Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    *****

    Pětihvězdičková kriminálka. Předně díky dvěma dokonalým protějškům s tváří nesmrtelných hereckých hvězd. Zvlášť Al Pacino předvádí další výjimečný charakter své kariéry, jeho lovec hláškuje jedna radost a kdykoli zvýší hlas, věstí to něco dobrého. Krom toho: dva vrcholy namísto jednoho, perfektní dějová vypletenost, castingové bonbónky (Trejo, Gage, Rollins), hrozně vypadající culíkatý Kilmer, krásně vypadající přestřelky, celkové potěšení po vizuální stránce. Mann stále ještě užívá kamery bez píčovin a vše je tak hezky přehledné. Výtka by mohla směřovat k první polovině filmu, která neznamená až takový odvaz, ale né... funguje to jako výborná příprava na "přesahovou" půlku druhou. HEAT, to je zopakování hodná paráda.(26.12.2010)

  • Malarkey
    *****

    Představuju si tu chemii mezi párem. Když Kirsten Dunst líbá Spider-mana, který je hlavou vzhůru a ta scéna má kurva šťávu. Jenže jsem ještě nezažil, když se smíchá chemie mezi dvěma chlapy a já si řeknu: Kurva to je neskutečnej vodvaz. Protože on to skutečně vodvaz je. Al Pacino a Robert De Niro je dost možná nejcharismatičtější dvojka, co se ve světě filmu kdy proti sobě objevila. Scény, kdy spolu sedí na kafi a klábosí o smyslu života a následně v další scéně proti sobě jdou na ostří hran. To mě dokáže oddělat. Krom toho tenhle film obsahuje přesně ten typ akčních scén, které já osobně vyhledávám. Realita a skutečnost. Během akční scény sestřelí řidiče auta. Auto nekontrolovatelně jede po silnici. Asi by se dal očekávat brutální náraz, tisíc otoček, milión výbuchů a kopa mrtvých těl. Ale ve skutečnosti tomu tak není. Brutální je na těch scénách hlavně fakt, že jsou skutečně brutální. A to ve všech ohledech, ale kladou značný důkaz na realitu. Nelítostný souboj je velký film. Velký jmény, velký akcí, velký příběhem, který se nerodí každým dnem. Michael Mann to zase zařídil, představil mi tříhodinový opus, který jsem mu žral. Žral jsem mu to v sedě, v pololehu, i za jízdy na rotopedu a všecko uběhlo tak rychle, že jsem nestačil zavřít oči.(25.1.2010)

  • Superpero
    ****

    Ultimátní souboj dvou ikon stříbrného plátna může začít, a věřte mi, že Michael Mann se toho zhostil se ctí. Pořád až fetišisticky zabírá noční město a vizuální stránce filmu se nedá nic vytknout. Jen škoda, že se snažil o přemrštěnou psychologii, takže každá i ta nejvedlejší postava tam má rodinu děti atd. proto film trvá olbřímí 3 hodiny a občas je to fakt na obtíž. Jinak ale zahrané to je bravurně a mezi thrillery se jedná o čistý nadprůměr.(12.9.2006)

  • novoten
    *****

    Nenápadná akční krimi, která jde v psychice postav i po nejdrobnějším detailu, i té nejmenší scéně dodá silný význam a napětí nechá vyšplhat na až neuvěřitelnou míru. A komu fandit? S neodbytným mrazením v zádech snad jedině oběma. Chvíle, kdy Neil vidí Vincenta přicházet po chodníku je bombou, na kterou jsem se celou druhou polovinu natěšeně třásl. Heat je prvním otevřeným vítězstvím Mannovy civilní formy a nemizícího pocitu bezprostřední interakce s dějem. Mám v sobě úzkost. Držím si ji tady, abych byl ostrý a pozorný. To potřebuju.(7.2.2006)

  • movie
    *****

    Naprosto bezchybný snímek (ač skoro tříhodinový) s perfektní režií Michaela Manna, kamerou Dante Spinottiho a hudbou Elliota Goldenthala.Skvělé výkony tu podává snad úplně každý, od DeNira, Pacina, přes Treja až po Fichtnera. Samotný závěr filmu je sice výborně natočený, což ale nemění nic na tom, že mi dost vadí to, jak to skončí (leč to prostě jinak ani skončit nemohlo) a taky třebas i to, že příběh některých postav zůstává nedořčený.(4.6.2002)

  • - Michael Mann natočil film jako poctu svému kamarádovi, detektivovi z Chicaga, který se snažil dlouho dostihnout jednoho zločince. (don corleone)

  • - Příznačné šedé obleky Neila McCauleyho (Robert De Niro) byly ve filmu použity proto, aby lépe zapadl v davu a neupoutával na sebe pozornost. (JayZak)

  • - Když se natáčel dialog mezi hlavními konkurenty Neilem McCauleym (De Niro) a Vincentem Hannou (Al Pacino) v restauraci Kate Mantilini v Beverly Hills, použil režisér Michael Mann zaměstnance restaurace jako komparz. Dodnes se můžete v té restauraci najíst přímo u stolu, kde oba hrdinové debatovali. Mimo jiné v restauraci visí obrovský plakát obou herců a oba si místo oblíbili a mohou být v restauraci spatřeni. Jinak, "ten stůl" má číslo 71. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace