poster

Šílený Max a Dóm hromu

  • Česko

    Šílený Max pod Kopulí hromu

  • Austrálie

    Mad Max Beyond Thunderdome

  • Slovensko

    Šialený Max a Dóm hromu

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Thriller

Austrálie, 1985, 107 min

Kamera:

Dean Semler

Hudba:

Maurice Jarre

Producenti:

George Miller

Zvuk:

Roger Savage

Scénografie:

Graham 'Grace' Walker

Kostýmy:

Norma Moriceau
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hal_Moore
    ***

    Horší než díl druhý, avšak stále lepší než díl první. Filmu hodně škodí prostřední část, kdy se z Maxe stává nechtěný spasitel dětského kmene, což mi do celé série nesedí a hodně to odvádí děj od hlavního příběhu. To, co bylo skvělé na dvojce, je k nalezení i ve třetím díle, škoda jen, že až v poslední dvacetiminutovce. Loučení Mela Gibsona s australskou kinematografií nedopadlo nejlépe, což jen dokumentují Gibsonovy rozhovory, za což podle mého může najmutí druhého režiséra pro neakční sekvence (což je většina stopáže), nepozorné diváky pak může zmást i nešikovné obsazování herců z předchozích dílů do jiných rolí, neřkuli o obsazování rádoby herců (nebo rádoby zpěvaček?). Ale nebudu jen plivat špínu, závěrečná honička je výborným zakončením celé série, díky které je ono zakončení důstojné a po ní se hned při hodnocení oči přivírají o něco snadněji. O promili lepší než první díl.(25.5.2010)

  • luka4615
    **

    Oproti skvělému druhému dílu zde máme velký krok zpět. Na celém snímku je velmi bolestně vidět, že byl točen dvěma režiséry, z nichž každý měl očividně o finálním výsledku zcela jiné představy. Tento aspekt je znatelný zejména co se scénáře a návaznosti scén týče. Ve finále tedy dostaneme velmi zmatenou rádoby postapokalyptickou podívanou smíchanou s elementy jako vystřižené ze Země Nezemě. Tohle se bohužel moc nepovedlo. „These our witness, Aunty. Us suffer bad. Want justice. We want Thunderdome!“ (4.3.2020)

  • Skejpr
    ****

    Filmařsky suverénně nejlepší, o tom se snad ani nebudeme bavit. Třetí Max už není béčkové carsploitation, ale áčkové mainstreamové postapo (výrazně lepší, než třeba Vodní svět a technicky v podstatě nadčasové), které jen v poslední třetině posílá do horoucích pekel scénář (baví ovšem humor). Gibson je skvělý, Tina Turner jakbysmet...(19.6.2013)

  • TheDarKnig
    **

    Tak ne, liché díly prozatím pro Šíleného Maxe dopadly v obou případech přinejmenším podivně, přinejhorším jako ty exkrementy, které v tomto díle figurovaly jako hnací motor. Zábavné, možná tím chtěl Miller něco sdělit. První část filmu ještě působí docela slušně Maxovsky, nejpozději od Thunderdome to nabere takové obrátky do demence, že jsem to málem nedokoukal. A ani ta závěrečná akce nestojí za moc. Záporáčka Tiny Turner je navíc velmi podivně napsaná postava. A ty děti snad ani nemusím zmiňovat. Aspoň že Bartertown je stále cool jméno pro takový výkal pouště.(6.10.2015)

  • villon17
    *

    Tak se nakonec taky slituju a dám jednu, ale asi jenom za tu odvahu dovolit někomu se na to koukat, aniž by se ten dotyčnej bál újmy. Všichni byli zhulený nebo v transu nebo já nevim, že jim nedošlo, co to vzniká za blbost. Vůbec nic se tam nedělo, jediná myšlenka byla tý apokalypsy, ale pak už vim až závěrečný titulky...(20.1.2009)

  • - V záverečných titulkoch je uvedené, že postava Tiny Turner sa volá Tetuška Entity, no vo filme ju tak nikto neosloví. Každý ju volá iba Tetuška. (m.a.t.o.)

  • - Původně mělo jít o film o dětech, žijících bez rodičů, kteří si představují, kým by chtěly být. Jedno by si představovalo Maxe.

  • - Film režírovali dvaja režiséri kvôli tomu, aby sa George Miller mohol sústrediť výlučne na natáčanie akčných scén, zatiaľ čo George Ogilvie sa venoval práci s hercami. (m.a.t.o.)