poznat, tak si to nejprve osahá. Ale takhle napsaný Artuš mu nedává skoro žádný prostor ukázat, čeho by byl schopen. Zajímavá perlička pro blázny je potom jeho vlastní "film o filmu", který umístil na svoje vimeo. Je to natočené na mobil, podkreslené unylou indie písničkou a stejně nudné, repetitivní a nevzrušivé jako celý seriál. K ostatním figurám - tahle interpretace Merlina se mi dost líbila. Usmívající se nesmrtelný bojácný šašek s temnějšími konturami je přece príma charakteristika a Joseph Fiennes má díkybohu dostatek charismatu, aby ze sebe nějakým způsobem setřásl trapnost dialogů, jakými ho scenáristé obdařili. Oproti tomu Eva Green mě navzdory všeobecnému fanouškovskému jásotu vůbec nenadchla - její och tak hluboce chtěný hluboký hlas v mém vnímání překročil hranici parodie a takovou antagonistku jsem nemohla brát příliš vážně. Navíc myslím ani ona, ani autoři scénáře neměli jasně vybalancovanou tu hranici mezi zranitelnou skutečnou ženou a nedotknutelnou magickou arcibestií. Zbytek ansámblu se dá zhodnotit několika slovy - Tamsin Egerton je naprosto nevýraznou a nezajímavou Guinevere, Claire Forlani zase do moudré a laskavé královny chybí patřičná oduševnělost. Morganinu jeptišku jsem celou dobu chtěla nakopnout, takže aspoň tohle se asi tvůrcům povedlo. James Purefoy je nepochopitelně jako jeden z mála charismatických mužů odrovnán hned v počátku, stejně tak Sean Pertwee, to jako na ty herce už neměli dál peníze nebo co? Zbytek rytířů to ostudně schytal, jsou to jen takoví nerozlišitelní panáčci do počtu, se kterými se zametá v rámci potřeb zápletky. Smutek. A nyní finální soud: Když už měli k dispozici opravdické moře a opravdické lesy a opravdické zříceniny, tak bych raději viděla víc bojů v lesích, klidně se zvířaty nebo neviditelnými démony, ať to nestojí tolik jako dvě armády. Hlavně by ale bylo žádoucí, aby byli naši bohatýři víc pokrytí krví a potem místo voňavek a vlasových stylizačních přípravků. Snaha o ukázání, jak se z reálných událostí staly mýty a legendy, také nefunguje, protože tvůrci neustoupili od používání magie úplně. Tady jsem zase schizofrenní, protože se mi líbila jak Morgana vzývající mlhu a děsy, tak třeba historka s mečem ve skále nad vodopádem i vypořádání se s dámou s jezera. Od tvůrců bych ale vyžadovala, aby si vybrali jenom jeden z těchto směrů a tomu se důsledně věnovali. Tím způsobem by dílo mohlo fungovat jako podivínské podobenství pro úzký okruh publika, ale snaha o "realitu" a "líbivost" spolu se všeobecnou povrchností neslouží nikomu a ničemu.(6.1.2015)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Chris Chibnall, Michael Hirst | Hudba: Mychael Danna, Jeff Danna | Produkcia: Graham King, Morgan O'Sullivan, Michael Hirst | Distribúcia: Starz (US), Channel 4 (UK), RTÉ (Ireland), CBC (Canada), Nine Network (Australia), RTL (The Netherlands) | Štúdio: Ecosse Films, GK-tv, Octagon Films, World 2000 Entertainment, Starz Originals | Rozpočet: 7 miliónov $ / za 1epizódu || Celkom zábavný počin, ktorý namiesto toho aby mystifikoval osobnosť Merlina, ho skôr odľahčuje. Eva Green je jedna radosť. Predstaviteľ Arthura je najslabším článkom celku, scenáristický zámer jeho vykreslenia ako slabocha ktorý spasí Anglicko bol trochu prepálený. Uvidíme, kam to dotiahne.(11.6.2012)

  • Mi Nü-Chai
    *

    Mám za sebou tři episody a nejsem si jista kdy (a jestli vůbec) v této kalvárii budu pokračovat, včera viděná třetí část mne zahrnula buldozerem. Camelot má mnoho nešvarů a klady takřka žádné, nanicovatým dějem počínaje a úděsnými herci konče - ti jsou na celém seriálu snad nejhorší. Frocek Artuš by zasloužil základním kamenem Camelotu přes držku, Merlin se celou dobu tváří, že by mu nejraději luxoval anál, Guinevere působí a chová se jak vyžilá štětka, Vivian je ČERNÁ a zbytek ošklivců splývá v jakousi indiferentní blátivě hnědou masu, která shodou okolností občas mluví. Jediný, kdo mi moc nevadí, je Morgan, ale i na té nenechavé pero scénáristovo provedlo lobotomii, takže u vytržení z ní zrovna nejsem a občasné předvedení koz to nezachrání.(8.1.2013)

  • - Daragh O'Malley a James Purefoy předtím spolu pracovali na Sharpe's Sword (1995). (Elwanelyn)

  • - Podle tvůrce série Chris Chibnall, hlavním zdrojem materiálu pro tento seriál je kniha "Le Morte d 'Arthur", jejímž autorem je sir Thomas Malory . (Elwanelyn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace