Režie:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Milla Jovovich, Dustin Hoffman, Faye Dunaway, John Malkovich, Tchéky Karyo, Vincent Cassel, Pascal Greggory, Desmond Harrington, Timothy Bateson (více)Obsahy(1)
Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (356)
No technickej stránke a celkovému reálnemu pohľadu sa naozaj nedá nič vytknúť, ale filmu chýba život. Hlavne v postave Johanky z Arku. Milla Jovovich nieje zlá herečka, ale predsa je to stále skôr tá sexy modelka z reklám a módnych časopisov. Ultimatívna Johanka - viď UTRPENIE PANNY ORLEÁNSKEJ z roku 1928. ()
Když se náročné látky chopí víceméně nenáročný respektive komerční režisér, pak tady máme všechno, jenom ne dobře pojaté historické drama s jeho bývalkou v hlavní roli. Už obsazení hlavní role Millou Jovovich je dost chybné. Nestačí jen krátký sestřih a křečovitá stylizace do postavy Johanky z Arku, ale taky se musí takováto postava uvěřitelně zahrát a to v tomto případě ani holka ani kluk Milla, nesvedla. V řídkých bojových scénách se směšně lopotila v brnění a když měla zahrát nějaký výraz, tak to bylo spíše utrpení Milly z Kyjeva než nějaký herecký projev coby Johanky z Arku. Milla v té blamáži nebyla tak docela sama. O nic ézoteričtějšího se nepokusil ani žádný ze seznamu herců, a těch hvězdných jmen, panečku, co čítal, a koneckonců režisér Luc Besson sice do toho šel prsama, obsadil svoji milou "plochodrážnici", ale takhle kvalitně být znuděn, to se mně už dlouho nestalo. Dlouhé, natahované, rozvleklé s minimem gradace a nízkým výskytem akce, která navíc působila ospalým dojmem. Vražedná stopáž sice obsahuje několik festovních pasáží, včetně diskutabilního "hořlavého" závěru, ale ty by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Kdo jiný by měl příběh Johanky z Arku zfilmovat lépe když ne francouzi. Jenže v tomhle případě neplatí opřít se o "homeland" jistoty když stěžejní hrdinku hraje herečka s podezřelým přízvukem z východního bloku. Takže legendy zase lhaly. Johanka byla ukrajinka. Mé hodnocení: 40% ()
Angličany srazila na kolena, jenže Francie ji nakonec zradila. Od dětství byla nabitá energií, bezstarostné veselí skončilo masakrem anglickými žoldáky v její vesnici, na což životem doplatila i její starší sestra. Pomstychtivost a výčitky k Bohu charismatickou dívku dovedly až do čela francouzské armády. Bessonovo zaujetí filmem bylo toho času dechberoucí. Vyprávěl obrazem, epicky, nápaditě. Svůj velký film rozdělil do tří jasně oddělených částí. Magický úvod ukazuje dívčino dětství, ve druhém dějství hraje hlavní roli ocel a obrovské množství komparzistů, kteří se ženou po krku nepříteli. A to po boku odvážné vůdkyně v chaosu padajících těl, která podává výborný herecký výkon. Vím, že leckdo měl s Millou Jovovich problém, její expresivní ztvárnění v druhé části je nicméně na jednu velkou poklonu. Ovšem zdá se, že se třetí dějství od inkvizičního soudu muselo natáčet snad s nějakou časovou prodlevou (nebo se projevily trhliny ve vztahu hlavní hvězdy a režiséra), protože výkon zoufalé a nechápající Milly slábne, stejně jako psychologicky koncipované pojetí této třetí části zdaleka nesedne každému. Nejen kvůli své utahanosti. Herci ve vedlejších rolích nicméně výrazně potěší, na casting se opravdu dbalo. Výprava, zvuk, kamera.. rovněž na jedničku. Překonání historicky zažitého kultu je na jinou diskusi. Samotný Besson se snaží skloubit výpravně-epické dobrodružství s komorním psychologickým dramatem, daří se mu to na lepší tři hvězdy. ()
8 / 10 Krásne prerozprávanie starej legendy, u ktorého poteší najmä to, že pod všetkou tou výpravnosťou sa nadobro nestratil Bessonov zmysel pre vizuálnu poetiku - fantaskné, snové výjavy striedajú panorámy na prekrásnu francúzsku krajinu a divák dostáva len málo príležitostí na to, aby mohol s pokojným svedomím odtrhnúť oči z obrazovky. Navyše, na svoje si prídu aj tí, ktorých viac ako reči bavia činy - bojov si tu užijete vskutku požehnane a režisér sa ani v tejto rovine nestráca. Stručne a jednoducho, tri hodiny sú pomerne veľa, ale mne utiekli ako voda. Prirátajte si k tomu nádhernú Millu a jej vyjukaný kukuč a je dosť možné, že si Príbeh Johanky z Arku užijete viac, ako by ste boli bývali čakali. ()
Vyloženě průšvih to podle mě není, je to pouze takové mdlé, dlouhé a historicky nepřesné až nad rámec magična. Milla Jovovich je duchem nepřítomná a posedlá božskou mocí a vypadá jako naprostý pomatenec. Otázka jestli to vážně tak mizerně hraje nebo je prostě tak toporná jako vždy. Kdysi jsem to měl na VHS a nejspíš jsem těch 150 minut nikdy nedokoukal, to až teď jsem se odvážil a nikdy víc už to vidět nepotřebuji...50% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (36)
- Vo filme Joan nájde svoj meč ešte ako dieťa, podľa histórie sa to však stalo omnoho neskôr na jej ceste do Chinonu. (Arsenal83)
- Podľa historikov film napriek nepresnostiam ukazuje spoluprácu medzi Burgundčanmi a Angličanmi presnejšie ako predchádzajúci filmári. (Arsenal83)
- Keď bola Kathryn Bigelow oslovená režírovať film, jej zámerom bolo obsadiť Sinéad O'Connor do úlohy Johanky z Arku a Seana Conneryho ako svedomie. (misterz)
Reklama