Režie:
Kevin CostnerKamera:
Stephen F. WindonHudba:
James Newton HowardHrají:
Kevin Costner, Will Patton, Larenz Tate, Olivia Williams, James Russo, Daniel von Bargen, Scott Bairstow, Giovanni Ribisi, Roberta Maxwell, Joe Santos (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Zbytek přeživších lidí žije v osadách podobných těm z časů Divokého Západu, jenom se stopami moderní civilizace. Křehká existence lidstva je navíc pravidelně vystavována těžké zkoušce - samozvaná armáda bojovníků, kteří si říkají Holnisté, napadá jednotlivá města a vysává z nich život. Požadují nejen potraviny, ale také silné muže jako vojáky do svých řad. Holnisty vede krutý a despotický generál Bethlehem, který se rozhodl, že nemilosrdným terorem dobude svět. Zpustošenou krajinou projíždí tajemný tulák se svým mezkem, který si na živobytí vydělává přednesem Shakespearových dramat. Při jednom svém vystoupení je proti své vůli zrekrutován do Bethlehemovy armády. Během výcviku se mu podaří uniknout a schová se do havarovaného poštovního vozu. Aby nezmrznul, vezme si na sebe uniformu mrtvého pošťáka. S cílem najít živobytí přichází do městečka Pineview a tvrdí, že je skutečným poštovním úředníkem obnovené vlády Spojených států. Začíná mezi lidmi opět šířit naději a jednotu. Je ale jasné, že nejvyššímu veliteli Holnistů a dosud neomezenému vládci v kraji se nic z toho nebude ani trochu líbit... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (381)
Costnerovo ultra patetické post-apokalyptické sci-fi o pošťácích... Věřte mi, že je to přesně tak blbé, jak to zní (možná ještě víc). Zpomalený záběr převzetí dopisu je pro mě osobně asi nejtrapnější patetická scéna, co jsem kdy viděl (při jejím natáčení snad musel být Costner na drogách, protože jinak si vznik něčeho tak debilního snad ani nedokážu vysvětlit). Ale i přesto, jaká je to kravina (a bohužel hrozně dlouhá kravina!), se to jednou bez větších problémů zhlédnout dá... 40 % ()
"JSTE DOBRODINEC, ZACHRÁNCE!" - "NE PANÍ, JÁ JSEM JENOM POŠŤÁK." Sám o sobě to vůbec není špatný film, ale v porovnání s ambicemi jeho režiséra a hlavní hvězdy a jeho předchozími sebeznázorňovacími opusy je to katastrofa. Potom co Kevin pozvedl TANCEM Z VLKY a WYATTEM EARPEM z prachu western, rozhodl se zřejmě totéž učinit i s post-apokalyptickým filmem, dalším žánrem, který už se do 90. let příliš nehodil. U svého prvního žánrového příspěvku, VODNÍHO SVĚTA, si režisér Kevin Reynolds prosadil svou méně přemýšlivou a více akční verzi a tak Kevin, který se své vznešené umělecké vize zavánějící zlatými soškami nehodlal vzdát, vyprodukoval POSTMANA (proč to sakra distributor nepřeložil?). Ten námět o naději zvedající se z trosek zničeného světa není špatný a jako fanoušek a znalec post-apokalyptických akčňáků musím říct, že i docela originální. Rovněž musím ocenit Costnerova líného anti-hrdinu, co ve snaze urvat zadarmo trochu žvance rozpoutá nechtěně revoltu proti tyranii. Hlavním problémem je vražedná stopáž, naivita a takový patriotismus a patos (u popcornu nevadí, ale u filmu s uměleckými ambicemi je to hřebík do rakve), že i Michael Bay by se tu měl co přiučit, např. větu "VĚŘÍM VE SPOJENÉ STÁTY" nebo že nejlepší jméno pro dítě narozené do zničeného světa je "Naděje". Přesto je mi POSTMAN celkem sympatický. Pořád je to vedle PLANETY OPIC nezábavnější "seriózní" post-apokalyptický film narozdíl třeba od nudných filozofických slátanin jako STALKER nebo ZARDOZ, scénář je sice zdlouhavý, ale obsahuje řadu velmi dobrých scén a dialogů, no a Costnera střídavě střílejícího na Oscary (TANEC S VLKY, JFK, DOKONALÝ SVĚT, WYATT EARP) a šustícího kvalitním popcornem (NEDOTKNUTELNÍ, ROBIN HOOD, OSOBNÍ STRÁŽCE, VODNÍ SVĚT) prostě žeru. A Will Patton jako prodavač kopírek, který to v post-katastrofickém světě dotáhl na tyrana, je brilantní. ()
Já musim toho Pošťáka trochu přehodnotit. Hodnotil jsem ho tady před 14 lety a dal jsem mu 2 hvězdy. Teď jsem to viděl po těch letech náhodou v televizi a nepřišlo mi to úplně blbý. Je to dost dlouhý, což mi zase až tak nevadilo, je to taky hodně patetický (jak je ostatně u Costnera zvykem), což mi teda trochu vadilo, ten postapokalyptickej svět působil možná trochu divně a taky dost věcí zůstalo bez vysvětlení, ale jakousi myšlenku (možná trochu naivní) ten film v sobě má. Nejlepší mi přišla ta úvodní část z vojenskýho tábora, ale ani u toho zbytku jsem se nijak nenudil a bez problémů ty 3 hodiny u toho vydržel. Zpětně moc nechápu, proč se z toho stal takovej komerční propadák, když na daleko větší kraviny typu Armageddon nebo Den nezávislosti šel do kina tenkrát úplně každej. ()
Synonymum filmového průšvihu. Respektive totálního komerčního propadáku. Pamatuju, že se to tehdy v Cinemě sešlo s Demi Moore, která se pod vedením Ridleyho Scotta chtěla stát členkou speciálních oddílů americké armády... Kevin Costner zachraňuje lidstvo, protože ti, jenž přežili nukleární válku, nemají zdaleka na růžích ustláno. Akce je řídká, postavy jsou nevýrazné, patriotismus, kam se podíváš. Skautsky naivní a předlouhý opus, i když jsme asi všichni viděli horší drahé projekty, nicméně tady platí, že pouze „otevřené srdce“ nestačí. ()
Vím, že ten film měl velmi špatné kritiky, ale mně osobně se dost líbí. Má svojí velmi temnou vizi budoucnosti, atmosféru, zajímavý děj, Kevin Costner je přesně ten typ hrdiny, který se jím stal proti své vůli. Po celou dobu má ve tváři ten zachmuřený výraz, který jeho postava má mít. A také je to film o naději. Mám ho prostě ráda. A ten patetický závěr? Přijde mi docela milý . ()
Galerie (53)
Zajímavosti (10)
- Vo filme nezaznie ani raz meno hlavnej postavy. V knižnej predlohe však meno má, volá sa Gordon Krantz. (Grimsrund)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Brina. (Terva)
- Kevin Costner do filmu obsadil aj svoje dve deti. Malé dievča, ktoré v jednej scéne spieva americkú hymnu, je jeho dcéra a chlapec, ktorý sa objavuje v poslednom zábere je jeho syn. (Jello Biafra)
Reklama