Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Gal Gadot, Armie Hammer, Tom Bateman, Letitia Wright, Emma Mackey, Sophie Okonedo, Russell Brand, Annette Bening, Ali Fazal, Rose Leslie (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Smrt na Nilu, jehož předlohou je slavný detektivní román Agathy Christie z roku 1937, je odvážným tajemným thrillerem režiséra Kennetha Branagha o emocionálním chaosu a smrtících následcích vyvolaných milostnou posedlostí. Dovolená belgického detektiva Hercule Poirota na palubě okouzlujícího říčního parníku v Egyptě se změní v děsivý hon na vraha, ve chvíli, kdy idylické líbánky dokonalého páru postihne tragédie. Příběh nespoutané vášně a paralyzující žárlivosti, zasazený do prostředí impozantní pouštní scenérie, dech beroucích výhledů a majestátních pyramid v Gíze, sleduje osudy skupiny kosmopolitních cestujících, přičemž nečekané zvraty a zápletky udržují diváka v napínavé nejistotě až do konečného rozuzlení. (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (528)
Hercule Poirot podruhé a opět zívačka. Vražda v Orient Express je jeden z mála filmů, kde jsem v kině usínal a Smrt na Nilu má podobně nezáživný tempo, ale naštěstí mě to už nestálo lístek do kina. Hodinu se zde neděje nic, ale vůbec nic. Představení nezajímavých postav nezajímavým způsobem s nezajímavými dialogy, ale naštěstí v docela atraktivním prostředí ( Egypt,Nil) menší plusový bod oproti vlaku, ale pořád mi to přišlo zoufale málo. Hercule Poirot mi jako detektiv nepříjde zajímavý, nemá žádné strhující, revoluční vyšetřovací metody, nic čím by vynikal, je to inteligentní pán, který plní svou práci, ale k diváckému zážitku to příliš nepřidává. Na vraždu se zde čeká déle než na výplatu a ještě k tomu jsou to takové ty obyčejné nezajímavě podané vraždy v každém druhém béčkovém Krimi seriálu. Nechápu jak fanoušek Se7en, Hannibala a podobných, kde funguje vše od vražd po samotné vyšetřování zde může být s výsledkem spokojen. Spoléhal jsem alespoň na finální odhalení, kde by mohl přijít zajímavý zvrat, ale i ten je čitelný už od úvodních minut i bez znalosti originálu. Pro mne prototyp nejzbytečnější a nejméně atraktivní krimi, která může spatřit svět. Tohle může bavit jen důchodce. Slušný vizuál, fajn herci, ale vše ostatní mě naprosto míjí jak po filmové stránce, tak i jako diváka. Příběh 3/5. Akce 0/5, Humor 2/5, Násilí 1/5, Zábavnost 2/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 2/5, Herci 3/5. 4/10. ()
To že jsem divný úchylák je o mě tak nějak všeobecně známo, takže hlavní otázkou pro mě u tohohle filmu nebyla věrnost/kvalita předlohy, nebo snad herecké výkony a výprava, ale... Knír. V prvním díle mě svojí megalomancí šíleně iritoval a strhával hrozně moc mojí pozornosti, což říkám jako člověk, co má sám na tváři dost divnou vousověc, ale zde... Puf, je sice pořád hrozně divně dvojitý a vypadá jako dva různě velké umělé kníry přilepené na sobě, ale je menší, usedlejší a konečně jsem si mohl opravdu užít film. A ten samotný je fajn, je to sice dost zlámané v kostech, ale když je něco adaptace číslo 5239, tak mi to nějak už moc nevadí, celé je to velké a opulentní, jako velká filmová, dobová detektivka funkční a Poirot je fajn, přestože scénárista si znovu neopustil zbytečnou akci tam, kde jsou jen šedé buňky, aneb Poirot by fakt neměl házet sekáčkem na maso a zaseknout jej do futer. ()
Obvykle sypu plné počty filmům, co se do mě nějak emocionálně zaryjí. Tím nemyslím nutně empatii vůči příběhu, ale emocionální zájem o ten film jako takový. Smrt na Nilu není typ filmu, který by si něco takového nárokoval - je to zábavná detektivka, která po branaghovsku tlačí opulenci na 11 a dopřává plnou mísu žánrové zábavy. Podařilo se najít téma (exces vs cit), podařilo se vybudovat dojem hmotného světa, ne ale v míře, která by stála v cestě ideální, ucelené vzrušující zábavě. Perfektní produkt (není to dekonstrukce typu Knives Out, tohle je real deal). Takovéhle filmy bych chtěl místo marvelovek. ()
Tou největší záhadou, která bohužel nemá žádné vysvětlení, je důvod Poirotova "polidštění", kdy se slzí nad ztracenou láskou. Nechci působit jako dědek křicící na mraky, ale to vážně už publikum v očích Hollywoodu potřebuje tragickou sentimentální backstory i pro knír, aby k jen trošičku extravagantní postavě mělo "blíž"? Vždyť by bohatě stačilo, kdyby detektiv jen říkal slova přeložená jako "čokopiškotek". ()
║Rozpočet $90miliónov║ Tržby USA $45,630,104║ Tržby Celosvetovo $137,307,235▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $718,340║ Tržby za predaj DVD v USA $441,600║ Príliš toporne sucho, herecky chladno odbité, tie postavy fakt neberú, nevyvolajú emócie, možno občas trošku elektrizujúca atmosféra, hlavne pri tom úvodnom tanci ale to je tak všetko. Vizuál a triky ušli. /40%/ ()
Galerie (47)
Zajímavosti (13)
- Natáčení započalo 30. září 2019 v Longcross Studios v Anglii, posléze se štáb přesunul do Maroka (původně se prý mělo točit v Egyptě) a poslední klapka padla 30. prosince 2019. (fiLLthe3DD)
- Z knižní předlohy bylo pozměněno hodně postav, aby film mohl mít menší obsazení a byl méně zmatený. Salome (Sophie Okonedo) a Rosalie (Letitia Wright) Otterbourne byly přepsány ze spisovatelky románů a její dcery na zpěvačku a její neteř/manažerku. Z právníka Andrewa Penningtona je bratranec Andrew Katchadourian (Ali Fazal). Marie Van Schuyler (Jennifer Saunders) má připsaný příbuzenský vztah k Linnet (Gal Gadot) jako její kmotra. Doktor Windlesham (Russell Brand) je kombinací dvou postav z knihy, v knize pouze zmíněného pana Windleshama a doktora Bessnera. Postava Cola je nahrazená Boucem (Tom Bateman), aby se jeho postava mohla vrátit z prvního dílu. A zároveň nahrazuje svým vztahem s matkou Euphemií knižní duo Tima a paní Allertonovou. (hansel97)
Reklama