poster

X-Men: První třída

  • USA

    X-Men: First Class

  • Slovensko

    X-Men: Prvá trieda

  • Austrálie

    X-Men: First Class

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

USA, 2011, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.3/10] | me: Veľmi slušná ľahká porcia XMENov v dobrom tempe, ktorá sa vracia tam kde to celé začalo. Technicky veľmi vyspelý film, ktorý okrem príbehu ponúka aj dostatočnú dávku výborných efektov. Na škodu, je však scenáristická voľba mutantov, ktorá by sa určite zaobišla bez motýlej toothfairy vypľúvajúcej ohnivé explozívne guľôčky, smiešneho čertovského výzoru teleportera (už len kopýtka a rôžky mu chýbali) a vrieskajucého (ginger) x-boya vydávajúceho ultrazvuk s hlúpym využitím. V niektorých prípadoch proste mutanti s ich schopnosťami pôsobia cool v dokonalej symbióze na čo sa výborne pozerá, ale naopak pri istých (napr. hore spomenutých) typoch sa musí človek až zasmiať nad absurditou kombinácii x-schopností, ktoré celkovo vyzerajú parodicky a detinsky. Ak si odmyslím čertovsky smiešných mutantov, veľmi zábavnú angličtinu+ruštinu Kevina Bacona a isté maličké nelogické prešľapy a vsadím na veľmi vhodný výber ústredného dua (Magneto a Proffesor X), svižné tempo, bohovské cameo Hugha Jackmana a výborné efekty môžem povedať, že sa jedná o nadpriemerne slušný prequel, ktorý otvoril bránu k ďalším možným dielom. [3 a trištvrte *](6.6.2011)

  • TeeAge
    *****

    || Scenár: Ashley Edward Miller, Zack Stentz, Jane Goldman, Matthew Vaughn / Characters by Stan Lee, Jack Kirby, Chris Claremont | Hudba: Henry Jackman | Produkcia: Gregory Goodman, Simon Kinberg, Lauren Shuler Donner, Bryan Singer | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Marvel Studios, Marv Films, The Donners' Company, Bad Hat Harry Productions | Rozpočet: 160 miliónov $ | Tržby: 352,598,595 $ || Filmová branž pracuje a vytvára svoje diela na základe potreby divákov v danej dobe. Je viac, než otázne, či tomu tak učinili aj u X-Men: First Class. Miestami je totiž nadmieru inteligentný a neschematický, divne romantický a žánrovo prepletený. Vzhľadom k tržbám je dostatočne masový i tak, ba čo je ešte pozivívnejšie, spolu s Nolanovým Dark Knightom potvrdzujú, že drvivá väčšina filmových nadšencov už potrebuje ten neopísateľný faktor X, ktorý vytvára nielen v komixovom filmovom svete vyššiu potrebu diváka premýšlať nad daným filmom viac, než kedykoľvek predtým. Bez analýzi sa tieto kusy nedajú v plnej miere užiť a ani pochopiť, a tak je divák konečne vábený vyhladávať takéto kusy novej kinematografickej éri, ale dokonca si z nich aj vyberať tie najlepšie. (np s pomocou filmovej databázi čsfd :D ) - a to je skvelé. Tvorcom mimochodom už ani nič iné nezostáva, než pridávať viac invečnosti a jedinečnosti, pretože originálnych diel je čoraz menej a menej. A 5. film o X-menoch by im už nikto nezožral. No s takouto dávkou biologických definícií možno i na viac videní :)(30.5.2011)

  • Cival
    *****

    Občas příliš uspěchané, a proto místy až moc povrchní, ale pořád obdivuhodně zvládnuté popcornové potěšení. Vaughn je mistrem v tom, jak pestré a zároveň plné dokáže točit filmy. Efektní, nesmírně svižné i zábavné, přitom v těch jednotlivých scénách takřka dokonale zasyťující. Asi nikdo jiný neumí tak přesvědčivě přepnout z uvolněné tréninkové koláže do pocitově vyčerpávající psychologické scény a obojí naplno prodat během jedné jediné pětiminutovky. Sledovat Magneta i mladého Xavieraa v téhle podobě byla velká radost. 90%(2.6.2011)

  • T2
    *****

    Rozpočet $160miliónovTržby USA $146,408,305Tržby Celosvetovo $355,408,305Tržby za predaj Blu-ray v USA $32,836,660Tržby za predaj DVD v USA $34,063,790║ Tak som sa konečne dočkal a stálo to za to, na filme som bol cez festival Comics salon, film dá sa povedať že uzatváral festival a na záver som si nemohol priať nič lepšie, úžasná atmosféra v plnom kine len pridala na intenzite zo zážitku s filmu a Matthew Vaughn len potvrdil že je momentálne jeden z najzručnejší režisérov. Neskutočne bravúrna práca s psychológiou postáv, krásne prepájajúca vetvu so sériou X-Men, Singer má u Vaughna silného nástupcu. Fantasticke triky. Teším sa na ďalšiu projekciu. /videl v kine: 100%/ (videl na festivale Comics Salon 2011)(21.9.2011)

  • Shadwell
    *****

    Začal bych vtipem: Víte, který X-Man má nejlepší schopnosti? Matthew Vaughn - umí točit skvělé filmy. ____ Velkým filozofickým tématem je čas. Podle svatého Augustina dokonce žádná definice času neexistuje a ve skutečnosti nevíme, co přesně čas je. Čas je velice zajímavý i z hlediska kinematografie, protože když se na všechny filmy, co kdy byly natočeny, podíváme skrze čas, zjistíme, že existují vlastně jen tři druhy filmů: (i) první skupina, do které patří First Class, nějakým způsobem kombinuje minulost s budoucností. First Class například jedinečným způsobem spojuje někdejší studenoválečné rozbroje s nedalekou budoucností genového inženýrství. Ten film si možná hraje na to, že se odehrává v nějakém konkrétním období, ale spíš dává dohromady minulost s budoucností, čemuž nasvědčují i karikatury politiků a vojáků na jedné straně vedle zcela plastických mutantů na straně druhé. Jsou to dva odlišné světy, dvě množiny, které někdo akorát splácl dohromady. Do stejného ranku patří většina scí-fek: nelze si nevšimnout, že většina velkých sci-fi filmů je zároveň neuvěřitelně nostalgická, třeba Gattaca, Počátek, Brazil nebo Blade Runner, což jsou všechno filmy, které nějakým způsobem propojují minulý noir s budoucí sci-fi. (ii) Nesmírně zajímavá je z hlediska času také druhá skupina filmů, která je opakem skupiny první. Sem patří konzervativní a „čisté“ pozdní snímky Eastwooda či Petera Weira nebo třeba Costnerův western Krajina střelců. Na ten se dá nahlížet dvojím způsobem: buďto jako na film, který zaspal dobu, protože přijít v době postmoderních žánrových her s něčím tak nostalgickým a zastaralým značí, že tvůrci jsou těžce mimo současné trendy, ovšem nabízí se tu ještě druhý pohled, který v tomto filmu vidí naopak ohlášení věcí příštích, kdy postmodernu nahradí něco klasičtějšího a filmy jako tento budou opět v kurzu. Nakonec na těchto sinusových cyklech je založen celý náš svět: pravice střídá levici, léto zimu, expanze kompresi, pokles růst, střídmost (renesance, klasicismus, realismus) živelnost (středověk, baroko, romantismus) atp. Proto je vždycky otázka, jestli u filmů jako Krajina střelců zaujmeme postoj „tento film patří do minulosti“, anebo „tento film ohlašuje budoucnost.“ Filmař, který točí v době složitých narativů lineární filmy, tak může být nazván konzervativcem i průkopníkem. Oboje varianty jsou možné (byť samozřejmě převažuje spíše první pohled, který takového filmaře posílá do starého železa). Lekce z předešlých řádek je, že neexistují filmy odehrávající se jednoduše v minulosti, současnosti, či budoucnosti. Věc je složitější. (iii) Třetí skupina, ta nejméně zajímavá, zahrnuje filmy, které se odehrávají v současnosti a jsou poplatné i jejím normám. Nemusí být vyloženě špatné, ale z hlediska času jsou jen málo zajímavé. Nejsou ani kombinací minulosti s budoucností jako první skupina filmů (aneb dualitou k jednotě), ani nerozlišitelným kmitáním mezi minulostí a budoucností (aneb jednotou k dualitě) jako ta druhá.(8.9.2011)

  • - Kevin Bacon, představitel Sebastiana Shawa, a Edi Gatheri, který ztvárnil Darwina, spolu bojovali již ve filmu Rozsudek smrti (2007), kde byl Bacon kladným hrdinou a Gatheri naopak zápornou postavou. (Lorge)

  • - Pre rolu Sebastiana Shawa boli zvažovaní dvaja herci - Kevin Bacon a Colin Firth. Avšak filmári sa rozhodli pre Bacona, lebo sa lepšie hodil do konceptu, keďže je Američan, na rozdiel od Firtha, ktorý je Brit. (Armageddon)

  • - K tajné vojenské základně někde v Rusku přilétá klasický americký vrtulník Bell 47, který ovšem v Rusku nikdy nelétal. (grovik.net)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace