Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    *****

    Nenápadná akční krimi, která jde v psychice postav i po nejdrobnějším detailu, i té nejmenší scéně dodá silný význam a napětí nechá vyšplhat na až neuvěřitelnou míru. A komu fandit? S neodbytným mrazením v zádech snad jedině oběma. Chvíle, kdy Neil vidí Vincenta přicházet po chodníku je bombou, na kterou jsem se celou druhou polovinu natěšeně třásl. Heat je prvním otevřeným vítězstvím Mannovy civilní formy a nemizícího pocitu bezprostřední interakce s dějem. Mám v sobě úzkost. Držím si ji tady, abych byl ostrý a pozorný. To potřebuju.(7.2.2006)

  • Shadwell
    *****

    Arcidílo. Každý záběr je geniální, každý do posledního - jak inscenačně, tak opticky. ____ Domnívám se, že za kvalitu a specifičnost filmu můžou především uměle prodlužované záběry, konzervující v sobě dění jako mouchu v jantaru. Mann nechává kupř. po každé replice ještě chvíli běžet čas a občas počká, než dá druhé postavě příležitost zareagovat. Jako by film neustále meditoval a běžel v nepřiznaném spirituálním módu. Dopomáhá tomu i zvolený OST. ____ S Heat se vážou mj. mazaný přechody mezi scénami. Kupříkladu (i) hrdina odchází z letiště – střih – záběr na jeho boty – střih – hrdina vchází do budovy vzdálené od letiště desítky kilometrů. Nebo (ii) hrdina odchází po dialogu a nasedá do auta – střih – záběr na auto – střih – v autě sedí někdo jiný a rozvíjí se zas další scéna. Nebo (iii) zlomení vazu – střih – otvírání flašky. Později tyhle mazaný přechody vymizí, jelikož příběh už je částečně vybudován a zmonolitněn. Ale je to zkrátka zajímavější než tuctový řetězení scén. ____ Dále mi v hlavě uvízlo kočkování u kontejnerů na konci, kde se přepíná mezi hledisky obou postav. Chvíli sledujeme dění očima De Nira, chvíli očima Pacina. Ono totiž Mann divákovi neposkytne celkový pohled na situaci, a stejně jako nevědí oba hrdinové, kde je s bouchačkou ukrytý jejich sok, neví to ani divák. Přitom na scéně je všehovšudy pět kontejnerů, není to prostorová hádanka.(24.5.2008)

  • Jara.Cimrman.jr
    *****

    "Můžes si to tady rozdávat s mou ženou, když ona chce, můžeš sedět na jejím gauči, když to dovolí, ale nebudeš kurva čumět na mou televizi!" Člověk musí mít jasně srovnané priority a to tady polda Vincent i zloděj Neil mají. Oba jsou sice mizerní partneři, ale houževnatí profíci a jejich souboj považuju za nejlepší ve svém oboru. Já při něm totiž upřímně fandím poldovi, aby chytil zloděje a zároveň zloději, aby prchnul poldovi a to se mi obvykle nestává.(24.7.2011)

  • Lima
    *****

    Napínavá podívaná, které nevadí ani předlouhá stopáž. De Niro a Al Pacino se po dlouhé době opět potkali v jednom filmu a stojí to za to. Brilantní mix akce a až jakéhosi jemně psychologického portrétu dvou mužů, kteří každý stáli na opačné straně zákona, ale cítili k sobě navzájem respekt a měli cosi společného. Některé fragmenty jsou natočeny podle skutečných událostí, např. stěžejní scéna dialogu postav DeNira a Pacina v restauraci se skutečně stala. Heat (ktrej blb proboha zase vymyslel ten příšerný název Nelítostný souboj - já vím, film se musí prodat) je jeden z nejlepších filmů 90.let.(11.5.2003)

  • movie
    *****

    Naprosto bezchybný snímek (ač skoro tříhodinový) s perfektní režií Michaela Manna, kamerou Dante Spinottiho a hudbou Elliota Goldenthala.Skvělé výkony tu podává snad úplně každý, od DeNira, Pacina, přes Treja až po Fichtnera. Samotný závěr filmu je sice výborně natočený, což ale nemění nic na tom, že mi dost vadí to, jak to skončí (leč to prostě jinak ani skončit nemohlo) a taky třebas i to, že příběh některých postav zůstává nedořčený.(4.6.2002)

  • - Kolegové Vincenta Hanny (Al Pacino) používali tyto zbraně: Sergeant Drucker (Mykelti Williamson) pumpovací brokovnici Mossberg M590 ráže 12 a Detective Casals (Wes Studi) americkou útočnou pušku Armalite M16A2 ráže 5.56 mm. (c.tucker)

  • - Jde o první film, který uvedl na plátno Roberta De Nira i Al Pacina zároveň. Oba sice hráli ve filmu Kmotr II (1974), ale z chronologických důvodů se nepotkali na plátně. Reklama na film značně těžila právě z přítomnosti obou herců. (don corleone)

  • - Při přepadení banky použili jako zbraně Neil McCauley (Robert de Niro) a Chris Shiherlis (Val Kilmer) Colt Model 733. (c.tucker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace