Reklama

Reklama

Země přežila devastující mimozemský útok, je zničená a je jasné, že příští invaze bude totální a její výsledek definitivní. Lidstvo se proto rozhodne vycvičit novou generaci geniálních dětí na válečníky a vojevůdce, kteří mají misky vah v příští nevyhnutelné bitvě naklonit na naši stranu. Ti nejlepší a nejnadanější jsou vybráni a posláni do Válečné školy na orbitální stanici v kosmu, kde musí podstoupit mnohaletý výcvik a nekonečnou soutěž o to, kdo se nakonec stane hlavním velitelem mezinárodních sil. V atmosféře násilí a neustálého srovnávání cvičí na vojenských simulátorech stejně jako ve vzájemných válečných hrách. Nejefektnějším je takzvaný "Battle room", kde se ve stavu beztíže tříbí strategické i fyzické vlastnosti a kde díky kombinaci inteligence a empatie vyniká právě Ender. Jako hlavní favorit se pak Ender přesouvá do velitelské školy a vede ostatní do boje v simulované válce. Ta opravdová válka se ale blíží rychleji, než se zdálo, a teprve  –náctiletý Ender se stává jediným velitelem mezinárodní flotily v boji o záchranu lidstva. A jeho inteligence ho nutí pochybovat... je tohle ta pravá cesta? (Bontonfilm)

(více)

Diskuze

BFG2000

BFG2000 (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

No já to tak beru, že to je zatím jen trailer. Rozhodně ale ve mě nevyvolává nadšení, natož tak, že by mě lákal na to jít do kina. Prostě z toho cítím průser. Ale rád bych se pletl. Dobrý sci-fi není nikdy dost :-)

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

BFG2000

alespoň že vizuál bitev, který je strašně chaotický, se mi docela líbí. že by nejzajímavější a největší vesmírné bitvy od SW? Ale na druhou stranu, ještě bych se nevzdával, stále je tu parádní předloha (ehm, to byla i u Last Airbendera..) a o něco zajímavější obsazení

na příspěvěk reagoval BFG2000

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

prkalil , FRANTACZ1

Možná by chtělo za a) si přečíst, že jsem výslovně uvedl formulaci "ve vztahu k vnějšku". Ono k tomu vnitřku si též popravdě nejsem úplně jistý s ohledem na úlohu náboženství ve státě, rozsáhlém špionážním aparátu vůči vlastnímu obyvatelstvu a legalizaci mučení bych si nevybrala  myslím, že spojené státy jsou ve smyslu omezování svobody na dobré cestě "dohnat a předehnat".

 

Ve skutečnosti tím vyvažovatelem Evropa není a nikdy nebyla, takže je to celkem bezpředmětná úvaha. Jinak s hodnocením EU naprosto souhlasím.

ywo666

ywo666 (hodnocení, recenze)

prkalil

To nemôžeš mysliť vážne s takým dlhým príspevkom. Kto to má čítať. Hlavne keď po prečítaní prvým 5 viet sa na mňa valili sračky, ktoré vyzerali ako príhovor antiglobalistickej Miss universe.

FRANTACZ1

FRANTACZ1 (hodnocení, recenze)

flanker.27

Ve skutečnosti by vyvažovatelem mohla být sama Evropa, kdyby ovšem neměla nahoře královsky přemegaplacený ksindl, který nejen kdykoliv prodá vlastní obyvatele (http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/172827-europarlament-odkyval-osobni-data-pasazeru-pro-usa/ ), ale kdyby to šlo, tak i vlastní matku, nedělala experiment s nefunkční fantasmagorií jménem Evropská unie nebo přímo psychopatií a rakovinou jménem federalizace, ale semknula se jen v těch slučitelnějších oblastech, jako je životní prostředí, lidská práva, ekonomika, Schengen a bezpečnost. Nesměla by ovšem i tak najust tlačit na státy, které by v té či oné oblasti už teď měli zcela odlišné pojetí např. nejvyšších právních předpisů (Ústavy), v některých případech nechat individuální dohody, a zrušit tedy i zrůdnosti typu Lisabonská smlouva. Měla by na to počtem obyvatel, rozlohou, a kdyby chtěla, tak třeba i těmi technologiemi.

 

Ale už taky k tomu nemám, a ani nechci nic říci, jako offtopic toho už bylo více než dost...

na příspěvěk reagoval flanker.27

prkalil

prkalil (hodnocení, recenze)

Myslím, že ke srovnání imperialismu amerického s ruským by bylo nejlepší v každé z těch zemí 10 let žít... Což se asi nikomu z nás "nepoštěstí", možná že naštěstí (já osobně bych nerada bydlela v říši Jamese Putina..)... Pak teprve bychom mohli oprávněně vynášet kategorické soudy, tentokrát opravdu poučeně.

 Ale mihl se taky Stone, tak mi to připomnělo docela zajímavý článeček Tomáše Baldýnského - jdu se kouknout  do starých novin, jestli ho najdu, odkaz na něj není..   

našla jsem ho, jmenuje se:

Oliver!

  Jen málo lidí mají dnes mí novinářští kolegové míň rádi než Olivera Stonea - napadá mě Zeman, přičemž Hitler, Stalin a Čingischán jsou za Stonem kdesi daleko v pelotonu a Mengele vzdal etapu pro prasklou duši.

  Přestože se vůbec nedivím, proč Oliver Stone ve Varech všechny tak strašně štval (už proto, že jsem s tím starým prudičem měl možnost několikrát mluvit osobně), možná bychom se přece jen měli zamyslet nad tím, co zde říkal, zvlášť když víme, že je to inteligentní člověk, skvělý scenárista, nadpůrměrný režisér a za to, co říká, bojuje už mnoho let... a že mimo jiné za to platí i svou kariérou.

  To nejkritizovanější Stoneovo prohlášení bylo slavné "Co vy jste kdysi zažívali ze strany sovětského tisku, není vůbec nic proti propagandě, jaká se děje ve Spojených státech", které ve Varech pronesl na tiskové konferenci. Jenže když se podíváte na záznam, zjistíte, že ho pronesl a nepronesl, že tato proklamace je ilustrativní vedlejší věta v dlouhém souvětí o vztahu američanů ke svržení atomových bomb na Nagasaki a Hirošimu. Přesně říká: "Dodnes jsou Spojené státy z celého srdce přesvědčeny, že svržení bomb bylo nutné. Za prvé proto, že Japonci byli fanatici, a za druhé proto, že bylo potřeba ušetřit odhadovaných sto tisíc životů amerických vojáků, které by si prý vyžádalo dobytí japonských ostrovů. Oba tyto důvody jsou nanejvýš pochybné - v mém dokumentu se dozvíte detaily —, ale všichni tomu věří dodnes. Je to v historických knihách, moje děti se to učily ve škole. Co psala Pravda a Izvěstije za dob Sovětského svazu - a vy, kdo jste dost staří na to, abyste si to z dob Československa pamatovali, mě chápete —, není nic proti propagandě Spojených států." Podle Stonea je "oprávněnost" totální anihilace dvou velkých měst plných nevojáků, žen, dětí "zakládajícím mýtem" současné Ameriky, "státu posedlého svou bezpečností a s největším zbrojním potenciálem na světě". Nevím, provokativně řečeno, samozřejmě, ale opravdu je tohle urážka našeho utrpení v dobách totality? Je to jen přehnaná ilustrace jeho názoru a přesvědčení, že na rozdíl od totalitní propagandy, které zvlášť v posledních dvaceti letech věřil jen málokdo, dokázala americká státní propaganda zacementovat v lidech svoji verzi pravdy tak, že dodnes téměř nikdo z Američanů neví, že se tato interpretace historie v odborných kruzích zpochybňuje. A opravdu se takovéhle věci NESMÍ říkat? Jedna věc je se Stonem nesouhlasit, druhá věc je cítit se dotčen tím, že má jiný názor. A ještě další věc je dotčeně kejhat nad tím, že nám někdo v proudu konverzace upírá naše zásluhy. Jak mohl? Vždyť my tu tak hrozně trpěli bez svobody slova!

  Ale není o to divnější, že ji dnes upíráme těm ostatním?

 

(T.B., Lidové noviny 10.7.2013)

na příspěvěk reagoval ywo666, flanker.27

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

FRANTACZ1

Obávám se, že v daném případě je pro mnoho lidí nepřekousnutelná čuistě samotná kritika "západu", ve které ihned je spatřována obhajoba Stalina a ostatních, ač toto tam není.

Pokud bycm ěl vyjádřit svůj názor, tak pro mě USA není "nemocná demokracie", ale ve vztahu k vnějšku stejné impérium jako SSSR nebo jakýkoli jiný stát využívající svého mocenského postavení a srvnání je zcela na místě (ještě jednou, mluvím o působení za hranice, byť dle mého se šmírováním kdečeho se i ty zbytky demokracie velmi ruchle odbourávají). A ano, osobně jsem raději, když je síla jedné velmoci vyvažována velmocí jinou, v tomto se Stonem naprosto souhlasím a nevidím v tom žádnou obhajobu diktatury jako takové.

na příspěvěk reagoval FRANTACZ1

FRANTACZ1

FRANTACZ1 (hodnocení, recenze)

flanker.27

Jediné, co dunilo, byla obrazovka, když jsem se na to díval...

 

K tzv. západu a zámoří jsem taktéž kritický. To ovšem neznamená, že pro východní (samozřejmě to také není jeden stát, takže takhle je to kratší) situaci mohu mít jakýchkoliv slušných slov, a měl bych tamní dění byť jen bagatelizovat, nebo byť s hodně nemocnými demokraciemi (tedy "demokraciemi") byť jen vzdáleně srovnávat. Navíc není důvod si vybírat jednu ze "stran", nelíbí se mi obě (strany, cesty, politiky...)...

na příspěvěk reagoval flanker.27

kedd

kedd (hodnocení, recenze)

tak jsem si doplnil sci-fi vzdělání a dočetl jsem knihu :-) nějak si neumím představit ty scény v bitevní místnosti a potom na simulátoru, ale rád si to nechám ve filmu osvětlit :-D každopádně cca30 stránek od konce to byl pro mě docela šok :-D (já nejsem moc důvtipný, tak mě to trošku překvapilo :-D ) asi si ještě do premiéry přečtu ten enderův stín, snad už tam nebude nějaké překvapení :-D ale možná mě mrzí, že budu ve filmu ochuzen o ten překvapující okamžik a budu jenom sledovat, jak to autoři zfilmovali... každopádně na filmík do kina půjdu! nějací mormoni mně jsou u kakance... (no pan Card asi bude pedofil, proč by to jinak psal o tak malých dětech...)

ywo666

ywo666 (hodnocení, recenze)

packa

Pozor. Aby sme nekrivdili gayom, tak zástupy mladých chlapcov bez seriózneho ošatenia vedie skôr ku pedofílií. Ktorá je v cirkvi populárna ako kokaín v Europarlamente :D

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Další nezletilá zabijácká holka?

Další nezletilá zabijácká holka?

29.08.2013

Je to tak, po Hanně a aktuálně řádící Hit-Girl v Kick-Ass 2 dorazí na plátna kin další dorostenka s povolením zabíjet. A hned ve dvou různých filmech! Tentokrát v podání Hailee Steinfeld, kterou po… (více)

Přidáte se k bojkotu Enderovy hry?

Přidáte se k bojkotu Enderovy hry?

16.07.2013

Nákladná adaptace slavného a mnoha žánrovými cenami ověnčeného sci-fi románu, kterou pro studio Lionsgate natočil Gavin Hood, má problém. Jeho jméno je Orson Scott Card. Ten, kromě toho, že je… (více)

Reklama

Reklama