Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Ke kvalitní akci přibyla i dobrá psychologie. Nejsilnější stránkou filmu je asi scénář, který se zabývá i soukromím policistů i lupičů. Člověk se pak i se "záporákem" dokáže lépe ztotožnit. Je vidět, že to jsou také jen lidé z masa a kostí. Skvělé obsazení, Al Pacino byl možná trochu výraznější než De Niro, ale zase méně sympatický.(4.8.2003)

  • Kulmon
    *****

    Dva výteční herci podobných rolí Al Pacino a Robert DeNiro se konečně setkali ve společném filmu v (ne)jednom záběru a vše dopadlo velmi důstojně a na výtečnou. Jeden na straně práva, druhý gauner, oba k sobě mají úctu a přitom ví, že ve chvíli střetu to jeden z nich odskáče. Pointa filmu je sice od počátku jasná, ale to mi v tomto gangsterském filmu ani trochu nevadí.(8.5.2009)

  • Flipper
    ****

    2:40 minut filmu. Dalo sa to rozdeliť aj na 1:30 - akcie, prepady, streľby a 1:10 - rodinné drámy policajtov a zločincou. Najlepšie vychudnutého sympaťáka stvárnil Al Pacino a De Niro toho ako chladnokrvný trestanec veľa hrať nemusel. Nebolo to zlé, ale trochu predvídateľné a miestami nudné.(1.8.2008)

  • Hal_Moore
    *****

    Konec byl pro mne nepříjemný, fandil jsem někomu jinému. Škoda. Tajemná modravá krása scén, míchání násilí a lidskosti, uhrančivá kombinace dusivé atmosféry a nezávislé hudby, a takové diferenciální rozdíly se odrazí ve vašich uctívajících, někdy i přechvalujících komentářích. Stejně tak i v mém.(20.9.2005)

  • Shadwell
    *****

    Arcidílo. Každý záběr je geniální, každý do posledního - jak inscenačně, tak opticky. ____ Domnívám se, že za kvalitu a specifičnost filmu můžou především uměle prodlužované záběry, konzervující v sobě dění jako mouchu v jantaru. Mann nechává kupř. po každé replice ještě chvíli běžet čas a občas počká, než dá druhé postavě příležitost zareagovat. Jako by film neustále meditoval a běžel v nepřiznaném spirituálním módu. Dopomáhá tomu i zvolený OST. ____ S Heat se vážou mj. mazaný přechody mezi scénami. Kupříkladu (i) hrdina odchází z letiště – střih – záběr na jeho boty – střih – hrdina vchází do budovy vzdálené od letiště desítky kilometrů. Nebo (ii) hrdina odchází po dialogu a nasedá do auta – střih – záběr na auto – střih – v autě sedí někdo jiný a rozvíjí se zas další scéna. Nebo (iii) zlomení vazu – střih – otvírání flašky. Později tyhle mazaný přechody vymizí, jelikož příběh už je částečně vybudován a zmonolitněn. Ale je to zkrátka zajímavější než tuctový řetězení scén. ____ Dále mi v hlavě uvízlo kočkování u kontejnerů na konci, kde se přepíná mezi hledisky obou postav. Chvíli sledujeme dění očima De Nira, chvíli očima Pacina. Ono totiž Mann divákovi neposkytne celkový pohled na situaci, a stejně jako nevědí oba hrdinové, kde je s bouchačkou ukrytý jejich sok, neví to ani divák. Přitom na scéně je všehovšudy pět kontejnerů, není to prostorová hádanka.(24.5.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace