Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (914)
S Kubrickem z toho mohla být velkolepá hardcore scifi (v určitých momentech je to tam velmi cítit - pokřivené vztahy v rodině, lidská nezodpovědnost za stvořenou umělou inteligenci, možná paralela s bohem), se Spielbergem máme doják pro celou rodinu. Nadávat ale protentokrát nebudu, protože to se mnou celkem hlo a na konci jsem brečel jak malá holka :-D ()
Nebýt toho přehnaně sci-fistického konce, který byl hodně velkou zátěží na moji psychiku, byl by to Spielbergův režisérský nadprůměr. Obsazením Osmenta (mladého talentovaného herce, který si tímto filmem získal můj obdiv) do role roztomilého robůtka prahnoucího po opětované lásce a po tom stát se real orgy klukem z toho režisér udělal líbivý doják pro střední generaci.Film je nápaditý a pěkný, toť vše. ()
Velmi mile mě překvapilo, že Spielberg umí být i opravdu osobní. Sice i teď si to u mě kazí tím neustálím velikášstvím, ale nyní mi to vadí asi nejmíň z jeho dramatických filmů. Měl jsem pocit, že si konečně uvědomoval, že velkolepý a lidský nemůže být příběh najednou. Bohužel neodolal tomu úplně. Kéž by to natočil Kubrick... ()
Působivý příběh dětského robota v nehostiném futuristickém světě se zdá být ihned na první pohled, ale je zřejmé, že se zde střetávají dva určité faktory. Původně si námět na zpracování připravil Stanley Kubrick, čekal na vhodný čas, kdy se zdigitalizování dostane na vrchol a než se tomu tak stalo, odešel. A tak mu spolupracovník Steven Spielberg, který na tom příběhu spolupracoval, pomohl a později ho i jemu věnoval. V A. I. je jasně vidět, že se Kubrick snaží o zásadní pointu, která má šokovat, tak jak to známe i z jiných filmů. Spielberg z nesnesitelného světa udělal tak akorát místo, které pro roboty není, ale i tak je možnost, že je dokáží milovat, respektive je to takové rodinnější než by se zdálo. No a přes řadu velice slušných herců, kterým pro mě vévodil Jude Law, měnící se z Drákuly okamžitě na Davida Bowie, hrál nejlíp a malému hrdinovi s radostí pomohl. Není to sice film pro každý den, závěrečná pointa je značně zdlouhavá, ale povedená no a jestli by měl Kubrick radost? To je otázka na dlouhou diskuzi. Možná že ano, možná že ne. Já bych se obrátil k té první možnosti. Proč také ne, natočené je to opravdu dobře, akorát mi to v jistých chvílích příliš nesedlo. -- Tvoří ho optická vlákna - Ale na venek vypadá opravdově, jako dítě - Je to robot - Ale dítě. ()
(1001) Vím, že už jako malé dítě jsem si říkala, že ten film by byl mnohem zajímavější, kdyby v něm ústřední postavou byl Jude Law (muhaha). Tehdy mi bylo asi deset a chvíli jsem vážně věřila, že je to alespoň biomechanoid, ne-li sakumprásk robot. Teď už jsem trochu povyrostla, ale pořád mám podobný dojem, ačkoliv celému tomu příběhu cesty za snem přiznám trochu víc potenciálu než dřív. Ovšem nikdy ne v tomto přeslazeném podání. Kromě toho mám dojem, že film už stihl hodně zestárnout, mnohem víc, než jiné filmy z přelomu tisíciletí. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Když Stanley Kubrick natáčel svůj poslední film Eyes Wide Shut (1999), předal výsledky práce k budoucímu filmu A.I.: Umělá inteligence včetně originálních návrhů designu svému kolegovi, režiséru Stevenu Spielbergovi. Jedním z důvodů, proč sám s realizací otálel, bylo, že pro ni neviděl dostatečné technické možnosti. Teprve po Jurském parku (1993) uvěřil, že něco takového bude možné, a sešel se s hlavním CGI supervizorem Spielbergova filmu Dennisem Murenem. Spielberg pak snímek pojal jako poctu svému zesnulému kolegovi a příteli. (Lynette)
- Jedna z budov Manhattanu je ve skutečnosti subwoofer počítače Apple Macintosh (z dílen Harman-Kardon). (HellFire)
- Monicu (Frances O'Connor) si mohly zahrát Julianne Moore a Gwyneth Paltrow. (HellFire)
Reklama