Reklama

Reklama

Show Jerryho Seinfelda

(seriál)
všechny plakáty
Trailer
USA, (1989–1998), 69 h 15 min (Minutáž: 22–56 min)

Hrají:

Jerry Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus, Michael Richards, Jason Alexander, Wayne Knight, Richard Fancy, Victor Raider-Wexler, Ian Abercrombie, Heidi Swedberg (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(9) / Epizody(173)

Komik Jerry a jeho tři cyničtí přátelé se umí zasmát úplně obyčejným i absurdním věcem. „Seriál o ničem“, který se do historie sitcomů zapsal zlatým písmem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

eye candy 

všechny recenze uživatele

Asi by nebylo dostatečně výstižné označit Seinfelda pouze za "nějaký" sitcom. U nás je možná sotva v podvědomí, v US jde ale o kultruní fenomén téměř Simpsonovských rozměrů, který inspiroval celou řadu pozdějších seriálů. Osobně se přikláním k názoru, že je možná zaměřen víc směrem na starší publikum, třeba z vlastních zkušeností vím, že mě dřív vůbec nebavil, až v poslední době jsem si ho fakt oblíbil. Nejspíš jsem do jeho humoru dorostl, doufejme že ne zdegeneroval. Celé se to může zdát na první pohled usedlé, oproti Přátelům, HIMYMům atd., dědkovské, stejně jako hlavní protagonisté. Pod povrchem je ale střeštěný humor, díky kterému člověk brzy pochopí, proč je Seinfeld v USA jedním z nejůspěšnějších sitcomů vůbec, i přesto že jak se o něm často traduje, jde jen o "souhrn ničeho". ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

ak si Seinfelda (po prvý krát v živote) pozrie stredoeurópan  v 20-tych rokoch 21. storočia, nezabaví a nenasmeje sa tak schuti, ako Američania na začiatku 90-tych rokov 20. storočia, ale to, že si to pozrie celé, je zrejme postačujúcim dôkazom toho, že aj keď nie je tak kultúro-tvorný a kultový v našich končinách a s odstupom času, ako na druhej strane Atlantiku pred 30 rokmi, má niečo "do seba", to čaro nenútenosti, tú "neznesiteľnú ľahkosť bytia", ktorá sa vám dostane pod kožu a na chvíľu túžite byť súčasťou tej bezproblémovej štvorice kamarátov uprostred bezkonfliktného vibrujúceho new yorčíku... obľúbil som si všetky postavy, prvé miesto má, samozrejme a očakávateľne, kramer, ale aj tak patetické a neobľúbiteľné charaktery, ako George či samotný Seinfeld, sú nejakým zvláštnym (a ktovie, či vôbec zamýšľaným, alebo iba riadením osudu šťastnou náhodou dotvoreným) spôsobom podané tak, že si ich zamilujete. čo je však pre stredoeurópana v roku 2021 asi najzaujímavejším výsledkom sledovania Seinfelda je uvedomenie si, že Friends sú iba plagiát :) vydarený a geniálny, ale plagiát... ()

Reklama

GOREGASM 

všechny recenze uživatele

Výborný a nestárnoucí (narozdíl třeba od Friends) sitcom, který má pár prvních sérií i zajímavou dějovou linku, která skončí toxickými obálkami George Costanzy, aby se v následujících sériích spíše pustil epizodickou cestou, která si ale staré díly velmi dobře pamatuje a ještě vtipněji na ně navazuje. Jerry, George, Kramer a Elaine jsou všichni výborní na svůj způsob, i když Elaine mně chvíli vcelku hmmmm, ale nakonec chytila druhý dech. Navíc je tady spousta menších postav, které se v různých cyklech a minipříbězích vrací a dávají celé show šmrnc navíc. Celé to napsal Jerry Seinfeld a Larry David a to jsem měl asi napsat hned na začátku, protože Davidův solo projekt "Curb Your Enthusiasm" je moje srdeční kultovka a u Seinfelda se přesně poznáte, co napsal Larry a co Jerry :-). 100% ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po prvej sérií som nadšený. Uvidím kam sa to celé bude uberať, ale je to vtipné, dospelé, so skvelými postavami a Julia Dreyfusová je najroztomilejšia dievčina EVER! 1. Séria 80% Druhá séria pridáva na vtipných momentoch, rozširuje vesmír hlavných hrdinov o nové priestory a vzťahové situácie a systematicky sa mi dostáva pod kožu. Ústredná štvorica je bezchybná a skvelo sa dopĺňa. Ďalší dôkaz toho, že Larry David vie veľmi dobre pracovať s humorom. Ak sa takto fajne budem cítiť aj po tretej, dávam tomu plný počet - 2. Séria 80% 3. séria 80%. Štvrtá séria je ako keby ustálením všetkých charakterov a načrtnutím hlavnej myšlienky, ktorá sa ťahá celým filmom s tým, že samostatné diely často odkazujú k predchádzajúcim epizódám. Bavil som sa. 4. séria - 90% Po výbornej štvrtej sérií, prichádza trochu ťažkopádnejšia 5. séria. V zásade sú to ale staré známe postavy, ktoré hovoria o veciach, ktoré majú v sebe akýsi nadhľad a dotýkajú sa našich všedných životov. Kramer a George sú úplne super. 5. séria - 75% Ďalšia séria si drží svoj štandard. Všetci sú vo svojich partoch istejší aj sa kamsi vyvíjajú. Na zabitie času je to super vec. Hoci niektoré veci pôsobia dnes už zastarano. Iné vtipy zase fungujú aj po toľkom čase. 6. séria - 80% Nové dobrodružstvá, skvelé nové postavy a hlavne línia s Georgom a jeho svadbou. Tvorcovia a postavy sú stále lepšie a lepšie či už na poli vtipu, alebo vývoji charakterov. Pritom si ale udržiavajú svoje chyby a rovnako ako v predchádzajúcich sériach ich využívajú vo svoj prospech. Hoci sa opakujú. Niekedy príde diel, kedy je finálne rozuzlenie pritiahnuté za vlasy, ale mimo to sa jedná o celkom vyváženú zmes príbehov. Bavil som sa. 7.séria - 90% Čím sa blížime bližšie ku finále tým sú diely lepšie, vtipnejšie a komplexnejšie. Postavy sa posúvajú po malých krokoch takže o nejakom osobnostnom vývoji nemôže byť ani reč, ale riešia množstvo dôležitých otázok o práci, živote a vzťahoch a tým si to skvelo kompenzujú. George je pán. V zásade mi tu vadil len jeden diel (The Muffin Tops) inak parádička. 8.séria - 90% Niektoré diely výborné. Iné zase pritiahnuté za vlasy. Ako keby tu miera absurdity dosiahla nový stupeň a narúšala tak zaužívané vtipy a prostredie v ktorom sa postavy nachádzajú. Na to, že sa jednalo o poslednú sériu je vidieť v niektorých dieloch absolútnu neschopnosť prísť s nejakým kvalitným nápadom. Finále je potom mdlé a nezaujímavé - až na Teri Hatcher. Čakal som od toho trochu viac. Neupieram tomu fenomenálnosť a kvality. Larry David niekedy trafí klinec po hlavičke tak ako nikto. Ale v konečnom dôsledku chápem, prečo to tak zapadlo. Každopádne som spokojný, že som to videl. 9. séria - 75%. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedává mi smysl popularita Simpsonů a nepopularita Seinfelda. Vždyť co byli Simpsonovi pro svět animáků, to byl Seinfeld pro svět sitcomu. Nebyl to pochopitelně první průkopník, to bylo I Love Lucy, vhodná metafora na americkou kinematografii by byla - co byl ve filmových dramatech Občan Kane, to bylo I Love Lucy. Seinfeld byl takový Kmotr. Ti také nejspíš dnes nebudou úplně doceněni. Jeden moudrý muž (Isaac Newton) jednou řekl:"Pokud jsem prozřel dál, bylo to díky stání na ramenou obrů." A teď si představte, když se na takového obra navěsí spousta ziskuchtivých a někdy i akorát ambiciozních miniobrů. Obr je nemilosrdně zašlapán do země a už není tak impresivní a obrovský, jak býval. Musíme se vžít do lidí roku 1989 a dále, kdy byl Seinfeld "nambr van", kdy válcoval televizní žebříčky, kdy každý jeho díl dychtivě sledovala určitě alespoň půlka (kr)Ameriky. Světu tehdá dominovaly tzv. famsitcomy/famcomy (rodinný sitcom, kde se děj soustředil na rodinné členy, častokrát byl i více přístupný dětskému publiku), s výjimkou Ženatý se závazky, který dva roky před Seinfeldem rozčeřil stojatou vodu nekontroverzních (pokud se zrovna nekonala "speciální" epizoda, kdy někdo ve famcomu propadl např. droze, ale i tak na konci epizody byl zachován status quo) rodinných sitcomů. Pak přišel Seinfeld. Sitcom o ničem, na což tuším v 5. sérii dokonce dojde, že ho Jerry s Georgem také zrealizují a natočí repliku po replice "pilot" (koukněte se na Pulp Fiction, pokud nevíte, co to znamená!). Přehoupl se žebříček hodnot, podobně jako v Die Hard z roku 1988 zde nejsou ústřední postavy nejhodnější, pijí, kouří, lžou (zde to často až hraničí s Hotýlkem Johna Cleese) a vůbec se chovají tak, jak by televizní vzory neměly. Prvních pár sérií se drží i observační stand-up výstupy, kdy Jerry komentuje na něco, "s čím přišel do styku", často propojeno s dějem epizody. Ostatní postavy jsou nápodobně okouzlující - tedy vyjma Kramera, na toho musím mít extra náladu, jeho pitvoření a lhaní a podvádění a při snaze napomenutí dělání "UÁÁÁ!" a strčení ruky před obličej mi přijde falešné a nebaví mě, jen ze začátku mě bavila jeho fyzická komika, kterak dokázal upadnout na spousty vtipných způsobů. Jerryho už jsem nakousnul, jsem s ním asi nejvíce sžitý, celkově je asi nejsympatičtější ze všech, což mu ale nebrání vyvádět sviňárny a odhazovat s každým dílem holku k vodě (na milion a jeden způsob - chlapské ruce, že nosí pořád stejné oblečení, že jí hrášky po jednom, že neochutná polévku, atd. atd. atd.) George je kapitolka sama o sobě - konstantní loser, ale klofnul pro mě nejsympatičtější holku (hned po Elaine) - Susan. I tak má své momenty, zejména co ho zaměstná George Steinbrenner. Elaine aka Julia Luis-Dreyfus je skutečně pastva pro mužské oči, člověk jí hned promine, že kupříkladu po zprávě, že je její přítel v nemocnici, si ještě koupí popcorn a jujyfruits. A jako v dnešní době mládeží koluje "Ledžendery" a "Ósam", tak i mnoho hlášek a památných slov se nezapsatelně vrylo do paměti diváků, ať už například "yada, yada" "NO SOUP FOR YOU" "Master of your domain" či jiné. Inu, 9 sérií je 9 sérií. V době psaní tohoto komentáře mám dokoukáno do S08E03 a nepřestává mě to překvapovat svou vtipností, i když zpětně zjišťuju, jak moc velký vliv to mělo na současné sitcomy (už jen ta obrovská plejáda herců, jen z Přátel se jich tam objevilo asi 5, každý nějak samostatně, nejlepší asi pan Hackles coby Kramer z fiktivního pilotu). Nebo že v epizodě Čínská Restaurace je ten číňan, co je obsluhuje stejnej člověk, co obsluhuje v The Big Bang Theory. A pak je tu ještě ten druhý Jerryho soused. Hello, Newman. () (méně) (více)

Galerie (115)

Zajímavosti (65)

  • S postupně zvyšující se popularitou Kramera (Michael Richards) byl jeho příchod v seriálu aplaudován stále déle, až si ostatní herci stěžovali, že jim narušuje tempo scény. Režisér se proto musel domluvit s publikem, aby to s aplaudováním zas tolik nepřeháněli. (Elbarto08)
  • V seriálu zazněla celá řada písní. V epizodě číslo 96 v 6. sérii a 177. epizodě v 9. sérii to byla skladba „Superman" Johna Williamse. ve 160. epizodě v 9. série s názvem„The Blood" zazněla "Manaña (Is Good Enough For Me)" od Jackie Davis. V epizodě číslo 149 „The Susie" v 8. séri zazněl hudební motiv ze seriálu The Greatest American Hero (od r. 1981) od Joeyho Scarburyho. V epizodě číslo 137 8. série s názvem „The Bizarro Jerry" a v epizodě 157 9. série „The Butter Shave" zazní „Morning Train (9 to 5)" od Sheena Eastona. V epizodě „The Slicer" s číslem 163 v 9. sérii zazní při legendárním tanci Elaine (Julia Louis-Dreyfus) „Slow Ride" od Foghata. Ve 131. díle „The Bottle Deposit" v 7. sérii, kdy George (Jason Alexander) hledá stopy o práci, kterou mu zadal jeho šéf Wilhelm (Richard Herd), Wilhelm odkazuje na píseň „Downtown" od Petuly Clark. V epizodě číslo 85 v 5. sérii "The Hamptons" zazní "Wouldn't It Be Nice" od The Beach Boys. V díle číslo 141 v 8. sérii zazní "Desperado" a také píseň "Witchy Woman" od Eagles. V epizodě "The Chronicle, Part 2" s číslem 178, která je součást 9. série, zazním skladba kapely Grren Day z alba Nimrod "Good Riddance (Time of Your Life)". Ve 150. epizodě 8. série s názvem "The Pothole" se objevuje skaldba "(Once, Twice) Three Times a Lady" od The Commodores. Hned ve třech dílech, a to ve 111. díle "The Engagement"  v 7. sérii, 134. díle „The Invitations" rovněž v 7. sérii a 158. díle "The Voice" v 9. sérii, zazní skladba "Hello" Lionela Richieho. Ve 94. epizodě v 6. sérii s názvem "The Mom and Pop Store" je slyšet "Everybody's Talkin'" od Harryjp Nilssona. Elaine poprvé předvádí svůj tanec v 138. epizodě v 8. sérii "The Little Kicks" u "Shining Star" od Earth, Wind and Fire. V epizodě „The Bris" s číslem 138 v 8. sérii se objevuje hudební motiv z filmu Kmotr od Nina Rota. V 168. díle v 9. sérii s názvem „The Reverse Peephole" zazní „Mexican Radio" od SWall of Voodoo. Skladba "Pagliacci: Vesti la Giubba" od Ruggiera Leoncavalla je slyšet ve 4. sérii v 49. epizodě "The Opera". Úryvek z "The Barber of Seville" od Pierra Beaumarchaise je součástí 72. epizody "The Barber" v 5. sérii. V 31. epizodě 3. série "The Pez Dispenser" zazní „Piano Sonata No. 8 Op. 13 "Pathetique"" od Ludwiga van Beethovena, ve 113. epizodě 7. série s názvem „The Maestro" zase "La Donna e mobile" Giuseppa Verdiho. V epizodě číslo 140 v 8. sérii „The Fatigues" je slyšet skladba "Adagio for Strings", za kterou stojí Samuel Barber, Benjamin Britten a Igor Stravinsky. V 163. díle 9. série s názvem „The Slicer" zazní "In-A-Gadda-Da-Vida"od Iron Butterfly a součástí 178. epizody a 9. série je "Don't Stop 'Til You Get Enough" Michaela Jacksona. (MrPierc)
  • Během celého seriálu se Kramer (Michael Richards) často zmiňuje o svém kamarádovi jménem Bob Saccamano, ale postava se v seriálu nikdy neobjeví. (MrPierc)

Související novinky

Zemřel herec Jerry Stiller

Zemřel herec Jerry Stiller

11.05.2020

Ve věku 92 let dnes ve Spojených státech zemřel komediální herec Jerry Stiller. Zprávu na svém twitterovém účtu zveřejnil jeho syn, hollywoodský herec a režisér Ben Stiller. Podle příspěvku zemřel… (více)

Reklama

Reklama