poster

Vražda v Orient expresu

  • USA

    Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Vražda v Orient exprese

  • Nový Zéland

    Murder on the Orient Express

  • Velká Británie

    Murder on the Orient Express

  • Austrálie

    Murder on the Orient Express

  • Kanada

    Murder on the Orient Express

Mysteriózní / Krimi / Drama

USA / Malta, 2017, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu.(18.2.2018)

  • dO_od
    ****

    // Tak nevím, jestli Branagh spíš točil, nebo maloval - ten film ale každopádně vypadá nádherně. Nadšený jsem i z rychlého a dobře vystavěného úvodu a taky silného konce, který i přes očekávanou pointu a nepřekvapivé provedení pořád dokáže emocionálně strhnout. Herecky se tomu nedá nic vytknout a klobouk dolů před Branaghem, protože takhle s láskou zahraná hlavní role + naprosto precizní režie vyžadují asi velkou dávku soustředění, dal to fakt na pána. Zklamává tak paradoxně jedna z papírových deviz filmu a tou je samotné vyšetřování, které obzvlášť ve druhé třetině příliš nebaví, zbytečně zpomaluje tempo a vlastně jen brzdí katarzi, která se stejně dá odhadnout po prvním kolečku výslechů. Šlo to určitě natočit méně utahaněji. Přesto víc než solid effort, 7/10 a Branagh klidně na nominaci.(10.11.2017)

  • choze
    ***

    Libovolný díl SHERLOCKA má v sobě několikanásobně víc energie, nápadů, napětí a vtipu než tohle, nemluvě o práci s postavami. Řemeslně zručné (nebo rutinní, vyberte si, co vám zní líp) oprášení detektivní klasiky, které se sice opírá o prověřený příběh, pěkné záběry a silný herecký ansámbl, jenže překvapivé vyústění příběhu dobře známe, pěkné záběry nedodávají patřičnou klaustrofobicko-paranoidní atmosféru a herci jaksi nemají co hrát, protože postav je jako na orloji a místa/hloubky charakteru pro každou málo. Potěšilo mě, že jsem po dlouhé době zase viděl Michelle Pfeiffer, a taky melancholická, morálně diskutabilní pachuť rozuzlení. Ale i tak mi to celé přišlo jen jako sexy nabalzamovaná mrtvola.(11.11.2017)

  • verbal
    ****

    Proslulého detektiva, jehož Kristova Agáta ve svých knihách prudérně označovala jako výstředního mužíka, nekompromisně pojal film jako belgického homosexuálního autistu jménem Erkül s vytepleným žabožroutským přízvukem. Nejprve jej Finly představil jako progelovaného plachého řiťopicha, poté Ustinov jako slizkého tlustého buzeranta, aby jej nakonec naprosto ikonizoval a uzurpoval pro sebe Davča Süšé jako rozkokošně sympatického cükrouššše, co chodí, jako by měl v prdeli pravítko, a obsedantně si voskuje dle vlastního mínění módní homoknír. Až teď, autorčině popisu proporcionálně zcela neodpovídající, dobře stavěný, vysoký, vzpřímený elegán Ken postavu alespoň trochu vychladil, dehomogenizoval a vnesl do ní kapku heterošarmu, takže se u jeho sledování přirozeně sexuálně orientovanému divákovi už tolik panicky nestahuje konečník. Pod nos si sice nalepil obskurně ohyzdnou jitrnici, nicméně „bon“ a „manifique“ zní z jeho úst dostatečně machisticky, a ne jako výzva k homofelaci. A vůbec je v roli naprosto skvělý, přirozený a sympatický, jakož i zbytek osazenstva toho snobského Pendolína z Istanbulu, tedy až na tu násilně topornou a neskonale odpornou Džedáj rytířku, která asi přeblafla nějakého vlivného agenta, nebo ukojila Kennethovy zoochoutky. A co jinak říct k x krát přečtené a viděné swingrsvraždě, když z ní nakonec nepřekvapivě nevypadlo, že vrahem je vlastně zahradníkův mongoloidní pomocník jménem Rupert? Inu, důstojné zpracování, výborná režie, vymazlené digitální kulisy a zplastikovaná, sekunďákem poslepovaná Fajferka je v šedesáti asi stokrát píchatelnější, něž když v pětadvacetidvaceti anorekticky valila pydlooké bulvy na Tonyho Montánu.(12.11.2017)

  • rikitiki
    ****

    I když je tahle detektivka notoricky známá, přece mě dokázal Branagh udržet v napětí. Luxusní záběry, špičkoví herci, dokonale vystižené povahy a vztahy mezi nimi. Není to jen detektivka, ale především psychologické drama a šalebná hra s nejlepším detektivem světa. Tak to napsala už Agatha a Branagh to skvěle podtrhnul. ___ Tentokrát se mi líbil i výlučností záběrů, kdy celý vlak zůstává uvězněný na křehce působícím viaduktu (vše visí jen na vlásku) a pohledy kamery ze shora (jsme v tom vlaku uvěznění jako myši v kleci). Malinko Branagh ustřelil jen ke konci, kdy neukočíroval svůj sklon k patetismu, ale přepjatá scéna s pistolí v tunelu byla naštěstí jen jedna.(1.4.2018)

  • - Originální cesta Orient expresu (k datu 4. říjen 1883) byla z Paříže (Francie) do Giurgiu (Rumunsko). (MiroCup)

  • - Ve snímku najdeme i pár vlastních improvizací vycházejících z útržků informací, které v románu uvedla Agatha Christie. (Stoka)

  • - Tvůrci si nehlídali řazení vagónů. Chvíli máme zavazadlový vůz vpředu, poté zase vzadu a následně byl hned za lokomotivou. (Stoka)