Režie:
MaïwennKamera:
Laurent DaillandHudba:
Stephen WarbeckHrají:
Maïwenn, Johnny Depp, Pierre Richard, Melvil Poupaud, Pascal Greggory, Benjamin Lavernhe, Noémie Lvovsky, India Hair, Marianne Basler, Luna Carpiaux (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeanne, mladá dívka z chudých poměrů se zálibou v kultuře i jiných radostech života, díky své inteligenci a půvabu postupně stoupá po společenském žebříčku. Jako kurtizána se stane oblíbenkyní krále Ludvíka XV., který neví o jejím postavení, ale získá díky ní zpět svou chuť k životu. Propukne mezi nimi vášnivé milostné pouto. Jeanne se naproti všem konvencím a správným mravům stěhuje do Versailles, kde její příchod vzbudí na dvoře skandální povyk… (Film Europe)
(více)Videa (8)
Recenze (55)
Film, který je ve všech produkčních kvalitách zhruba na stejné (průměrné) úrovni jako české Il Boemo, jenže zatímco české Il Boemo nikoho mimo ČR nezajímá, Jeanne du Barry byla uvedena v Cannes. Filmy z východní Evropy to holt mají ve světě těžké... Film je zajímavý hlavně dvěma věcmi: 1) je s podivem, že film o ženě, která ve své době bořila sexuální tabu, je možné natočit tak, že v něm není ani špetka erotiky a hlavní roli hraje nepříliš pohledná paní ve středních letech (což je patrně tím, že je to zároveň producentka, scenáristka a režisérka filmu) 2) Johnny Depp ve filmu působí stejným dojmem jako Bruce Willis v posledních letech kariéry, kdy už trpěl frontotemporální demencí. Čehož si asi byla tvůrkyně filmu vědoma, proto je Deppova role mnohem menší než to vypadá, má tam jen asi 30 vět. ()
Pro pravidelné diváky předrevoluční Francie jen další dílek oblíbené skládačky. Du Barry (1743-1793) se už za svého života stala velmi oblíbenou postavou inspirující populární kulturu. Po románech (Alexandr Dumas st., Zweig...) to byly samozřejmě operety a filmy. Z operet byla nejvýraznější Millöckerova (1879). Z filmů tyto: Madame Du Barry (1917), Madame Dubarry (1919), Eine Dubarry von heute (1927), Du Barry, Woman of Passion (1930), Madame DuBarry (1934), I give my heart (1935), Du Barry Was a Lady (1943), Die Dubarry (1951), Madame Dubarry (1954)... Pojetí Maïwenn není špatné, opět je to opulentní nádhera, trochu pikantní, napínavá a hlavně chytrá podívaná. Ale Johnny Depp a Pierre Richard? Velké zklamání. Bohužel bez nich by nebylo možné vystavět tak výraznou propagaci filmu, protože kdo by dnes chodil na klasické dobovky bez zvučných jmen, že? Puristi by zase rádi jednou viděli život du Barry i po odchodu z Versailles, tak snad někdy příště. ()
Požičiam si jednu už priam legendárnu vetu: film o kurve, kde sa nejebe! A ešte je to aj dlhé. A čo sa štandardov krásy týka, som rád, že sme sa v tomto posunuli, lebo ako, či by dnes o ňu niekto niečo oprel. Z historického hľadiska je však ťažko povedať, na koľko to bolo vierohodné. Malo to však pekné kostýmy a veľmi slušnú kameru. Herecky taký priemer, skôr vedľajšie postavy sa tam viac odviazali jak Johnny. Je to jednoducho dobre napísaná festivalovka, ktorá asi pozbiera nejaké ceny, ale aby ma to nejak zásadne zasiahlo, to asi nie. Kotlety som si však nešklbal. A poučenie, čo z toho plynie, zbavujte sa služobníctva, hlavne toho tmavšieho. Lepšie 3 z 5 (CC, Eurodiera, Be2Can) ()
Když jsem před mnoha měsíci viděla trailer - hned jsem věděla, že to chci vidět. Nezklamalo mě to. Přepych, zhýralost, závistivé pohledy, klepy,..je tam toho opravdu hodně. Maiwenn, která se na filmu podílela s neskutečným nasezaním - za mě se jí to hodně povedlo. Závěrečných 15 minut klidnějších než zbytek filmu a snaha se hned zavděčit, když zemře král - hezky ztvárněné. ()
Pochvalu jistě zaslouží krásná výprava, kostýmy a např. i nádherné šperky, potěšení pro oko, pěkná klidná kamera, herecký ansámbl se snaží, co mu síly stačí, bohužel ten scénář nenabízí příliš velké možnosti... Udělal mi radost Benjamin Lavernhe (příjemná postava, hezky zahraná) a Pierre Richard (moc ráda jsem ho viděla), diskutovat by se dalo dlouze o hlavní ženské postavě, zejména tedy když představuje dvacetiletou dívku... Celkově se na to dobře kouká, ale žádné velké nadšení nepůsobí... ()
Galerie (18)
Zajímavosti (15)
- Maïwenn (Jeanne du Barry) přiznala, že se zpožděním objevila film Barry Lyndon (1975), který na ni měl obrovský vliv. To ji přesvědčilo, aby svůj film natočila postaru a nedělala ho moderněji jako Marii Antoinettu (2006). Výsledkem bylo, že celý film natočila na 35mm formát a Barryho Lyndona použila jako předlohu pro to, jak by měl film vypadat. To pro ni bylo poměrně náročné, protože byla zvyklá točit s improvizací scén na place, kdežto pro tento film muselo být vše dopředu naplánované. (Johnny.ARN)
- Film bol finančne podporovaný až zo Saudskej Arábie neziskovou kultúrnou organizáciou Red Sea Film Foundation, pričom saudskoarabský filmový producent a generálny riaditeľ tejto organizácie Mohammed Al Turki uviedol, že ide o „neuveriteľne jedinečný a ambiciózny životopisný film, ktorý svedčí o našom záväzku podporovať nové talenty a spolupracovať so svetovými spisovateľmi, režisérmi a producentmi." (Arsenal83)
- Částečně se natáčelo na zámku Versailles (tedy v místě, kde se příběh skutečně odehrává), ale omezení byla značně omezující: filmaři mohli natáčet pouze v pondělí (kdy je zámek pro veřejnost uzavřen), a to pouze venku, v královské kapli, v Zrcadlovém sále a Herkulově salonu, a nesměly se používat svíčky, protože by mohly poškodit lokaci. V důsledku toho bylo několik místností postaveno jako filmové kulisy v ateliéru, protože tak bylo mnohem snazší osvětlovat a natáčet scény bez časového omezení. (Johnny.ARN)
Reklama