poster

Gomora (TV seriál)

  • Itálie

    Gomorra - La serie

  • Německo

    Gomorrha

  • Německo

    Gomorrha - Die Serie

  • Slovensko

    Gomora

  • USA

    Gomorrah: The Series

Krimi / Drama / Thriller

Itálie / Německo, 2014–2019, 41 h 34 min (Minutáž: 42–56 min)

Předloha:

Roberto Saviano (kniha)

Hudba:

Mokadelic

Hrají:

Marco D'Amore, Fortunato Cerlino, Salvatore Esposito, Fabio De Caro, Christian Giroso, Giovanni Buselli, Carmine Monaco, Lino Musella, Marco Palvetti, Maria Pia Calzone, Domenico Balsamo, Emanuele Vicorito, Carmine Battaglia, Alessio Gallo, Gaetano di Vaio, Massimiliano Rossi, Gianluca Di Gennaro, Cristina Donadio, Alfonso Postiglione, Luca Gallone, Antonio Ciccone, Antonio Folletto, Daniele Vicorito, Pina Turco, Riccardo Ciccarelli, Vincenzo Pirozzi, Vittoria Scognamiglio, Liana Balogun, Denise Capezza, Rinat Khismatouline, Matilde Gioli, Antonio Giancarlo Zavatteri, Gino Romano, Antonio Milo, Bianca Nappi, Raffaella Anzalone, Danilo Bonfante, Anna Brancati, Giovanni Auriemma, Simone Borrelli, Riccardo Avitabile, Fabio Bellomunno, Anna Cacace, Alessandro Bressanello, Elena Starace, Alfredo Herrera, Ivana Lotito, Nino Porzio, Gianfranco Gallo, Francesco Meoni, Michelangelo Dalisi, Rosario D'Angelo, Nello Mascia, Cristiana Dell'Anna, Irene Maiorino, Andrea Di Maria, Carlos Caracciolo, Gaetano Amato, Franco Marino, Mimmo Esposito, Gennaro Canonico, Andrea Renzi, Louise Brealey, Nikola Dodov, Barry Ward, Loris De Luna, Pavel Zelinskiy, Gianni Parisi, Luciano Giugliano
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • malylada
    *****

    Sollima je naprostý frajer a já si jen říkám, že to nemůže být normální, aby se nepohyboval v okruhu mafie. Rozhodně si zasluhuje být sledován, jak již ukázal v celovečerní Seburra a jsem zvědavý, kdy po něm sáhne Hollywood. Snad nejautentičtější zachycení fungovaní mafie, jaké může divák vidět. Scénářem s výborně napsanými postavami zadělává od začátku na výborné drama, plné zvratů a drsné akce. Celé to působí tak realisticky, jako by snad ani nešlo o seriál. Nemůžu si vzpomenout, co bych mohl vytknout. Podrobnější popis každé série jsem napsal pod danou sérii.......Malinko opět něco jiného. Rozhodně zajímavé pojetí prolínání časových linií a postupné skládání střípku. Možná se občas tvůrci nevyvarují zdlouhavějšího natahování zápletky, na druhou stranu mě osobní rovina a budovaní charakterů postav bavilo. Ve finále samotný případ není tak vyhrocený, tolik wou jako v předchozích sérií a někteří diváci budou remcat. Já osobně jsem spokojen, byť je asi zatím třetí série „nejslabší“, pořád se jedná o vysoce nadprůměrnou žánrovku…….95%(9.3.2017)

  • InJo
    ****

    Nekompromisní pohled na nekompromisní svět neapolské mafie. Drsná, krutá a především velice autentická krimi sága, v níž neexistují postavy, které byste mohli mít rádi. Podle očekávání jsou tu pouze charaktery, které jsou různou měrou odporné a děsivé, přičemž divácký vztah si k nim budujeme na základě toho, jak moc (popřípadě málo) dokážeme jejich více či méně zrůdné a odsouzeníhodné skutky ne/chápat vzhledem k nastalé situaci a hypotetickým "polehčujícím" okolnostem... Italská pecka, která se může ve všech směrech směle rovnat i s tou největší současnou seriálovou elitou. S01: 90 %; S02: 90 %; S03: 80 %(27.7.2018)

  • DaViD´82
    *****

    Neapolské The Wire². Roberto Saviano Gomorrou rozvířil vody. To čemu se jeho knize nedostávalo na literárních kvalitách, to nahrazovala naléhavost snahy něco změnit podpořená informační hodnotou pohledu za oponu fungování Camorry. A ta se mu odvděčila veřejným vyhlášením smrti. Co slíbí/udělá Camorra štábu seriálového bratránka knihy (dějově sice nemají společného zhola nic a přesto jde duchem o nejvěrnější možnou adaptaci) raději ani nemyslet. Výlet do odvrácené tváře Neapole, kterou provází kompletní galérka od pěšáků až po nejsilnější psy na společenském žebříčku, je totiž ve své nepřikrášlené syrové reálnosti působivější než sebelepší dokument. Ostatně s "dokumentárností" se tu pracuje nemálo. Akorát je mohutně dopovaná výrazně (ale vskutku výrazně) filmovým vzhledem. Gomorra jde na dřeň a navzdory tomu, že se obejde bez příkras i obezliček je nebývale drsná, špinavá, nekompromisní, s obdivuhodným smyslem pro detail, mnohdy hypnotická a přesto v mnohém věrná pravidlům žánru. Nikdo a nic se tu neglorifikuje, ale ani neodsuzuje; důsledně se to vyhýbá jakémukoli hodnocení, stanovisku či moralizování. Prostě se jen ukazují věci jaké jsou. A i proto jde o možná tu vůbec nejryzejší (když již ne nejlepší) mafiánskou ságu (i když... v těch obvykle jde o rodinu, pravidla a čest; zde jde o "byznys") vůbec. Druhá řada ubírá na oné "dokumentárnosti" a mnohem více sází na osudové linie a intriky vně mafie. Bohužel se trochu točí v kruhu již řečeného, ale více než dostatečně to vynahrazují finální epizody. Třetí řada pak pokračuje v trendu druhé. A byť obsahuje některé zdaleka nejpůsobivější momenty i celé epizody seriálu, tak celkově je na ní znát, že nemusela mít nutně dvanáct epizod. Místy, opět především zpočátku, se totiž až moc šlape prázdná sláma. | S1: 5/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 |(1.8.2014)

  • Sufferer
    *****

    Talianska odpoveď na akúsi hibernáciu žánru naberá rozmer dráždivého sociálneho komentára, nakoľko s pokojom Angličana a s určitou dávkou zveličenia až cynickým odstupom nepredpojatého pozorovateľa ilustruje život organizovaného zločinu pod sopkou Vezuv, kde si kriminálne živly hľadajú šťastie v skratkách násilia a nelegálnej činnosti. Špinavou a surovou autenticitou kovaný seriál nevkladá dej do politických súvislostí ani nenaštrbuje verejnú dôveru v inštitút polície, reflektujúci pohľad vrhá na celé panoptikum fiktívnych postáv vo väzbe na realistické prostredie (viď sídlisko Scampia – najväčší trh drog v Európe), kde tieto (predovšetkým) morálne skorodované charaktery kríži naprieč prehľadnou sieťou intríg a mocenských záujmov. Skupina tvorcov okolo režiséra Stefana Sollimu príliš neplytvá kyslíkom na slová a namiesto verbálneho stavia v rámci narácie do popredia zdelenie obrazové. Filozofiou za tým je snaha klásť akcent na vyznenie, ktoré prostredníctvom inscenovania scén neustále pripomienkuje dokumentárny charakter nastolený už Garroneho filmovým prepisom s rovnomenným názvom. Názvom, ktorý sa stáva synonymom dementovania romantizujúcej podoby mafie.(21.6.2016)

  • Marek1991
    **

    Syn neschopný a rozmaznaný, matka drsniačka, v dome obraz ich rodinky a nevedia sa rozhodnúť, ktorú sedačku si kúpia? Vážne? Toto, že má byť neapolská mafia? Za približne 7 hodín filmu sa udeje toho na udalosti podľa mňa menej než v nejakej klasike ako Vtedy v Amerike a ešte sú tam ďalšie. Viac sa tu reční a hraje na pózy, než by sa išlo do detailov. Motívov veľa, ale celé to vyzerá až príliš prvoplánové napriek akože horkokrvnosti a akože stálej akcii, no zaujímavých myšlienok na takú kriminálku málo. Chápem, že nie je dobré inšpirovať ďalších, no toto je do veľkej miery zbytočný seriál, ktorý nezachraňuje to, že je dlhý. Chcelo by to celé zostrihať a prerobiť, minimálne z 3/4. Rozumný tvorca by mal vedieť ako s dielom naložiť.(7.4.2015)

  • - V scéne, kde Malammore (Fabio De Caro) sleduje z výšky sídliskového balkóna opätovný rozbeh drogových obchodov dona Pietra (Fortunato Cerlino), hrá skladba od talianskeho rapera Enza Donga s názvom „Secondigliano Regna“. (Patrik200s)

  • - Skladba, ktorý znie v záverečnej scéne každého dielu je od talianskej skupiny Mokadelic a nesie názov „Doomed to Live“. Takmer celá zložka dramatickej hudby použitej v seriáli je od skupiny Mokadelic. (Patrik200s)

  • - I přesto, že mafiánská organizace, které se říká Ndraghetta existuje a Gomorra se inspirovala právě touto organizací, je seriál smyšlený a bohužel vrhá špatný stín především na Neapol. Podobný efekt jako Gomorra měl v 80. letech seriál Chobotnice (od r. 1984), který byl také smyšlený. (terrore)