Režie:
Richard AttenboroughScénář:
Arnold SchulmanKamera:
Ronnie TaylorHudba:
Marvin HamlischHrají:
Michael Douglas, Janet Jones, Terrence Mann, Roxann Dawson, Scott Plank, Khandi Alexander, Niki Harris, Audrey Landers, Alyson Reed, Peter Fitzgerald (více)Obsahy(2)
Úspěšný broadwayský muzikál se ve filmové adaptaci režiséra Richarda Attenborougha vrací na obrazovky. Skupina tanečníků se shromáždí na jevišti divadla na Broadwayi, aby se zúčastnila konkurzu na nový muzikál v režii Zacha (Michael Douglas). Po počátečním vyřazování zbyde šestnáct nadějných adeptů. Se zpožděním se dostaví i někdejší úspěšná tanečnice Cassie (Alyson Reedová), která kdysi se Zachem prožila bouřlivý milostný románek, ale nakonec ho opustila kvůli kariéře v Hollywoodu. Teď už je však Cassie víc než rok bez práce a natolik zoufalá, že se snaží získat alespoň místo v tanečním sboru a podstoupit výběrové řízení. Zda se ale její bývalý milenec zachová jako profesionál a bude ochoten zapomenout na příkoří z minulosti, to se teprve uvidí. V průběhu filmu je odhalen životní příběh každého z tanečníků. Některé jsou vtipné, jiné ironické a další srdcervoucí. Ať už je však jejich pozadí jakékoli, jedno mají všichni účastníci společné - vášeň pro tanec. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (65)
║Rozpočet $27miliónov║Tržby USA $14,202,899║Tržby Celosvetovo $20,900,000║ Richard Attenborough je veru pán režisér to sa mu musí nechať, z minima vyťažuje takmer možné maximum a na prvý pohľad z banálneho príbehu odohrávajúceho sa po celý čas na javisku, kde prídu talentovaný tanečníci súperiť o miestenku do muzikálu, púšťa na nás jednu vydarenú tanečnú choreografiu za druhou a dokonca vyznie to tak, že ani po x-krát to nenudí, veru mrštnosť a svižnosť tu absolutne nechýba. /videl v kine: 80%/ (videl na festivale Art Film Fest 2009) ()
Po pravde receno, tohle by vubec muzikal bejt nemusel. Celej film je o jednom konkursu na tanecniky, kdy nejdriv dojdou neskutecny davy, aby se postupne vybrala particka tech nejlepsich, o kterejch se pak clovek dozvi par veci. Nutno rict, ze tancujou naprosto genialne, choreografie je naprosto perfektni. A zpev je nadbytecnej. Ne, ze by zpivali nejak spatne, ale texty nejsou buhvijaky a pri tom vsem tancovani to fakt nebylo potreba. Kdyz sem film uz sledoval asi hodinu a furt jsem cumel jen na particku stojici na podiu a Douglase v pozadi, zacal jsem trochu znervoznovat a rikat, ze takle to prece nemuze jit az do konce, to si prece Attenborough nedovoli. Jenze ono jo. A nevadi to, jelikoz se fakt hodne casto tancuje a zpiva a dokaze to docela chytit a film slusne odsejpa. Tesil jsem se, jestli Douglas neco predvede, ale to je asi jedina postava z tech dulezitejsich, ktera nezatancuje nebo nezazpiva, i kdyz mozna je to tak dobre, v Douglasovo pohybovy nadani moc neverim. Celkove sem sice uz videl lepsi muzikaly, ale na to, ze jen dve hodiny cumim na particku lidi, ktery perfektne tancujou, slusne zpivaj a obcas maj trapny kecy a dej se v podstate nehne z podia, to je prekvapive zabany a svizny, takze si 4* zaslouzi. ()
Nudil jsem se. 1) Navzdory skvělým tanečním číslům jsem někde v půlce filmu s určitým překvapením zjistil, že se trochu nudím. Vadila mi absence děje a asi i silná, jak to říci, baletnost tanečníků. To je samozřejmě jen věc vkusu a názoru. Ani melodie jsem si nezapamatoval. 2) Zaujali mě 34letý Terrence Mann (režisérův asistent Larry) a 28letý Gregg Burge (tanečník Richie). ()
Nejsem zrovna taneční divák, ale v tomhle filmu je hezkých pár míst, kde mi pohyb, jehož jsem svědkem, způsobuje mrazení v zádech, pokaždé, už spoustu let. — To obrovské, umanuté úsilí, které je tu tak opravdově zobrazené, úsilí o to být v něčem tak dobrý, jak je to jen možné, poprat se v pravou chvíli o příležitost s druhými i sám/sama se sebou, mi bylo odjakživa hrozně blízké. I ty intimní prožitky, pocity, výlevy, které Zach doluje z účastníků konkurzu, mi nějakým záhadným způsobem rezonují někde v podvědomí – vážně by mě zajímalo, jaké zasuté ontogenetické či snad fylogenetické zapomínky, jaké podivně intenzivní touhy po ztracené čistotě či po čem se to ve mně už tři dekády rozechvívají třeba u takového At the Ballet. — Romantika je za mě skoro navíc, ale není jí tolik, aby obtěžovala nebo zrušila to nepochopitelné uhranutí, ve kterém na Chorus Line vždycky zírám od úvodních leteckých záběrů Manhattanu až po závěr s postavami vyloučených tanečníků vystupujícími ze zrcadel a slévajícími se v závratně dokonalé vlny zlatého moře. ()
3,5* Moc se mi líbila jednota místa a času (celý film se vlastně odehrává během jedinného konkurzu na posty tanečníků do sboru v jednom nejmenovaném divadle), dost se mi líbila i některá taneční čísla a stejně tak hudba, za kterou stáli Ralph Burns a Marvin Hamlisch. Kvůli nim jsem se vlastně na Chorus Line díval, maje v živé paměti neuvěřitelná čísla a písně z mého nejoblíbenějšího "muzikálu" vůbec - ALL THAT JAZZ. No jo, jenže po skvělé úvodní scéně, plné rychlých střihů a střídajících se tanečníků, najednou filmu spadne řemen a režisér jej nahodí až na samotný závěr, chvíli před posledním číslem. Je to škoda, protože kdyby se místo pseudopsychologických zpovědí uchazečů o místo v řadě pokusil režisér dostat se postavám opravdu pod kůži a ne jen planě a dlouze šveholit, bylo by to moc dobré dílo. ()
Galerie (28)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (11)
- Audrey Landers opustila seriál Dallas (od r. 1978), aby si mohla zahrať v tomto filme. (dwdb)
- Postava Zacha bola pôvodne ponúknutá Johnovi Travoltovi. (dwdb)
Reklama