poster

Gojira no gyakushû

  • Japonsko

    ゴジラの逆襲

  • anglický

    Godzilla's Counterattack

  • anglický

    The Return of Godzilla

    (neoficiální název)
  • anglický

    The Volcano Monster

    (neoficiální název)
  • anglický

    Gojira Strikes Again

    (neoficiální název)
  • anglický

    Gojira's Counterattack

    (neoficiální název)
  • anglický

    Gigantis

    (neoficiální název)
  • USA

    Godzilla Raids Again

  • USA

    Gigantis the Fire Monster

  • USA

    Counterattack of the Monsters

Drama / Sci-Fi

Japonsko, 1955, 82 min

Režie:

Motojoši Oda

Předloha:

Ib Melchior (povídka)

Scénář:

Šigeaki Hidaka

Hudba:

Masaru Sató
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SOLOM.
    ****

    Ve dvojce se snažili pánové od filmu i trochu zpestřit svoje černobílé dílo a jeho závěr natáčeli s bílou přikrývkou. Právě sníh a led byli velice důležitým prvkem k zakončení tohoto filmu, protože na tom samém místě započne jeho další pokračování Kingukongu tai Gojira. Přiznám se však, že scéna s bombardováním Gojiry a pohoří na mě moc velký dojem neudělala. Opět ty samé záběry na výbuchy a zmateně kymácející se příšeru nebyli zrovna košer. Podobný pocit jsem zažíval i při sledování maket tanků a děl. Ještě že ty papírové baráky vypadali tentokrát alespoň částečně věrohodně. Každopádně pánům v převlecích nedalo moc práce to všechno rozšlapat na padrť. Mimo jiné se zde dočkáme i větší akčnosti ze strany lidí, pokud tedy nepočítám marně se snažící vojáky a jejich střílející kanóny. Nikdy bych nečekal, že se zde setkám i se scénkou v níž figurují uprchlí vězni. Zpočátku nesouvisející pasáž, se v zápětí promění v jednu z nejdůležitějších. I zde si však tvůrci neodpustili prvky grotesky a špetku černého humoru. Gojira no gyakushu je plnohodnotným pokračováním legendární Gojiry a rozhodně je na lepší úrovni, nežli další pokračování. Změna na režisérském postu splnila svůj účel a je docela škoda, že v pozdějších dílech nespolupracoval Oda s Hondou. Mohla to být docela zajímavá podívaná. 7/10(12.7.2011)

  • TheDarKnig
    ***

    No, zde je už vidět jasný downgrade od prvního dílu a člověk by tak lehce mohl být odrazen vůbec pokračovat hned v úvodu velkého, vlastně doslova monumentálního maratónu směrem k Final Wars. A většinu bych dneska i úplně v pohodě pochopil, protože jen málokterý další díl dosáhne na nepříjemnou kritiku a podtext původní Godzilly (jakkoliv zastarale podanou). Naštěstí to osobně takto neplánuji a i když potenciál prvního Godzilla vs. dílu, který ještě ovšem nemá takový název, ale stejně ním je, nebyl příliš využit a na rozdíl od prvního dílu zde již černobílost trochu zavazí (přece jenom atrakce potřebuje barvičky, to je 1. pravidlo dnešního spotřebního zboží), stále to má naštěstí docela nepříliš vtipný podtón a jde o krk. Jenže to celé je kryto kupou nudných keců, divné výstavby příběhu, následně zcela nesmyslné odbočky, nemající z hlavní linií vůbec nic společného a v závěru souboje, kde poprvé uvidíme velmi oblíbené bourání starých japonských hradů, ale to je tak asi vše. Choreografie jinak toho moc zajímavého neposkytne, což je finální kámen úrazu. A pokusy lidí o likvidaci krále jsou jenom nechtěně vtipné. Nicméně stále to uteče pradivně rychle a ani jednou jsem se nechytal za hlavu a nechtěl vytáhnout svou nahradu za tantó ani wakizashi (zaostřenou lžíci!!), takže dám ten průměr z průměrů neprůměrnější. 5/10(30.12.2014)

  • Lima
    ***

    2) GIGANTIS THE FIRE MONSTER (1955)__ORIGINAL SHOWA SERIES 1954-1974__Vzhledem k tomu, že v předchozí první části godzillovské série zbyla z Godzilly jenom kostra, nemá fakticky toto pokračování přímou návaznost. Prostě se její znovuoživení neřeší a bere za fakt, že na začátku filmu je Godzilla objevena letadlem rybářské společnosti na opuštěném ostrově. Je tu několik reminiscencí na ´jedničku´i s ukázkami z ní. Hlavního generála a vědce hrajou ti samí herci. Ovšem na rozdíl od ´jedničky´tady chybí dlouhá vysvětlovací expozice. Boje probíhají v Ósace, s monstrem jménem Anguirus, který vypadá jako kříženec ještěrky a ježka. OSN Japoncům nabízí pomoc a vzhledem ke skutečnosti, že producenty filmu dělali Američani, nesmí chybět záběr na úvodní stranu japonského deníku s palcovými titulky AMERICA OFFERS HELP. Tomu se, 10 let po Hirošimě, říká morální gesto :o). Zatímco ´jednička´ byla přímočará, tady se najde čas i na milostný trojúhelník.(11.12.2010)

  • Spinosaurus
    ***

    Tak tohle se opravdu nepovedlo. V jistém úhlu pohledu bych se dokonce odvážil říct, že to je nejslabší díl ze staré ságy, ale tady opravdu záleží na tom, jak se na to koukáte. Nejhůře je na tom asi režie(kde je Honda?). Režie je naprosto nevýrazná, že ani nebudete věřit, že nějaká je. Zatímco Honda byl génius a Fukuda blázen,tenhle režisér je naprosto nevýrazný a jeho režie neslaná nemastná atd. Další kámen úrazu je hudba, která by si mohla podat ruku s režií(kde je Ifukube?). Dalším překvapivě slabým prvkem je samotná Godzilla. Sice z ní v černobílém filmu jde pořád strach, ale na plátně je jen chvilku a člověk na ní po filmu s klidným svědomím zapomene. Naopak si vzpomene na skvělého Angilase, jehož souboje s Godzillou jsou jedny z nejlepších v celé sérii a vrcholným bodem tohoto filmu. Hlavním prvkem Godzillí nevýraznosti je děj. Děj je úplně někde jinde, zabývá se především lidmi a Godzilla je zde prakticky zbytečná. A když je zbytečná Godzilla, pak film. NIcméně zas tak strašné jako tady píšu to není. Z Godzilly jde strach a ničení Tokia není tak hloupé jako v dalších dílech. Tento film bych shrnul výrokem "Slabší verze jedničky!"(29.6.2006)

  • zelvopyr
    ***

    Hrůznou náhodou jsem viděl film nazvaný "Gigantis the Fire Monster" a smutně pokrčil rameny nad tím, že je k dispozici jen v anglickém dabingu na úrovni teletubbies. Další na řadu jsem si vzal film nazvaný "Godzilla Raids Again", který už měl být v originále... Ano, správně jste pochopili. Byl to tentýž film. Tohle pořadí mi úplně zničilo vjemy, ve skutečnosti to byl nejspíš dobrý film (původnímu jsem dal s bídou za dvě). No, přesná ilustrace, v čem je anglický dabing zrůdný...... Jakmile nebylo vidět na ústa, tak někdo něco komentoval (úvodní scéna, letec vyhlíží nad mořem, anglicky: "To jsem já, jmenuji se Keichiro, a už nějakou dobu létám pro svou firmu. Moje práce není jen tak něco, vyhlížím tah tuňáků. Tuňáci jsou velmi ceněná ryba. Tohle odvětví rybolovu zaměstnává spoustu lidí na moři i na souši. Úspěch závisí na mé schopnosti poznat, kudy hejna táhnou. Á, už je vidím. Halo, základno, mám tu hejno na souřadnicích XY. A vida, lodě už zrychlují a nabírají směr. Tak dobrý lov!" // Japonská verze: krásné letecké záběry... "Základno, mám tu hejno na souřadnicích XY."). Mno. Škoda. P.S. doslovný překlad by byl "Godzilla strikes back" :-)(3.2.2012)

  • - Spoiler: Jeden ze dvou filmů (a jediný japonský), ve kterém byl Godzilla poražen bez pomoci jiného monstra či nějaké speciální technologie, pouze za použití vojenské síly. Tím druhým je Godzilla z roku 1998. (Israha)

  • - K vydání filmu v Americe došlo v roce 1959. Film byl distribuován pod názvem Gigantis: The Fire Monster. Tato americká verze je oproti té japonské o čtyři minuty kratší a reeditovaná, má zcela jiný soundtrack a obměněné jsou také zvukové projevy monster. Důvod přejmenování Godzilly na Gigantise byl vysvětlován argumentem, že nový film má potenciál lepšího prodeje než pokračování. (Israha)

  • - Kostým Godzilly pro tento film byl méně robustní a lehčí než jeho předchůdce z roku 1954. To usnadnilo herci Haruo Nakadžimovi manipulaci s ním a umožnilo snazší natočení bojových scén Godzilly s Anguirusem. Další zvláštností kostýmu bylo, že neměl dostatečně pohyblivé čelisti – proto se veškeré scény, při nichž Godzilla chrlí svůj atomový oheň, natáčely v detailních záběrech, pro něž byla použita ručně obsluhovaná loutka. (Israha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace