Reklama

Reklama

Ostrov

  • USA The Island (více)
Trailer 2
USA, 2005, 136 min

VOD (1)

V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 312)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Bayův pokus o jiný snímek než je u něj zvykem zůstal tak napůl cesty. Zpočátku zajímavě se rozvíjející scénář se nakonec ukáže tím nejslabším článkem filmu. Celou dobu ač se stále něco děje a střih je hodně zběsilý, tak jako by tomu paradoxně chybělo tempo. Přesto se díky vynikajícímu McGregorovi a precizní technické stránce jedná o nadprůměrnou záležitost, která je rozhodně více sympatická než-li předchozí Bayovi snímky, ale bohužel není zároveň i lepší. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

[na konci malý SPOILER]Prvních pětačtyřicet minut zaujme především velmi zajímavě se rozvíjející atmosféra, postupně však začíná rozjetý potenciál filmu upadat a další děj už se více jak na slibný rozvoj zaměřuje na honění, akci, akci a honění, k tomu ještě předvádění toho, jak by mohla vypadat případná budoucnost lidstva, kterou už jsme však mohli vidět tolikrát, že ani kreativní mysl tvůrců, v oblasti "budoucí technologie" moc nezaujme. [S]Happy Endy mi sice nijak nevadí, ale tohle bylo sladké jak med s nuttelou[S]. Škoda, škoda, že to nepokračovalo v podobném duchu jako na začátku, ale dneska chtěj holt lidi akci, tak co...a v Bayově režiji bych snad ani nic jiného čekat nemohl. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Po Mizerech 2 jsem si řekla, že výtvory tohodle chlapa už nechci vidět, tak nepříjemný to pro mě byl zážitek. Protože ale kolem Ostrova byly tak rozporuplné reakce, chtěla jsem vědět, do kterého z táborů bych zapadla já a velice stručně řikám, že pozitiva drtivě převládají. Pokud jde o logiku, je tam díra na díře, ale zatímco jinde mě to otravuje, tady jsem s tím neměla problém, i když Ewanovu objevu toho nejtajnějšího z tajného, který proběhl v rámci jeho poflakování po areálu jako po másle, jsem se musela pousmát a nejen tomu. Co je to ale platné, když film mě nejen svým dějem, ale i hereckými výkony a špičkovým vizuálnem upoutal tak, že na nějaké šťourání jsem ani neměla čas. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Vizuálně dokonalá akční jízda. První, co mě napadá jako výstižný komentář k novému filmu hollywoodského floutka Baye. Ten se pokoušel, dle vlastních slov, dát svým postavám, potažmo filmu, nový rozměr. Nejsem sice kompetentní k tomu posoudit, na kolik se mu to zdařilo, přesto pro mě osobně má tento film několik podstatných pozitiv a negativ. Takže... líbila se mi vizuální stránka věci, například celý komlex pro klony, moderní L.A. roku 2019, auta a vůbec všechny bayovské hračičky. Líbila se mi autohonička s dynamickou kamerou. Líbilo se mi herecké obsazení - ústřední trojice v podání Ewana McGregora, Scarlett Johansson a Seana Beana - je opravdu silná co do kvality hereckého výkonu. Líbil se mi technik Steva Buscemiho, který perlil po celou dobu, co byl na plátně. Líbila se mi i hudba. A teď k negativům : velká škoda je, že tak vynikající námět Bay nedokázal plně využít - dovedete si představit, co by s filmem provedl například Tim Burton (temná atmosféra), David Fincher (napětí) nebo legendární Stanley Kubrick ? Ostrov je nádherné pozlátko, uvnitř však prázdné. A rozčilovat se nad spoustou logických chyb by bylo nošením dříví do lesa. Nicméně, nemohu popřít, že se mi to pozlátko líbilo a že jsem z kina ani neodcházela zklamaná, vlastně spíš mile překvapená, protože podle historek kolujících v zákulisí, jsem čekala hrozný průšvih. A tím Ostrov rozhodně není, vlastně vůbec není lepší nebo horší než ostatní Bayovy filmy. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Akýkoľvek náznak rozvinutia emócií a zaujímavého potenciálu, ktorý príbeh tohto filmu v sebe ukrýval ako aj s možnými presahmi, je spoľahlivo ubitý Bayovým režijným ne-vedením. Kopiace sa logické chyby (ktoré pri filme, vydávajúceho sa hlavne v svojej prvej polovici za seriózne sci-fi sú skrátka podstatné) robia z filmu u mňa jedno z "najblbších" filmových predstavení roka. Celok tak nezachráni ani pre režisérov štýl typická, obrazovo príťažlivá paleta farebnej štylizácie a prepracovaný mix zvuku. Navyše neustálym recyklovaním seba samého v kombinácii s novinkou v podobe "handy-cam" do prázdna vyšumievajú aj Bayove typické trademarky a v zobrazovaní akcie jeho epileptickosť v montáži už naozaj prekročila únosnú mieru. Bay očividne stráca prehľad o tom, v čom spočíva jeho sila a čaro pre jeho fanúšikov - v dobe, kedy aj vďaka systému tzv. "spider-cam" je možná plná kontinuita aj v tom na pohyb najzložitejšom zábere, v ktorom by práve Bayov vizuálny štýl o to viac vynikol, on samotný komponuje obrazy v pravom opaku - akciu fázuje do čo najväčšieho počtu doslova stotinových záberov, ktoré už z princípu nedokážu vygenerovať akékoľvek atraktívne obrazové kompozície. Bay týmto filmom viac ako inokedy dokázal, že je iba klipár, ktorý nedokáže natočiť čo i len trocha inteligentný film (Skala je v jeho prípade naozaj výnimkou, potvrdzujúcou pravidlo). V mojich očiach sa Bay týmto filmom stal režisérom, ktorý sa nielen stratil v svojom vlastnom štýle, ale navyše začal trpieť schizofréniou vychádzajúcou z bezradnosti nad výsledným spracovaním príbehu (seriózna sci-fi prvá polovica versus prehypovaná akčná druhá polovica). ()

Galerie (128)

Zajímavosti (38)

  • Lod, která patří Tomu Lincolnovi (Ewan McGregor), je 36m dlouhá jachta 118 WallyPower, která dosahuje rychlosti až 110 km/h. Vyrobila ji firma Wally Yachts. (Steewe)
  • Scény uprostřed filmu, které se odehrávají ve městě Los Angeles, se točily ve skutečnosti v Detroitu. (don corleone)
  • Hned po první honičce můžeme vidět auto Lexus 2054. Automobilový koncept, který byl použitý už při natáčení Minority Report (2002). (cariada)

Související novinky

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

04.09.2012

Jeho nejvýraznější rolí byl bezesporu dobrácký obr Coffey ze Zelené míle, za jehož ztvárnění získal nominaci na Oscara. Jeho mohutná přítomnost (výška 196 cm) však byla nepřehlédnutelná v jakémkoli… (více)

Willis a Foxx zahájí palbu...

Willis a Foxx zahájí palbu...

21.03.2010

...na všechno, co jim přijde do cesty během pátrání po ukradeném mikročipu. Zahrají si totiž ústřední duo v adaptaci hitové videohry Kane & Lynch. (Anti)hrdiny „third-person“ střílečky firmy… (více)

Další Bayova apokalypsa?

Další Bayova apokalypsa?

20.03.2007

Žádný strach, král popcornu nehodlá natočit remake Coppolova slavného vietnamského opusu (ačkoli představa je to nadmíru zábavná). Jeden Armageddon mu však zřejmě nestačil a přestože právě dokončuje… (více)

Michael Bay pohořel

Michael Bay pohořel

25.07.2005

Nový mega-projekt režiséra Michaela Baya (Skala, Armageddon) OSTROV sa stal prepadákom ako hrom, keď pri rozpočte 122 miliónov dolárov zarobil v USA za prvý víkend chabých 12 miliónov. V rebríčku… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno