Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Atmosférická sci-fi, která si mě získala už jen tím, že začíná na mé třinácté narozeniny :-). Působivý first person začátek vás prostě buď chytne (já byl nadšený) nebo ne (mamča ten film vzdala po půl hodině). Ralph Fiennes hraje jako o život (hodně netradičního) ukecaného hláškaře, který má většinu filmu všechno jen ne štěstí (mimochodem je docela stylové, že se Lenny jmenuje po vypalovacím programu - Nero :-). Cameronův rukopis je vidět jasně, i když mu celkovou formu dává jeho bývalá manželka Kathryn Bigelow. Lidstvo je tu vyobrazené většinou jako banda zlých cvoků, feťáků nebo prostě blbců a jediná kladná postava je tu v podstatě Mace. Temná vize budoucnosti/minulosti z celého snímku doslova kape. Když dnes se ohlédnu těch deset let zpátky, jsem docela rád, že to takhle nevypadalo. Jsem kouzelník. Ježíšek podvědomí. Řekni cokoliv, pomysli na to a můžeš to mít.... ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Zvláštny film, ktorý vo svojej dobe spôsobil takmer revolúciu, a ešte dnes pôsobí ako pokrokové zjavenie. Vlastne by som sa nebál tento film označiť za geniálny a prelomový - je jednou z množstva inšpirácií Matrixu, ale zďaleka nielen jeho, už teraz ma napadajú ďalšie filmy a seriály, ktoré od neho okato a bohato opisujú. Rámec príbehu v podobe tušenia predpovedanej apokalypsy roku 2000 je silné a zaujímavé. Koniec sveta, verejné nepokoje, otázka rasizmu, vraždiaci policajti, ktorí sa snažia zahladiť stopy, hlavní hrdina na šikmej ploche, armádna technológia na autentický záznam kúsku vášho života... Je tu toho viac než dosť. Myšlienka zachytávania vlastných zážitkov na špeciálny prístroj, ktorý umožňuje ich prežitie tak, ako by to bola skutočnosť, je nákazlivá a atraktívna. Je vidieť, že sa do toho zapojil aj James Cameron a pomohol príbeh vypiplať do dokonalosti. Zaujímavá je vizuálna stránka, ktorá priam kričí niečo v štýle "Chcete navodiť dojem, že sú ulice plné tisícov ľudí a šíri sa anarchia? Tak tam proste tie tisíce ľudí, policajtov, armádu, výbuchy, oslavy a všetko narvite!". Každý záber je tak presýtený, tak živý, tak živelný a úchvatne preplnený, že celá story a mesto pôsobia odrazu omnoho skutočnejšie. Druhá stránka vizualizácie sú zábery z prvej osoby, ktoré sú nesmierne dynamické a naservírujú vám poriadnu porciu adrenalínu (ako hneď úvodná sekvencia), alebo vzrušenia (mám chuť pridať hviezdičku za hafo odvážnych scén; od lesbického sexu po Juliette Lewis hore bez). Tu nachádzam paralelu medzi vrahom Iris, ktorý ju donúti pozerať sa naňho jeho očami, cez jeho nahrávacie zariadenie, s podobnou situáciou v prvej sérii Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, kde sa môžeme stretnúť s postavou sériového vraha, ktorý síce neznásilňuje, zato zvlieka z kože a pritom rovnako necháva obete - ženy sa na seba pozerať. Čerešničkou na chutnej a napínavej torte s kriminálnou zápletkou a kopou akcie je hviezdny štáb a obsadenie - od Kathryn Bigelow a Cameron cez Fiennesa, Lewis, Sizemora a Bassetovú až po D'Onofria a môjho obľúbenca Fichtnera. "Víš, proč jsou filmy pořád lepší než playback? Protože když přijdou titulky a rozsvítí se světla, lidé vědí, že je konec. JE KONEC!" 80% ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Totální majstrštyk!!! Ten perverzní, beznadějnej předapokalyptickej svět je tam vystihnutej naprosto perfektně a do toho ještě fakt krutá zápletka. Chvílema jsem napětím ani nedýchal. Postavy jsou dokonalé, stejně jak režie a herecký výkony. Ralph Fiennes nikde nebyl lepší a Angela Bassett se na tu roli hodí jak nikdo jinej, totální drsňačka. Nejvíc mě ale fakt dostávala ta atmosféra světa a ten nápad s nahráváním myšlenek a pak to následný 1st person přehrávání. Tenhle film mi fakt přinesl meganabušenej intezivní zážitek. BOMBA!!!!!! Kathryn Bigelow měla dostat Oscara už za tohle. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Na přelomu tisíciletí (Silvestr 1999) se dostává na černý trh nová technologie SQUID, kterou používá FBI a která umožňuje zobrazit a nahrát pocity a obraz z centrální nervové soustavy člověka. Na téhle kostře postavil James Cameron (námět a scénář) příběh bývalého policisty (výborný Ralph Fiennes) obchodujícího s programy do nové technologické hračky. Dost temný a dost dobrý Sci-fi krimi-thriller paní Kathryn Bigelow. Je sice chvílemi také dost drsný, ale určitě potěší příznivce Sci-fi ve stylu "12 opic". ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, jestli ten příběh byl tak super, nebo až překombinovaný; k závěru jsem se lehce ztratil. Každopádně spanilá jízda pro Finnese. Kromě něj mě zaujala i Juliette Lewis. Pro mě vzpomínání na 90. léta, dobrá hudba (když pominu uhekaný černochy). Dějově originální, Cameron se projevil, byť se z toho nakonec vyklubala "jen" trochu zamotanější kriminálka. # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 5 | napětí 3 | pustil bych si znovu 6 ()

Galerie (43)

Zajímavosti (25)

  • Ve scéně, kdy si Nero přehrává své chvilky s Faith, mu hodí Faith modrý ručník a řekne: ‚‚Otři mě‘‘. Je to odkaz na film Blade Runner z roku 1982, kdy Zhora hodí ručník na Deckarda a řekne to samé. (CliffLee)
  • V jedné scéně říká Mace Nerovi ‚‚…Right here right now.‘‘ Přesně tento úryvek později získal a použil Fatboy Slim a je slyšet upravený v jednom z jeho hitů "Right Here Right Now". (CliffLee)
  • Písně, které zpívá Juliette Lewis, napsala a složila P. J. Harvey. (CliffLee)

Reklama

Reklama