poster

48 hodin v Paříži

  • český

    Horečné pátrání

  • USA

    Frantic

  • slovenský

    Buldog

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

USA / Francie, 1988, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • classic
    ****

    Radšej, ak by ma v budúcnosti volala žena, keď sa budem práve sprchovať, tak už poučený od doktora Walkera, zvolím to, že zastavím vodu, a opýtam sa jej, čo potrebuje, pretože sa môže stať, že keď odtiaľ vyjdem, tak po nežnom pohlaví, ani chýru, ani slychu... Toto sa stalo tomuto, povedzme suchárovi, ktorý zažil nepríjemný reťazec udalostí v hlavnom meste Francúzska, v Paríži, a hovorím o Richardovi Walkerovi. Strávi tu 48 hodín, to sú v podstate dva dni, alebo ak chcete 2880 minút, či až extrémnych 172 800 sekúnd, ale som si istý, že tieto zdrobneniny, nemal šancu tento človek vnímať, pretože ani NESPAL, vlastne dá sa povedať, že si pár hodín po počiatočnej sviežej parížskej sprche, zdriemol, ale odvtedy, čo sa prebudil, mal hlavu plnú starostí, kde zmizla Sondra ? Vyparila sa, ako smrad... Na príčine, je výmena kufríkov z letiska, áno títo manželia prileteli zo San Francisca. Hovorieva sa, že niečo zlé, je na niečo dobré... Richardovi bude pomáhať pátrať SEXY kočka Michelle, ktorá sa zaskvie v červenom, niečo na spôsob AFRODITY. Aj popri týmto všetkým starostiam, ktoré ho postihli, nestráca elán, pretože má po ruke práve Michelle, a snaží sa zistiť, kde je pes zakopaný ? Ja som to postupne zistil, ale najprv to vyzeralo všelijako, až postupne to všetko zapadalo do seba, ako ozubené koliesko do hodín... POLANSKI má očividne bujarú fantáziu, ktorá mu pracuje na plné obrátky. Toto vymyslieť, nie je len tak, je to pomerne prehnané, ale popri tom, aj výborne nakrútené, títo borci, t. j. - Roman a kameraman Witold, sa inšpirovali jedným geniálnym, starým, klasickým filmom, ktorý sa považuje za majstrovské filmové dielo. Nepoviem vám, ktoré to je. Máte jedinú možnú možnosť. Zistiť si to sami. Brilantné 80. roky Harrisona Forda, ktorý strieda výnimočných režisérov, ako ponožky, a ja ho za to doslova žeriem ! A čo na záver povedať na EMMANUELLE SEIGNER ? Je krásna, ako HROM, sexy, nečudujem sa, že si ju Romo vzal za ženu, no musím podotknúť, že extra talentovaná, nie je, Ona je viac pekná, ako šikovná na herecký chlebík s úrodou...(21.3.2017)

  • gudaulin
    ***

    Polanski stojí v žebříčku mých oblíbených režisérů hodně vysoko a jeho filmu jsem ještě nikdy potřebu dát méně než 3*, ale když si promítnu jeho filmografii, musím přiznat, že 48 hodin v Paříži považuju nikoliv snad nutně za vůbec nejslabší, ale pro mě osobně za nejméně zajímavý snímek z jeho tvůrčí dílny. Problém není v režii, i když zde atmosféru v pravém slova smyslu nenacházím a Polanského virtuóznost spatřuji jen v pár záběrech ze střech domů, ale pořád jde o velmi slušné a v každém případě nadstandardní řemeslo. Problém mám ale se scénářem, který mi přijde tak nějak rutinní, nepřekvapující a řekněme nedotažený. Polanksi scénárista zkrátka nedosahuje úrovně Polanského coby režiséra. Na filmu je nejzajímavější profesionální výkon Harrisona Forda, který je v tomhle druhu thrilleru jako doma a hravě zvládá jak polohu usedlého seriózního měšťáka, tak i chlapa, který skáče po střechách domů a je ochoten riskovat tváří v tvář profesionálním zabijákům. A nesmím zapomenout na půvaby Emmanuelle Seigner, jakkoliv mám pocit, že právě interakce mezi Fordovou postavou a tou její jsou trochu nucené a Polanski chtěl prostě udělat radost své životní partnerce. Celkový dojem: 55 %.(19.1.2015)

  • mzss1
    ****

    Film mi neskutečně sedl. Takový zvláštní, tajemný a dost napínavý film jsem dlouho neviděl. Ford hraje svoji roli opravdu dobře. Film není o velké akci a přestřelek, je to dost dobrý thriller, kde divák nemůže dobře předvídat co se bude dít. Rovněž mě nadchla hudba, kterou složil Ennio Morricone. Takže pro mě příjemné překvapení a tudíž hodnotím 85% = ****(22.9.2012)

  • Tomco
    ****

    aj ked musim povedat, ze chybiciek krasy by sa naslo na pol vreca, frantic je aj napriek tomu jeden vyborny, svizny thriller. rezia je skvela, kamera paradna, ustredny morriconeho motiv skoda reci (vzdy dokonaly samozrejme). scenar sice neponuka ziadne prevratne veci, ale vdaka vybornej praci rezisera polanskeho to ma ten spravy drajf a potrebne napatie. harrison ford to je kapitola sama o sebe :). na jednej strane to nie je extratriedne herectvo, ale ked obcas vytiahne necakanu grimasu idem sa od spokojnosti potrhat. mam rad toho chlapa fakt.(19.12.2007)

  • pakobylka
    ***

    S cizí ženou v cizím pokoji … Lehce nadprůměrný thriller, který až příliš spoléhá na neokoukané kulisy cizí země a cizího města. Nejvíce na to doplácejí únosci: Sice se prezentují jako tvrdí a nelítostní chlapíci, kteří na nějakou tu mrtvolu nehledí, ale jejich chování vykazuje určité amatérské prvky - což vyústí v pointu, která atmosféru a celkové vyznění snímku trochu sestřelí.(24.2.2011)

  • - Na nátlak studia byl původní sestřih zkrácen o 15 minut a nafilmován nový závěr. (oje)

  • - Režisér Roman Polanski si ve filmu zahrál malou roli taxikáře, který doveze Dr. Walkera (Harrison Ford) z klubu a podá mu sirky. (Čulo)

  • - Ve scéně, kdy se Doktoru Walkerovi (Harrison Ford) na střeše nešťastně otevře kufr a věci z něj padají dolů, je možné si všimnout, že malá Soška Svobody padá ze střechy. V dalším záběru je však pro potřeby filmu vidět, jak leží na menším přístřešku. (Čulo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace