poster

Hamlet

  • anglický

    Hamlet

Drama / Romantický

Velká Británie / USA / Francie, 1990, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    odpad!

    Varování, ač v tomto komentáři možná není tolik sprostých slov, jak by si autorka přála, tak v duchu myslela velmi vulgárně během psaní. Pánvenože! Dnes jsem byla přinucena sledovat tuto gargantuovskou přehlídku přehnaných samoúčelných křečovitých hereckých onanií, dialogů, jež místo aby plynuly jako vosk po svíčce do žlábku svícnu teatrálně a neživoucně drhnou jako cihla na dně plechové vany o ucho diváka, uměle působících kulis a hloupě vypadajících náhrad středověku a vůbec všelijakých zvrácených zvrhlostí, aby mi po příchodu na datábazi v pevném rozhodnutí nenechat na tomto surovém zprznění mistra tragedie ani vlas ze strašné Melovy paruky suchý byla zasazena další rána v podobě toho, že tady se to všem líbí! To se svět zbláznil? Na jaký film jsem se to dívala? Na jaký se to dívali všichni ostatní? - Ble, ten komentář nedává smysl stejně jako tento film.(6.1.2009)

  • Anderton
    ****

    Prvé, na čo sa budete sústrediť, je pochopiteľne záujem o to, ako s touto megaúlohou vysporiadal Mel Gibson. Prekvapivo dobre, čo pripisujem faktu, že sa dokázal držať pri zemi a za druhé sa jeho klasický nervózny prejav k Hamletovi hodí. No a potom budete zvedaví, či je Hamlet tak autorsky identifikovateľný, ako Rómeo a Júlia, alebo Macbeth. Tu sa držal trochu pri zemi aj Zeffirelli jeho adaptácia je tak zmesou jeho osobného štúlu a klasického historického akademizmu. Čo je možno aj najlepší prístup, aký mohol zvoliť. Je to samozrejme skratkovité, ale v únosnej miere a je to úplne iné, ako napríklad Olivierov film. Tento Hamlet je viac filmovou záležitosťou, ako divadelnou, čo je ale dané aj dobou, kedy ho Zeffirelli natočil.(14.8.2014)

  • Orlau32
    *****

    Vynikající film. Já jsem nikdy MEL GIBSONA nemusela. Zdál se mi trošku ve filmech jako "libový frajer". Ale v této úloze Hamleta jsem poznala, že opravdu umí. GLEN CLOSE jako vždy jemná a perfektní. ALAN BATES též ukázal své herecké mistrovství. Bála jsem se monologů - ale Franco ZEFFIRELLI to prostě zvládl bezvadně. Hudba ENNIO MORRICONE (Tenkrát na západě) též velmi silně emotivní. Film nemá chybu.(5.2.2010)

  • bogu
    *

    Tolik pozitivních reakcí na Zeffirelliho Hamleta mě opravdu překvapuje a napadá mě dvojí vysvětlení. Jednak to, že ti spokojení zřejmě nemají s čím srovnávat (ať už s jinými adaptacemi, nebo, bohužel, se samotnou hrou), jednak setrvačnost úspěchu Zeffirelliho starších shakespearovských filmů: někdo, kdo natočil tak krásného Romea a Julii přece nemůže (ani o dvacet let později!) natočit špatného Hamleta. Může. Popularizace Shakespeara Zeffirellimu kdysi vycházela celkem dobře, jeho Hamlet s Melem Gibsonem je ale úplně zbytečný dodatek, dvouhodinová přehlídka všech možných neduhů, kterými může filmový Shakespeare trpět. Ti, kteří tu oceňují Zeffirelliho věrnost předloze mají nejspíš na mysli jeho konvenční interpretaci postav a scén, nikoliv věrnost textu, který Zeffirelli zkrátil asi o dvě třetiny. Stlačil tak všechny ty složité a sofistikované party do dvojrozměrných figurek předvídatelně hopkajících po dobře vyšlapaných políčkách. Kam se poděla Shakespearova nejednoznačnost, rozpory, hloubka, ironie? Proč mám pocit, že na popis povahy a funkce každé postavy mi tu stačí dvě slova? A proč Zeffirellimu nikdo nevymluvil Hamleta-Oidipa, asi největší interpretační klišé v historii téhle hry? Zeffirelli sice opět navozuje dobrou dobovou atmosféru, ale ani autentické hrady, středověké kostýmy a umazané lebky nevyváží fakt, že postavy samotné jsou v jeho adaptaci beznadějně nezajímavé (navzdory slušnému obsazení) a neoriginální zpracování notoricky známého příběhu člověku, který hru zná, sotva řekne něco nového. Gibson jako Hamlet není sice nepřetržitě špatný, ale jeho neustálé pobíhání a mávání s výmluvně obnaženým mečem začne rychle unavovat a nějaké intelektuální skepsi nedává věru mnoho prostoru. Pokud právě tahle omezenost neměla být uměleckým záměrem, musím říct, že Zeffirelliho verze je zoufale neoriginální, stereotypní a podle mě naprosto zbytečná. // LEPŠÍ VERZE: Kdo by chtěl vidět opravdu hlubokou, promyšlenou a skvěle natočenou filmovou adaptaci Hamleta, tomu doporučuju ruskou verzi od Kozinceva (1964, Smoktunovskij jako Hamlet); Branaghovo ambiciózní čtyřhodinové zpracování Hamleta bez jediného škrtu v textu by taky bylo mnohem lepší volbou a koukatelný je i Hamlet od Gregory Dorana s Davidem Tennantem (2009).(10.4.2009)

  • ScarPoul
    ****

    Ďalšie zpracovanie nesmrteľnej klasiky od Shakespeara. zeffirelli natočil pomalý film, pri ktorom dáva vyniknúť herectvu hlavých aktérov ktorý všetci hrajú fantasticky a svojim hereckým prejavom zachraňujú nudné miesta. V tomto prípade poklona Melovi Gibsonovi za jeden z najlepších prejavov v jeho kariére. Celkové rozuzlenie tragédie aj jej zakončenie je podané minimalisticky ale celkový dojem je umocnený budovaných charakterov. Samozrejme niekoho môžu odradiť verše ale tie sú práve to čo robí všetky shakespearové hry dokonalé. Tak isto ako som bol raz napísal aj tu je za základ kvalitný podklad a jeho prevedenie na film sa podarilo. Jediné čo mi možno trocha vadilo je to že morriconeho hudba nevynikne tak ako by mala pretože režisér zvolil tichý spôsob kde sa sústreduje na herectvo nie na hudobný podklad. Jedna z najlepších adaptácií vôbec(10.9.2008)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 9. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Mel Gibson nebyl nadšen tím, že v největší scéně filmu, kde zazní jeho legendární hláška, „Být či nebýt“, musí hrát hudba. Ptal se režiséra jestli je tak nevýrazný, že ho musí doplňovat hudba. V amerických kinech pak šla do kin tato scéna bez hudby. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)

  • - Mel Gibson později prohlásil, že hrát vedle Paula Scofielda, to je “jako když vás hodí do ringu s Mikem Tysonem”. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace