• Segrestor
    ***

    Možná jsem po letech podlehl jisté deziluzi, ale pořád nechápu ta nadšená hodnocení. Je to mírou nostalgie? Je to tím, že do ospalého Československa po 40 letech masírování úděsnou ruskou televizní kulturou vtrhl do obýváků pravý Disney se svými zkazkami o potrhlém miliardáři a my jsme vyjekli nadšením, že vidíme Ameriku a to nadšení přes to všechno přetrvalo celé ta léta? Snad jedině tím, protože je to jinak naprosto příšerný. Seriál jasně nenaznačuje, jaká je cílová věková hranice diváka. Pro nejmenší není ale určitě. Pro velké také ne, protože předkládá mnoho chyb, které pak znalého diváka jen odrazují. Mezi markantní chyby počítám třeba liknavost tvůrců při snaze vysvětlit skoky v časoprostorovém kontinuu. Jednou totiž Scrooge McDuck alias Strýček Skrblík pečuje o své synovce v naší přítomnosti (přinejmenším v roce 1987) a v okamžiku se příběh ocitá v polovině devatenáctého století, v době tzv. Zlaté horečky, kde je opět on, jen o trochu mladší. Pro tvůrce prostě 100 - 150 let nic neznamená. Dále tvůrci nerespektují základy chování materiálů, zejména zlata. Tomu přisuzují vlastnosti jiných prvků či sloučenin. V příbězích se zlato chová mnohdy naprosto nereálně. Tato pohádka naruby pak ale nejvíce trpí po stránce příběhové. Zatímco je každý odkojen na klasickém schématu, kterak chudý ke štěstí přišel, odkazují nás Kačeří příběhy zcela nelogicky do problematiky nám dosud (výhledově už však daleko bližší) neznámé, totiž té, kdy bohatý, ještě více získal. Tvůrci si přitom nelámou hlavu s tím, aby alespoň trochu dětskému divákovi nastínili problematiku kapitálu, ekonomicky orientovaný životní styl, složitosti tržních mechanismů či zákeřnost Paretova optima při militarizaci cyklické nezaměstnanosti jednotlivých mikroekonomik světa. Vůbec ne. Prostě jejich hlavní postava je dítětem štěstěny, která sama o sobě přitahuje peníze. Peníze, kterými je přitom posedlá a stává se jejich otrokem. Nemocný ten člověk (zde pohádkový kačer, který mluví a odívá se a žije v opulentním sídle ve tvaru obrovského trezoru), jenž střeží každičkou minci. Happy endem tedy pokaždé je, nikoliv poučení, ale jen další zisk majetku nebo jeho opětovné nabytí. V seriálu se pak objeví mnoho dalších postav, které nabízí různé archetypy jako nešika, idiot, starostlivá máma, děvka, kurva, kripl, dobráček, kutil, rasista, submisiv a další. Do podvědomí dětí se zkrátka snaží zasadit jednoduché schéma kapitalistického světa a vědomí, že bohatý je lepší a důležitější člověk. Svět za tímto pokřiveným zrcadlem nabízí fantazii vykoupenou samými nesmysly, které se tváří opravdově, proto více klamou. Že je to akční a dobrodružné je příliš málo, aby se to dalo zaníceně sledovat. Akce sama nestačí. Časem si bedlivý divák všimne, že té akci chybí klíčové scény a málokdy to celé dává smysl. Deus ex machina je skoro pravidlem. Ne, považuji to za nehorázný šlendrián, nepoctivou práci a nevkusnou mystifikaci nevinných dětí, věřících na poctivé investice a čestný obchod.(14.4.2014)

  • Heisenberg_
    *****

    Na tenhle seriál mám tolik šťastných vzpomínek, a je to další ze seriálů mého dětství. Stejně jako u Rychlé roty, to si ještě pamatuji, jak tohle dávali vždy o víkendu brzo ráno, a já stával už před šestou a díval se na teleshopping s Horstem Fuchsem a čekal, než začnou My z Kačerova a poté když seriál začal, zpíval jsem si nahlas znělku seriálu a tím jsem skoro všechny vzbudil. Až je mi až líto dnešních děcek, co se dívají na ty dnešní srágory... zlaté dětství.(22.9.2017)

  • LEGACY
    *****

    Babiččiny a dědečkovi archivy překypují kvalitními spisy, ale i filmy, potažmo seriály, a my, jako jejich vnoučata, se vždy v tomto harampádí prohrabovala. Nezapomenutelné zážitky spojené s tím jedním pokojem, kde sme všichni po prázdninovém obědě užívaly to kouzlo zvané rodina se nese hlavně v duchu Kačerovského tresoru, rivala Hamouna, nebo třeba Rafanů a jejich dobrodružnými výpravami do nejprapodivnějších koutků pramáti země. Zábavné, dobrodružné, ale stejně tak dobře poučné.(3.8.2011)

  • Paity
    *****

    Naprostá Disneyovská klasika. Možná se tu někdo ohradí, že klasikou je přece Mickeymouse, ano, také, ale dovolím si tvrdit, že naše generace narozëná v 80. letech vyrostla více na kačerech. Navíc už to bylo takové méně přitroublé než mišák. Sem tam i nějaké to morální ponaučení, takže musím hodnotit maximem možného.(3.4.2012)

  • pytlik...
    **

    Jo jo. Viděl jsem to v 16 letech, kdy to sem poprvé přišlo, a celkem se mi to líbilo. I když kvůli jisté uvřískanosti a dravosti těch tří synovců, o strýčkovi nemluvě, jsem dával přednost Rychlé rotě. Ovšem teď na to koukám znovu a nudou zívám. Asi je to tím, že jsem vyrostl z dětských střevíčků, na písek chodím tak maximálně dvakrát tejdně, a taky tím, v mém srdci se již napevno usídlil ptakopysk Perry, který se s těmahle kačerama vypořádá jediným plácnutím svého ocasu, že jim ani příručka nepomůže!(26.9.2013)

  • - Skrblík je podle časopisu Forbs nejbohatší kreslená postavička a jeho majetek je odhadován na 570 miliard korun. (Hans.)

  • - V lednu 2009 byl seriál na seznamu IGN, "100 nejlepších animovaných televizních seriálů", zvolen jako 18. nejlepší. (HappySmile)

  • - Seriál Letohrátky: Rebeka, Kid a Balú (1990) měl původně navazovat na seriál My z Kačerova a jeho hlavní postavou měl být Rampa McKvák. (HappySmile)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace