Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    ***

    Závěr filmu mě vyloženě zklamal. Náš Šakal to měl tak krásně promyšlené, že mu snad ani nešlo nefandit. Film se mi líbil. Podobně napínavé kriminální drama bych asi v dnešní době hledal jen velmi těžko a pravděpodobně bych ho nenašel. Samotné akční momentky jsou samozřejmě pousmání hodné. Nicméně příběh je svižný a má úžasné tempo. Typický 3* film. Více bych v něm skutečně nehledal. A nerad bych zapomněl na toho odporného mrože hlavního detektiva.(1.12.2012)

  • Anderton
    *****

    Keď som tento film videl ako 16 ročný, ihned sa zaradil do mojej top 10. Myslím, že dnes by sa na tom nič nezmenilo, kedže niektoré výborné pasáže si stále pamätám a žasnem nad nimi. Policajná piplačka mi pripomenula Kurosawove Nebo a peklo. Dokonalý politický špionážny triler. Ani na druhý krát sa nič nezmenilo, tomuto sa nedá vytknúť absolutne nič. Absencia tohto filmu v 1001 filmoch, ktoré musíte vidieť, je jeden z najvačších omylov jej tvorcov.(1.9.2009)

  • Divočák
    ***

    Knížní předlohu jsem četl a proto jsem se na Šakala díval spíš jako na filmovou předělávku než jako na originální thriller. A musím říct, že teda nic moc. Režie je taková mdlá, nenajdete žádný výraznější moment a žádná scéna vám v hlavě neutkví dýl než pár minut. Navíc výběr hlavního hrdiny opravdu nedopadl dobře, Edward Fox je matný div se na obrazovce nerozplyne a pozdějšímu charismatickému výkonu Bruce Willise může jen závistivě funět za krk.(24.8.2007)

  • lamps
    *****

    Asi nejlepší politický thriller, jaký byl kdy natočen. V 70. letech vůbec vznikaly parádní kriminálky s nezapomenutelnou atmosférou, která mi u dnešních zástupců poněkud schází. Den Šakala se sice obejde bez velkých hereckých hvězd, ale řemeslně je tak dobře zvládnutý, originální a přes svou délku i poměrně svižný, že nemohu v podstatě nic vytknout. V porovnání s pozdějším Willisovým Šakalem tenhle Zinnemannův jednoznačně vítězí..(30.11.2012)

  • Vančura
    *****

    Mistrný film, který mě zcela dostal - v závěru jsem napětím téměř nedýchal (byť mi bylo v podstatě jasné, jak film skončí). A to jsem ho zpočátku sledoval dosti vlažně, a dokonce jsem i uvažoval, že to nedám a pustím si něco jiného - to by byla strašná chyba! Upřímně řečeno, ten film mě nadchnul už jen tím, kolik se v něm prohání citroënů DS - jsem si jistý, že jsem jich v žádném filmu neviděl tolik pohromadě, a už jen díky tomu jsem se při sledování téhle báječné podívané tetelil blahem - jaké skvostné auto, jaký nadčasový design, jaké mistrné dílo automobilové historie! Bezvýhradně ten vůz zbožňuji. A když už jsem u těch odboček, honila se mi hlavou při sledování ještě jedna věc - údiv nad tím, jakého povyku se zde vyvolá kolem ohrožení jediné osoby: vše musí jít stranou, jeho život je maximální prioritou, a jeho ochrana má přednost před vším a musí jí být dosaženo za každou cenu. Tato fascinující naléhavost, kterou celý film doslova sálá, je naprosto neuvěřitelná - a cynik ve mně žasne, kolik energie se zde na jedné straně investuje do spáchání politického atentátu, a kolik na straně druhé k jeho potření. Lze si jen domýšlet, kolik běžné policejní agendy by muselo jít stranou, aby se mohlo tolik lidí věnovat honbě jednoho jediného zločince. A přitom, kdyby de Gaulla skutečně oddělal, nahradil by ho za chvíli jiný potentát, a bylo by, dere se neodbytně na mysl. To mě na tom osobně fascinuje nejvíc, ta sdílená představa - na straně atentátníka i policie - že v se v osobě prezidenta kumuluje státní moc, a číkoli eventuální kroky k ohrožení jeho života udělají z takového opovážlivce veřejného nepřítele číslo 1. Nerad bych se mýlil, ale jsem v pokušení se domnívat, že instituce politického atentátu je totiž v současnosti již na vymření, a po této stránce tak tento film představuje v podstatě historickou sondu z časů, které dávno patří minulostí. Představa, že by dnes bylo něco takového možná, se mi zdá krajně nepravděpodobná. Och ano, přiznám se, že to nemám ze své hlavy - dočetl jsem se u jednoho autora, že poslední tři desetiletí přinesla v západním světě zajímavý a v mnohém potěšitelný vývoj – neobyčejně ubylo politicky motivovaných atentátů.... Jako jedno z možných vysvětlení zmíněný autor uvádí skutečnost, že se společnost významně zkultivovala a zmírnila, takže většině obyvatelstva je nemožné vztáhnout ruku na kapra či slepici, neřku-li na lokálního satrapu, což myslím nebude daleko od pravdy. Ale zpět k Šakalovi - je to naprosto vynikající film, kterému nemohu nic vytknout a který vůbec nezestárnul - naopak, ubíhající léta od premiéry mu jen přidávají na zajímavosti. Tenhle film bude i nadále zrát jako víno, jsem si tím jistý.(14.10.2014)

  • - Fred Zinnemann i Frederick Forsyth patrně věděli, co dělají, když předem odmítli jakékoliv spojení s americkým remakem filmu Šakal (1997). Forsythe nechtěl být ani v titulcích a Zinnemann prosadil odlišný originální název filmu. [Zdroj: Cinema] (kenny.h)

  • - Film Šakal sa natáčal vo francúzskych mestách Menton, Nice a Tourtour. (dyfur)

  • - Po uvedení filmu do kin (dva roky po vydání románu Den Šakala) byly Londýnské archivní a pasové úřady přinuceny k tomu, aby se zpřísnila opatření proti možnosti přisvojit si indentitu mrtvé osoby (což do té doby nebylo nic složitého). (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace