Kamera:
Mathieu VadepiedHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
François Cluzet, Omar Sy, Anne Le Ny, Audrey Fleurot, Joséphine de Meaux, Clotilde Mollet, Alba Gaïa Kraghede Bellugi, Cyril Mendy, Salimata Kamate (více)Obsahy(2)
Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, kterého právě propustili z vězení. Jinými slovy - najde si na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Podaří se jim však propojit nemožné: Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně „nedotknutelným“, přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák. (oficiální text distributora)
(více)Videa (8)
Recenze (2 813)
Černej anděl v buržoazním sídle. V Americe africké chůvy učí děti měšťánků emocionální úplnosti, v Británii jemenský šejk káže deprimovaným hrdinům o smyslu života a ve Francii senegalský čahoun vrací kvadruplegickému milionáři chuť do všeho tím, že selanku pracháčů mění na soft verzi pařížského předměstí (přitom se ale samozřejmě sám asimiluje krásou "vysokého umění"). Jestli tohle není midcultový tyglík se všemi ingrediencemi, jsem já beznohý satyr. S oběma zmíněnými filmy pojí Nedotknutelné to, že jsou od pasu dolů mrtví (včetně srdce a koulí), ale přeci jen jim to dost dobře pálí na to, aby se jich člověk nemohl urážlivě dotýkat. Je to veselé, výhřevné, někdy dokonce lehce za hranou politické korektnosti, ale je to, jako by řekl gruzínský knírač, nekonfliktní a obalené v hedvábí. Francouzi tyhle multi-kulti okrasy dělat umějí, a mocně aplaudované dílo dvojice režisérů má tu krásnou vlastnost, že aspoň nepodsouvá žádné kliškovité stereotypy sociální a politické (přinejmenším filantropický pracháč nezachraňuje socku z ghetta), byť té podlézavosti prostřednímu vkusu je tam na můj vkus moc - nakonec je to tak vlastně něco mezi pohádkou a komedií. Vysoké hodnocení na rozdíl od tupoučkého hovínka jménem Černobílý svět chápu... ale na mě prostě podobné emocionální kalkulačky nefungují. P.S. Komisař Cluzet je skvělý... ()
Chybí tam významový přesah, takže to zůstává jen velmi svižně natočená a skvěle humorem rozvrstvená komedie. Frantíci se pochlapili, přiškrtili scénář a vyhnuli se upatlanému filozofování ve světélkující Paříži i klasickým drsným street příběhům. Intouchables je svěží jízda plná emocí a spontánní improvizace hlavních hrdinů. Bez patosu a sentimentu. Není to realita, ale ani mimo ní. Trefa cca akorát doprostřed, se srdcem na pravém místě. ()
Jo dostalo mě to a nejvíc mě dostala čokoláda, když k němu přišla lezbína a pošeptala mu do ouška, jestli by si nedal trojku a Drisse aniž by se kouknul na její milenku odpověděl s naprostým přehledem, jasně stavím se večer. Tak takhle reagují správný frajeři. Lesba nelesba pokud je na stole nabídka k sexíku je třeba jí přijmout děj se co děj. Jinak samozřejmě frantíci tyhle filmy a náměty umí odnepaměti nádherně aneb umí to pobavit, umí to rozplakat, umí to bejt sexy co to je ? Francouzskej film ! Proč nedám pět hvězd ? Možná je to real, ale mně by zajímalo co by se dělo kdyby dotyčnej mrzák byl chudej, protože to je mně pak mnohem bližší real, ale jinak moc pěkný o tom žádná. ()
Určitou slabinou jinak nadprůměrně natočeného filmu je snaha o "akčnost" děje i příběhu a zřejmě i úsilí autorského týmu po maximální dokumentární čistotě. Ani to druhé však není zcela důsledné (jsou-li pravdivé snímky předloh hlavních postav NEDOTKNUTELNÝCH prezentované na závěr filmu, ošetřovatel byl spíše Arabem či Nílótem). A tak když se z paměti vytratí kaskády ohromujících gagů, špílců, rychlých jízd nočním městem, zbude sice stále silný zážitek, ale současně i zážitek, v jehož přijímání zazní poměrně silně disharmonizující tóny. I tak však francouzská adaptace hollywoodského stylu zachovává silný náboj a viditelně nadprůměrnou úroveň. ()
Nápis "podle skutečné události" může způsobit obavy z kalkulovaného patosu, či nechutné slzopudnosti, ovšem hned úvodní předtitulková scéna bravurně vyvede z omylu, neboť je jasné, že film se bude ubírat jiným směrem. Nedotknutelní mají reálné/realistické základy, trošku se nám snaží i ukázat, jak by bylo fajn, kdyby to takhle fungovalo i v reálném světě, ale zbytek už je nefalšovaná komedie. Chararaktery vedou příběh správným směrem (střed odlišných světů, vzájemné ovlivňování se, ústící až v částečnou asimilaci) a Omar Sy jako Driss naprosto exceluje. Celkově zamrzí snad jen absence větší psychologické, či filozofické (existencionální) hloubky. 8/10 ()
Galerie (74)
Zajímavosti (44)
- V úvodu před odvozem do nemocnice říká Philippe (François Cluzet) Drissovi (Omar Sy), že si už bude muset zařídit řidičák. To se ale chronologicky odehrává až ve chvíli, když už Driss pracuje jako řidič dodávky po odchodu od Philippa. (kingEarnil)
- Film byl vyslán za Francii jako návrh na nominaci na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Samotnou nominaci však film nezískal. (JoranProvenzano)
- Ve filmu jsou lehce změněny i rodinné reálie – skutečný Philippe má dvě adoptované děti – kromě dcery má i syna. Odlišnost najdeme i v případě jeho druhé ženy, Khadiji, se kterou ho neseznámil Abdel, jak bylo ukázáno ve filmu. S druhou manželkou se setkal při svém pobytu v Maroku, kde se do mladé svobodné matky zamiloval. (pornogrind)
Reklama