poster

Smrtihlav

  • Francie

    HHhH

  • USA

    The Man with the Iron Heart

  • Slovensko

    Heydrich: Muž so železným srdcom

Akční / Životopisný / Thriller / Válečný / Historický

Francie / Velká Británie / Belgie / USA, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    ****

    K čertu se vším já se bavil a když čtu zdejší rádoby erudované komentáře podle kterých to vypadá, že každý druhý je zde hysterický historik se bavím ještě víc. Nepochybně z toho máte titul, ale proberte se sakra! Jedná se o filmové zpracování fiktivní literární předlohy která sice vychází ze skutečné události, ale jede si to po svém a to platí i o filmu takže na nějaký srovnávání s Anthropoidem nebo nedej bože s Atentátem vám zvysoka kálím. Já jsem naopak rád, že jsme konečně dostali něco jiného to jest film ve kterém nezabijí Heydricha po 5 minutách, ale taky se o něm něco dozvíme no a Jason Clarke je výborný, takhle nějak si představuji chladnou nelítostnou a vraždící nacistickou mašinu z jeho výkonu mě mrazilo kdykoliv byl na scéně a potvrzuje, že patří mezi nejpřizpůsobivější herce schopné zahrát cokoliv. Jinak souhlasím z výtkou, že druhá polovina mapující atentát a události po něm je trochu uspěchaná, ale to by film musel mít 3 hodiny aby se do něj všechno vešlo. Na plný počet to není, ale v letošní bídě zatím film roku. Uvidíme s čím se ještě tento mizerný rok vytasí.80%(12.6.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Ten film to bude mít u nás těžké, ale rozhodně je lepší než Anhropoid. Sice je míň historicky přesný, ale taky se mnohem víc snaží dodat kontext - proto jsou potřeba všechny ty zkratky. Kontext je navíc vyprávěn obrazem a v ději, ne jako náhodné expoziční seance u snídaně v Anthropoidu. Považoval bych nejen proto, ale i z principu za pitomost rámovat reflexi Smrtihlava jako výčet historických nepřesností, které beztak v porovnání třeba se Schindlerovým seznamem vůbec nejsou zásadní. Je jedno, jestli je klukovi deset místo osmnácti. Je jedno, že postavy umírají o deset metrů jinde, než umřely ve skutečnosti. Je, proboha, úplně jedno, jestli se na konci střílí z jiného typu zbraně. Tohle není ta historie, kterou historické filmy potřebují dodržovat, pokud se nedefinují jako dokudramata - fetišistické lpění na imitování každého detailu nemá žádný užitek, Nevadí mi ani mírná teatrálnost, která je nutná, když při té změti informací má divák zároveň něco cítit k postavám. Jediná vážnější výtka z mojí strany je, že když v polovině stopáže nastoupí parašutisti, Heydrichova linie se takřka opustí a dosavadní protagonista se přestane vyvíjet - ten přesun pozornosti sám o sobě byl ok nápad, ale nebyl dobře zrealizovaný a film tak působí jako dva díly válečného seriálu puštěné za sebou. Ale jinak ok - cítil jsem nějakou tu emocionální účast, což se mi u Ellise nestalo. I když bych samozřejmě radši syrovější drama s hlubokými postavami - ale člověk nemůže mít všechno.. 3 a 1/2 PS: Možná se natáčelo v Budapešti, ale na rozdíl od Anthropoidu ten film vypadá, že se odehrává ve skutečném prostoru, a ne dvou mrtvě vypadajících ulicích, kde lidé trpělivě čekají, až odjedou filmaři, aby se do nich mohl vrátit život.(8.6.2017)

  • Martyna
    ****

    Ježišmarja, ten oltář vypadá jinak, tak to musíme strhat. Ne, vážně, jsem ráda, že se cizinci do takových „Hajdryč mast dáj“ filmů pouští. Řada scén na mě zapůsobila – hymna a letadlo, tam fakt překvapení vystřídalo dojetí, (pro film upravená) smrt J. Mašína, vyhlazování vesnic… Natahovaná a spíš nepovedená mi naopak přišla třeba krypta. A ty lokace no… Hory přehlížím jak krajinu, ale ta jakože Praha nebo jedno místo setkání na mě působily jak venkov o desetiletí dřív. Jasně, že Anthropoid vymazleností lokací a klíčovejch scén nasadil laťku, který se Smrtihlav v tomto ohledu nemohl ani přiblížit, víc mě rozsekal a byl kompaktnější. Ta Binetova předloha prostě musela vést k jinýmu filmu. Kluci ve Smrtihlavovi nemají tolik prostoru, člověk je tak dlouho nesleduje a tolik to s nima neprožívá, na druhou stranu je tu vidět, že se taky rádi bavili a nebyli pořád vážní, což mnohem víc odpovídá realitě. Na některý scény je čtyřhvězdičkový hodnocení velkorysý, ale svoje silný místa obě linie příběhu mají, a za nejedno zhlídnutí mi ten film stojí. Knížka je moje srdeční záležitost, ta neskrývaná vášeň pro téma přebije pár drobných faktických seků a trochu patosu; autorovi zkrátka věřím, že to tak vnímá nebo v době psaní vnímal, a baví mě. Jeho styl se pochopitelně zfilmovat nedá, ale za pokus a za inspiraci palec spíš hore.(15.6.2017)

  • Ampi
    ***

    Smrtihlav byl poražen Anthropoidem. Kladem je mu sice zobrazení osudu Heydricha, na kterého se vařila voda, ale historický uprav je tam až moc. Asi tvůrci drželi hesla, že příběh nemusí být úplně pravdivý, ale zajímavý a zábavný. Tak to pojali i s historii. Možná škoda. Atentát (film Jiřího Sequense) je nejlepší. Smrtihlav své další klady, hudbu, Linu, kamarádství parašutistů, práce kamery, jistá osudovost a poetika atd. utopí v moři drobných chyb. Arzenál parašutistů v kostele je ohromný (ale bombu si musí Kubiš udělat sám) a Němci jdou vstupními dveřmi jak na porážku. Samopal Thompson je standardní zbraní československého odboje. Československá hymna se silným přízvukem je milá i když trochu humorná.(8.6.2017)

  • Johnny.ARN
    *

    Presne toto americký divák potrebuje. Trochu násilia, trochu sexu, dobrú hudbu, známe herecké tváre a príbehovú nitku, najlepšie z vojny a z krajiny, o ktorej nemajú šajn, že vôbec existovala. To celé pekne zaobalené v pozlátku akčnej, vojnovej drámy. Fury pri tomto vyznieva ako skvost!!! Dve hodiny som bol permanentne vytočený. Kto toto dokázal natočiť a pustiť do kín v Európe, by si zaslúžil kreslo, elektrické. Jedna slabučičká len za ten nemecký uniformovaný komparz a pár kusov techniky. Kto nemusí, nech do toho radšej neide. Nestojí o za tie love. 1 z 5 ( Kino Stropkov )(17.6.2017)

  • - Natáčelo se v Praze a v Budapešti. (Yardak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace