Reklama

Reklama

VOD (1)

Mickey Haller je charismatický advokát bez kanceláře. Úřaduje na zadním sedadle svého vozu Lincoln Continental, aby mohl být co nejblíže svým klientům - opilým řidičům, drobným podvodníkům, překupníkům drog a podobným existencím. Právo pro něj není otázkou viny či neviny, nýbrž záležitostí týkající se manipulace a vyjednávání. Když si ho jako obhájce najme playboy z Beverly Hills, kterého zatkli za napadení prostitutky, získá po letech prvního dobře platícího klienta. Kromě toho je přesvědčen, že se mu konečně naskytla šance obhajovat skutečně nevinného člověka. Postupem času odhaluje, že případ nebude tak jednoduchý. Mick pochopí, že při hledání neviny svého klienta přehlédl přítomnost nejryzejšího zla. Pokud mu chce uniknout, musí využít veškeré své schopnosti. V sázce totiž není jen ostře sledovaný soudní případ, ale i jeho život... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (887)

larelay 

všechny recenze uživatele

Aleluja! Konecne filmove spracovanie predlohy, ktore sa nema absolutne za co hanbit. Moj oblubeny autor Michael Connelly a jeho "Advokat zo zadneho sedadla" dostali format, aky si naozaj zasluzia. Dokonca mi nevadil ani Matthew a Ryan ako stelesnene zlo bol priam bozsky. Dobre som si zmlsla a snad sa dockame aj dalsieho pribehu o Mickeym Hallerovi (hoci Harryho Boscha mam radsej :)) ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

M. McConaughey konečne namočil nos do niečoho poriadneho. Úvodných asi 20 minút to nebolo nič moc, ale vedel som, že jeho suverénne vystupovanie i povesť dostane časom riadne zabrať. Od prvého stretnutia s mladým namysleným pracháčom vo vyšetrovačke v podaní R. Phillipa film postupne naberá slušné obrátky, dej sa popstupne zamotáva viac a viac a ostrieľaný právnik zistí, že sa nechal zatiahnuť do pekných hovien. Film má výborné obsadenie a McConaughey predvádza asi svoj najlepší výkon v kariére a aj R. Philipovi som toho namysleného pracháča uveril, čo je pre film dosť podstatné. 80%. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Dobrá právnická thrillerová záležitost, o tom není sporu, který by bylo nutno vést před jeho ctihodností a porotou. Ale přece jen ne všechno je dokonalé. Pár kliček je trochu naivních (že se advokát nechá takhle jednoduše vmanipulovat do tristní situace, když sám zase tak dokonale umí manipulovat ostatníma) a hlavně mi zde dost chybělo větší sžití se s Michelem Hallerem, který je sice skvěle zahraný, jenže si moc libuje v manipulaci a úskocích a málo jedná jako chlap. Kdyby mě a mé rodině ten slaďoušek Louis vyhrožoval tak jako ve filmu, tak se prostě nebudu ohlížet na vztah obhájce - klient, ale tou baseballkou mu pořádně srovnám ciferník. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu. () (méně) (více)

lamps 

všechny recenze uživatele

Kvalitní, do poslední chvíle nečitelný scénář, stylová Furmanova režie, která plive na diváka jednu napínavou scénu za druhou a uhlazený McConaughey ve své zatím nejlepší roli po přelomu tisíciletí. Výsledek sice není tak působivý jako v Schumacherovu ČASU ZABÍJET, ale přesto se jedná o jeden z těch lepších právnických thrillerů, kterých už je Hollywood bohužel přecpán k prasknutí :-) Druhá projekce je povinností... 80% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Film mal pôvodne režírovať herec Tommy Lee Jones, ktorý mal hrať aj jednu z postáv. Z projektu ale nakoniec odišiel kvôli nezhodám týkajúcim sa scenára. (DiBuonaparte)

Související novinky

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2012

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

11.08.2011

Tím vás nechceme nabádat, abyste si dobrými kritikami provázený právnický thriller The Lincoln Lawyer – Obhájce opatřili na DVD či BR (v zahraničí už jsou dávno na trhu) a vytrestali tak váhavé… (více)

McConaughey léčí AIDS drogami

McConaughey léčí AIDS drogami

11.03.2011

Na nějakou dobu si dal pohov od rolí hezounů v romantických komediích, takže jej uvidíme v právnickém dramatu The Lincoln Lawyer a pak možná i v jeho vysněném projektu nazvaném The Dallas Buyers Club… (více)

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2011

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Reklama

Reklama