Režie:
Michael NoerScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
David BuckleyHrají:
Charlie Hunnam, Rami Malek, Eve Hewson, Tommy Flanagan, Roland Møller, Ian Beattie, Michael Socha, Yorick van Wageningen, Joel Basman, Nikola Kent (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (229)
Doba remaková stále neskončila a tak se nám dostává recyklací a nových adaptací všeho, na co si jen vzpomenete, stále dokola. Motýlek patří k těm příběhům, které byly prostřednictvím filmových políček odvyprávěny téměř až zcela dokonale a tak je další pokus zkrátka a jednoduše zbytečný. Proto jsem tuto verzi i docela opomíjel a do jejího sledování jsem se prakticky pustil jen díky výročí úmrtí Henriho Charriera. A de facto se dá říct, že ač platí výše uvedené o zbytečnosti, Michael Noer alespoň nestvořil nic ostudného. Co do charismat mi sice pánové Hunnam a Malek Hoffmana a McQueena nepřipomínali ani vzdáleně a ani co do prostředí jsem si nepřišel jako na vězeňském ostrově. I ta scéna se samotkou tu byla prostě řidší, ale za přece jen slušné filmové řemeslo klidně tu čtyřku obětuju. ()
Motýlek z roku 1973 byl mnohem lepší a více se držel knihy. Možná proto jsem z remaku zklamaná, i když ne absolutně. Děj je v novém filmu umixován bez jakékoli vazby na knihu (jeptišky např.). Noerův Motýlek je vhodný pro dnešního nenáročného diváka, který v něm zažije něco málo sadismu, něco málo dobrodružství, něco málo přátelství a zrady. Motýlek se Steve McQueenem měl zajímavých vlastností několikanásobně víc. ()
Dobrý film, ale určitě ne lepší než originál. Hunman, Malek výborní, ale zase ne lepší než duo McQueen-Hoffman. Asi nejvíc mi tady chyběl nějaký pocit bezmocnosti, který jsem měl u originálu skoro pořád. Na druhou stranu už to bude taky pár let, co jsem ho viděl naposledy, takže ideální čas to napravit. ()
O třídu lepší než Schaffnerova úmorná tříhodinová verze z roku 1973, přesto tento remake zrovna velký aplaus nesklidí. Noer totiž nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem, což je při 133-minutové stopáži učiněná pohroma, a nový Papillon tak zákonitě kráčí ve šlépějích nezáživného originálu. Tvůrci si však dali záležet alespoň na letmém vykreslení ústředních postav a jejich vzájemné interakci. Snímek pochopitelně ani vzdáleně nepřipomíná psychologickou vztahovou studii, ale bohatě stačí, že dává zapomenout na neduhy původního díla, tedy toporné dialogy odříkávané počítačovou intonací či krajně machistického Papillona v podání McQueena. Papillon ode mě obdrží dvě slabší hvězdy. ()
Schaffnerova prvá verzia zostane v mojích očiach neprekonateľná a nesmrteľná. Inak tomu nie je, ani po zhliadnutí tohto filmu. Mcqueen a Hoffmann budú vždy len jedničky a legendy. Ich fluidum je ďaleko za hranicami ostatnej hereckej populácie. Navzdory tomu film aj cez svoju dĺžku nenudí, zdá sa mi krátky, usekaný, čo tu v podstate znamená, že nenudí a baví. ...Nie, nie tento remake určite nerobí svojmu prvotnému druhu, či predlohe ostudu a jak fanúškovia Henriho Charriéra, či diváci neznajúci jeho zfilmovanú podobu budú vlastne vcelku spokojní. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (11)
- Při volání jmen vězňů zazní také jméno Hoffman, což je očividně odkaz na Dustina Hoffmana, který hrál postavu Louise Degy v původním filmu Motýlek z roku 1973. (NiWi)
- Papillon (Charlie Hunnam) ve skutečnosti část svého trestu pracoval ve vězeňské nemocnici ve Francouzské Guyaně. Historici věří, že právě tam nasbíral příběhy pro svou knihu od jiných vězňů, kteří se pokusili o útěk. Kniha je tedy spíše jakousi koláží zážitků různých lidí, než autobiografií Henriho Charriera. (Candice)
- Pri jedinej poprave väzňa gilotínou nie je pri pohľade na čepeľ noža vidieť žiadnu krvavú stopu. (Van_der_Ovec)
Reklama