Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jsou tu skvělí herci, kteří mají co hrát. Výprava, kostýmy, kamera, vše je výborné. Dokonce i příběh se na začátku slibně rozjede. Jenže pak se začíná drolit. Možná je tu těch postav příliš. A většina jich je zajímavějších než hlavní hrdinka. Reese Witherspoon sice vypadá krásně, ale jako herečka toho předvádí méně, než ti ostatní kolem. Nevím, zda je to tím, že je ta role tak jednorozměrně napsaná, nebo to jsou hranice jejích schopností. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Mychael Danna: 1. She Walks In Beauty ,2. Exchange ,3. Becky And Amelia Leave School ,4. The Great Adventurer ,5. Becky Arrives At Queen's Crawley ,6. Andante ,7. No Lights After 11 ,8. Adagio ,9. I've Made Up My Mind ,10. Ride To London ,11. Becky And Rawdon Kiss ,12. Sir Pitt's Marriage Proposal ,13. I Owe You Nothing ,14. Piano For Amelia / Announcement Of Battle ,15. Time To Quit Brussels ,16. Waterloo Battlefield ,17. Amelia Refuses Dobbin / The Move To Mayfair ,18. Now Sleeps The Crimson Petal ,19. Steyne The Pasha ,20. El Salam ,21. The Virtue Betrayed ,22. Rawdon's End ,23. Dobbin Leaves Amelia ,24. Vanity's Conquerer ,25. Gori Re, ()

Reklama

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

Málokdy se vidí film tak nudný a přitom hloupý zároveň. Režijně i scénáristicky nezvládnutý, kde scény nedrží u sebe, nenavazují jedna na druhou, postavy konají důležitá životní rozhodnutí na základě impulsu a z vteřiny na vteřinu. Není nám dovoleno být svědky milníků života postav (svatby, milostné scény atd.), zato musíme shlédnout tři dlouhá pěvecká vystoupení Reese Witherspoon, (u nichž jsem upřímně pochybovala, že je zpívá herečka samotná, znaje její pěvecký projev z Walk the Line) a jedno její absurdní taneční vystoupení. Člověk by čekal, když se jedná o historický film a všechno ostatní na něm selhává, že alespoň kostýmy a účesy budou věrné dějinám, ale opak je pravdou. Takhle historické látky nevypadaly, ať už po stránce materiálu, tak po stránce křiklavých barev, takové modely se nenosily a účesy dam a pánů byly svou výstředností taktéž krajně podezřelé. Navíc dáma, co se snaží dostat do vyšší společnosti, ukazující v před Viktoriánské Anglii na večírku holé stehno? Jako fakt? I ukázat kotník by tehdy bylo skandální. Nevím, zda se tento film stal nudnou fraškou vinou předlohy, kterou jsem nečetla, tudíž netuším, jak věrně se jí snímek drží, či je-li na vině scénárista, nebo režisérka, ale takovou překolorovanou spatlaninu, jejíž "historičnosti" by nevěřilo poslední mimino, jsem dlouho neviděla, pokud vůbec. A super je i poslání filmu - být sobeckou prodejnou zlatokopkou, které je úplně jedno, kolik životů kolem sebe zničí, se vyplácí. 1*. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Útraty jara v austenovských stáncích. Za rajské karty, které vynáší. Faustovské šálky rozpustného štěstí, na kolotoči bytí. Vír atrakcí obrací. Blátivé spodničky v blyštivý dekolt. Ten ve vlající suitu bohémy. Koktejlovou krmi fines sirény. Maškarní siluetu stínové múzy. Držitelku všech těch odletivších balónků se sny. V pomačkaném světě p(r)ózy, z odloupnutých pozlátek varietních. Madam Miláček. Neustále ve frontě na iluzi. ()

Merkin 

všechny recenze uživatele

Snímku chyběla logická výstavba, elegance a švih. Některé scény se táhly, ba co víc, pořád dokola se opakovaly (tanec, zpěv), zatímco potom přišel střih a během tří vteřin se hrdinka zamilovává, pak ji někdo žádá o ruku, pak říká, že je vdaná, pak opouští svou nadřízenou, pak přichází milostná scéna s tím, kdo asi opravdu je její manžel. Kdyby před tím dvacet minut zpěvu vystřihli, třeba by něco tak důležitého jako tajný sňatek nemuseli řešit během několika sekund. Navíc Becky má svým způsobem hrát na všechny strany, ale ve filmu si po většinu času drží takovou andílkovskou tvář, takže když pak najednou odkryje masku ďáblice, člověk jí to moc nevěří. Je to moc těžkopádné, černobílé. Spíš to působí, jako by hodné děvče někdo k něčemu nutil, než aby to byla její niterní povaha. Scénář mohl vypadat úplně jinak. Mnoho věcí si divák musí domýšlet, zatímco u dialogů skutečně natočených se nudí, mnohdy nedávají smysl nebo jsou zbytečné. Chtělo by to jinou herečku (já mám Reese ráda, ale tohle jí nesedlo), jiné scénáristy, jiného režiséra...Nebo si prostě přečíst knihu. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Autor literární předlohy William Makepeace Thackeray se narodil v Kalkatě v Indii, která se v jeho dílech často zmiňuje. (claudel)
  • Dříve než smlouvu na film podepsala indická režisérka Mira Nair, seděl na pomyslné režisérské stoličce Benjamin Ross, který natočil například pro HBO dokument o Orsonu Wellesovi RKO 281. (imro)

Reklama

Reklama