VOD (1)
Série(2) / Epizody(15)
Obsahy(1)
Nadia (Natasha Lyonne) slaví 36. narozeniny. Běžná oslava v newyorském bytě jejích kamarádek se však promění v její noční můru, když ji ještě ten večer srazí taxík. Místo smrti se však vrátí do koupelny onoho uměleckého bytu na onu oslavu. Po jejích několika dalších náhlých úmrtích a i návratech do oné koupelny zjišťuje, že tu něco nehraje. Ale co? (hansel97)
(více)Videa (3)
Recenze (57)
Příběh vypráví o cynické mladé ženě jménem Nadia, která z nějakého důvodu prožívá svoje narozeniny stále dokola. Pokaždé se jí podaří nějakým nešťastným způsobem zemřít a postupně se tak snaží přijít na to, co se jí stalo a jak se z tohoto kolotoče vůbec dostat. Během 8 epizod seriál pracuje hlavně s morbidním a černým humorem. Místama dokáže zaujmout i stylem jakým jsou provedena úmrtí a co se týče vyprávění příběhu, tak v tom vyloženě exceluje. Ani nachviličku jsem se nenudila. Klíčem jsou rozhodně postavy a jejich charaktery, dialogy, humor a pevná vize autorů. Ta se nakonec promění v dost dobrý žánrový zvrat, který překvapivě funguje na jedničku. Z černé komedie, která začíná vážné a depresivní téma vyprávět humorným stylem, se vyklube cesta do minulosti a trýznivého života hlavní protagonistky. Nechybějí ani mírně hororové nebo svým způsobem 'psycho' scény, na které se opravdu moc dobře kouká. Pochvalu si rozhodně zaslouží i herci, lepší herečku si v této roli ani nedovedu představit. Natasha Lyonne je jedna z mála hereček, které cynicky-sarkastické postavy dokáží zahrát velice realisticky a to má pak jeden pocit, že ani nehrají ale jsou pouze sami sebou. Jednoduše řečeno, jde o seriálový standard, který ne každého nadchne, ale zase nadruhou stranu vůbec nevyrušuje. Musím opravdu zatleskat tvůrcům, kteří i když zvolili téma 'cestování v čase' si zachovali velkou dávku originality a našlápnutého humoru. Russian Doll je ideálnim binge-watch materiálem plný zabavných scén a dialogů. Na chuti tomu přidává ještě ústrední skladba od Harryho Nilssona, která začne hrát pokaždé, když Nadia zemře a probudí se v koupelně. - "Fun is for suckers. Staring down the barrel of my own morality always beats fun." ()
Nicky z OITNB a Peter z Chicago Fire zažívají časovou smyčku. Do seriálu jsem šel kvůli Nicky a o ději jsem nic nevěděl, ale při sledování jsem si vzpomněl na Day Break, kde hlavní hrdina stále prožívá stejný den. RD není špatné, má pár slušných momentů, ale celkově mi tam něco chybělo a tolik jsme se nebavil. O to víc jsem ale dostal chuť si zopakovat Day Break, už je to nějaká doba, co jsem to viděl a ten seriál se povedl. 65% ()
Seriál, který sám dojíždí na svou repetitivnost, tudíž omrzí prakticky po prvním díle. Moc tomu nepomáhá, že Natasha Lyonne hraje prakticky Nicky z Orange Is The New Black a nenašla si pro roli Nadiy alespoň trochu diferenciovanou polohu. Vlastně svým způsobem vtipné, ale k dokoukání mě to neláká. ()
Milá chuťovka na večer. Keďže Orange is New Black mi neulahodilo , bola pre mňa toto Natashina premiéra a bravó. Kombinácia jej výzoru, prízvuku a správania je top. Taký mix Max Black (2 Socky) a Deloris Von Cartierovej (Sestra v akcií) v jednej osobe. Bez nej by sa to ani neoplatilo pozerať, ale takto 4*. ()
Na môj vkus strašne preafektovaný, hlúpy a otravný seriál. Tri punkty sú maximum, čo zo seba dokážem vypľuť. Niektoré scénky a nápady, priznávam, neboli zlé, ale dejovo to bola veľká slabota. Tak ako sa hlavným hrdinom stále opakoval ten istý deň dokola, tak sa aj mne zdalo, že pozerám stále na to isté, s malými obmenami. Ja viem, že pri týchto filmoch je to alfa a omega, ale mňa to v takomto spracovaní skutočne mimoriadne irituje. Do toho ešte dosť nepríjemná, odpudivo pôsobiaca ruská tetka a mulat s charizmou dusenej brokolice. Samozrejme nemôže chýbať multikulti svet plný lesieb, aziatov a arabášov. Nič proti nim, ale Netflix už to tlačí vrchom spodom. Za to vďaka... 50 %!! ()
Galerie (145)
Photo © Netflix
Zajímavosti (4)
- Celý tým tvůrců od scenáristek po režii tvořily výhradně ženy. (zbyshek)
- Song, který hraje v koupelně po každé smrti Nadii (Natasha Lyonne), je „Gotta Get Up“ od Harryho Nilssona. (zbyshek)
- Celá druhá řada, tedy její první epizoda, začíná monumentálně znějící skladbou „Personal Jesus“ z roku 1989 od britské elektronické kapely Depeche Mode, kdy během úvodních titulků sledujeme cestu Nadii (Natasha Lyonne) podzemkou do nemocnice Lenox Hill. (Dangerous2)
Reklama