poster

48 hodin v Paříži

  • český

    Horečné pátrání

  • USA

    Frantic

  • slovenský

    Buldog

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

USA / Francie, 1988, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ****

    S cizí ženou v cizí Francii.. Může se to stát i vám a nepomůže hotelový detektiv, ambasáda ani komisař Moulin. Záměnou kufrů na letišti je zoufalý Ford po hlavě vržen do nebezpečné hry plné absurdního humoru (vystřihování z rodinného fota na policejní stanici, střecha), typického pařížského feelingu a bohužel i postupně uvadajícího tempa. Při pohledu na manželku Harrisona jsem si vzpomněl na vtip, jak přijde chlap, na policii nahlásit zmizení vlastní ženy. Policista ho požádá, ať uvede její popis. A muž říká: „Je těsně před důchodem, vysoká asi tak metr padesát, má plnoštíhlou postavu, řídké vlasy, dioptrické brýle, pod nosem ji raší knír, kulhá na pravou nohu a má problémy s alkoholem. Jak tak nad tím přemýšlím, strážníku, víte co..? Ani ji nehledejte…“(9.9.2008)

  • Arach.No
    ****

    Opravdu velmi dobře vystupňovaný krimi thriller. Kromě Indyho a Star Wars je 48 hodin u nás asi nejznámějším Fordovým filmem. Bohužel, musím přiznat jednu věc, tento film mě nenávidí. V televizi je opakovaný každou chvíli, takže jsem ho viděl už přinejmenším pětkrát, ale vždycky se kolem 70. minuty něco stalo a tak se mi konec povedlo vidět jenom jednou v životě. Někdy vypadla elektrika, jindy jsem zase musel odjet, tento film je prostě prokletej.(22.4.2007)

  • poz3n
    ***

    Na tenhle film jsem se už nějakej ten pátek těšil. I když jsem asi neočekával 5ti hvězdičkovou jízdu romantickou Paříží, mám mysteriózní thrillery rád. Naneštěstí Polanskiho 80ková éra, stejně jako 80ková éra kohokoli jiného, není uplně muj šálek čaje. První polovina jede slušně a neváhal bych se 4ma hvězdama, druhá část už je potom docela zdlouhavá a ty 80ky tam smrdí až moc. Lepší 3 hvězdy.(30.3.2012)

  • nash.
    ***

    Hlavními klady je tu Paříž a Harrison Ford, který je ve své roli naprosto přirozený a věrohodný. Jeho příběh se výborným způsobem rozjíždí a vyvolává skutečně silné emoce, postupně však upadá do žánrového standardu, který má sice občas nějakou silnou scénu, ale vyčnívá z něj především Fordovo ztvrárnění role obyčejného lékaře, ve kterém nečekaná krizová situace probouzí neobyčejnou zaputilost a odhodlání. Tu si ostatně o pár let později zopakoval také ve skvělém Uprchlíkovi.(17.3.2012)

  • mortak
    ***

    Polanski sice odvádí skvělou práci, ale scénář je značně upocený a není dobré nad ním příliš přemýšlet. A nemohu se zbavit dojmu, že celé to vzniklo jenom proto, aby Polanski mohl dostat na plátno E. Seigner. Naštěstí je tu Ford, jehož proměna z usedlého doktora na muže odhodlaného ke všemu je největším tahákem filmu.(5.5.2011)

  • - Na nátlak studia byl původní sestřih zkrácen o 15 minut a nafilmován nový závěr. (oje)

  • - Kameraman Witold Sobocinski a režisér Roman Polanski sa nechali inšpirovať Občanom Kaneom (1941). Prebrali jeho druh osvetlenia, bohatstvo kompozície a hĺbku obrazu. (classic)

  • - Ve scéně, kdy se Doktoru Walkerovi (Harrison Ford) na střeše nešťastně otevře kufr a věci z něj padají dolů, je možné si všimnout, že malá Soška Svobody padá ze střechy. V dalším záběru je však pro potřeby filmu vidět, jak leží na menším přístřešku. (Čulo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace