Skutečný příběh mladého američana Billyho Hayese. Dramatický příběh natočený podle skutečné události, vypráví o mladém američanovi Billy Hayesovi, který je v Turecku odsouzen ke 30 letům vězení za to, že se u něj našlo malé množství drog. Ve vězení musí snášet každodenní mučení a ponižování. A proto si brzy uvědomuje, že pokud neuteče, tak zemře!(oficiální text distributora)
Snímek Půlnoční expres, natočený podle skutečných událostí, přináší drásavý příběh mladého amerického turisty Billyho Hayese (Brad Davis), který byl v Turecku zatčen za pokus o pašování hašiše. V brutálním tureckém vězení, kde vládne právo silnějšího, potkává řadu dalších vězňů včetně Američana (Randy Quaid), Angličana (John Hurt) a Skandinávce (Norbert Weisser). Zkorumpovaný právní systém z něj udělá exemplární příklad a i kvůli neúspěšné mezinárodní diplomacii je odsouzen k dlouholetému trestu. Billy je nucen uprchnout „půlnočním expresem“ (vězeňský slang pro útěk), aby si zachránil holý život.(Cinemax)
Dramatický príbeh nakrútený podľa skutočnej udalosti rozpráva o mladom Američanovi Billym Hayesovi, ktorého v Turecku odsúdili na 30 rokov väzenia za držanie malého množstva drog. Vo väzení musí znášať každodenné mučenie a ponižovanie a čoskoro si začne uvedomovať, že ak neutečie, zomrie.(Art Film Fest)
Pašovat drogy se nevyplácí. To vám potvrdí každý, kdo s tím má zkušenost. A Billy Hayes ji má více než bohatou, protože pár let v tureckém kriminále ho naučilo, čeho si v životě vážit. Hrůzu nahánějící atmosféra, především v poslední čtvrtině filmu vystřeluje Půlnoční expres na druhé místo v mém pomyslném žebříčku vězeňských dramat. Na excelentního Motýlka nemá, ale všemi opěvovaný Shawshank strčí do kapsy víc než s přehledem. Je škoda, že se tento snímek nedostal víc do povědomí filmových fandů. Je zapomenutý neprávem...(5.8.2008)
Drsné vězeňské drama o mladém jelimanovi, který si chce z Turecka domů dovézt nějaký ten hašiš, pro sebe i kamarády.
Chyba lávky, chytnou ho a bez pardonu zašijou, no a turecké vězení nejsou žádné lázně a už vůbec ne hamámy. Inu, kdo chce kam, tak ať si tam dojde sám, říkala jsem si v první půlce filmu, jenže pak přišel zlom, druhý soud mě dokonale přikoval, s houstnoucí atmosférou jsem si začala okusovat nehty a až do samotného závěru mě tvůrci nenechali volně vydechnout.. Brad Davis v roli Billyho Hayese výborný..(17.9.2020)
Oliver Stone, v té době uznáván jako scénárista inklinující k násilnější tématice – Barbar Conan nebo Zjizvená tvář (až poté přišlo jeho ryze osobní téma Vietnamu), napsal scénář i k pravdivému příběhu Půlnoční expres. Strhující drama z tureckého vězení mu vyneslo nejen Oscara, ale i zájem velkých studií. Jeho scénář (i když místy zbytečně odtažitě) zužitkoval britský veterán Alan Parker, který do hlavní role hašišové mozaiky obsadil prakticky neznámého Brada Davise ( 1991). Díky němu zaznamenáme radikální obrat u vnímání jeho hrdiny - na konci byste udělený trest odseděli snad i za něj!!(15.4.2008)
Až za mnou jednou příjdou mé ratolesti, že by toužily jet do Turecka, velmi ztěžka oddechnu, pomalým krokem se vydám do své filmové knihovny, vezmu malý disk s nápisem Midnight Express a vložím jej do přehrávače. Velmi bych se divil, kdyby se jim při závěrečných titulcích do té země ještě chtělo.... Ač Turci nejedí vepřové jsou to Pigs! 80%(12.10.2020)
.....Nejprve se chci zcela oprostit od tendenční knihy izraelského W. Hoffera, která byla z větší části předlohou pro scénář a záměrně popisuje protiislámské nálady a postoje.
Samotné zpracování děje, zobrazení nálad, osob, hudební doprovod a celkové změny v chování života mladého drogového dealera je do posledního okénka v záběru mistrně odvedená práce. Spolu s P. Bonacellim, J. Hurtem a P. Jeffreym tvoří jeden velký obraz vězení, státu ve státě, pocity lidí před mříží a za ní, psychické trauma uvězněných, vznikající postupem let " továrnu na stroje". Moroderova hudba je citlivě vložena a na celkovém dojmu spolu s ostaními ruchy přidává na síle a působí přirozeně.........(13.11.2004)
-
John Hurt se pro navození autencitity po 53 dní nekoupal a nemyl, což nakonec mělo za následek, že nikdo ze štábu nechtěl být v jeho blízkosti.
(Ai.ma)
-
Sám Brad Davis měl při propagaci filmu problémy s drogami.
(Ai.ma)
-
I když se film odehrává v Turecku, byl natáčen v pevnosti St. Elmo ve Valletě na Maltě. Turecko filmování na vlastní půdě zakázalo.
(Ai.ma)
Carlossss
Pašovat drogy se nevyplácí. To vám potvrdí každý, kdo s tím má zkušenost. A Billy Hayes ji má více než bohatou, protože pár let v tureckém kriminále ho naučilo, čeho si v životě vážit. Hrůzu nahánějící atmosféra, především v poslední čtvrtině filmu vystřeluje Půlnoční expres na druhé místo v mém pomyslném žebříčku vězeňských dramat. Na excelentního Motýlka nemá, ale všemi opěvovaný Shawshank strčí do kapsy víc než s přehledem. Je škoda, že se tento snímek nedostal víc do povědomí filmových fandů. Je zapomenutý neprávem...(5.8.2008)
Padme_Anakin
Drsné vězeňské drama o mladém jelimanovi, který si chce z Turecka domů dovézt nějaký ten hašiš, pro sebe i kamarády. Chyba lávky, chytnou ho a bez pardonu zašijou, no a turecké vězení nejsou žádné lázně a už vůbec ne hamámy. Inu, kdo chce kam, tak ať si tam dojde sám, říkala jsem si v první půlce filmu, jenže pak přišel zlom, druhý soud mě dokonale přikoval, s houstnoucí atmosférou jsem si začala okusovat nehty a až do samotného závěru mě tvůrci nenechali volně vydechnout.. Brad Davis v roli Billyho Hayese výborný..(17.9.2020)
castor
Oliver Stone, v té době uznáván jako scénárista inklinující k násilnější tématice – Barbar Conan nebo Zjizvená tvář (až poté přišlo jeho ryze osobní téma Vietnamu), napsal scénář i k pravdivému příběhu Půlnoční expres. Strhující drama z tureckého vězení mu vyneslo nejen Oscara, ale i zájem velkých studií. Jeho scénář (i když místy zbytečně odtažitě) zužitkoval britský veterán Alan Parker, který do hlavní role hašišové mozaiky obsadil prakticky neznámého Brada Davise ( 1991). Díky němu zaznamenáme radikální obrat u vnímání jeho hrdiny - na konci byste udělený trest odseděli snad i za něj!!(15.4.2008)
Xmilden
Až za mnou jednou příjdou mé ratolesti, že by toužily jet do Turecka, velmi ztěžka oddechnu, pomalým krokem se vydám do své filmové knihovny, vezmu malý disk s nápisem Midnight Express a vložím jej do přehrávače. Velmi bych se divil, kdyby se jim při závěrečných titulcích do té země ještě chtělo.... Ač Turci nejedí vepřové jsou to Pigs! 80%(12.10.2020)
maxi6
.....Nejprve se chci zcela oprostit od tendenční knihy izraelského W. Hoffera, která byla z větší části předlohou pro scénář a záměrně popisuje protiislámské nálady a postoje. Samotné zpracování děje, zobrazení nálad, osob, hudební doprovod a celkové změny v chování života mladého drogového dealera je do posledního okénka v záběru mistrně odvedená práce. Spolu s P. Bonacellim, J. Hurtem a P. Jeffreym tvoří jeden velký obraz vězení, státu ve státě, pocity lidí před mříží a za ní, psychické trauma uvězněných, vznikající postupem let " továrnu na stroje". Moroderova hudba je citlivě vložena a na celkovém dojmu spolu s ostaními ruchy přidává na síle a působí přirozeně.........(13.11.2004)