poster

Smrtihlav

  • Francie

    HHhH

  • Velká Británie

    The Man with the Iron Heart

  • USA

    The Man with the Iron Heart

  • Slovensko

    Heydrich: Muž so železným srdcom

  • Austrálie

    The Man with the Iron Heart

Akční / Životopisný / Thriller / Válečný / Historický

Francie / Velká Británie / Belgie / USA, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Martin741
    **

    Celkom zaujimavu temu Heydricha a atentatu nanho mozno urobit 2. sposobmi. A/ vycerpavajuce informacie z archivov, hoistor, knih, casopisov a novin tej doby alebo po B/ cez zahranicnu produkciu caknutu trochu USA. No Chimenez si evidentne vybral druhu moznost a dopadl oto zle. Chimenez nevie tocit, fakt ak orezia je plana, tempo priserne, dialogy nepocuvatelne. Aj sympatak Jack O´Connell hral hovno - pardon, to mi zase uletelo, chcel som pochopitelne napisat ze sa nedostatocne vlozil do roly a nepresvedcil ma hereckym vykonom. Dzejsnovi klarkovi neverim Hajdricha, nema na to. Prilis poznat lacne filmove kulisy . 40 %(18.12.2018)

  • Mertax
    ***

    Anthropoid i Atentát se v lecčem zcela vědomě odchylují od faktů a je třeba respektovat tvůrčí licenci a ptát se nikoliv potom, proč má padák jinou barvu, ale jakou funkci tato změna ve filmu má. Pokud tedy nemluvíme o jednom z prvních zpracování atentátu, kterým byl Hitler’s Madman (1943), v němž útok probíhá v lese a Heydricha zastaví žena na kole :). Tady je jasné, že tehdy nebyl dostatek informací. Smrtihlav se svou strukturou narace zásadně odchyluje od tradičního vyprávění, což může na některé působit poněkud neumětelsky. Opak je však pravdou, neboť snímek vykazuje promyšlené postupy uměleckého filmu, kdy si například musíme kvůli výpustkám domýšlet děj. Snímání pak vykazuje zřetelné impresionistické rysy, protože sledujeme spíše pocity a nálady než jen řetězec událostí, v němž jedna scéna zřetelně navazuje na další a osudům zásadních postav se dostává rozuzlení. Mnoho figur z odboje se ve filmu jen jakoby míhá nebo jejich osud sledujeme v závěrečné krátké montáži beze slov, kterou doprovází vážná hudba. Většině scén vévodí klavírní, houslové či varhanní skladby, které téměř vždy vhodně dokreslují atmosféru dané scény, aniž by zneužívaly tklivých melodií pro otravný patos. Heydrich ani na smrtelné posteli nepřichází se zásadním prozřením, jeho ženě se nedostane uspokojujícího ujištění. Scéna končí horečnatým pohledem na rozmazávající se obličej Himmlera a jeho děsivý knír./// Ani Jimenez se vedle režisérů Sequense a Ellise v závěru nevyhýbá touze po větší akci, když parašutistům dává do ruky automatické zbraně a šíří tak mezi diváky letitý mýtus dál. Vhodnou změnou příběhu však byl důraz na vznik přátelství Gabčíka a Kubiše, které tak rámuje film skrze neověřitelnou historku o jejich setkání. Tato volba pak má zcela logicky za následek, že oba muži končí svůj život bok po boku v kryptě, ač realita byla odlišná. A na závěr jeden historický fun fact. Heydrich, respektive jeho řidič, by za předjíždění zleva (tramvaje č. 14 dostal) nejmíň 7 bodů. Poučení? Předjíždět se setsakra nevyplácí… 70 %. [Kino](24.6.2017)

  • Lucasion
    ***

    Zatímco Anthropoid (2016) byl dramatem o parašutistech, co provedli atentát na protektora. Tak Smrtihlav zkoumá samotné velitele SS z druhé stránky. Aspoň první polovina filmu je koukání za oponu nejobávanějšího muže v Praze. Několikrát se ho film snaží vykreslit jako ambiciózního muže, který toužil po potlesku. Jako muže, který díky své ženě se dostane k moci strany SS a následně je z něj protektor pro Prahu. Zbytek vykreslení patří zrůdnosti tohoto muže, kterému přezdívali Muž se železným srdcem. Jakmile se film přehoupne přes půlku, tak parašutisté padají poblíž Plzně a přípravy na atentát se rozbíhají. Zatímco první půlka se vleče, tak ve druhé už atmosféra houstne, aby na konci byla samozřejmě trošku dojemná. Jason Clarke si připisuje další skvělou roli a jeho Heydrich je skutečně zrůdnost sama. Moje oblíbená Mia Wasikowska hraje mnohem menší roličku jako přítelkyně jednoho z parašutistů. Prostředí Prahy a dobové kulisy jsou super. Za to bod nahoru. Nicméně když to porovnám s právě starším Anthropoidem, který šel jenom o rok dříve, tak se mi film líbí podstatně méně. Závěr je utahanější a méně procítěný než u Anthropoidu. Celkově film příliš nebavil a celý působí spíše jako dokumentární film bez hlubšího významu. I když se několik dobrých scén najde. Škoda především toho, že jsem jen čekal, jak si Heydrich vezme na hlavu korunovační klenoty. Bohužel, to se nestalo. (55 %)(28.2.2018)

  • Nach
    ***

    A atentát na Heydricha napodruhé. A tentokrát je zde vidět vyšší rozpočet. Bohužel to ale neznamená silnější příběh. Historici zůstaňte doma, fanoušci WWII. raději zapomeňte na chvíli na historii. Bohužel ani tak vám nejsem schopen zaručit kvalitní žánrovou podívanou. Ano, toho všeho válečného je tam dost. Svastiky, vojáci, přestřelky, popravy, jeden z nejhorších záporáků Třetí říše a několik dobrých odbojářů. Bohužel-Bohudík, se s pražským katem psychologicky neztotožníte (a pokud ano, jste divní a nechci vás znát!). Odbojáři jsou jednou z odboček a není čas je blíže poznat. A manželka Smrtihlava též bohužel postupně upadá do pozadí děje. Takže na postavách to tu neutáhneme. Co alespoň nějaké stěžejní historické momenty? Bohužel ani zde se neslaví úspěch. Pokud se na Smrtihlava podíváte s cílem dozvědět se něco více o Heydrichu, bohužel vaše očekávání zůstanou neuspokojena. Anthropoid je zde podáván tak jednoduše, až to vypadá, že odbojáři si vzali flinty do ulice a prostě atentát nějak spáchali. A sama přestřelka v kostele probíhá ve vzhledově jiném interiéru i exteriéru a zcela jinak, než se skutečně udála. V tomhle všem byl Anthropoid kvalitnější. Smrtihlav je tedy jen a pouze průměrnou adaptací knihy s výborným soundtrackem a několika zajímavými sekvencemi, které ovšem celek nijak zvlášť kvalitativně nezvedají. Je to škoda, protože potenciál tu byl. 60%(9.11.2017)

  • Chrustyn
    **

    Nedávno velice slušný Anthropoid, výbornou formou doplnil mé vzdělání o atentátu na Heindricha. HHhH (zajímavý překlad) zpracovává obdobné téma ale více se soustředí na samotného Heindricha, kterého nám zde představuje jako člověka a ne jako nelítostné monstrum. Každopádně toto zpracování je výrazně méně zajímavé i natočené oproti zmíněnému Anthropoidu, který mi danou látku předložil v mnohem zajímavější podobě. Tento film je bohužel po všech stránkách nezajímavý a ani samotné zpracování ho nijak nezachrání,(15.12.2017)

  • - Gabčík (Jack Reynor) s Kubišem (Jack O'Connell) se nikdy navzájem nezastřelili, což je ve filmu vymyšlené. Popravdě byl Gabčík v kryptě, kde se pak zastřelil a Kubiš zemřel na následky vykrvácení v lazaretu. (peta.m.marek)

  • - V závěrečné scéně má nákladní automobil nasazené sněhové řetězy, které v době, kdy se scéna odehrává (pravděpodobně zima 1939 - Kubiš ve skutečnosti opustil republiku v Červnu 1939) neexistovaly. (Jirka_Globus)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 9. května 2017 v Paříži. (BMW12)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace