Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krátce po ukřižování Krista se stal muž jménem Saul největším Ježíšovým nepřítelem. Dnes je známý jako svatý Pavel. Původně římský občan Saul po překvapivém setkání s Bohem na cestě do Damašku na znamení svého obrácení přijal jméno Pavel. Stal se misionářem, který věřil, že ke spasení vede víra, nikoliv jen dodržování židovského Zákona a provádění rituálu v chrámu. Jeho životní příběh vypráví dvoudílný film z devatenáctidílného cyklu, který zpracovává příběhy z Bible. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Borecek 

všechny recenze uživatele

Chápu, že někdo chtěl stvárnit Bibli a je to dobrý nápad ovšem provedení hrozné herecké výkony jsou strašné a nevím jestli se tomu smát nebo brečet nevíte jestli se Pavel vzteká nebo jestli se směje a tak dále... Další věc práce s kamerou je děsivá pohyby s kamerou jsou děsné a to nemluvím o rozlišení kamery. Další věc speciální efekty Ó BOŽE Blue screen je vidět kolem postav a kulis hodně zřetelně a obrázky které za Blue screen vypadají jako nakreslené... Ale dávám 1 hvězdičku, protože se snažili stvárnit Bibli a měli malý rozpočet. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Krásný biblický příběh o obrácení se na křesťanskou víru, kdy první část byla lepší té druhé. Alespoň co se děje týče. První část byla víc epická, více dějová, více napínavá. Ve druhé už by si někdo mohl říct, že té křesťanské propagandy je až příliš. Navíc šikovný ateistický rétor by se mohl celkem s úspěchem pokusit o znechucení křesťanské víry. Já ale dávám čtyři hvězdy, protože si myslím, že křesťanství, jakož i víra v Boha, je velice důležité. I přes někdy až moc fundamentalistické řeči právě ve druhé části tohoto filmu. ()

Reklama

KrestanFilms 

všechny recenze uživatele

Po filmové stránce - proč ne? Ale co se věrnosti týče, tento snímek nedoporučuju. U kdečeho se dá volné převyprávění respektovat. Co se Bible týče, tady se volnost neodpouští. Zvláště ne, pokud jde o podstatné věci jako je seslání Ducha Svatého nebo křest. Vypadá to, jako by sami autoři Bohu nevěřili. Jinak by chápali důležitost neměnnosti Bible. Proč na tom tak záleží? Kdo třeba vidí film dříve než čte Bibli, už mu často v hlavě zůstane obraz toho filmu. Pokroucený obraz... Tak třeba křest. Jistě se shodneme na tom, že kromě Ježíše Bůh poslal na zem ještě Jana, zvaného Křtitel. Proč ho tak nazývali? Protože jeho posláním bylo křtít. Čili on byl Bohem vyškolená a pověřená osoba. Kdo ví lépe než on, jak křtít? Kdo si tedy dovolil křest poupravit? Další věc - autor si toho přimyslel až příliš. Pokud by se to týkalo pouze domyšlených postav, dejme tomu. Ale do Biblických příběhů si nelze domýšlet události! Tady je vyloženě snaha zaujmout senzacechtiého diváka na úkor poselství , což je v tomto případě kontraproduktivní a neodpustitelné. PS: a ta nahotinka tam jako dělá co?!? ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Ego sum civis Romanus, věta kterou mohl pronést jakýkoliv občan římský, jenž se cítil ohrožen, tím, že bude souzen podle jiného práva, ať už věřil v cokoli a užil jí ve druhém dílu i Pavel z Tarsu. Taková trošku agitka, ale moc pěkně a líbivě natočená. Přesně pro ten čas poté, co oslavíme narození Ježíše Krista... Takové souznění mezi příznivci Petra a Pavla rozhodně nepanovalo, rozpory tam jen naznačili a velice rychle je zase vyřešili. Ale je to natočený tak, aby se na to mohli podívat skutečně všichni, snad i včetně dětí, a uvědomili si ono Kristovo Diligite proximum vestrum (Milujte bližního svého) , což se nás Johannes Branddrup jako Pavel v tomhle filmu snažil naučit (známá pasáž o lásce z První Korintským 13), ačkoliv historická skutečnost rozhodně tak idylická nebyla. ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Zajímavý kontrast s filmem Svatý Petr (2005), kde zdejší představitel Pavla ztvárnil naopak Ježíše a kde některé scény proběhnou v obou filmech v podstatě paralelně. Jedná se tak trochu o cukrkandlovou podívanou, která nemá valnou výpovědní hodnotu historickou ani teologickou, ale pro určité laické seznámení s problematikou a dobovými reáliemi rodícího se křesťanství film může docela dobře posloužit. Pavel nebyl žádné ořezávátko a jeho životní příběh, jeho myšlenky a jeho odkaz je bezesporu oslovující a inspirující, ať už je člověk věřící či ne. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Film sa natáčal na Malte a v Ouarzazate (Maroko). (Arsenal83)

Reklama

Reklama