poster

Hamlet

  • Velká Británie

    Hamlet

Drama / Romantický

Velká Británie / USA / Francie, 1990, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mm13
    ****

    Hamlet nie je hrdina v pravom zmysle slova, ako sa ho mnohí snažia podávať a väčšina povrchne chápe. Je to veľmi rozporuplná postava v shakespearovsky plnokrvnom príbehu; masa tém a myšlienok zjednotená v určujúcom konflikte. Interpretácia Franka Zeffirelliho, podporená chápajúcim hereckým ansáblom (Mel Gisbon !!!) ide presne týmto, vôbec nie jednoznačným smerom - využíva bohatosť predlohy v maximálnej možnej miere, nebojí sa postaviť do opozície. Nie je to zrovna bezchybné umelecké dielo preplnené podprahovými odkazmi, symbolikou a emočne nabité do prasknutia. Je to moderný, odvážny a samostatný kus driny, zúročený v jednej z najlepších a určite v najoriginálnejšej verzii právom nesmrteľného príbehu.(20.1.2006)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $20,710,451Tržby Celosvetovo $-║ Asi nikdy ma nebudú baviť takéto prevedenia príbehov/ hier od Shakespeara, ktoré sa berú až tak divadelne vážne. Pozerať to bolo dosť utrpenie, má to svoje kvality po hereckom obsadení a ich prejave ale to mi nepomôže keď ma celková koncepcia nezaujme. /40%/(11.8.2008)

  • bogu
    *

    Tolik pozitivních reakcí na Zeffirelliho Hamleta mě opravdu překvapuje a napadá mě dvojí vysvětlení. Jednak to, že ti spokojení zřejmě nemají s čím srovnávat (ať už s jinými adaptacemi, nebo, bohužel, se samotnou hrou), jednak setrvačnost úspěchu Zeffirelliho starších shakespearovských filmů: někdo, kdo natočil tak krásného Romea a Julii přece nemůže (ani o dvacet let později!) natočit špatného Hamleta. Může. Popularizace Shakespeara Zeffirellimu kdysi vycházela celkem dobře, jeho Hamlet s Melem Gibsonem je ale úplně zbytečný dodatek, dvouhodinová přehlídka všech možných neduhů, kterými může filmový Shakespeare trpět. Ti, kteří tu oceňují Zeffirelliho věrnost předloze mají nejspíš na mysli jeho konvenční interpretaci postav a scén, nikoliv věrnost textu, který Zeffirelli zkrátil asi o dvě třetiny. Stlačil tak všechny ty složité a sofistikované party do dvojrozměrných figurek předvídatelně hopkajících po dobře vyšlapaných políčkách. Kam se poděla Shakespearova nejednoznačnost, rozpory, hloubka, ironie? Proč mám pocit, že na popis povahy a funkce každé postavy mi tu stačí dvě slova? A proč Zeffirellimu nikdo nevymluvil Hamleta-Oidipa, asi největší interpretační klišé v historii téhle hry? Zeffirelli sice opět navozuje dobrou dobovou atmosféru, ale ani autentické hrady, středověké kostýmy a umazané lebky nevyváží fakt, že postavy samotné jsou v jeho adaptaci beznadějně nezajímavé (navzdory slušnému obsazení) a neoriginální zpracování notoricky známého příběhu člověku, který hru zná, sotva řekne něco nového. Gibson jako Hamlet není sice nepřetržitě špatný, ale jeho neustálé pobíhání a mávání s výmluvně obnaženým mečem začne rychle unavovat a nějaké intelektuální skepsi nedává věru mnoho prostoru. Pokud právě tahle omezenost neměla být uměleckým záměrem, musím říct, že Zeffirelliho verze je zoufale neoriginální, stereotypní a podle mě naprosto zbytečná. // LEPŠÍ VERZE: Kdo by chtěl vidět opravdu hlubokou, promyšlenou a skvěle natočenou filmovou adaptaci Hamleta, tomu doporučuju ruskou verzi od Kozinceva (1964, Smoktunovskij jako Hamlet); Branaghovo ambiciózní čtyřhodinové zpracování Hamleta bez jediného škrtu v textu by taky bylo mnohem lepší volbou a koukatelný je i Hamlet od Gregory Dorana s Davidem Tennantem (2009).(10.4.2009)

  • kaylin
    ***

    Je to fajn no. Ale to je tak všechno. Jsou zde zajímaví herci, kdy Glenn Close nepředvede v podstatě nic, Ian Holm na to má málo prostoru podobně jako Helena Bonham Carter, a tak to stojí všechno na Melovi, který ukazuje, že dovede zahrát každou emoci, ale stejně tuhle verzi Hamleta nikam nepovyšuje.(3.4.2017)

  • Morien
    odpad!

    Varování, ač v tomto komentáři možná není tolik sprostých slov, jak by si autorka přála, tak v duchu myslela velmi vulgárně během psaní. Pánvenože! Dnes jsem byla přinucena sledovat tuto gargantuovskou přehlídku přehnaných samoúčelných křečovitých hereckých onanií, dialogů, jež místo aby plynuly jako vosk po svíčce do žlábku svícnu teatrálně a neživoucně drhnou jako cihla na dně plechové vany o ucho diváka, uměle působících kulis a hloupě vypadajících náhrad středověku a vůbec všelijakých zvrácených zvrhlostí, aby mi po příchodu na datábazi v pevném rozhodnutí nenechat na tomto surovém zprznění mistra tragedie ani vlas ze strašné Melovy paruky suchý byla zasazena další rána v podobě toho, že tady se to všem líbí! To se svět zbláznil? Na jaký film jsem se to dívala? Na jaký se to dívali všichni ostatní? - Ble, ten komentář nedává smysl stejně jako tento film.(6.1.2009)

  • - Mel Gibson později prohlásil, že hrát vedle Paula Scofielda, to je “jako když vás hodí do ringu s Mikem Tysonem”. (džanik)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 9. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace