Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Noc. Mraky se valí přes úplněk a dvě postavy spěchají mezi kříži temného hřbitova. Jejich cílem je hrobka, kde tuší poklad. L. Talbot, pohřbený před čtyřmi roky, má údajně u sebe v rakvi zlaté hodinky, prsten i peníze. Mrtvola v rakvi je pokryta bylinami - vlčím bobem. Jejich odstraněním vykradači rozhodli o své krátké budoucnosti... V rámci universalovské série příjemný kousek se vším, co má klasický gotický horor mít. Strašidelná krajina, ruiny zámku, podzemní chodby a...monstrum. Největší prostor má samozřejmě vlkodlak, který se snaží zlomit své prokletí a v klidu zemřít. Ozdobou filmu je Ilona Masseyová, naopak Lugosi mne příliš nenadchnul. Bohužel každá doba má své blbce, ten zdejší se postará o apokalyptický konec. Škoda, že na závěr nešvenkla kamera směrem k vesnici... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Pro celý film je příznačná hned úvodní scéna na hřbitově. Atmosférická, skvěle natočená a nepochopitelně končící v tom nejlepším. A tak je to s celým snímkem. Neskutečně špatný Lugosi v roli Frankensteinova monstra je opravdu k pláči. Škodolibě tedy potěší, že se na plátně moc neohřeje. Ještě že v jednatřicátém roli monstra v původním Frankensteinovi nedostal. To by rázem byla světová kinematografie chudší o jednu zásadní klasiku. O topornosti Ilony Massey se raději ani zmiňovat nebudu. Zůstává nám tak jen Chaney mladší, který je opět naprosto přesvědčivý a má hodně prostoru. Především díky němu tedy setkání dvou klasických monster stříbrného plátna funguje. Škoda však, že úvodní pasáž v Cardiffu je se svou dokonalostí poněkud osamocená. Je totiž zbytečně shozena cestou do Vasárie a následným čistě béčkovým děním. Ze začátku je tedy sice našlápnuto na jedno z vůbec nejpovedenějších pokračování série, kterému se mohlo dostat uznání i jinde než pouze u fanoušků, ovšem jak jsem psal na začátku - nic není dotaženo a zůstalo jen u nákroku k perfektnímu filmu. Došlápnutí se nekoná. Bohužel. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Nechtělo by se mi žít ve vesnici s názvem Vasaria. Kromě toho, že je to na venkově plném Němců, ještě je čas od času terorizuje Frankensteinovo monstrum - a teď se tam objevil i nesmrtelný Larry Talbot. Vynikající pokračování Ghost of Frankenstein (hrají tu opět všichni, jen si trošku zpřeházeli role :) ) a Wolf Mana. K filmu samému jen dvě výtky: konec samotný (vlastně to naznačuje, že pravdu měli omezení venkovani a jejich radikální řešení) a nevýrazný Lugosi. Když se monstrum šklebí, jde poznat, že je to on, ale na rozdíl od strašidelně golemovského pohybu Borise Karloffa vsadil na klátivou chůzi jako na chůdách, takže vypadá akorát směšně. Jinak je to ale skvělý snímek, atmosférický, temný, tragický, s hezkou baronkou Frankensteinovou a - to nejlepší nakonec - především fantastickým Lonem Chaneym. Snad poprvé někdo ve společném filmu přehrál Lugosiho (i když to, pravda, scénář nařizoval, ale všichni víme, co Bela umí). Působivé. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Crossover patřící k těm lepším kouskům starého dobrého Universalu, který táhne především linie Chaneyho vlkodlaka. Nechybí žádný z tradičních prvků od vykradačů hrobů plížících se za úplňku hřbitovem, přes monstrum odnášející si v náručí bíle oděnou krásku až po vlkodlakovu proměnu a starou cikánku. Dokonalá esence klasických horrorů třicátých let natočená v době, kdy byla realita mnohem děsivější než cokoli, co se odehrávalo na plátně. ()

Galerie (99)

Zajímavosti (10)

  • Monstrum ztvárněné v tomto snímku Belou Lugosim je němé, přestože v průběhu série mluvilo již ve snímku Frankensteinova nevěsta. V roce 1931 Bela Lugosi roli Monstra odmítl, neboť mu vadilo, že nemá žádné dialogy. Původní scénář pro tento film jeden dialog pro Monstrum obsahoval, ale tato scéna byla z finální verze vynechána. (liquido26)
  • Existuje několik fotek, které ukazují vynechané scény (např. rozhovor mezi monstrem a Talbotem v zamrzlých katakombách, kdy se Talbot a diváci dozvídají, že je monstrum slepé). To bylo potvrzeno několika zdroji, včetně scénáristy Curta Siodmaka. V 80. letech bylo podniknuto rozsáhlé pátrání v trezorech společnosti Universal, ale nesestříhanou verzi tohoto snímku se nepovedlo najít. (liquido26)
  • Kaskadér Gil Perkins zaskakoval za Lugosiho v akčních scénách, stejně tak jako ve scéně, kdy je Monstrum osvobozeno z ledu. Ve vrcholné scéně zápasu mezi Vlčím mužem a Monstrem se Gil Perkins objevuje jako monstrum a další z kaskadérů - Eddie Parker dabluje za Chaneyho. Podle pozdějších rozhovorů je rovněž možné, že se Gil Perkins objevuje jako Vlčí muž ve scéně, kdy je pronásledován k ruinám zámku. Filmoví odborníci rovněž tvrdí, že v několika záběrech v závěrečném boji je to Eddie Parker pod make-upem Frankensteinova monstra. (liquido26)

Reklama

Reklama