Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Není Jan Otčenášek jako Jan Otčenášek, že ?? Ovšem úžasná Libuška Šafránková už tentokrát jistě litovala o poznání méně, že jí role v seriálové Arabele unikla i napodruhé, jednak to zůstalo v rodině a pak to pokračování nestálo za nic, to za Náhrdelník se František Filip, byť už bohužel porevoluční a s Němci koprodukující, ještě stydět nemusel ani zdaleka.. ()

Yahey 

všechny recenze uživatele

Pro mě pěkně zkomponovaný příběh ve výpravných reáliích a kostýmech. Vcelku kvalitní seriál na úrovni. Jen to nemá takový ten spád nebo švuňk (je to noblesní, ale trochu bezkrevné), takže to každého nestrhne. Spíš je to jako číst nějaký průměrný a přitom rozvleklý román, v němž lze však zajít zalíbení. 3-4 hvězdičky. Abrhám a Šafránková jsou zde kouzelní. Když to srovnám s cirkusem Humberto, dochází mi, co tady nefunguje. Divák si postavy (ač dobře zahrané) nezamiluje; nepřirostou mu k srdci. A tak je sleduje jen s poloviční účastí. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

12/12 Další klasický Filipův seriál, který se ještě na začátku 90. let snažil čerpat z osvědčených způsobů předrevolučních koprodukcí. Sice z německé strany zbyli už jen Friedrich von Thun, Gedeon Burkhard, Janette Rauch a scénáristé a dramaturgové, ale i tak to bylo ku prospěchu věci. Jedním z hlavních témat je vývoj moderny, změna myšlení na počátku století a konec konců také opereta. Podobně jako v Branaldově Stříbrné paruce. I pro učitelku klavíru je složité milovat operetu, tuto lehkou svěží múzu, která je tolik odlišná od těch respektovaných německých romantiků. Ale díky této lince zpívá hlavní hrdinku s tváří Libuše Šafránkové Pavla Břínková a můžeme si užít klasické árie například Nitušky nebo ty z Netopýra. Prvním velkým triumfem je Vídeňská krev a Krista z myslivny, na dalších štacích v Mnichově Veselá vdova, Ples v opeře, Cikánský baron. Za Výmaru se Šafránková mění v moderní divu, a je to sice k nevíře, ale výborně markýruje s pomocí hlasu Břínkové takové šlágry jako Johnny a celou řadu výstupů z legendární revue Spolianského Es liegt in der Luft, což bývaly ty nejlepší kasaštyky Marlene Dietrich. Ve vedlejších rolích osloví netypicky obsazený jako životem zklamaný Oldřich Vízner, dívčí Alice Aronová či klasicky krásná Jana Šulcová. Fiktivní subretu Weltschovou z Nového německého divadla v Praze má na starosti Jana Švandová, její zpěv Věra Kalivodová. Díky hudební spolupráci orchestru Hudebního divadla v Karlíně si dnes můžeme lépe představit tehdejší úroveň, která v posledních letech poněkud trpí v rutinních muzikálech. ()

Kontryhelka 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem jednou a už více vidět nemusím. Nebylo to špatné, ale vadila mi tam Šafránková. Vůbec mi tam neseděla a jak hrála na začátku tu mladou slečnu, tak ji měli maskéři lépe namaskovat, protože bylo vidět, že jí je minimálně třicet a ne osmnáct. Hrůza. Celkově mi ten seriál přišel takový syrový, ponurý a divný. ()

katapultova 

všechny recenze uživatele

Seriál, který mi přesně sedí. Líbí se mi hlavní hrdinka, pozadí převratých historických událostí i fakt, že přes všechny strázně není pesimistický. Problém jsem trochu měla s se starým von Brucknerem - nějak jsem nepochopila, co na něm Josefína vidí. Není hezký, je nudný, není odvážný a je studený jak psí čumák. Pořád opakuje, že Josefínu miluje, ale z jeho jednání to podle mě vůbec nebylo cítit. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Pavla Břínková vzpomíná na natáčení pěveckých scén ve své knize Taková jsem já (1996). Ona přišla na řadu, až když byl seriál obrazově hotov a musela se v nahrávacím studiu strefovat do úst Libuši Šafránkové, která otevírala pusu na scéně podle jiné zpěvačky mimo obraz. Věra Kalivodová nakonec naostro nazpívala jen party zpěvačky, kterou hrála Jana Švandová. Další problém představovala skutečnost, že Libuše Šafránková otevírala pusu na české texty, ale režisér František Filip potřeboval hlavně německé texty, protože seriál byl koprodukční. Břínková si nakonec poradila s dabingem obou jazyků a kromě operet zpívala i šansony, ačkoli se uvažovalo o tom, že bude nutné najít více zpěvaček pro různé hudební žánry. (NinadeL)

Reklama

Reklama