Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrt na Nilu, jehož předlohou je slavný detektivní román Agathy Christie z roku 1937, je odvážným tajemným thrillerem režiséra Kennetha Branagha o emocionálním chaosu a smrtících následcích vyvolaných milostnou posedlostí. Dovolená belgického detektiva Hercule Poirota na palubě okouzlujícího říčního parníku v Egyptě se změní v děsivý hon na vraha, ve chvíli, kdy idylické líbánky dokonalého páru postihne tragédie. Příběh nespoutané vášně a paralyzující žárlivosti, zasazený do prostředí impozantní pouštní scenérie, dech beroucích výhledů a majestátních pyramid v Gíze, sleduje osudy skupiny kosmopolitních cestujících, přičemž nečekané zvraty a zápletky udržují diváka v napínavé nejistotě až do konečného rozuzlení. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (528)

lamps 

všechny recenze uživatele

Ultraprecizně vyvedený whodunit, u něhož jsem zažíval i dost zvláštní a vítaný paradox - knihu jsem nečetl a vyústění neznal, ale viníka jsem zde odhadl poměrně záhy po osudném činu, přičemž mi to absolutně nevadilo a ani mi to nepřišlo jako slabina, nýbrž jako úmysl. Branagh totiž báječně směřuje pozornost spíše na proces hromadění vodítek nežli na prohlubování záhady. Celý film jsme ve vědění takřka kompletně srovnáni s Poirotem, jenž vše vidí nebo slyší (a když už leží opilý mimo dění, vše se doslechne od nevinných a spolehlivých svědků) a dedukujeme společně s ním - a společně s ním také můžeme tušit, kdo za vším stojí, ale soustředit se jen na shánění důkazů, které jsou rozprostřeny i všude po mizanscéně (respektive v ní chybí - červená barva na malování, ztracený šátek). A které scénář skvěle a rytmicky zvýznamňuje, stejně jako tradičně zacuchanou vzájemnou minulost aktérů. Odhadnutí konce tedy není chyba filmu, ale snad i jeho dominanta - že dokáže být takhle zábavný a rafinovaný jen v tom, jak propojuje diváka s vyšetřujícím protagonistou (a to i emocionálně díky rámujícímu prologu a epilogu), za to bych Kennetha fakt poplácal po zádech. Moc pěkný vizuál a skvělá kamera, která se v důmyslnosti rozebírání prostoru vyrovná i dílům Stevena Spielberga. Už teď jsem zvědavý na dojmy po další projekci. 90 % ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Možná se mi to líbilo i víc než Orient express. Branagh je jako Poirot vynikající a jeho černobílý flashback je nejsilnější scénou filmu. Detektivní zápletka sice šustí papírem, ale herecký ansámbl z ní mačká maximum. Emma Mackey je přímo fantastická. Navíc poslední role kanibala Armieho. Moc moc dobré. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Smrť na Níle môže vypáliť rozdielne podľa toho, ako ste naladení na jeho letnú atmosféru. Mám dojem, že pri premiére vo februári by som bol o dosť kritickejší ako doma na začiatku leta. Slávnu verziu s Ustinovom som videl dávnejšie a tak som si pointu príliš nepamätal, čo bola veľká výhoda oproti Orient Expressu, kde som v podstate žiaden dôvod na opätovné sfilmovanie nenašiel. Myslím pre znalcov. V tomto prípade mi ale konečne sadol aj Branagh ako herec, jeho Poirot totižto v Egypte zlyháva a sám si to, napriek vyriešeniu prípadu, uvedomuje. Takže to blues na konci patrilo predovšetkým jemu, jeho mŕtvej láske a mustáži. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Možno som v menšine, ale Níl ma bavil viac ako Orient expres, aj keď iba o chlp. Predošlý prípad mal síce nabitejší casting, ale tento prípad ma zaujal o trošku viac (možno preto, lebo som predlohu a ani žiadne filmové či televízne spracovanie nevidel). Veľkým plusom je luxusná vypráva, kostýmy, rekvizity, ktoré sú naleštené a umiestene snáď v každom zábere. Tak isto aj kamera je perfektná a ponúkne niekoľko nádherných záberov na Egypt plný sýtych farieb. Vraždy, finálne odhalenie vraha, či úvodný flashback, ako aj prechádzka medzi púštnymi pamiatkami ma bavili až do konca, aj keď ta zaujímavejšia časť sa začne odohrávať, až v polovici. Čo sa týka hercov, tak filmu znova kraľuje režisér a herec Kenneth Branagh, ktorý ma v úlohe detektíva Hercule Poirota znova bavil, zaujal a nenudil. 80% - 4* ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Hercule Poirot podruhé a opět zívačka. Vražda v Orient Express je jeden z mála filmů, kde jsem v kině usínal a Smrt na Nilu má podobně nezáživný tempo, ale naštěstí mě to už nestálo lístek do kina. Hodinu se zde neděje nic, ale vůbec nic. Představení nezajímavých postav nezajímavým způsobem s nezajímavými dialogy, ale naštěstí v docela atraktivním prostředí ( Egypt,Nil) menší plusový bod oproti vlaku, ale pořád mi to přišlo zoufale málo. Hercule Poirot mi jako detektiv nepříjde zajímavý, nemá žádné strhující, revoluční vyšetřovací metody, nic čím by vynikal, je to inteligentní pán, který plní svou práci, ale k diváckému zážitku to příliš nepřidává. Na vraždu se zde čeká déle než na výplatu a ještě k tomu jsou to takové ty obyčejné nezajímavě podané vraždy v každém druhém béčkovém Krimi seriálu. Nechápu jak fanoušek Se7en, Hannibala a podobných, kde funguje vše od vražd po samotné vyšetřování zde může být s výsledkem spokojen. Spoléhal jsem alespoň na finální odhalení, kde by mohl přijít zajímavý zvrat, ale i ten je čitelný už od úvodních minut i bez znalosti originálu. Pro mne prototyp nejzbytečnější a nejméně atraktivní krimi, která může spatřit svět. Tohle může bavit jen důchodce. Slušný vizuál, fajn herci, ale vše ostatní mě naprosto míjí jak po filmové stránce, tak i jako diváka. Příběh 3/5. Akce 0/5, Humor 2/5, Násilí 1/5, Zábavnost 2/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 2/5, Herci 3/5. 4/10. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (13)

  • Navzdory tomu, že postava Katchadouriana pochází z Arménie, jeho představitel Ali Fazal je Ind. (ČSFD)
  • Z knižní předlohy bylo pozměněno hodně postav, aby film mohl mít menší obsazení a byl méně zmatený. Salome (Sophie Okonedo) a Rosalie (Letitia Wright) Otterbourne byly přepsány ze spisovatelky románů a její dcery na zpěvačku a její neteř/manažerku. Z právníka Andrewa Penningtona je bratranec Andrew Katchadourian (Ali Fazal). Marie Van Schuyler (Jennifer Saunders) má připsaný příbuzenský vztah k Linnet (Gal Gadot) jako její kmotra. Doktor Windlesham (Russell Brand) je kombinací dvou postav z knihy, v knize pouze zmíněného pana Windleshama a doktora Bessnera. Postava Cola je nahrazená Boucem (Tom Bateman), aby se jeho postava mohla vrátit z prvního dílu. A zároveň nahrazuje svým vztahem s matkou Euphemií knižní duo Tima a paní Allertonovou. (hansel97)
  • Gal Gadot (Linnet) má ve filmu na sobě kostým Kleopatry. Film se sice natáčel v roce 2019, ale v roce 2021 byla obsazena do role Kleopatry v biografickém filmu. (hansel97)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Black Widow a Cruella míří na Disney+

Black Widow a Cruella míří na Disney+

24.03.2021

Špatné zprávy pro kina, dobré zprávy pro nedočkavé diváky. Studio Disney čerstvě oznámilo, že vedle tradiční premiéry v kinech dorazí snímky Cruella a Black Widow rovněž ve stejný den i na… (více)

Poslední letošní snímky byly odloženy

Poslední letošní snímky byly odloženy

06.11.2020

Tak už je to víceméně oficiální. Ve zbývajících měsících letošního roku se nových filmů v kinech – tedy v případě, že by se vůbec nějaká otevřela – nedočkáme. Studio 20th Century Studios vlastněné… (více)

Hammer a Lopez v akční romantice

Hammer a Lopez v akční romantice

28.10.2020

Armie Hammer a Jennifer Lopez byli obsazeni do nové akční romantické komedie Shotgun Wedding. Lopez už má s tímto žánrem samozřejmě bohaté zkušenosti, pro Hammera se ovšem bude jednat o premiéru.… (více)

Reklama

Reklama