poster

Vražda v Orient expresu

  • USA

    Murder on the Orient Express

  • Velká Británie

    Murder on the Orient Express

  • Francie

    Le crime de l'Orient-Express

  • Kanada

    Murder on the Orient Express

  • Kanada

    Le Crime de l'Orient-Express

  • Nový Zéland

    Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Vražda v Orient exprese

  • Austrálie

    Murder on the Orient Express

Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA / Malta / Velká Británie / Francie / Kanada / Nový Zéland, 2017, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Douglas
    ****

    Je rozhodně dobře, že se VRAŽDA V ORIENT EXPRESU dočkala další interpretace. ___ Zaprvé z filmařských důvodů, protože podobně jako v poirotovských filmech sedmdesátých a osmdesátých let Branagh úspěšně vytěžuje potenciál napětí plynoucí ze střetu makroperspektivy a mikroperspektivy. Makroperspektivou myslím vizuálně atraktivní lokality, velkolepé stranové i hloubkové kompozice plynoucí i ze zvoleného 70mm filmového materiálu a především luxusu v kontrastu s divokými kraji, jimiž vlak projíždí (obdivuhodná je i práce s proměňujícími se pohyby kamery, barvami a vztahem mezi rámováním a prostředím). Mikroperspektivou pak míním pro Christie typickou hru s drobnými aspekty fikčního světa v analýze společenských a psychologických vazeb mezi postavami, jež všechny mohou být vinné... i když tady je to obráceně, zdánlivě nikdo neměl důvod vraždit (jestli vznikne i SMRT NA NILU, tam hra s motivy naopak vystupuje do popředí). ___ Zadruhé je ale Branaghův snímek ozvláštňující i jako interpretace předlohy, zejména pak kvůli onomu závěrečnému testu morálního rozhodování, jemuž vystaví Poirot podezřelé - aby našel odpověď na test morálního rozhodování, jemuž je ve svých očích vystaven on sám. ___ Zatřetí shledávám pozoruhodným už samotný fakt, nakolik je Branaghovo pojetí Poirota herecky mnohem komplexnější než u předchozích variant. Svádí pozornost k velkému kníru a "aspergerovským" detailům typu porovnávání vajíček při hledání souměrnosti, ale tyto detaily spíše klamou, protože z hlediska uchopení vnitřní integrity postavy má vlastně jeho pojetí postavy méně karikujících rysů než u předchozích interpretů, jakkoli ona Suchetová uctivá a vlastně laskavá karikatura starosvětských hodnot, jež Hercule Poirot reprezentuje, je samozřejmě mnohem přijatelnější než Branaghův nikoli roztomilý, rtuťovitý nebo od reality lehce odtržený bonviván, nýbrž chladně uvažující, dost odměřený a jako společník ne úplně příjemný profesionál.(29.8.2018)

  • Chrustyn
    ****

    Filmové zpracování daného románu Agathy Christie z roku 74, si už moc nepamatuji, ale vím, že se mi moc líbil a právě proto jsem byl hodně zvědav jak si s tím poradí Kenneth Branagh. A zvládl to na výbornou a prakticky bez větších výhrad. Pro znalce předešlého filmu nebo knižní předlohy se nebude jednat o žádné překvapení, ale přesto určitě ocení kvalitní přepis. Všichni herci výborní a Branagh (až na uměle vyhlížející knír) znamenitý.(2.4.2018)

  • Jinny
    ****

    Ano, pointu jsem znala, i když tohle je ve skutečnosti moje první vcelku viděná verze Vraždy v Orient expresu a tak hodnocení trochu nadsadím. Nikdo nepřinesl na stříbrné plátno tolik klasiky jako Kenneth Branagh a ani tentokrát nezklamal. Všechny aspekty filmu jsou poctivé jako jednička na desetilibrovce a sám Branagh je skvělý Poirot - excentrický, inteligentní a o něco méně okatě roztomilý než David Suchet. Divadelní odhalení na závěr mi svým pojetím nesedlo, Poirotova závěrečná reakce ovšem ano.(22.3.2018)

  • Davies182
    ***

    Já prostě nedokážu akceptovat tolik papírem šustících elementů v jednom filmu, tolik dějových náhod, tu přemíru vypravěčské extravagantnosti (našlapávání hoven apod.). Což mě mrzí o to víc, že mě jinak Branagh dokonale uzemnil zmáknutou koordinací všech herců, svěžím vizuálem a pohlcujícím divadelním finále.(28.5.2018)

  • Xmilden
    ***

    Mnoho povyku pro nic. Branagh předvádí krajně nudnou režii. Nemyslím že mojí nevýhodou by byla neznalost předlohy. Film jako takový mě toho opravdu moc neposkytl. Přemýšlel jsem v průběhu sledování zda-li se mám stydět za to že se mě tohle nelíbí, ale v jeho polovině, kdy jsem byl poměrně ztracen, jsem přestal tento fakt vnímat a prostě jsem dokoukal do konce. Občas mě hlavou bleskla otázka kdo je tedy tím vrahem, ale jelikož jsem to nedokázal z výpovědí cestujících vydedukovat, tak jsem se uchlácholil vědomím, že ono to nakonec nějak dopadne. Branagh vede podle mě herce špatným směrem. Výsledek jejich snažení málem uspává. 50%(15.3.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace