poster

Smrtihlav

  • Francie

    HHhH

  • Velká Británie

    The Man with the Iron Heart

  • USA

    The Man with the Iron Heart

  • Slovensko

    Heydrich: Muž so železným srdcom

  • Austrálie

    The Man with the Iron Heart

Akční / Životopisný / Thriller / Válečný / Historický

Francie / Velká Británie / Belgie / USA, 2017, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BMW12
    ****

    První polovina filmu byla velmi dobrá, rád jsem se dozvěděl něco o životě Reinharda Heydricha. Tato část mě bavila. Druhá polovina filmu se však stočila k vyprávění o odboji a o přípravě atentátu na Heydricha, a to už nebylo moc záživné. Každopádně musím říci, že Jason Clarke byl v roli Heydricha velmi dobrý.(20.10.2018)

  • Lacike
    **

    Uvodne Weinstenove logo, vzhladom na sucasne udalosti, navnadi na nejaky poriadny znasilnovaci bijak. Trva len 6 minut a uz tu mame prvu nadielku trtkačky, za ktoru ale chudacik dobrak od zelezneho srdca Heydrich, tvrdo zaplati. Inak ale suhlasim na 100% s Pomom. Prva polovica filmu je pojata tak strasne chladne, ze vsetky tie zverstva, ktore Heydrich vykonava v divakovi nic nevovolaju. Ale aspon to funguje na dokumentarnej urovni v ktorej sledujeme postupny vzostup jednej svini k moci. A ako to uz byva, tak za kazdou svinou stoji zena. Ona jedina tu ma nejaky zaujimavy dejovy obluk, ktory ma štavu. To je ta chvila, ked si uvedomi, co stvorila a ze aj ona musi drzat hubu a krok. Bohuzial druha polovica filmu, ktora sa venuje bande amaterskych povstalcov je strasne chaoticka. Pôsobi to ako sled nahodnych scen nielen bez gradacia ale aj bez logiky. Len clovek, ktory ma zakladny prehlad o udalostiach sa v tom chaose zorientuje a znudene si môze odskrtavat jednotlive udalosti. Takze vysledok je pre mna rovnaky nepodarok ako nedavny Anthropoid. 4/10.(2.11.2017)

  • kingik
    *****

    Vzestup i pád parchanta parchantů podle (bájné fantazie nebo spíše úprav) filmových tvůrců. Ovšem podotýkám, že "Hanebný pancharti" taky nebyli zrovna vzorem skutečných historických okopů, přesto se prokopali do zdejších rudých trenclí. A co "Volyň"? Mám snad skupovat ve velkém polská vejce, abych si je pak mistrně mohl během projekce filmu rozbíjet o hlavu, prostě abych se u té nudy zabavil?! Tohle je intenzivní zakončení "trilogie" o nacistickém hodnostáři Reinhardu Heydrichovi, říšském protektoru, který v českých i amerických filmových dějinách repetitivně umíral. A za tyhle filmové služby mu v pekle do řitního otvoru strkají jen krouhanou zeleninu a ovoce bez pesticidů. Nárok na reinkarnaci je předem zamítnut. Může být rád, že je v teple, má ho zadarmo. I zde zemře, to víte, atentát, umírá se většinou po něm, pokolikáté už ale v rámci historických válečných filmů. Je to vlastně první film, v němž Heydricha vidíme chcípat na nemocničním lůžku. Do dvou hodin tenhle dramatický kousek vměstnal hodně událostí, jeho zarputilé začátky v šermu i před vojenským soudem za prostopášnost, vstup do SS jednotek, které počal řídit, přes rodinku, i váleční zločinci mají právo na rodinný život i sex se sličnou manželkou, obzvlášť když ji hraje samice Rosamunda Pike, až po osudný atentát, po němž následovala krutá odplata. Vše zakončeno tradičním veselím z kostela za rachotu samopalů, kde se ukrývali nezbední atentátníci. S Heydrichem má většina spojeno atentát na něj, "heydrichiádu" a zvěrstva, která páchal. Jména hrdinných odbojářů Gabčík a Kubiš, operace Anthropoid, to k jeho osobě také neodmyslitelně patří. Nějak jej adorovat nemá význam, film sice váhá, zda přikročit i k tomuto nemyslitelnému aktu, ten jeho výskyt v kruhu rodinném k tomu sváděl, naštěstí dostal scénář rozum a včas přeřadil, aby se věnoval jiným, podstatně důležitějším událostem. Ve filmu se to má s Heydrichem tak, že v podstatě všechny nenávidí. Jason Clarke je patřičně démonický Heydrich, coby herec má výraznou fyziognomii, nelze jej v žádném filmu přehlédnout, jeho herecké schopnosti se vždy držely někde na průměru, tudíž zde podává jeden ze svých nejlepších výkonů, bezcitnost a chlad z něj jen sálá. Odbojáři jsou celkem zaměnitelní i snaživí, Kubiše ztvárnil Jack O´Connell a Gabčíka si střihl Jack Reynor, stejná křestní jména, co hůř, i vnějšková podobnost, ti dva se mně až do konce filmu pletli. Jednou z bizarních složek byla mluva, všichni hovořili angličtinou s nějakým přízvukem. Skutečný bizár byla pasáž, v níž čeští odbojáři mezi sebou klábosí plynně anglicky, následně zapějí českou hymnu česky, a s přízvukem. Film má precizní výpravu, kameru, kostýmy, technická stránka filmu skvostná. Nahlédneme do matičky Prahy, díkybohu nás nevítá Aňa Geislerová, jako v Anthropoidu, její místo přebírá přijatelnější Mia Wasikowska. Za nevýskyt českých herců jsem rád, tedy žádný známí se zde nezjevili. Je to sice "vzdělávací" film, ve výhodě je ovšem ten, kdo chyběl na hodinách dějepisu, případně na nich nedával pozor. Pak vám nebudou vadit fabulace typu, že Heydrich po atentátnících střílel, nebo že Gabčík s Kubišem se seznámili na korbě auta a jiné "podvrhy" a historické nepřesnosti. Pokud vás bavila "trilogie" sestavená z dramatických titulů Atentát (1964), který měl věrohodné zpracování, na mě ale příliš černobílý, Anthropoid (2016) s intenzivní závěrečnou kanonádou v kostele, je nezbytné, abyste skládačku doplnili "Smrtihlavem", který má největší spád událostí a jeho středobodem je poutavě sesumírovaný životopis nacistického pohlavára. Srovnání těch tří filmů je zajímavé, každý z nich totiž na atentát přináší vlastní pohled i zpracování. Pak už se můžete stát hrdým členem odboje, co nese jméno "Smrtibrácha". 10/10(23.10.2017)

  • hous.enka
    **

    První půlka ze života Reynharda Heydricha mě bavila. Rosamund Pike ztvárňuje Linu velmi přesvědčivě a sugestivně. Ten pohled, který jí pořád zbývá po Zmizelé, je prostě něco, co člověka přitahuje. Jenže jakmile do prostoru plzeňských Alp seskočí dva kluci Gabčík a Kubiš, jde to celé do háje. Nevím, jak film funguje na nečeského diváka, ale za mě bylo všechno špatně: smrt Morávka, výslech Ati Moravce, bitva v kryptě. Je to takové plytké, spousta věcí tam neznalému divákovi musí unikat... Tohle je rozhodně nejslabší film, který se zabývá tématem atentátu na Heydricha. U mě pořád vítězí Sequensův Atentát z 60. let.(6.11.2017)

  • castor
    ***

    Byla to zásadní odbojářská akce, o které u nás musel slyšet každý školou povinný. A velmi podrobně a velmi věrně se k ní vyjadřoval i nedávný Anthropoid, což je možná největší kámen úrazu. Sledujeme totiž něco, co jsme nedávno dělali, jen s rozdílem toho, že tentokrát je první polovina věnovaná výhradně Heydrichovi a jeho narůstajícímu vlivu. Neřeším ani tolik odklon od historických faktů, spíš mi vadí, že tvůrci spojili dva příběhy, jenže ani s jedním nepracovali pořádně (na prominentního nacistu totiž na dlouhé minuty zapomeneme a sledujeme chystaný atentát). Je to tím pádem zkratkovité (hoši se nám zamilovali, ale divákovi je to na základě kvapného uchopení tak nějak jedno, mdlé vylíčení odbojové skupiny Tři králové také zrovna nepotěší), divák ani nemůže překousnout, že pražské lokality nahradila Budapešť. Holt kulisy Pražského hradu okecat prostě nejde. Chybí drive, chybí atmosféra, chybí nálada. Emoce a napětí zrovna tak. PS: Démonické scény vyhlazování vesnice ještě jaro nedělají.(16.10.2017)

  • - V závěrečné scéně má nákladní automobil nasazené sněhové řetězy, které v době, kdy se scéna odehrává (pravděpodobně zima 1939 - Kubiš ve skutečnosti opustil republiku v Červnu 1939) neexistovaly. (Jirka_Globus)

  • - Při výsadku československých parašutistů vidíme, že se brodí sněhem a putují horami, což nekoresponduje se skutečností, že v blízkém okolí Plzně, kde výsadek proběhl, žádné takové hory nejsou. (SsgtJira)

  • - Zbraně, které byli použity při obraně kostela: M1928A1 Thompson, STEN Mk II, M1 Carabine a Lehký kulomet vz.26. Žádnou z těchto zbraní v kostele parašutisti dle historiků nedisponovali. Měli pouze pistole. (Horryx)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace