Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    ****

    Scénář: Scott Alexander, Larry Karaszewski .. Edward D. Wood, Jr. by byl jen další zajímavá postava ze snímků Tima Burtona, jenže tady jde o biografii člověka, který už více než čtvrtstoletí drží ve filmovém řemesle (ne)záviděni hodný titul "Nejhorší režisér všech dob". Naproti tomu se hodí dodat, že Tim Burton je filmový mág a ani v tomto případě rozhodně nezklamal! Ed Wood byl podivín, ale v Hollywoodu přesto nezapadl. Postrádal talent, ale vše vyvažoval přehnanou, odzbrojující snahou a neutuchající radostí nad vlastní prací. Johnny Depp dává jeho postavě nezaměnitelné kouzlo a on sám jednoduše exceluje. To stejné, navíc dvakrát podtržené, lze říct k výkonu Martina Landaua v roli zestárlé hvězdy. Působivá dobová stylizace, atmosféra, dokumentární pohled na neotřelý tvůrčí postup a hudba Howarda Shore jen umocňují kvalitní zážitek.(6.4.2006)

  • Arbiter
    ****

    Že si Ed Wood našel sympatie u Tima Burtona je naprosto logickým důsledkem mnoha nápadných podobností mezi těmito tvůrci. Pusťte si například krátkometrážního Vincenta: tam, kde má Wood Lugosiho, tam má Burton Price. (ok, jak tak koukám do zajímavostí, objevil jsem právě Ameriku). Když si člověk přehraje po Edu Woodovi trailer na Frankenweene? Skoro to vypadá, jako kdyby Burton čerstvě navazoval na béčkovou slinu, kterou v roce 1994 chytil. Jenže ono je mezi těmi snímky bezmála osmnáct let... Láska k samorostům a podobné objekty fascinace obou tvůrců ještě zásadněji Burtona usvědčují ze "zaprodání" takových ideálů v případě Alenky. Snímek vypovídá o režisérově lásce ke své branži, o jeho zálibě (kromě výše zmíněného) ve stírání rozdílů mezi různými rovinami reality: když je film chvilku dokumentární, aby byl za okamžik teatrálně filmový; když postavy herců chytají móresy svých rolí (nebo naopak); když pro posílení atmosféry snímek hravě střídá vyjadřovací prostředky Woodovy i Burtonovy tvorby i po té, co klapka zastaví kameru. Budu si muset udělat večer Woodových filmů a zjistit pár detailů z historických pramenů, jinak ta skládanka nebude zdaleka kompletní. Ono, věřte filmařům: rádi předkládají realitu, která by se jim osobně mnohem víc zamlouvala. Která lépe vypadá v záběru.(1.1.2013)

  • hirnlego
    ****

    Neskutečně milý a laskavý portrét filmaře bez špetky talentu - zato s obrovským nadšením pro věc. Johnny je ve své roli dokonalý - a aniž bych osobu Eda Wooda znala buhvíjak dobře, řekla bych, že jeho postavu ztvárnil nanejvýš sympaticky a Ed by na něj byl snad i hrdý - tím svým neodolatelným, až dětsky bezelstným způsobem. Při sledování snímku mě co chvíli přepadávalo šílené nutkání okamžitě vidět nějaký z Woodových "skvostů" - což je, myslím, ta nejlepší možná vizitka pro filmovou poctu nějakému tvůrci. Navíc scény s Lugosim mě občas snad až dojímaly (jeho poslední záběry) - a ačkoli to na plný počet necítím, fakt, že jsem z filmu měla podivně silný, příjemný pocit dobré nálady, je jedním z několika pádných důvodů, proč opravdu stojí za zhlédnutí.(11.4.2007)

  • Marigold
    *****

    Burton v umělecké poloze poněkud nezvyklé, zbavený barev, zcela ponořený do vizí někoho jiného, než je on sám... opravdu jiného? Nelze přehlížet sympatii a empatii, s jakou se Tim noří do světa nejhoršího filmaře všech dob, s jakou nasává jeho obraznost a trasformuje je do svého brilantního a vybroušeného stylu. Jakoby se z woodovského chaosu stával ucelený filmový tvar, jemuž chybí všechen diletantismus "mistrových" patvarů, ale nechybí mu zvláštní nadšení a hluboké zaujetí. Sen, to je vše, oč Burtonovu Woodovi jde a právě tahle svéhlavost, odevzdání se vlastní vizi ať je jakkoli bizarní, představuje v tomto filmu největší Woodův vklad do Továrny na sny. Depp si excentrického blázna vychutnává, do zženštilých manýrů vnáší svůj vrozený exhibicionismus, do Woodova maniakálního zaujetí zase svou schopnost nabít postavu živelností a nadšením. Jednoznačně však stojí ve stínu Martina Landaua, jehož Lugosi je uhrančivý, charismatický, plný magie i lidské zranitelnosti. A právě vztah Wood-Lugosi nakonec vytváří linii, která přehluší všechny ostatní. Takový obraz duševního souznění nenalezneme v žádném další Burtonově filmu. Ač se Ed Wood trochu vymyká z mistrovy filmografie, rozhodně patří mezi jeho nejosobitější díla.(15.10.2007)

  • Djkoma
    ****

    Mnoho lidí se zeptá, kdo je vlastně Ed Wood. Odpověď by pravděpodobně našli v jeho filmech, ale jednodušší bude shlédnutí Burtonova díla s božským Johny Deppem. Trochu nezvyklé téma si Tim Burton vybral pro svůj film, ale využívá ho na maximum. Ed Wood možná byl nejhorší režisér všech dob, ale je nám předveden v rovině, kde nehraje důležitost talent ani kvality. Jde tu hlavně o neutuchající lásku Eda Wooda ke kinematografii, k točení filmů, k psaní a k pojetí filmu jako své výpovědi a svého deníčku, který ale nechce držet pod pokličkou (i když by někdy měl). Vizuálně se dostaneme do Woodových filmů a Burton s vtipným nadhledem ukazuje muže, který byl rozhodně něčím výjimečný. Herecké obsazení je bezchybné a herci své role prožívají přímo úžasně. Mezi všemi pro mě vyniká krom Johnyho Deppa také Jeffrey Jones a Martin Landau. Díky atmosféře a hercům jde o velmi krásný zážitek, který velmi potěší, ale pro mě se nedokáže stát nezapomenutelným a dokonalým.(2.9.2007)

  • - Dom, pred ktorým nakrúcali scény s Lugosim (Martin Landau), v skutočnosti patril Torovi Johnsonovi. (classic)

  • - Jeden z mála filmů Tima Burtona, který nemá soundtrack od Dannyho Elfmana. (don corleone)

  • - Natočení filmu černobíle stálo paradoxně víc než kdyby byl film barevný. (slavo_held)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace