Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (315)

honajz 

všechny recenze uživatele

Vadil mi pomalý rozjezd a na mne přece jen kapku víc brutality, ale jinak pohodový revenge film. Jak nemám korejskou kinematografii rád, tady se snažili alespoň o lineární vyprávění, a že něco nechali na divákovi, ať si domyslí (třeba očička), je jen kladem. Pravda, barvotiskových obrázků ve stylu komiksů bylo hodně, ale až tak to neruší. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrý juhokórejský akčný thriller. Má výborný príbeh o špičkovom bývalom agentovi, ktorý v súčasnosti riadi malú zastaváreň a priatelí sa s dievčaťom zo svojho domu, ktorej matka je narkomanka a teraz ukradla drogy nebezpečným ľuďom, s ktorými si rozhodne zahrávať nedala a tak unesú ju a aj jej dcéru. Ale jej priateľ ju chce za každú cenu získať späť. So spracovaním som veľmi spokojný, spočiatku má film ešte také pomalšie tempo a venuje sa hlavne vznikajúcemu priateľstvu bývalého agenta s dievčaťom, na čo sa dobre pozerá, ale keď je unesená, začne paradoxne najslabšia časť filmu, keď je hlavný hrdina nútený urobiť prácu pre zločincov, nie, že by to bolo zlé, aj toto je celkom zaujímavé, ale sem mi to vôbec nesedí, ako keby to bolo z iného filmu, no aspoň táto časť moc dlho netrvá. Ale keď sa táto zvláštna časť skončí a hlavný hrdina sa ocitne na policajnej stanici, už to konečne začne byť to pravé a celá druhá polovica je už skvelý nadmieru dynamický drsný akčný thriller, ako sa patrí a už sa tomu prakticky nedá čo vytknúť. Akcie tu nie je až tak moc, čo je veľká škoda, keďže je perfektná. V prvej polovici sa nájde len pár maličkostí, ale v druhej sa už nájde aj nejaký ten súboj a tie sú aj napriek väčšiemu množstvu strihov perfektne natočené, dynamické a pôsobia drsne a nekompromisne a poteší aj nejaké to strieľanie alebo naháňačka. Najviac sa mi páči celá záverečná akcia, obzvlášť časť s nožom, zneškodnenie skupinky zločincov v strede filmu alebo výborná akcia na toaletách. Ale mrzí ma, že viaceré akčné scény tu sú len minimálne naznačené a vidno ich nie je, napríklad taký útek z policajnej stanice by som si veľmi rád pozrel. Herecké obsadenie je výborné, Won Bin v hlavnej úlohe, ktorému som aj napriek jeho úplne odlišným predchádzajúcim postavám z iných filmov tohto nekompromisného zabijaka veril v každom zábere, až prekvapivo dobrá Kim Sae-Ron, ktorá tu aj napriek nízkemu veku predvádza skvelý výkon a páčia sa mi aj záporáci, obzvlášť Thanayong Wongtrakul ako ich hlavný zabijak je perfektný. Réžia a technická stránka sú špičkové, tu nemám čo vytknúť. Tomuto filmu sa len tesne vyhlo plné hodnotenie, keby sa odstránila tá slabšia časť po únose dievčaťa a pribudol ešte jeden, dva súboje, tak je isté. Ale aj takto je to skvelý film, ktorý sa oplatí pozrieť aj viackrát. 82% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Žije jen pro dnešek a proto, aby s nima vyjebal.... Je (zřejmě) dobrej zabiják, má vztah k malý holce a na okně má kaktus. Kdo to je? Korejskej LEON? Ne, jen soused, kterej se přimontuje do rodinných trablů blbý štětky, která ukradne herák a války obchodníků s orgány. Tenhle osamělý mstitel ví co hledá, zná prostředky, jak toho dosáhnout a způsoby, kdy se snima nesere musí bavit i ty mafiány. Akce, to je hodně dobrá kontaktní ruční práce, při který zajisté oceníte, když frajerovi ušpiní ty jeho bílý tepláky. A třešničkou je parádní finále s dokonalým soubojem na nože. Překvapuje mě, že děti toulající se po celý zemi dokonce i po smrti na mě nepůsobí vydírajícím způsobem. Prostě to jen zapadá do reality. Jo, ti kluci Korejský umí překvapit. Furt. Pardon – stále! VY JSTE MĚ PŘIŠEL ZACHRÁNIT? ZŮSTAŇ TAM, UMAZALA BY SES OD KRVE. Jak dojemné.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Doma mi říkají, že když se ztratím, mám zapomenout adresu a telefon . 2.) Nevím k čemu se hodí fén nebo nastřelovací pistole. 3.) Zjistím, že Korejec je pořádně nasranej až když se ostříhá. 4.) Ještě mě ty nekonečný příběhy o pomstě neomrzeli. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • Bojové umění, které prezentuje Muž (Bin Won) je filipínská Escrima. Je to vojenský bojový styl, ve kterým jde o efektivní odzbrojování a práci s nožem. Také je určena k přizpůsobování prostředí a využití všeho, co je po ruce ( např. láhev, kniha, tužka atd.). (Ouwen)
  • Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
  • Při posledním souboji proti Muži (Bin Won), vytasí zabiják nůž Karambit. (Ouwen)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama