Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Léon, který přechází v Taken. Jinak řečeno zkraje vás baví moc sympatická malá holka a později moc „sympatický“ pán, který má k jejím únoscům ještě nápaditější přístup než Liam Neeson v Taken. Není to úplně čistý plný počet, ale film je to parádní. Explcicitní krvavé scény si skvěle vychutnáte, akce se střídá s dramatem a napětím, a to mi ke spokojenosti stačio. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh ***** | hudba *** | humor – | akce *** | napětí ** | pustil bych si znovu **** ()
Příběh sám o sobě je vlastně docela pitomý, ale jihokorejské filmy mají tu výhodu, že vzhledem k k jiné mentalitě lidí i filmových tvůrců, působí na nás trochu exoticky, originálně a tím pádem jsem si Ajeossi užil více než kdyby to bylo podle hollywoodské šablony. Ano, vím, že to trochu krátkozraké a kdybych měl nasledováno více podobných asijských filmů, šel bych s hodnocením asi dolů... ale nemám, takže 4*. ()
Prvá polovica bola pre mňa celkom nezáživná, pretože som nevedela rozoznať kto je kto, ale mĺkvy, hlavný hrdina v čiernom bol celkom fešák, tak som to nejako zvládla. Potom som sa začala lepšie orientovať, aj bitiek sa nahromadilo a zistila som, že fešák je ešte aj najlepší bitkár zo všetkých. Úplný záver bol výborný ... ale ten, čo som si vymyslela ja. Bolo to naozaj akčné, kosti sa lámali, telá sa rezali ... takže žiadna nuda. Výborný zvuk. ()
Kdo tyhle poetické brutality s "lidskou tváří" vymýšlí a k jakému účelu, se ptám? Poučení (pro koho, děti narkomanek, politiky?) můžeme rovnou vyloučit, a zrovna tak napětí, jelikož i v momentech, které mi dopřály odlišit obličeje - neboť vodítka jako Cha Tae Shik a Nam Ho Han fakt nezabírala (a jo, teď mi doklaplo, proč věnovali tolik pozornosti vlasovému stylingu, patrně skrz neasijské diváky... geniální!) - mně stejně byli všichni, včetně ústředního nemluvy, v ději sestaveném z x žánrově podobných zápletek minulých a jistě i budoucích, ukradení. Takže to vidím na zděšení... Jen mně při tom tak přišlo do hlavy, jak ohromně nepraktická musela být u vypjatějších "pracovních" situací mobilní véčka (svině klouzavý). Ale nebyla bych to já, abych v zájmu objektivity a nezaujatosti nepojala úmysl tak trochu porovnat filmovou tvorbu se severním sousedem, ovšem vyhledávač mi v žánru AKČNÍ/THRILLER/KRIMI nic nenabídl - z toho vychází dvě možnosti: buď netočí filmy nebo je tam prostě zlatě... ()
Tak nevím nevím... dravý akční thriller, dechberoucí choreogragfie, nervydrásající napětí, nejúspěšnější korejský film nějakého roku... viděl jsem snad omylem něco jiného? Na složitou a zmatenou (zkrátka odlišnou) komunikaci s divákem ve východoasijských filmech jsem zvyklý a problém mi nedělá, naopak ji mám rád, ale čekal jsem zkrátka, že to bude mnohem víc... dravé, akční, dechberoucí a nervydrásající... a ono nic. Zdlouhavá a místy nudná kriminálka s několika slušnými bojovými scénami (ten čvachtavý zvuk při závěrečné bitce na nože byl libozvučný). Jinak ale sentimentální a patetická slaďárna, která svým patosem a sladkostí překonává většinu obdobné hollywoodské produkce... (s těma očičkama to bylo přece jasný hned, nééé?) ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama