Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kajas
    **

    Dlouho jsem se v kině tak neošívala. Budiž Mrnkovi ke cti, že si jako celovečerní debut vybral tak náročné, zajímavé a jistě nosné téma, ale tím jsem v podstatě vyčerpala všechna pozitiva. Dobře, pochvalu ještě zaslouží představitelka titulní role a radost mi udělala třeba i Kerekes, český dabing je naštěstí také velmi slušný (na rozdíl od pekelného traileru). Co je to ale platné, když naprosto selhala dramaturgie? Tolik zbytečných (a špatně sestříhaných) scén typu "dcera Milady vejde do třídy, střih do jiného obrazu a po několika minutách střih zpátky na dceru půjčující si od spolužačky tužku". Orientovat se v dění na plátně bylo mnohdy velmi komplikované, protože tvůrci se příliš nezdržovali s popisem tehdejší situace v Československu, vlastně se nezdržovali s žádným popisem. Pokud tedy divák není dopředu obeznámen jak s příběhem Horákové, tak s politicko-historickým kontextem, musí se v některých částech filmu nutně ztrácet. Šílená Geislerová už je jenom třešničkou na dortu. Sedláčkova televizní verze mi sedla mnohem víc.(7.11.2017)

  • JohnSmith
    odpad!

    Pane Mrnka, předpokládám, že jste Čech, točíte český film, za české peníze o české "hrdince", tak proč to kurva točíte v angličtině? Další dotaz. To máme tak málo českých hereček, že naši "hrdinku" musí hrát zahraniční herečka????Tohle opravdu nechápu, kdy už malý Čech přestane lézt západu tak do zadku, že mu koukaj jen tkaničky od bot. Kdyby to aspoň bylo dobře natočený a zajímavý, ale ne, je to neskutečná nuda, herci Vás nechytnou a neskutečně přehrávají. Zajímalo by mě z čeho tvůrci čerpali informace. Ze subjektivních dopisů Horákové? Ze svědectví dvanáctileté dcery???? Ze vzpomínek manžela Horákové??? Ti se myslím procesu a jejího vyšetřování neúčastnili. Nemůžeme hodnotit tehdejší dobu, protože jsme v ní nežili. Nedokážeme si představit, jak lidé žili před druhou válkou, během ní a po ní. Po tom, co Češi během války a po ní zažili se nelze divit tomu, že za zradu státu požadovali tresty smrti. Asi se mnou moc lidí nebude souhlasit, ale pokud žiju ve státě, kde platí nějaké zákony a ty zákony se mi nelíbí, tak se s tím buď smířím a dodržuju je, nebo si zabalím kufr a jdu jinam. I ve filmu je Horákové vyčítáno jejím manželem, že by měla myslet na rodinu a ne jen na sebe. Na druhou stranu, padělání dokladů, zasílání interních informací cizímu státu a napomáhání k nelegálnímu překročení státních hranic je trestné i dnes. Celý film mi přijde jako neskutečná pravicová propaganda, která je fakt špatná. Kdy už se přestaneme rýpat v minulosti, kterou nezměníme, ale začneme radši řešit současné problémy nebo na ně alespoň pořádně ukazovat? Pane Mrnka, napsal jste a natočil obyčejnej hnůj.(22.4.2018)

  • Lachtaan
    ****

    Mohl jsem očekávat leccos, ovšem česká filmařina dokáže v posledních letech, co se týče především životopisných dramat, diváka klamat do nejzazší scény nebo detailu. Velmi rozporuplné přijetí nejnovějšího biografického snímku o dosti vlivné osobě našich novodobých dějin mě hodně odrazovalo od rozhodnutí, jestli se mi na tento film do kina vůbec zajít chce. Největší ránu a vidinu přeplácaného, ubohého patosu uštědří Milada zajisté těm, kteří se nechali v době tehdejšího režimu stáhnout pod jeho křídla a léta žili v přesvědčení, že takto má vypadat řád nejen v našem státě, ale v celém světě. Naštěstí se, i když s velmi rozporuplnými názory a výstupy, objevil v tomto neúprosném období někdo, jako byla právě Milada Horáková. O kousku české historie, který jí náležitě patří jsem doposud věděl velmi málo, film může být jakkoli přitažený za vlasy, aby mi však nastínil její životní cestu a snahu změnit nespravedlnost, která zmítala svět v době její největší snahy cosi změnit. Snímku lze vytknout minimum hluchých míst v první třetině a velmi laciný střih. Jinak mohu ale hned po Anthropoidu oslavovat další hodně silný zážittek, mapující drsnou chvíli v památce našeho státu. [viděno v Kino Šumava Klatovy 11.12.2017] REWATCHED 4.6.2018: Je to silný, depresivní příběh, ke kterému my, režimem naprosto nezasažení, můžeme mít jen ten nejjemnější soucit. Když si napodruhé všímám detailů, které mi v kině utekly, vlastně se ani nedivím procentům, jež Miladu nakonec ozdobují. Ale i tak jsem nesmírně vděčný všem zúčastněným za příležitost se o nestydaté bojovnici za svobodu dozvědět mnohem více než jen fakt, že bude pravděpodobně již na vždycky nejznámější ženskou obětí trestu smrti na našem území. Jen do konce mých dnů nepochopím, jak může herecky, hudebně a hlavně z hlediska vyprávění onoho příběhu mnohem vystilizovanější Milada sklízet horší ovace než rozporuplná a prapodivná Olga Hepnarová.(16.12.2017)

  • LordMysti
    **

    Vizuál a práce kamery dobrý, ale to bylo asi to jediné. Opravdu hrozné postsynchrony od začátku tahají za uši. Vlastní vyprávění vás nechytne a celkový koncept filmu je nešťastný. Tomuto tématu mnohem více sluší klasická vypravěčská dokumentární forma s větším počtem dobových záběrů. To se ale bohužel nekoná a autoři se snaží o jakési melodrama. Tohle bylo ale hodně mdlé, roztahané a nudné.(8.11.2017)

  • ..Lucas..
    ***

    Pro mě rozhodně ne takový průser, jak čtu v některých recenzích. Jen mi Milada přišla taková útržkovitá, skákala z jednoho období do druhého a vlastně mi chybělo něco, co by to všechno pospojovalo. Konec byl sice smutný, ale u takovéhoto filmu bych očekával mnohem více emocí. Moc se mi líbila Taťjana Medvecká na začátku, Ayelet svou roli taky zvládla dobře. Průměr a menší zklamání.(31.1.2018)

  • - Počas nakrúcania snímku bola prítomná na pľaci taktiež i dcéra Milady Horákovej, ktorá sa naň prišla pozrieť z Washingtonu, kde žije. (classic)

  • - Do role Františky Plamíkové byla původně zvažována Hanna Schygulla, obsazena ale nakonec byla Dagmar Bláhová. (hansel97)

  • - Pro výslechovou kancelář si filmaři vybrali opuštěný a vybydlený dům ve Washingtonově ulici v Praze. (Amneris)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace