Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (666)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Robocopa jsem viděl sice asi 10×, ale naposledy to bylo tak před 20 lety. A mam pocit, že to dokonce bylo ještě s takovym tim jednohlasnym rychlodabingem. Ani nevim, jak je to možný, ale od tý doby jsem ho neviděl, přestože jinak se na tyhle v dětství oblíbený filmy typu Komando, Rambo, Terminátor, Predátor a další obvykle rád podívám i po letech, když to běží někde v televizi. Robocop mi nějak záhadně unikal. Už to neni taková pecka, jako když mi bylo 10-12 let, ale pořád celkem slušná zábava. Největší problém filmu asi vidim v tom, že hlavní postavy nejsou moc sympatický (Nancy Allen je vyloženě na ránu) a některý triky a speciální efekty jsou takový "edwoodovský". Slabý 4 hvězdy. Zaokrouhleno nahoru asi spíš z nostalgie... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Maso a kov klasika. Verhoeven dobou akci s nabušenou plechovkou vyztužil svými oblíbený news shoty, které jsou z hlediska celku vlastně na první pohled úplně zbytečné, ale vedle klasické podívané konstruují celkem zneklidňující linii hroutícího se světa budoucnosti. Motivy jako zneužívání policie soukromým sektorem a napětí mezi majiteli a odbory jsou sice upozaděné, ale funkčně dotvářejí atmosféru. Je to přímočaré, zároveň se to svojí brutalitou a nadhledem zaryje natolik, že člověk pořád cítí ty lehké žaludeční vibrace z doby, kdy to hltal jako dítě v němém úžasu. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Americký debut nizozemského filmaře Paula Verhoevena, který nejdřív scénář k Robopoldovi vyhodil do koše, aby ho následně manželka přesvědčila, že na tom přece jenom něco je a že má spoustu podvratných spodních tónů. Film, který prvně vznikal jako další z tuctových béček za pouhých 13 milionů dolarů (a vydělal na sebe čtyřnásobně!) u společnosti Orion, zodpovědné například za prvního Terminátora, obsahuje všechna typická verhoevenovská témata - nemyslím tím zrovna to neustále omílané násilí, ale především krizi identity. Ve středobodu každého Verhoevenova snímku stojí tělo, v připadě RoboCopa tělo lidské, společenské, sociální a politické. Bludný Holanďan jakožto pozorovatel cizí země reflektuje 80. léta jako ryze reaganovskou éru, v níž je společnost ovládána zkorumpovanými a zločinnými korporacemi, přichází komercionalizace a otupění příjemce (trefné televizní reklamy či pořady) a hlavně nefunkčnost mýtů jako takových. Není se ani čemu divit, že se zde staví na westernových a komiksových půdorysech. Novodobý příběh Ježíše (rozstřílení Murphyho připomínající ukřižování Krista, přihlížející parťačka Lewisová jako Marie, následné vzkříšení a závěrečná chůze ve vodě) přicházejícího spasit Ameriku se dočkal dvou slabších pokračování (druhý, nedoceněný díl režírovaný komiksovým autorem Frankem Millerem, přehodil výhybku z leva do prava, třetí trpí úlitbou na dětské diváky a Roba vyřadil na delší dobu z provozu) a velice slabého seriálu a na základě něj ještě horších televizních filmů. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Děkuji za spolupráci. Dobrou noc.“ Verhoeven se zde prostě nezapře. Hned při selhání bojového stroje má divák možnost setkat se režisérovými libůstkami; smyslem pro neotřelý humor, krví a lidskými vnitřnostmi, které rezonují během filmu ještě mnohokrát. Pak sice divák musí přistoupit na to, že z té „fašírky“ se ještě podařil vykřesat život (dost naivní), ale pokud to udělá, čeká ho nejen klaďas, kterému prostě nejde nefandit, ale i zábavná akční podívaná. Nutno dodat, že sci-fi, ostatně jde o robota s organickým jádrem, ve kterém se probudí vzpomínky. To, co tuhle podívanou oživuje, ale místy i táhne ke dnu, je technická stránka spolu s triky. Na jedné straně jde o velmi kvalitní práci, ovšem v případě scén s EDem 209 jsem se musel nechtěně smát nad tou nedokonalostí (nejen zub času zapracoval). Trošku škoda, zvlášť když se vydařily i masky. V celkovém hodnocení to ale musím promítnout a zastavit se na solidních 4*. „Tolik jsem se bála. Děkuju vám! Děkuju vám!“ - „Madam, utrpěla jste emocionální otřes. Uvědomím krizové centrum.“ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ne tak brutální jak jsem očekával. Což mě ani tolik nezklamalo. Režie a střih hlavně sekvencí z televize je ukázková. Efekty nejsou nic extra a na svou dobu jednoznačně stačej. Ikdyž dnes se jim jistě hodně lidí zasměje. Herci slabota, to se musí uznat, ale o ty tady nejde. Robocop je dobrá zábava se zajímavým námětem, který využili všechyn jeho pokračování. Pokračování jenž byli čím dál horší a furt o tom samém. ()

Galerie (122)

Zajímavosti (110)

  • Auto, které používá RoboCop (Peter Weller) i zbytek policejního sboru, je typ Ford Taurus, modelový ročník 1986. Původně měl robotický policista jezdit ve vlastním futuristickém, ryze filmovém vozidle, ale Paul Verhoeven poté viděl na ulici Taurus a rozhodl se ho použít do filmu. Není v podstatě skoro nijak upravený nebo zamaskovaný, a proto ve filmu, který se odehrává v budoucnosti, působí ve službách policie velmi archaicky. (Stejšn)
  • Natáčelo se od 6. srpna do 8. listopadu 1986 v Texasu, Pensylvánii, Kalifornii a v Michiganu. (Varan)
  • Scény v opuštěné ocelárně, kde je Murphy (Peter Weller) zabit, se natáčely v Pittsburghu. Ve chvíli, kdy se tam štáb přesunul, byl překročen rozpočet filmu a natáčecí plán. Místo toho, aby štáb natočil scénu zabití Murphyho v interiéru, tak využil vyhrazený čas k natočení jiných věcí v okolí. Když se filmaři vrátili do Kalifornie, sdělili společnosti Orion Pictures, že jim chybí pouze jedna scéna. Věděli, že Orion jim ji zaplatí, protože byla pro děj filmu klíčová, a tak scénu natočili v průmyslovém objektu v Long Beach. (Jan.Kanak)

Související novinky

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

13.09.2023

Největší středoevropský filmový festival sci-fi filmů a kultury Future Gate odstartuje svůj jubilejní desátý ročník 26. září v pražském kině Lucerna a následně se přesune do Brna. Kromě hlavní… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

RoboCop našel režiséra

RoboCop našel režiséra

21.11.2019

Vycházející australský filmař Abe Forsythe (Little Monsters) byl čerstvě najat k režii chystaného filmu RoboCop Returns pro MGM a Atlas Entertainment. Forsythe tak nahrazuje Neilla Blomkampa, který… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Reklama

Reklama