Reklama

Reklama

Vražda v Orient expresu

  • USA Murder on the Orient Express (více)
Trailer 3

To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (CinemArt)

(více)

Videa (19)

Trailer 3

Recenze (864)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Máme asi všichni nesmazatelně vepsaný výraz a obličej a chování pana Sucheta coby jeho životního Poirota, nicméně Branagh, klasický to autor Klasiky na Ostrovech, není vůbec špatný a docela mě i bavil! Nicméně, kde se u Klasiky zjeví USA, tam to jde z kopce se skromností, megalomanství a grafika v popředí, ne vždy to však je projev uvážený a vhodný, zde to šlo udělat i jinak, na mě tam bylo moc efektů, v tomto žánru jsem pro střízlivost jak filmařskou, tak hereckou!!! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Musim rict, ze me to prijemne prekvapilo. Branagh, jakozto clovek, kterej se chce drzet predlohy, byl samozrejme predlohou zaroven svazanej, ale dela vse pro to, aby v ramci moznosti udelal z filmu moderni detektivku, ktera nebude jen unyla konverzacka, ale dojde i na nejakou tu akci a divak se bude bavit. A dari se mu to, vizualne to vypada moc pekne, i pres to, ze triky jsou trochu slabsi, dari se budovat hodne napinavou atmosferu a navic tu je naprosto spickova sestava hercu. Konec je sice lehce uspechanej v porovnani s rozvleklejsi prvni polovinou, ale film proste bavi od zacatku do konce. Jediny, pres co jsem se neprenes, je Branaghovo Poirot, proste mam zafixovanyho Sucheta. Ale i tak solidni 4*. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Velkorysá oslava zálibnosti, soukromého požitku z prožívání porozumění kráse plynoucího života, nekonečně laskavého, trpělivě budovaného nekonečně jemného porozumění, jež postupně celý život zrálo a tříbilo se v hlubokém duševním osamění, nedobrovolném, leč vynuceném tím, že člověku tak velké mysli a ducha a schopnosti tak dokonalého ponoru a vhledu není příliš často dopřáno sdílení oněch soustředěných, vzrušujících a výlučných prožitků porozumivého dialogu s komplexní realitou s druhými, jimž vhled překrývají nejrůznější kognitivní limity, emoční bloky či egoistické cíle a často všechno z toho zároveň. *** A chvála efemérnosti a subtility signálů, v nichž se odehrává jak samo vyjevování skutečnosti jakožto velmi cudné a stydlivě i důvtipně v pestrých šátcích zahalené milenky, tak zároveň i její souhlasné přitakávání a milostné zpovolnění, když jí člověk dokáže se stejným dovtipováním se rozumět a jedná s ní, jako by uctivě tančil, aby neporušil řád jejího utváření, ale setrval na každém kroku ve svrchovaném souladu s její vnitřní krásou a mystériem vyšší rovnováhy a spravedlnosti. A mohl si ji právě díky tomu zároveň naplno s rozkoší vychutnat. *** Tento film je tak především nevšedním milostným příběhem. Odkrývá Hercule Poirota v jeho nedobrovolném vnitřním exilu jako stále ostýchavého, milenčinou proměnlivou, plynoucí krásou ustavičně pohotově dojímaného, překvapovaného i těšeného milence, navýsost zamilovaného do objevování pravdivosti bytí. Jako člověka, jenž si s pomocí svého velkého ducha, mysli a nelehkých okolností na rozdíl od mnohých jiných, kteří dali přednost moci, vypěstoval i velké srdce, takže jeho pověst slovutného detektiva je pro něj jen vedlejším produktem oné pravdivosti, a byť je celou společností veřejně oslavovaný jako nedostižný detektiv právě za to, jak svou genialitou po celý život pokorně slouží pravdě, ve svém posledním případě zůstává poslušen hlubšímu řádu věcí a rozhoduje s láskou ve prospěch nikoli společenského nazírání spravedlnosti a pravdy, ale ve prospěch krásy, úměry a vyšší pravdivosti životní. A jelikož se v tomto případě jedná o vzájemně neslučitelná rozhodnutí, proviňuje se tím na formální spravedlnosti společenské a je mu zřejmé, že tím přestoupením hranice bude muset ukončit svou kariéru. Právě proto je to jeho poslední případ, neboť v něm vykoná formální soud nad postavou detektiva, jehož přestal pravdivě ztělesňovat, jehož vnitřním nazíráním přerostl. A to přestože je - jako ostatně celý život - jediným, kdo ví, k čemu doopravdy došlo, a kdo zná skutečnou hloubku, ušlechtilý smysl i praktický dopad a význam svého konání. I to je však řádu věcí, teskné, smutné i hluboce uspokojivé a těšící. *** Tenhle komentář jsem dlouho dlužila, protože i po dvou letech ve mně vzpomínka na tento film rozněcuje ostýchavost, rozechvělost, dojetí, pokoru, úctu a probouzí jakousi zároveň posmutnělou i radostnou intimní sounáležitost s tím člověkem, který není v očích druhých z praktického života vyčleněným pozorovatelem a soudcem ani tak z vlastní vůle, jako z neúprosné banální statistiky výskytu důvtipu a ryzosti pohromadě v jednom těle, byť právě on v sobě má dost odvahy, síly, vitality a nezištné laskavosti k pravému a plnému prožívání a život po jeho boku by mohl být jedním velkým plynulým dobrodružstvím plným odhalovaných vnitřních krás a společným dotahováním gest tam, kde okolní realita přechází ve vlastní bytí člověka a vydává se mu v jeho dosahu do rukou, aby ji se vší svou morální silou a integritou a vším svým důvtipem a pohotovostí harmonicky dotvářel - a pokud možno nic nezkazil. A Hercule Poirot jako jeden ze vzácného mála lidí doopravdy nic nezkazí. Jeho bych věru mohla milovat jako nejlepšího přítele vlastní duše. A hádám, že pro tu zamilovanost, která mě okamžitě zaplaví, když si tenhle jemný filmový skvost v jeho labužnicky pomalém plynutí a zároveň neuvěřitelné náročnosti na rychlost zpracovávání všech umně servírovaných podnětů, má-li si je divák vychutnat, jak náleží, a držet krok, tančit s filmem, jsem i po těch dvou letech s to napsat jen tenhle prachšpatný, nepostačivý komentář. Snad ještě časem dorostu a dozraji, abych ho tu jednou změnila v mnohem výstižnější a klidnější poctu. *~ () (méně) (více)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"DID WE DIE?" ----------- Detektívky, zvlášť tie anglické, ma moc neberú, nezmenil to ani Lumet v prvom vlaku zo sedemdesiateho-štvrtého a ani Branagh v najnovšom Orient Expresse, aj keď ako herec hrajúci Poirota áno. Zamrznuté krajinné prostredie a tajuplná vražda mali filmu zabezpečiť poriadne chladnú atmosféru, necítil som však nič. Možno miestami nádych steampunku, tam to ale skončilo. Viac atmosferický je už aj Dafoe a to je teda čo povedať. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (27)

  • Hector MacQueen (Josh Gad) zmiňuje, že byl Ratchettem najat kvůli překládání z francouzštiny, protože sám Ratchett nerozumí francouzsky ani slovo. Ve skutečnosti představitel Ratchetta, Johnny Depp, hovoří francouzsky plynně. (NiWi)
  • Film se odehrává v roce 1934, přesto se tvůrci nezdráhali použít atraktivní lokomotivu SNCF 241.P 65. Třída 241 ale byla produkována až mezi lety 1948 a 1952. Kromě toho: když vlak projíždí Tureckem nebo Jugoslávií, lokomotiva se nezmění, což by kvůli tehdejším předpisům bylo nemožné: na trase Orient expresu se lokomotiva vždy měnila na každém hraničním přechodu. (vojacekr)
  • Důvod proč Hercule Poirot (Kenneth Branagh) přeměřuje vejce a neustále upozorňuje ostatní na nerovnováhu ve vzhledu lidí/věcí je ten, že postava má dle předlohy trpět autismem. (UncleMorty)

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Disney oznámilo své plány

Disney oznámilo své plány

07.05.2019

Studio Disney čerstvě oznámilo své plány na příštích sedm let, a vzhledem k tomu, kolik toho je, pojďme se do toho rovnou pustit. Nejvýznamnější část novinky se pochopitelně týká nových Star Wars. Po… (více)

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

30.09.2018

Filmová adaptace klasiky Agathy Christie Vražda v Orient expresu v loňském roce vydělala 352 milionů dolarů a potěšila jak diváky, tak kritiky – zaslouženě se tak dočká pokračování. Snímek s názvem… (více)

Artemis Fowl míří do kin

Artemis Fowl míří do kin

28.12.2017

Kenneth Branagh letos ohromně zabodoval s Vraždou v Orient expresu. Film už má na kontě 311 milionů dolarů a chystá se pokračování (Smrt na Nilu), Branagh si ale není jistý, jestli ho bude režírovat.… (více)

Reklama

Reklama