poster

Rozpaky kuchaře Svatopluka (TV seriál)

Komedie

Československo, 1984, 13 h 41 min (Minutáž: 52–73 min)

Scénář:

Jaroslav Dietl

Kamera:

Jiří Lebeda

Hrají:

Josef Dvořák, Kateřina Macháčková, David Matásek, Josef Bláha, Dagmar Havlová, Zuzana Bydžovská, Stella Zázvorková, Jiří Vala, Karel Augusta, Jiří Bruder, Vlastimil Brodský, Oldřich Vlach, Jana Paulová, Josef Somr, Jiřina Bohdalová, Adolf Filip, Jaroslav Moučka, Petr Nárožný, Pavel Zedníček, Valentina Thielová, Karel Koloušek, Antonín Navrátil, Gabriela Vránová, Robert Vrchota, Josef Větrovec, Václav Fišer, Jana Bermanová, Milan Stehlík, Ljuba Krbová, Věra Koktová, Blažena Holišová, Daniela Píchová, Radoslav Brzobohatý, Petr Haničinec, Rudolf Jelínek, Jiří Havel, František Němec, Viktor Vrabec, Nina Jiránková, Ladislav Trojan, Libuše Šafránková, Jana Dítětová, Antonín Jedlička, Vítězslav Černý, Jiřina Petrovická, Ilja Prachař, Lída Roubíková, Eva Trejtnarová-Hudečková, Luděk Kopřiva, Zdena Hadrbolcová, Václav Kaňkovský, Zuzana Skalická, Rudolf Vodrážka, Karel Bělohradský, Luba Skořepová, Jan Vala, Jiří Lír, Ilja Racek, Svatopluk Beneš, Ivan Luťanský, Gustav Opočenský, Jan Teplý st., Jiří Smutný, Petr Vacek, Jiří Pokora, Ludmila Zábršová-Molínová, Věra Pokorová
(další profese)
  • Radek99
    ***

    Kinoautomat je unikátní a výjimečný československý vynález Radúze Činčery, který ale dostal (těžko v tomto případě však napsat neprávem) mediální tvář Miroslava Horníčka, jenž ho uváděl a ,,obsluhoval". Diváci na Světové výstavě Expo‘67 měli sami možnost v určitých momentech rozhodnout o tom, jakým směrem se má ubírat děj sledovaného dramatického filmového kusu. Něco podobného se pokusili zapakovat československý seriálový král František Filip spolu s elitním českým scénáristou Jaroslavem Dietlem a vymysleli ,,teleautomat", tedy obdobu kinoautomatu, ovšem na seriálové bázi. Nápad to byl unikátní a v zatuchlých vodách československé postnormalizační televizní tvorby dokonce spásonosný...kdyby... Kdyby se tvůrci vyvarovali mainstreamové dobové produkce a hluboce neupadli do dobového tvůrčího stereotypu ála československá posedlost seriály. Dějově a obsahově je tenhle seriál skutečně hodně průměrný. Tři hvězdičky za nápad a nevšední originalitu, interaktivní přístup k televiznímu médiu, hodně skoupě ale za realizaci...(25.11.2007)

  • haack
    ****

    Příjemná zábava, které už dnes asi definitivně nejsme schopni (škoda)… V době vzniku tohoto pořadu jsem pochopitelně nemohl vidět, ale nedávno odvysílaná repríza mě opravdu chytla a to nejenom proto, že jsem to sledoval v práci… Scénář i situace, do kterých se postavy dostávají, a řeší je, jsou zábavné a nenudí, navíc herecké výkony jsou na tento druh pořadu také na opravdu solidní úrovni. Ještě když se s tím skloubí má částečná příbuznost a zkušenost s tímto oborem, tak nemůžu nebýt sentimentální… 7/10(7.7.2010)

  • rigby
    ***

    Na svou dobu zajímavý experiment, který se podařilo uskutečnit s dnes již takřka archaickým technickým vybavením, jež dneska musí zejména pro mladší ročníky působit hodně úsměvně. Ale vzpomínám si, že kdysi to byl velmi sledovaný a populární pořad, který rozhýbal jinak stojaté vody tehdejší televize. Dokonce i já jsem se jako malý kluk mohl dívat! Obsahově se ale jedná o velmi slabou omáčku, kdy není téměř co sledovat, protože většina záběrů je nudně statických a velmi velmi dlouhých. Ale to u zábavných pořadů bývá, přece jen se nejedná o nějaký seriál, ale jen a jen o zábavu. I když i té mohlo být víc.(18.4.2015)

  • crackonosh
    **

    Dosti odpudivý vzhled do centrálně plánovaného hospodářství optikou hotelové a lázeňské kuchyně. Omáčka se vylepšuje glutasolem a nastavuje vodou a mlíkem, v kuchyni lezou švábi, vaří se podle kreténských státních norem a ve třetí cenové skupině nesmíte fasovat svíčkovou. Mimořádně blbě napsaný seriál, který (většinou nevědomky!) ukazuje morální rozklad socialistické společnosti, kde krádeže jsou normou, podlézání šéfům otázkou přežití a kde gramáž masa je politický problém. Největším bizárem je pak 11. epizoda, v niž aspirant na pozici sauciera, toho času v podmínce za napadení, doma „bacil“ svou ženu, načež mu kádrovačka v podniku schválí žádost o práci, protože mlátit ženu je norma a protože si kádrovačka o manželce myslí, že to je píča. Korunu tomu nasazuje hlasování ve studiu, kdy 49 z 67 lidí přizná, že úplatky buď přijali, nebo sami dali. Ostatně celý koncept hlasování diváků dnes působí buď legračně, nebo naopak mrazivě. Podle toho, zda se pousmějete nad naivitou hlasování, které na děj nemá prakticky žádný vliv, nebo podle toho, zda dojdete k depresivnímu poznání, že hlasování je v totalitním Československu jen iluzí svobody volby. Chléb a hry. A glutasol.(17.4.2019)

  • Zdeňka
    ****

    Velmi originální český seriál. Souhlasím, že Jaroslav Dietl byl člověk na svém místě. Josef Dvořák se pro roli Kuřátka hodil výborně a opravdu jeho pohled stojí aspoň za jedno podívání. Jen mě mrzí, že jsem nezažila "hlasování" pomocí vypínačů. Mamka nám vždycky vyprávěla, jak to vypadalo u nich na sídlišti, když všichni blikali. Dnes je to samá SMS a člověka to stojí jenom peníze. Narodila jsem se hold do modernější doby.(24.2.2008)

  • - Hlasovali aj diváci v televíznom štúdiu cez zariadenie, ktoré vyrobili inžinieri z Československej televízie. Pôvodne sa počítalo s niektorým z československých podnikov, ale všetky mali dlhé výrobné lehoty. Počítač presne spočítal výsledok a v hlasovacom limite prijímal aj opravy. Keď hlasovanie prestalo fungovať, hlasovalo sa ako v škole, rukami. Na reakcie divákov v televízií boli pripravení v Centrálnom energetickom dispečingu a niekoľkokrát ich počínanie snímali aj kamery umiestnené na kultúrnom dome Krakov v pražských Bohniciach. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (Raccoon.city)

  • - Křikava (Josef Somr) v nedeľu zaskakuje kuchára Šechtla (Jaroslav Moučka). Keď príde za Křikavou jeho manželka (Bohdalová), vidno na parkovisku Šechtlovu Škodu 1000MB, aj keď ten v práci nieje. V nasledujúci deň ráno na nej prichádza do práce. (mbk19)

  • - Formát seriálu byl převzat z projektu "Kinoautomat" z let 1968-1972 z kina Světozor, kde měli diváci tlačítka, kterými ovlivňovali děj. Pořad uváděla Saskia Burešová a hl. roli hrál herec Miroslav Horníček. (M.B)