poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • USA

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Komentáře uživatelů k filmu (86)

  • POMO
    ***

    Slušná dráma na jedno pozretie, bez osobitejšieho štýlu či medziriadkového zdelenia. Teda na to, ako závažnú tému rozoberá. Záver mi prišiel scenáristicky zjednodušený - najľahší spôsob ako zo situácie vykĺznuť, navyše bez zanechania rezonujúcich pocitov v divákovi.(2.6.2017)

  • Cival
    ****

    Diane Kruger je v tomhle filmu neskutečná, famózní, dokonalá. A to jsem o ní nikdy moc extra mínění neměl. Bravo.(5.7.2017)

  • Enšpígl
    *****

    Na rozdíl od kolegů se nebudu rozplývat nad herectvím Diane, protože ukaž mně film, kde tahle německá kráska zahrála špatně, zde měla díky scénáři takový prostor, že i posledním bezvěrcům došlo, která že z hereček je bohyně. Krom hereckých výkonů, ale je to i skvěle napsaný scénář a především mistrovská práce režie a kamery. Jako příklad uvedu, scénu kdy je Diane v poli sama se svými myšlenkami v tu chvíli bylo souznění s hlavní hrdinkou absolutní. Je to velmi silný příběh, podtržený dokonalou filmařskou precizností mistra Akina. Nechci víc prozrazovat, protože totální neznalost v tomto případě umocňuje totální zážitek.(9.7.2017)

  • Marigold
    ****

    Silný zážitek, který netáhne ani tak precizně vyrešeršovaný, ale stejně trochu manipulativní scénář, ale především pokorná režie a fantastický výkon Diane Kruger. Díky ní se "tichá mstitelka" stává bytostí z masa a kostí, se kterou dokážeme soucítit až do krajně šokujícího rozhodnutí v závěru. Téma pravicového terorismu může působit v čase islamistických atentátníků jako dráždidlo, ale Akin zpracoval zcela relevantní téma - a zpracoval ho velmi dobře.(27.5.2017)

  • Rimsy
    ****

    Mrazivé drama, fungující na rovině celospolečenské i osobní. Tu první drží pevně v rukou suverénní Fatih Akin, o tu druhou se stará výborná Diane Kruger. Je jasné, na kterou stranu současných konfliktů se autor staví, ovšem jeho podání je filmařsky vyzrálé, takže zklamán by neměl být nikdo.(16.8.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Extrémně čisté drama, kde o vině a nevině není pochyb na úrovni, kdy právník obviněných je zlá karikatura, jaké jsem si nemyslel, že se ještě mohou objevovat. Procedurálně to funguje jen s ohledem na značnou redukci (zcela chybí přítomnost médií). Nicméně herecky a co do gradace je to podařené a vzhledem k černobílému pojetí je vlastně obdivuhodné, že výsledek umí strhnout.(27.12.2017)

  • Kaka
    ***

    Solidní rodinné drama, které kdyby si vzal do ruky nějaký schopný americký independent movie maker, mohla z toho být bomba. Jelikož zaprvé - němčina je otřesný jazyk a místy lehká bariéra, za druhé - slušný úvod a fantasticky hrající Diane Kruger táhne dolu prapodivný závěr, který má působit umělecky a bořit konvence, místo toho ale nekoresponduje s nastavením hlavní hrdinky. Maximálně efektní a zdaleka nejlepší tak zůstavají scény v soudní síni, kde se mezi sebou nonšalantně předhánějí dva bravurní právníci.(9.5.2018)

  • Spiker01
    ****

    Na Diane Kruger jsem už od Troji táhnul, ačkoliv jsem až doposud neviděl jediný její německý film. V Hollywoodu se celkem uchytila a nyní se vrátila zpět a natočila těžkotonážní drama, na které se velmi nepříjemně kouká a při titulcích člověku vyvstanou na mysl velmi mrazivé pocity. Všechny úspěchy na festivalech zasloužené, díky Warner Bros klidně Diane mohla bojovat o oscary. Škoda, že v US to zřejmě do široké distribuce nešlo. Já si třeba podobné filmy více užiju doma v klidu a přítmí.(18.5.2018)

  • Jhershaw
    ***

    Z úrovně "solidní / standardní" tenhle film vytahuje jen opravdu výtečná Diane Kruger, jinak nic, co by nebylo zpracováno obdobně a dříve. Pamatuju, že z Gegen die Wand jsem byl odvařený o dost víc. 70 %(9.7.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Vážna téma podaná pomerne strohým spôsobom, bez emocionálneho popudu. Nebyť pasáže v súdnej sieni, neviem či by som vôbec mihol brvou. Je to fakt škoda, lebo vzhľadom k problematike, by mal takýto snímok vyvolať väčší citový “výbuch”, ako si len bezstarostne plynúť. Taktiež ma prekvapilo, že je bez akéhokoľvek “odkazu” či hlbšej myšlienky, čo už na dnešné pomery hádam ani nebýva zvykom. Film je to dobrý, “o tom potom”, no z celkového hľadiska som očakával viac, pričom ani akýsi “záver na náhodu” k celkovo lepším dojmom nenapomohol.(12.5.2018)

  • boshke
    *

    Ten film je ve finále tak strašně debilní. Už jen úvodní bombový atentát - kdo by se, prosím vás pěkně, sral s výrobou hřebíkové bomby kvůli zabití dvou lidí? Emoce na efekt. Katjino zklamání ze soudního procesu se snad dá pochopit, ale naštěstí funguje právní systém na presumpci neviny, takže nestačí hystericky tvrdit "Viděla jsem ji s kolem před obchodem" k tomu, aby byla dotyčná shledána vinnou. Že má následně Katja potřebu x (tý)dnů koukat do moře bych jí ani tak nebral, jako jsem spíše nechápal, proč se třetinu filmu musím koukat s ní... No nic, sám jsem vinen, když jsem si nebyl schopen program Filmfestu nastudovat včas a vybrat něco kloudnějšího... 20%(1.11.2017)

  • lamps
    ****

    Jako osobitá studie psychického stavu člověka, poznamenaného tragickou ztrátou blízkých a otupělého okolním děním, funguje Odnikud výtečně, ale jako film o nápravě selhávajícího systému a naplnění ztraceného životního smyslu je poněkud chatrný a nepřekvapivý. Co film ale zdobí nejvíce, je úchvatný výkon Diane Kruger, která si jde pro zaslouženého Oscara. Více po delší době zde(5.1.2018)

  • Slarque
    ****

    Film rozdělený na tři stylově poměrně odlišné části sleduje ženu, jejíž manžel a malý synek se stali obětmi bombového útoku dvojice pošahaných neonacistů. Jenže oficiální spravedlnost v podobných případech často selže... Diane Kruger se po patnácti letech filmové kariéry poprvé dostala do německy mluveného filmu a kupodivu je herecky suverénní (a to jsem si o ní vždycky myslel jen, že dobře vypadá, a to je ohledně jejího herectví všechno) a prakticky celý film utáhne sama. To jsou ty paradoxy moderního světa. Nejlepší Akinův film od Proti zdi.(6.7.2017)

  • InJo
    ****

    Velmi silné drama, které náramně funguje ve všech svých (přiznaných) žánrových rovinách - jako empatická psychologická studie o nejtěžší životní ztrátě, emotivní soudní drama, i netradiční zemitý revenge flick. Fatih Akin i Diane Kruger (zatím zřejmě její životní role i výkon) zasluhují oba standing ovations... 80 %(9.5.2018)

  • Flego
    ****

    Celospoločenské témy sa občas dostávajú aj na plátna kín, otázkou je akým spôsobom resp. či vôbec dokážu tvorcovia zaujať a uchopiť diváka. Tu sa to podarilo na príbehu ženy, ktorej zabijú pri bombovom útoku manžela a syna. Podarilo sa to však preto, lebo spoločenský problém je vyrozprávaný mrazivo osobne a sugestívne. Film je rozdelený do troch kapitol, kde sa v prvých dvoch rozohráva silná dráma, kdežto v tej tretej sa dej trochu zjednoduší... Diane Kruger má veľký priestor, ktorý zúžitkovala na maximum a hoci ma konanie jej postavy niekedy iritovala, určite dokázala v divákovi vyvolať želané emócie.(2.5.2018)

  • AlfaNumerO
    *****

    Silná káva vařená s příměsí hnojiva a trochou hřebíků. No není to pro každýho... 83%(10.10.2017)

  • eLeR
    ****

    Celkom slušná dráma. Film je rozdelený do troch časti, z ktorých mňa najviac bavila tá zo súdnej siene, predovšetkým čo sa réžie a kamery týka. Koniec moc hladký a bez jediného zádrhelu, ale som s ním spokojná. A nedá mi nespomenúť Numana Acariho .. tak to je teda dačo.(26.4.2018)

  • poz3n
    ****

    Půjdu trošku proti místnímu proudu, protože největší slabinu filmu vidím v průměrném technickém zpracování a nepříliš zručné režii. Některé záběry se snaží být civilní, přicházejí o jasné rámování a působily na mě spíš takovým neumětelským dojmem, než že by se pyšnily jasným formálním odůvodněním (a jelikož Akin není De Palma, formálně mě neoslovily ani ty půlené obrazy, kdy strkal do nepřirozené ostrosti první i druhý plán obrazu zároveň). Vše zachraňuje scénář, který není nijak geniální, ale je prostě zajímavý a jelikož Diane Kruger s přehledem celý film odtáhne, nenechává divákovi nějaký větší prostor k váhání a odpočinku. V rukách nějakého formálně vytříbenějšího autora by Odnikud byla asi ještě větší zátěž na nervový systém diváka, i tak je to ale dějově docela strhující záležitost, s opravdu výbornou (a i dost sexy) Diane Kruger. 7/10(28.2.2018)

  • mcb
    ****

    Nový snímek německého režiséra Fatiha Akina, v němž exceluje Diane Krueger jako matka, která se vyrovnává se smrtí svého manžela a syna po bombovém útoku, je sestaven ze tří, zdánlivě neslučitelných částí, z nichž každá vychází z tradice jiného žánru. Odnikud začíná jako drama o ztrátě, které je zároveň intimní studií truchlení, samoty a neschopnosti se vyrovnat se smrtí blízkých osob a navrátit se do společnosti – tato část je spíše povinným úvodem pro další dvě dějství, v nichž hlavní postava přechází z pasivního do aktivního stádia. Nejsilnější část filmu je soudním dramatem, v němž se odvíjí silný osobní příběh a boj za spravedlnost. Zde by Odnikud klidně mohlo konkurovat těm nejlepším americkým soudním dramatům, protože obsahuje strhující gradaci, proslovy a nečekané rozuzlení. Mírným zklamáním je proto poslední třetina filmu, v němž precizně vyrešeršovaný a komplikovaný příběh ustupuje přímočarému thrilleru o pomstě. Distance od velmi realistických prvních dvou třetin je díky zjednodušenému konání hlavní hrdinky (příliš mnoho náhod) až tak velká, že nemá tragické finále možnost zapůsobit tak silně jako předchozí části.(17.3.2018)

  • Dzeyna
    *****

    Naprosto skvělé! Takhle silný příběh jsem dlouho neviděla. Práce s kamerou taky skvělá. Atmosféra nepopsatelná!(12.5.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace