Reklama

Reklama

Šílený Max

Trailer

Ve zpustošené zemi blízké budoucnosti vládne silnicím divoký motorkářský gang. Řádí v ulicích, terorizuje nevinné civilisty a strážcům zákona se jen směje do očí. Jednoho policistu ale podcení. Když motorkáři brutálně napadnou nejlepšího přítele a rodinu Maxe Rockatanskyho (Mel Gibson), změní se Max v běsnícího šílence, který žije jen pro jediné - pro pomstu. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (618)

choze 

všechny recenze uživatele

Otec dotáhl Maxe z videopůjčovny, když mi bylo tak dvanáct, třináct a tehdy jsem z toho měl - podobně jako z Vymítače ďábla - solidní šok. Všechno ty znásilňovačky a upalovačky natočené chytře "mimo záběr", jsem z toho cítil trojnásobně a nebylo to nic příjemného. A i po letech na mě působí syrová atmosféra drastických 70. let, která zrodila DRSNÉHO HARRYHO, PŘÁNÍ SMRTI nebo TAXIKÁŘE. Díky nízkému rozpočtu a tlačení na násilí to má správně syrovou atmosféru, povedlo se obsazení - od hrdiny, jeho parťáka a jejich šéfa až po záporáky, všechno krásně výrazné typy - a kaskadérské kousky jsou parádní. Ve dvojce se to proměnilo ve výpravný studiový postapo akčňák a taky to nebylo špatně. Chvíli mi trvalo než jsem se srovnal s tím, že BABE: PRASÁTKO VE MĚSTĚ natočil ten samý člověk. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Scénář téhle poloamatérské podfinancované zhůvěřivosti je děravý jako Titanik po srážce s ledovcem, dialogy na úrovni hospodských štamgastů po patnáctém pivu, herecké výkony jak na školní besídce a víc klišé se v příslušném žánru snad ani vymyslet nedá, nicméně komu stačí pohled na nadupané mašiny a potřebuje vyplavit trochu adrenalinu, může být nakonec spokojen. Z hlediska filmové historie důležité jen tím, že snímek byl začátkem kariéry Mela Gibsona. Celkový dojem 25%. ()

Reklama

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Tak, možno v roku môjho narodenia a nejaký čas potom to bola senzácia, ale i keď si dokážem predstaviť, čo vtedy ľudí na Mad Maxovi priťahovalo, mňa to nepriťahuje (aby bol pre mňa kultom, musela by som spĺňať dve podmienky - vidieť ho v puberte a mať mužské genitálie produkujúce vééľa testosterónu). Tento typ filmov nie je moja kašička a nikdy nebude. Do extrémov dovedené je tu podľa vtedajšieho vzoru takmer všetko: znepokojujúci zverskí úchylovia, rýchle autá + motorky, burácanie motorov (a prvú trištvrte hodinu takmer neustávajúca siréna, vrrrr!), idylická mladá rodinka, charizmatický policajt a dokonalý muž v jednom. Nemám rada tento druh násilia a z filmárskych posolstiev naservírovaných rovno na tanier je mi skôr zle, takže nič z toho ma nevrhalo do bezbrehého úžasu. Nenašla som v Maxovi ani jedinú vec, ktorá by sa mi naozaj páčila. Iba ak Goose ;-) ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Kdyby se měl tento australský biják srovnat s nějakou hudební skupinou, napadá mě Exploited nebo možná i The Clash. Mladičký Mel Gibson tu simuluje situaci, která by nastala v postapokalyptickém světě, kdy je jediným cílem boj o holý život a někdo vám motorkou přejede manželku i s miminkem. Pohnutky jsou v půlce filmu jasně dané a tak zabiják vyráží na svou cestu slepé pomsty. Na svou dobu lze ve filmu objevit cosi, co jej staví tak trochu do jiného světla a ne nadarmo z něj činí jeden z nejpopulárnějších australských filmů. Prostě kult. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, ale pozice Šíleného Maxe v historii australské kinematografie mě ani o jediný stupeň neuhnula z kurzu nastoleného prvním záběrem na hlavního záporáka a jeho bandu, která má představovat ultimativní zlo ekvivalentní čtyřem vyšinutým smažkám v čele s tím blonďákem v Carpenterově Okrsku 13 (1976). Psychopatičtí motorkáři totiž víc než co jiného vypadají a chovají se jako teplí šerifovi pomocníci ve Vůni Cibule (1975). Nemá smysl tu řešit nějaké herectví, ve filmu jde hlavně o honičky a bouračky, a až v poslední čtvrthodině dojde na Maxovu pomstu. Té předchází záběr na Gibsona opřeného o futra nemocničního pokoje, s vyvrácenou hlavou a nepřítomným pohledem - toť vše k přerodu policajta s obavami, aby se nestal takovým "jako oni". Uznávám, že první scéna se zapalovačem, stejně jako první scéna v nemocnici, jsou působivé a nepříjemné, ale do očí bijící celková lacinost snímku, ve spojení s extrémně chabým scénářem respektive jeho režijní realizací, které nesahají legendárním revenge movies jako Přání Smrti (1974) ani po kolena, zabíjejí celého Mad Maxe tak dokonale jako Pokémon, Beyblade, DigiMon a spol. dětské mozkové buňky. Nedočkáte se tu ani vysvětlení, v jakém světě se vše odehrává - všechno vypadá celkem normálně, třeba nemocnice dokonale současně, jen je všude podezřele málo lidí, po silnicích jezdí krom policajtů a magorů asi dvě auta "civilů" a jedna cisterna, a toť vše. Čili varování pro ty, kdo se těší na postapo, které se stalo vzorem třeba i pro design zbrojí ve Falloutu a stovkách dalších děl - BORCE S BROKOVNICEMI A OŠTĚPY NAVLEČENÉ V KOŽENÝCH BUNDÁCH A KYRYSECH S OSTNATÝMI NÁRAMENÍKY UVIDÍTE AŽ VE DVOJCE:) Z toho vyplývá, že první příběh "Mad" Maxe Rockatanskyho je dobrý jen jako ukázka, co že se to vlastně hlavnímu hrdinovi přihodilo, než se z něj stal Road Warrior, který se pustil do křížku s pozdějším Bennettem z Komanda;) Odmítám se kdykoliv podívat ještě byť jen na kousek z tohohle těžce nepodařeného filmu, a odmítám i jeho kultovní status. Z dnešního pohledu jen upřímně doufám, že se George Miller od svých nezralých 34 let za těch v mezidobí uplynulých dalších 35 něčemu naučil, a nepromrhá účast Toma Hardyho na novém Šíleném Maxovi. Jelikož ale filmografii pana Millera "zdobí" po prvních dvou Maxech kromě výborných Čarodějek Z Eastwicku a zřejmě slušného dramatu Lék Pro Lorenza (neviděl jsem) jenom Happy Feet a Prasátko Babe, docela se výsledku obávám. Snad bude mít schopného aspoň druhého režiséra, a bude se krom Charlize Theronové s holou hlavou na co dívat:) Pro prvního Mad Maxe mám ale schovaných slabých 50%. ()

Galerie (157)

Zajímavosti (45)

  • Patolog z 19. století baron Carl von Rokitansky (česky Karel Rokytanský) byl inspirací pro jméno hlavního hrdiny "Mad" Maxe Rockatanskyho (Mel Gibson). Baron Rokitansky se proslavil objevem tzv. Rokitanského metody spočívající v odebírání orgánů z těl zemřelých. (_ksilt)
  • Část peněz na film si režisér George Miller vydělal prací jako lékař na pohotovosti. Rozpočet byl kolem 350 000 australských dolarů. Film byl natočen za 12 týdnů. (_ksilt)
  • Mel Gibson (Max) se původně castingu vůbec neúčastnil, doprovázel na něj svého kamaráda. Protože se předešlé noci porval v baru a jeho hlava podle jeho slov vypadala jako „černá a modrá dýně“, byl požádán, jestli by se mohl vrátit za tři týdny, protože produkce potřebovala „šílence.“ (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Hugh Keays-Byrne

Zemřel herec Hugh Keays-Byrne

02.12.2020

Ve věku 73 let včera opustil filmový svět australský herec Hugh Keays-Byrne. Informaci zveřejnil jeho zástupce a později ji na svém facebookovém profilu potvrdil i dlouholetý přítel a spolupracovník,… (více)

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

25.06.2014

Možná si ještě pamatujete, jaké kontroverze mezi českými novináři loni vzduzovaly politické názory Olivera Stona. Letošní ročník nejznámějšího českého filmového festivalu by mohl být podobně… (více)

Filmaři z Austrálie nezahálí

Filmaři z Austrálie nezahálí

22.06.2014

Asi nejvýraznější australský režisér a scenárista současnosti David Michod má napilno. Jeho očekávaný Rover, který Quentin Tarantino označil za mistrovské dílo a nejlepší post-apokalyptický film od… (více)

Pattinson je tak trochu Šílený Max

Pattinson je tak trochu Šílený Max

27.07.2012

Možná šílí i kvůli bulvárem propírané nevěře Kristen Stewart s režisérem Sněhurky a lovce Rupertem Sandersem, ale to nechme stranou. Filmy nás pořád zajímají víc než drby. Robert dělá všechno pro to,… (více)

Reklama

Reklama