Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pepinec
    odpad!

    Hned vysvětlím a budu stručný. Když koukám na film, potřebuju cítit, že jsem s herci na plátně. To ale není možné, když na tom plátně nejsou ani sami herci, prokristapána Boha jeho! Co je to za podělanej nápad obsadit do českého filmu tři cizince a kvůli nim pak předabovat všechny okolo? Jestli jste si pane Mrnko myslel, že jde naslintat emoce ve studiu do mikrofonu, doporučuju vám vzít peněženku a jít se na ten váš paskvil podívat. "Měla jsem krásný život", řekla na konci Milada a zatloukla poslední hřebík do rakve.(5.11.2017)

  • Streeper
    ****

    O Miladě Horákové jsem toho měla hodně načtené a upřímně na tenhle film jsem se třásla už dlouhou dobu. Se zvolenou Ayelet Zurer do hlavní role jsem moc nadšená nebyla ale nakonec mi spadla brada. Ta podoba s Miladou ve filmu je neuvěřitelná. Ayelet dokázala ovládnout její mimiku a gestikulaci. Ve filmu je několik nepřesností, ale druhá polovina filmu, kdy je Milada zatčena je nejlepší. Běhal mi mráz po zádech, objevili se u mě emoce a plakala jsem asi čtyřikrát. Milada Horáková měla těžký život a bojovala za naší zemi, tenhle film nám ukazuje blíže její osobní i pracovní život, ale hlavně ukazuje, co se dělo za dob Komunistů.(15.11.2017)

  • Radek99
    ***

    Prvně musím předznamenat, že Miladu Horákovou považuji za jednu z největších hrdinek této země a její životní osud je sám o sobě tak dramatický a nosný, že jeho zfilmováním se nelze dobrat k výsledku, v němž by takový snímek byl nudný a nezajímavý...a ejhle, k mému velkému překvapení to jde! Milada je prostě, a trhá mi to srdce, průměrný až špatný film. První chybou určitě bylo, že projekt je pojat coby autorský - a při vší úctě k panu Mrnkovi, sám na všechno prostě nemá a nestačí. Jako debutant si v roli režiséra, scenáristy a producenta ukousl tedy obrovské sousto. Scenáristicky pojal drama o Miladě Horákové coby drama sentimentální, postavené na rodinných vztazích, ovšem ve výsledku to připomínalo selanku seriálu První republika. Místy plkání o ničem a vycpávky prázdného sentimentu. S emocemi jsem se potkal až v samém závěru a přitom tenhle film mě měl sevřít hned od začátku a úplně vyždímat. Už jen fakt, že v kině na konci skoro nikdo nebrečel... Proč nepostavit do centra příběhu zmanipulovaný komunistický monstrproces, když se to přímo nabízelo? Zobrazit jeho pozadí, celou tu Potěmkinovu vesnici, ten zrůdný mustr, nitky, které vedly do Moskvy k obdobným monstrprocesům a čistkám v SSSR 30. let? Stejně tak nechápu, proč tvůrci záměrně vynechávají veškeré explicitní násilí? To bylo jejich záměrem natočit rovnou soft verzi příběhu coby výukové video pro školní potřeby? StBáci pak vypadají jako celkem neškodné figurky, dokonce ani z nacistů nejde strach, Milada se po několikaměsíčních výsleších na Gestapu a pobytu v Terezíně vrací domu jako by nic. Nepoučený divák může lehko získat dojem, že v Terezíně byli na vězně vcelku milí a komunističtí vyšetřovatelé nenechali Horákovou akorát vyspat... A třeba scéna úmrtí Jana Masaryka? Nudněji to snad už ani natočit nešlo! Další velkou bolestí filmu je formální stránka - tak příšerné postsynchrony aby divák pohledal! To byl dabing někde na úrovni televize Nova. Ani herecké výkony nejsou přesvědčivé, možná ale nebylo co hrát. Ayelet Zurerová absolutně bez výrazu a bez života, v podstatě pořád jen chodí a prázdně deklamuje, Robert Gant v roli jejího manžela naprosto bezvýrazný, taková Vica Kerekes se tam zatoulala asi jen omylem...stejně jako Hrubešová, Chýlková, Přeučil...a třeba Aňa Geislerová v roli prokurátorky Polednové-Brožové? Tohle měl být ,,fanatický" projev?! To spíš jakoby vypadla z TV Barrandov... Navíc zcela nevhodně zvolená hudba, která podporuje sentimentální vyznění. Zmatená kompozice - leitmotiv jízdy autem a záběr na dceru paní Horákové už se mi pak vysloveně protivil. Abych alespoň něco pochválil, kamera pana Štrby je velmi povedená, i mizanscéna celkem věrohodná, výprava pěkná... Suma sumárum opravdu obrovsky promarněná příležitost - a v podstatě stačilo překopat koncept a jít po rozměru (antické) tragédie. Myslím, že Miladu by líp natočil třeba Robert Sedláček jako jeden z dílů Českého století...jelikož už tématicky hodně podobný díl Zabíjení soudruha bylo tak stokrát působivější. Takhle nudný a rozvláčný životopisný film si paní doktorka Horáková opravdu nezasloužila!(6.11.2017)

  • Miller
    ***

    Film Milada bych doporučil všem, bez ohledu na názory na komunismus (Pro mě těžko stravitelný film, kvůli mým názorům na totalitní a nesnášenlivé ideologie, jako korporativismus, fašismus, národní socialismus, komunismus..). Už jen proto, protože málokdo si o tomto příběhu přečte. Film samozřejmě některé kvality (filmařské, kupříkladu) postrádá, ale už jen díky historickému hledisku, by si to měli všichni (zvláště pak mladší z vás) přehrát. Z historického hlediska se totiž jedná o film na úrovni. Neukazuje Horákovou v pravicovém světle (zvyk některých ignorantů), ani v komunistickém světle (zvyk dalších ignorantů) - ukazuje pani doktoru Horákovou ve světle protitotalitním, v tom nejdůležitějším. Příběh filmu je vlastně jednoduchý - mladá Horáková pomáhá v budování sociální péče v městech na území Protektorátu Čechy a Morava a zároveň financuje a vede s několika dalšími lidmi antifašistický odboj. Za tyto činnosti ji zavřou do vězení, stejně jako několik jejích kolegů. Po pádu národního socialismu v květnu 1945 Rudou armádou ve spojení s Americkou porazí nacisty a "osvobodí" celou Evropu a pokusí se nastolit (a také že se to od České republiky na východ podařilo) komunismus. Milada Horáková (ačkoliv levicově orientovaná) se tohoto obávala a přirovnávala komunsity k nacistům. Horákovou dlouho lákali k vstupu do KSČ, neúspěšně. Po úspěšném nastolení komunismu v České republice, se stala očekávaná věc a to uvěznení všech lidí, co kritizovali režim, tedy i Milady Horákové, opět. Miladu Horákovou vláda prezentovala jako "americkou imperalistku", "buržoázní nacionalistku", "rebelku" a "štváčku proti systému", čímž se jim podařilo v občanech vzbudit nenávist, ale kdybyste se jich zeptali proč paní dokotrku nenávidí, buďto by neodpověděli, nebo by vás nazvali imperalistou. Rok po nastolení komunismu Miladu Horákovou zatkla StB (ano, hodně jich je teď ve vládě) a naprosto bez důkazů či důvodů začalo vyšetřování. Během tohoto procesu byla opakovaně surově bita. Přesně po tři čtvrtě roce tohoto týrání, byla Milada Horáková oběšena. Záverečné hodnocení? Jedná se o film s velice přesnými údaji a daty, s přesnou historickou stránkou, ale filmařsky už film tak dobrý není. Pokud bych měl hodnotit procentuálně, tak dávám 50%(5.12.2017)

  • Cheeter
    **

    Téma Horáková je opravdu silné, proto mě mrzí toto konkrétní zpracování. Navíc tento projekt měl mnohem větší potenciál tím, že se do něj podařilo sehnat dobré zahraniční herce. Ne, že by to nešlo s našimi, ale Zurer hrála jak mohla. Nevím, co z toho divák, který nezná širší souvislosti, mohl pochopit. Já jsem měl kolikrát co dělat, abych zjistil, která zrovna bije a kde se dějově zrovna nacházíme. Je v tom dost zmatek. Jsem ale rád, že se ve filmu objevily některé konkrétní prvky. Celkově zůstala taková pachuť na jazyku. Pokud to ale vezmeme tak, že cílem filmu je zvýšit povědomost o těchto událostech, tak se to snad povede. Je to spíš takový hraný dokument. Bohužel podobných filmů, jako Masaryk, se asi jen tak nedočkáme. Byť bych doufal, aby ano.(3.3.2018)

  • - Hlavní představitelku Izraelku Ayelet Zurer nadabovala Lucie Trmíková. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)

  • - Stupínek u závěrečného soudu je autentický, vypůjčený z muzea. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)

  • - Film se natáčel kompletně v angličtině, kterou mluvili i čeští herci. Česká verze vznikla až v post-synchronu. (hansel97)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace