poster

Pepa

  • Slovensko

    Pepík

Komedie / Drama

Česko, 2018, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (84)

  • klukluka
    *

    S Pepou jsem se nejprve setkal v podobě scénáře. Byl přesně tak špatný jako film. Novákova režie mu neublížila, pouze svou afektovaností zvýraznila a podtrhla jeho nedostatky. Ale ta stupidita (mohl bych šukat kolegyni z OPBH, nadchází tedy můj nejkrásnější den v životě) a odporná “poetika”, tu filmu Pepa vtiskl už Nováko/Sauerův scénář. Šťastný mi nepřijde ani to, že tady kluka ve věku 20+ hraje mnohem delším životem notně opotřebovanej Michal Suchánek. Úplně největší bolest Pepy je ale jeho výstavba. Někdo nedával ve škole pozor, nebo se prostě jen vykašlal na pravidlo výstavby dramatického příběhu. Ten by měl sestávat minimálně z expozice, kolize, krize a závěru. Tady vystačili s hodinu a půl trvajícím uváděním do děje a závěrem. Pan Novák- režisér je neumětel a měl by se na to už vážně vykašlat. Natočit kvalitní film se mu nepodaří a v soutěži o nejhoršího českého režiséra současnosti pravděpodobně taky neuspěje, na to je v této disciplíně příliš velká konkurence. Odstřihněte ho od prachů a pošlete je syrským sirotkům. Dávalo by mi to větší smysl.(29.9.2018)

  • Malarkey
    ***

    Úplně bych Pepu neodsoudil za to, že žije dost neortodoxním životem. Holt, někdo to tak má. A že to má zrovna Pepa, a že o něm zrovna vypráví tento film? Film musí ukázat nějaký extrém. Kdyby ukazoval průměr, tak na něj každej zapomene a možná si na něj už ani nevzpomene. První půlka filmu byla ostatně docela i fajn. Období komunismu mi tu momenty připomnělo komedie z přelomu tisíciletí, kteří si z komunistů neustále utahovaly a utahují dodnes. Jakmile se ale příběh přehoupne do současnosti, která ukáže, kam až unylý Pepa se životem zašel, tak příběh přestane tak nějak fungovat. Suchoš je dobrej, což o to. Horší je to s některými Pepovými názory, které z Pepy udělali to, co v současnosti je. Někoho to tu, podle komentářů, uráží, mně zrovna ne. Bohužel i takoví lidé mezi námi jsou.(19.10.2018)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Nejsem si úplně jistej, co je tenhle film zač. Respektive, dá se předpokládat, že kdejakej zoufalej Pepík si u nejedný scény řekne "hahaha, to je debil, ten je horší než já, hahaha", ale dál? Hodina a půl pozorování neschopnýho blba a tuctových lidských kreatur může bejt super, pokud 1) to bude sranda 2) blb se dočká rozhřešení 3) celý to povede k nějaký reflexi, co já vim. Pepa se narodí, je celej život neschopnej, Pepa umře.. tečka. ORLY??? To je celý? Co to je, zfilmovaná výmluva za neschopnost vzít svuj život do vlastních rukou? Kde je ta komedie? Kde je to drama? Nebo kde je ta tragikomedie, která to nejspíš měla bejt? Herci jsou jinak super, ne že ne, typově sednou výborně. A vlastně mě nějakým zvráceným způsobem bavilo čekat, zda se v tý záplavě bezradnýho looserství objeví něco, co se bude dát považovat za výhru (spíš pro diváka, než pro Pepu). Úplnej závěr docela fajn, špetka škodolibosti a nadhledu v jednom... jen těžko říct, zda v tomhle drbání bříška všech neschopů není trochu kontraproduktivní.(15.10.2018)

  • Oktavianus
    *

    Já nechci bejt zlej na každej českej film, ale copak mám jinou možnost? Když dostanou zoufale nevtipnou a nekonečně nudnou komedii se zvráceným poselstvím, že "typický průměrný Čech Pepa Novák" za nic nemůže a vinu za všechno nesou vždycky ti druzí, tak těžko můžu jinak. Fakt, hlavní myšlenka Pepy je, že my jsme ti hodní, ale ten hnusný svět s námi nehezky vyjebává a ostatní nás jen využívají. Takže leitmotivy jsou neschopnost přijmout odpovědnost za vlastní osud, zbabělost postavit se za něco, čemu věřím a co chci - je smutné, že se režisér Kameňáku 4 Novák a zoufale netalentovaný scenárista Sauer domnívají, že to jsou převažující pocity většiny z nás, a na jejich základech staví celý film. To vše podporují myšlenkou, že když to holt v tomto životě nevyjde, povede se to v tom příštím. Jenže Pepa Novák nevyvolává soucit. Mělo jít o hodného smolaře, ovšem vyšel nesympatický a evidentně mentálně slabší jedinec, který rád šmíruje lidi a bůhvíco pak dělá ve sprše. Asi nejlépe tragédii celého filmu vystihují postavy šmírovaných sousedů Martina Pechláta a Anny Stropnické. Právě jediný pokus o životní vzdor unavené manželky, její snaha něco se sebou udělat a něco změnit, je spolehlivě udušena odporným manželem - a ještě se to podává jako výhra. Pokud film stojí na takhle vratkým ideovým základě, dost těžko lze očekávat vyšší hodnocení. Ani tu nemusím psát o kravinách, jichž je ve filmu taky dost (více o nich zde). Už plakát by měl každého varovat. Smolařem proti své vůli je nesmyslný slogan, podle kterého někdo jiný asi může být smolařem o své vůli nebo co. Mám chuť na člověka, co to vymyslel, zblízka zařvat, že neexistuje jediný dobrovolný smolař, každičký smolař jím je proti své vůli... Ach jo. No jo. Tak třeba v nějaké další inkarnaci bude z Pepy koukatelný film, ne jen esence zbabělosti. V tomhle životě to fakt nevyšlo.(12.4.2018)

  • becki_tu
    ***

    Vlastně nakonec docela příjemné překvapení. Novák, a tím myslím teď režiséra, netlačí s humorem zbytečně na pilu a dávkuje ho rozumně, přičemž přiběh často sklouzává do roviny melancholie, takže chtě nechtě vám toho Pepy začne být tak nějak líto. Suchánek hraje přirozeně a byl vlastně i tím jediným faktorem, kvůli kterému jsem tenhle film chtěl vidět. Ačkoliv nejsem příznivcem novodobých českých filmů, musím uznat, že tohle bylo v pohodě, a to i přesto, že Ján Novák zatím nemá bůhvíjakou filmografii. Zároveň nechápu některé hejty, obzvlášť v době, kdy se v kině vyskytují takové skvosty jako Zoufalé ženy dělají zoufale věci nebo Věčně tvá nevěrná.(24.9.2018)

  • Big Bear
    **

    Pepa je vůl. Životem proplouvá tak nějak samovolně a tak se ani moc nemůže divit, že všechny jeho akce končí tak jak končí. Ano i takoví mezi námi jsou. Trochu mi uniká co nám chtěl tenhle film vlastně sdělit. Že i tydýti mají svoji šanci? Když ne teď tak pak? Suchánka jsem jako herce přestal mít rád někdy v době debilního Tele Tele, pokud se můj vztah k němu vůbec dá definovat - mít rád. Kupodivu tady mi ale nevadil a nenapadá mně nikdo lepší kdo si mohl natvrdlého Josefa střihnout. Přitom kostra filmu nebyla špatná. Samozřejmě ta předminulá éra... to zase bylo něco. Já těmhle filmům říkám Lidl Retro. Tam také hodí dnešní kus čokolády či salámu do tehdejšího obalu a my máme mít pocit, že jsme back in eighties... Někteří filmaři si zase myslí, že když někoho hodí do barevného ohozu s širokým límečkem a před barák postaví žigulíka, že to je to správné retro... Ne e, není! Vrcholem je za každým slovem pronesené čest a soudruhu což z dané doby dělá parodii samo o sobě. Ona ovšem byla ale jiná. Je to znak určitého nepochopení a neumětelství. Naštěstí pro nás Suchánek nemusí dlouho hrát mlaďocha ve svých skutečných dvaapadesáti a Kociánová jeho maminu ve svých skutečných třiatřiceti... Když se vše přenese do současnosti sledujeme další tentokráte už porevoluční pachtění Josefa odnikud nikam. Komedie? Ani náhodou. Je to spíše smutné. Už jen pro to vědomí, že jak jsem psal výše, takových Josefů je kolem nás asi dosti... A tak až večer budete větrat a zavírat okno, pozorně se podívejte. Třeba se odněkud zalesknou dvě čočky a pak budete vědět, že jeden takový Josef pozoruje i vás. Dávám za dvě ... * *(19.10.2018)

  • dopitak
    ***

    Není to tak zlý, laťku trapnosti obvykle v tuzemské produkci mnohokrát přenastavovanou tentokrát míjíme obloukem. Alena Doláková a její odhalená scéna! Anna Stropnická moc sympatická. A Suchoš prostě byl a je dobrej. Postavičky typu Koháka, Vašuta si mohli odpustit, i když chápu, že na plakátech přitáhnou víc lidí než levné víno na letáku Lidla.(10.10.2018)

  • Lokutus
    ****

    Skoro perfekt (blind) date movie.(18.8.2018)

  • Tommassi3
    *

    "Předstíral jsem, že to chápu a že mi to nevadí, a chodil jsem to jako chlap rozkouřit na balkon.." ;) Pointě navzdory typický Novák, pomník zoufalství..(22.9.2018)

  • kaposlav
    ***

    Mnoho takzvaných komédií bez humoru s hlúpym dejom tu má podstatne vyššie hodnotenie. Podľa mňa celkom dobrý film a prišiel my aj dosť reálny.(21.10.2018)

  • zette
    ***

    Tak i Jan Novak umi nekdy prekvapit.-). Mne se to libilo, lehka komedie s dramatickymi prvky jednoho nestastnika. Suchanek nevadil, zajimave herecke obsazeni hlavne v mensich rolich. Z hercu jednoznacne nejlepší Spalkova. Pekne retro, urcite jedna z tech lepsich ceskych komedii letosniho roku.(11.10.2018)

  • bourec
    **

    Myslim,že i přes dost pochybnou kvalitu filmu je to asi nejlepší počin Nováka v jeho filmografii.I tak ale jak herecky,tak hlavně scénáristicky je to dost pofidérní.A navíc jako už poněkolikáty nemůžu zjistit,proč autoři točej tyhle lacině vypadající zmary.40% je pro tenhle kus až móóóóc.(13.10.2018)

  • Martin741
    *

    Oktavianus to napisal genialne : "Já nechci bejt zlej na každej českej film, ale copak mám jinou možnost? " Brutal, ono sa to ani neda nebyt zly na tuto picoidu. Totot nazvat filmom, tak je s dotycnym daco zle, toto je proste picoida, ktora sa sunie odnikial nikam. Fakt poniektore nove ceske filmy, to je zlo, to je pure evil : zlo netreba uznavat, so zlom sa bojuje ! 5 %(16.10.2018)

  • Trustme
    **

    Top bizarre made in Czechoslovakia.(8.10.2018)

  • Master19
    odpad!

    Snažím se v každém českém filmu najít aspoň tu jednu hvězdu. Vyškrábnout ji... kdekoliv. A musím říct, že tady to nešlo, prostě není kde brát. Čtyřicet minut jakéhosi představování, nebo úvodu, nebo co a pak má začít děj a je úplně jasné, že děj nebude. Příšerné, fakt.(6.10.2018)

  • filmfanouch
    **

    Když jsem poprvé viděl trailer na film Pepa (a vlastně jsem díky tomu zjistil, že vůbec existuje) začal jsem se těšit. I přesto, že má film za režiséra i scénáristu Jána Nováka který stojí za Kameňákem 4, totiž film vypadal sympaticky. A především to vypadalo, že Michal Suchánek konečně opět ukáže, že na to jako herec má a zvládne i komplikovanější postavu- protože hrát umí. Pepa se snaží být jakousi českou verzí Forresta Gumpa či Americké krásy, tedy dvou legendárních amerických filmů které jsou perfektní satirou o životě jako takovém. Takovou satirou o životě se snaží být i Pepa. Tady totiž pozor. Pepu bych vůbec neoznačil za komedii. Ne, že by se tam párkrát neobjevil vtip to ne. Ale především se pořád jedná o drama. Avšak možná za to může právě Ján Novák, že z Pepy prostě další Americká krása či Forrest Gump není. Michal Suchánek je v hlavní roli perfektní. Všichni ostatní kolem něj jsou minimálně ok ale nikdo se mu nějak nevyrovná jedná se pořád především o herecký koncert Suchoše. Je zvláštní, že zrovna Suchánek zvládl zahrát roli někoho komu byste snad i věřili, že by neublížil ani mouše. Tady prostě palec nahoru. Zajímavé je, že i řemeslně film není špatný. Kamera je parádní, výprava na český film nadprůměrná a dokonce i hudba občas perfektně sedí do filmu. Bohužel to možná díky unavené režii či nedotaženému scénáři nefunguje jako celek. Dost možná je problém ten, že ani Pepa není úplně stoprocentně sympatický hrdina. Jedná se v podstatě o troubu který nemá kromě občasného šmírování sousedů nic moc v zájmu. Pepa navíc ve filmu na škole nemá ani jediného skutečné kamaráda. Při tom i ten největší outsider ve škole má alespoň jednoho. A kdyby ho Pepa měl možná by mohly jeho myšlenky fungovat líp než když nám je Pepa sám vypráví. A v podstatě nechápeme proč je pořád podpantoflák, proč se nikdy nevzbouří, proč něco neudělá se svým životem.. což je škoda už kvůli tomu, že by to Suchánek uhrál. Pepa tedy nefunguje úplně jako komedie občas ale dokáže fungovat jako satira o tom jak život vlastně nefunguje a je vlastně občas hrozně nefér. Kdyby se do toho přidal uvěřitelnější hrdina a trošku více fungující scénář na úrovni zmiňované Americké krásy, možná by to bylo lepší.(15.4.2018)

  • ZHODNOTITEL
    *

    Hvězda ze soucitu. Nevím, čím to je, ale zatím si nikdo moc nevšiml, že Ján Novák je asi takový režisér, jako Tomáš Magnusek.(23.9.2018)

  • sator
    **

    Na úrovni studentského cvičení... Mít takového skečaře jako je Suchánek ve filmu a nepustit ho ke scénáři je Novákova velká chyba... Jedna hvězda za Suchoše druhá za závěr filmu...(27.9.2018)

  • bari68
    ***

    Po pravde povedané, čakal som väčšiu hovadinu. A aj keď to vlastne bola taká hovadina, tak celé pozitívum, čo by som vo filme našiel ide na vrub Suchánka, u ktorého som sa bavil. Jeho mimické herectvo tu zapadlo veľmi dobre a myslím si, že sa v tejto úlohe (ako aj niektorí z nás ) našiel.(24.9.2018)

  • Rohy212
    *

    Záměr scenáristů Jána Nováka a Jaroslava Sauera je přitom jasný. Suchánkův odstrkovaný podpantoflák Pepa má v divácích vzbudit lítost, protože všechno špatné, co se mu kdy přihodilo, podle něj nebyla jeho vina. Soucit se však hledá poměrně těžko pro postavu, která si po večerech prohlíží tajně pořízené fotografie své dvacetileté sekretářky a následně nad nimi masturbuje ve sprše.(12.4.2018)

  • sedm.1
    **

    Pepu lze zařadit mezi početnou skupinu projektů pocházejících z českých luhů a hájů, zabývajících se jednoznačně nejoblíbenějším tématem tuzemských tvůrců, a to vztahovými, respektive milostnými avantýrami lidí z davu, což by snad nebylo zas až tak nejhorší, kdybych ovšem místo úsměvu od ucha k uchu nevycházel z kina s depresí, znechucen a s myšlenkami na bodu mrazu, a to vůbec ne kvůli kvalitě snímku, ale kvůli obsahu, který do podobných stavů musí dostat opravdu snad každého diváka. Já už jsem vážně ze všech těch neustálých negativismů českých filmařů, potažmo scénáristů, pramenících z partnerských životů, vážně otrávený a je mi úplně ukradený tvrzení, že to prostě takto chodí, že taková je realita a blablabla, to přeci ale neznamená, že se v tom musí celá společnost plácat pořád dokola i ve filmové kultuře. Přitom to tentokrát ale nezačalo až tak depresivně, první třetina je totiž především sledem epizodních trampot dospívajícího ústředního hrdiny Pepy, nesmělého outsidera, jenž se protlouká životem jak jen to jde, hledajíc i on alespoň kousíček toho štěstí a lásky na tom světě ve svém zatím ne zcela výrazném životě. Tento úsek je ještě poměrně vtipný, zábavný, se slušným spádem a rozhodně nenaznačující vývoj, jakým se film začal ovšem ubírat následně. Místo nalezeného štěstí a lásky totiž Pepu čeká tvrdá a nelítostná realita všedních dnů a postupně tak sledujeme naprostou degradaci lidské bytosti, měnící se v rezignující trosku, nicméně stále doufající v lepší zítřky. Jak to skončí je pak už vážně jedno, snad jen mohu zmínit, že tragikomický závěr je jen posledním hřebíčkem do divácké nálady, která je vzhledem k předchozímu dění už tak na dně a prostě při závěrečných titulcích mi nebylo dvakrát do zpěvu, což jsem bohužel ale vážně před začátkem zrovna této podívané opravdu nečekal. Co se samotné filmařiny týče, nechci zde nic a nikoho vyloženě kritizovat, většina odvedla svou práci na únosné úrovni, rozhodně tedy nejde v žádném ohledu o nějaký vyloženě laciný a nepovedený brak, do nějaké intelektuálnosti to má ale také na míle daleko, což ovšem za sebe jen s povděkem kvituji, herecky lze jinak jistě vyzvednout přesvědčivého Michala Suchánka, který svého Pepu zahrál uvěřitelně a upřímně, naopak našroubované štěky přehrávajících pánů Koháka, či Vašuta mi přišli zbytečné a nevhodné. Zkrátka, Pepa je tragikomické drama, které ve finále nepůsobí ani trochu lehce, opak je pravdou, takže i když se tak vůbec na první pohled netváří, je plný smutku, a těžkých a bezvýchodných emocí, a těch pár fórků toho pak už moc z výsledného dusného dojmu nezachrání. Kdo má tento typ filmů tedy rád, vyloženě zklamán asi tedy nebude, podle mě se po něm ale většina párů pohádá, neboť se v něm jednoduše nemalé procento pozná, a to já osobně vážně zrovna nevyhledávám. P.S. Pepa rozhodně není určen pro nezadané, či teprve s partnerským životem začínající diváky, ti ho totiž "zatím" vůbec nepochopí, možná proto se u něj ale na druhou stranu pobaví.(12.4.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace