Režie:
Miloslav ŠmídmajerScénář:
Lumír HolčákKamera:
Martin DubaHudba:
Zdenek MertaHrají:
Jiří Mádl, Filip Cíl, Eva Podzimková, Filip Blažek, Svatopluk Skopal, Ljuba Krbová, Viktor Preiss, Anna Polívková, David Matásek, Martin Zounar (více)Obsahy(1)
Petr Kovář, učitel na střední škole, se právě rozešel se svou několikátou přítelkyní. Uvědomí si, že jediná žena, kterou kdy bezvýhradně miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy, v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád, a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance cestovat zpět v čase do svých studentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Musí překonat Eliščin počáteční nezájem, zbavit se jejího otravného přítele, navíc prospívat ve škole, přestože už středoškolskou látku dočista zapomněl. Petr se dostává do změti komplikací a průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyto zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 219)
PP by normální být neměl a tady naprosto strašným způsobem překročil všechny myslitelné meze, zkazil mi dojem z relativně milého filmu. Navnadilo mě žánrové téma (odbyto) a jméno režiséra (velice svěží překvapení s názvem Peklo s princeznou.) A jinak? Pár naivních dějových kliček, v průběhu snímku začaly na jeden vydařený fór připadat tři trapné (Krejčíř) a doba sklonku roku 1989 byla spíš do počtu. 50%. ()
Pasáže v současnosti s Blažkem jsou tragické, plné scenáristické křeče a hlavně product placementu, v jehož umisťování do děje jsme definitivně ten nejjalovější národ. Pasáže s Mádlem jsou o hodně lepší, člověk se u nich sice neumlátí smíchy, ale jeho chemie s Josefíkovou funguje a hlavně z něho vyrostla parádní držka, která vás prostě baví. Nechci rozebírat, jak moc se tvůrcům podařilo přenést rok 1989 na plátno, protože jsem se v něm teprve narodil, ale nemůžu říct, že by mě něco zvlášť iritovalo. Jako ignorant sociálních sítí navíc musím uznat, že mě jeho komunistická verze pobavila a Josefíková je k nakousnutí. ()
Vtíravý product placement vystřídá co do reálií jedna z nejhůř zpracovaných retrospektiv, všechno musí být stráášně vtipné a nadsazené, Mádl zase hraje to samý co vždycky, sci-fi motiv raději nekomentuju a vše dotváří televizní look alá letní speciální díl Ulice. Nostalgie je ale kráva, časovejch úseků k návratu bych našel pěknou kopičku a přes to všechno výše uvedené jsem se celou dobu usmíval, možná to bylo jen těma rozjitřenýma vzpomínkama a Probudím se včera je vážně zavrženíhodná blbost, ale ať je to jak chce, bylo mi prostě fajn, a to se cení. ()
Na chate, po práci kopania kanálov som si chcel hlavne oddýchnuť. Švagor nechal bežať tento stupídny film a mne sa na viacerých miestach zdvíhal žalúdok z tých amatérskych a trápnych scénok, "zápletok" a iných zhovadilostí. Maskéra by som poslal do Antarktídy, nech mu vychladne mozog. Lebo on si zjavne myslí, že na "ostarnutie" stačí nastriekať sivú farbu na vlasy, prípadne ženám nasadiť totálne nesadnúcu parochňu a na nos strčiť okuliare. Humus. A k výkonu Mádla sa ani radšej nebudem vyjadrovať. ()
Celkem milé překvapení, jako romantický film to bylo fajn, jako komedie už to bylo slabší, málokterý vtípek vyzněl opravdu vtipně. Škoda velmi trapné scény se vsazením tiketu a já navíc nemusím Mádla (taky ta podoba s dospělým byla úchvatná), i když mu samozřejmě nemůžu upřít, že umí hrát a časový paradox mi přišel nelogický. Možná to zní jako samá kritika, ale fakt to nebyl vůbec špatný film. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (47)
- Scenárista filmu Kumír Holčák se rozhodl vydat v roce 2012 i stejnojmennou knihu. (Terva)
- Hned na začátku, kdy je Petr (Filip Blažek) ve své třídě jako učitel a rozevře tabuli, je na ní namalovaný kosočtverec s čárkou uprostřed, přičemž je tabule smazaná. Z jiného úhlu je tabule ovšem špinavá a přes kosočtverec jsou pruhy od špatně smazané tabule. V dalším záběru je tabule opět čistě smazaná. (Busmart)
- Během hodiny, kdy se profesor ptá, čím chtějí žáci být, zeptá se i Petrova spolužáka Radovana, který odpoví, že chce být milionářem. Je to odkaz na českého podnikatele Radovana Krejčíře, který je nyní odsouzený v Jihoafrické Republice za daňové podvody. V potitulkových scénách je i záběr, kdy za Radovanem přijdou muži v černých bundách a poprosí ho, aby šel s nimi. On je požádá zda-li si nemůže zajít na toaletu a uteče oknem. Tato scéna odkazuje na slavný Krejčířův útěk, kdy unikl zákonu přes tajnou chodbu na toaletě ve své vile. (DavidUrbanCZ)
Reklama