Reklama

Reklama

Mamon

(TV seriál)
Krimi / Thriller
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hofová, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Recenze (200)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak mohli ti Norové vědět o českých 90. letech, o naší velké privatizaci, o Václavu Klausovi, o JUDr. Vlastimilu Rampulovi, o Bakalovi, Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi, Babišovi, Grossovi, o Lence Bradáčové, jak mohli vědět, jak to tady v Česku ve skutečnosti chodí?! No, asi to chodí všude stejně. Západní společnost je jenom hra, zdání svobody. A Vladimír Michálek tuhletu jejich zprávu o stavu Česka neuvěřitelně přesně domestikoval... Seriál Mamon je jedna z nejpřesnějších zpráv o tom, co se tady tehdy dělo a na jakých základech stojí současná demokracie, z čeho vznikly dnešní ekonomicko-politické elity a jakou hru tady s námi hrály a hrají. Je až neuvěřitelné, že přes onu uměleckou licenci a zjevný fikční námětový konstrukt je tahle zpráva tak přesná a pravdivá - Ukradená privatizace...neexistují čisté a špinavé peníze...jsou jenom peníze... ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ušľachtilo vyzerajúca nuda, pri ktorej ma ani minútu nezaujímalo, ako to bude pokračovať. Navyše všetko vyzerá a znie, akoby sa to odohrávalo niekde v Štokholme, ani náznakom to nesmrdí českou realitou (napr. rumunské Umbre alebo poľské Wataha sú výborné práve preto, že sú stredoeurópsky špinavé a zaprdené). Hlavne to temné sprisahanie sa do prostredia, v ktorom sa úplatky nosia v igelitkách, absolútne nehodí. Remeselne určite fajn, herecky v poriadku (okrem policajtky s manga účesom, ktorá neustále vypadáva z úlohy), ale celkovo ide o veľký prešľap. ()

Reklama

DaViD´82

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti remakům, pokud si dokáží najít svou vlastní cestu k předloze. Toto však není ten případ, jelikož zdejší přístup prostoduché omalovánky „záběr od záběru, slovo od slova“ není remake, to je falzifikát. Sice po technické i herecké stránce více než nadstandardní až brilantní (a speciálně pak na naše poměry), ale stále jen kopie bez byť jen náznaku něčeho vlastního. To že u nás absentuje moderní interiérový design skandinávské školy, který originálu do značné míry propůjčoval ksicht, to jeden dokáže pochopit, jelikož kde nic není, ani smrt nebere (byť se tvůrci snažili, ne že ne; kupříkladu interiér vydavatelství Economia tyto parametry beze zbytku splňuje). Ovšem to, že se (zatím) zdá, že se nepříliš dobře popasovali s přeroubováním norských historických kostlivců (o kterých předloha ve výsledku je) na naše historická faux pas, tak to už je na pováženou. Pokud se jim to však přeci jen podaří, což ukáže finální duo „nesbøvských“ epizod, tak to je to jediné, co může Mamonu dodat aspoň náznak legitimity, proč ho vůbec točit a nepustit (si) prostě jen originál. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Když jsem Mamon poprvé viděl, byl jsem docela v šoku. Nebyl jsem schopnej pochopit, jak někdo dokázal natočit tak solidní politický thriller formou mini-seriálu v České republice. Musím říct, že mě to opravdu překvapilo a dost se mi to líbilo. Po asi čtyřech dílech jsem ale spozoroval, že celý ten příběh se váže na určité situace, které jsou poměrně šokující a zbytek si tak nějak plyne po svém. Pořád se mně to líbilo, hlavně kvůli hereckým výkonům, ale už jsem necítil to obrovské nadšení, jako na začátku. Vše pak dokonalo zjištění, že se jedná o remake norského originálu, což tvůrcům v žádném případě nemám za zlé. Příběh na české prostředí sedí jako prdel na hrnec. Jen mi v tu chvíli trošku chyběla originalita. Tu ale v tomto seriálu silně vynahrazuje fakt, že i takový námět se dá i u nás natočit. Kvalitně, akčně a poutavě. A pak, že to nejde... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CO ZATÍM MÁME? FINANČNÍ ČÁSTKY, DATA, ÚČTY, DŮKAZY, ŽE TI NAHOŘE BEROU PENÍZE A ŽE CELÁ PRIVATIZACE JE CINKLÁ … VE HŘE JE POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST…“ /// Pomalý. Až moc. A na to, kolik je tady informací, dost dlouhý. Kecy vo cinklý privatizaci a odhalení tunelu, kterej by nejedna Blanka záviděla (prej teda…). Pak sem fláknou vobraz Abraháma a slibujou, že se to rozjede, páč má začít fungovat přímá úměra: čím víc víš, tím větší máš mít strach. Casting je zajímavej a všech několik herců dělá, co umí. Jen ten příběh ne a ne naskočit. Scénář se snaží bejt drsnej, ale bude to stačit? No nebude! Navíc ta jedna akční scéna, je i na český poměry špatná. Pak to dlouze vysvětlující finále… Dramaticky roztahaný – možná by z toho byl svižnější celovečerák, ale nevím, jestli by to někoho bavilo. Milé HBO, to i ČT vytáhla silnějšíkalibr! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Neznám! 2.) Sháním správce majetku. Kolem fotra začíná bejt dusno... 3.) Nechybím u žádnýho tunelu. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Když Stella Němečková (Eva Leimbergerová) zjišťuje v registru vozidel majitele automobilu registrační značky 3AF 6364, vypíše systém i VIN kód vozidla začínající písmeny WF5, což znamená automobilku Ford v Německu. Hledaný vůz je ale Škoda Superb Combi, jejíž VIN musí začínat písmeny TMB. U vozu vyrobeného v roce 2012 by na 10. pozici VIN mělo být písmeno C, nikoliv O, které se nikdy nepoužívá. Ve výpisu je také v položce tovární značka chybně uvedeno slovo „kombi“ s malým písmenem „k“ namísto správného velkého „C“. (Martin_L)
  • Pátý díl "Kořeny" se natáčel v Praze a Nymburce. (M.B)

Reklama

Reklama