poster

Transcendence

  • USA

    Transcendence

  • Čína

    超验骇客

  • Velká Británie

    Transcendence

  • Slovensko

    Transcendencia

  • Belgie

    Transcendence

  • Nizozemsko

    Transcendence

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Drama

USA / Čína / Velká Británie, 2014, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (814)

  • POMO
    *

    Toto sme tu dávno nemali :-) Zachrániť to mohla jediná vec: keby sa vo finále obraz sčiernobielil a Depp sa pred Rebeccou objavil v angoráku. Po premče sa vo výťahu tri asi osemročné dievčatká rozplývali, ako na internet napíšu, že boli na nový film s Johnnym Deppom a že to bolo úplne super. Tak nevešajte hlavu a hor sa do kina. Je to predsa executively produced by Christopher Nolan!(16.4.2014)

  • verbal
    ****

    A ja sy řykal, že sem teho cypa už kajsy viděl! A on je to ten skurveny pirat. A bo se to menuje podobně jak ta vyražka, co se mi minuly mněsyc zrobila na kulach, rozhodnul sem se sy to tak jakože pracovně přemenovať, aby sem se se furt něškrabal, jak sy na to vspomenu. „Sparou eks Mašyna: Truhla mrtfeho mi muže…“. Fajne, no ni? Taxe, kurva, překladaju nazvy, co zni jak dyjagnoza od psychyjatra, aby temu našynec rozumněl! A navic mi to „eks“ vždycky přyevokuje moju milovanu Rez z Božkova. Ale dosť klinu, poďme fundovaně k dilu samemu, bo není čas, pyčo. Tuš, Hanys ma Depku. Je to tym, že ma doma břytku staru, a tak rači furt lapi na tych internetach a vymyšli pyčoviny, něž aby musel čuměť na ten jeji pysk. Imrvere duma nad tym, jak by se jakože narval do teho laptopa, asy kvuli temu, aby moch sjíždět ty pornače na vlastnu skuru a ne jen tak zbuchdarma bacať Waltra u monitora. Pak ale kděsi uhryzně kus Litviněnkoveho sendviča, a je synek kompletně v pyči. Pry Polonyjum, kurvy pšontkovske, take svinske jedy vymyšlaju. A věřtě něbo ni, něž třyskně do kalendařa, taxe jaksy přysambaču do teho kompjutra naklaviruje, fištron jeden, a v tu ranu se z něho staně skurvysyn něobadany a začně robiť na internetach bordel. Vymysli jakesi švaby, kerych je vic jak v cyganskim baraku, no ale take, co něhryžu a místo toho spravuju solarne panely a z kdejakého krypla zrobi zfleku Teťysicovku, co by aji teho Arnolda trumfla. Stara s kamošem do něho syce huči, ať se na to vysere, ale Hanys na to jebe, bo je mu fajně a i vlastnu elektrarnu mu ty švaby postavili. A taka fotovoltajyka, to je dněska, kurva, byznis jak cyp, no ni? No, ale nakonec se ukaže, že to až taki skurvysyn něni, bo ve skutečnosti je to fajny synek. Tuš se na to všecko vyjebe, nakrmi do teho komputera aj tu svoju staru, i když je hnusna jak cyganske hrački a furt s čimsy otravuje, vypně štrum a strati se i s tu princeznu kajsi do řyti. Přyběh je to poučny jak sviňa, a hlavně ty kurduple, kere u tych internetu nonstop lapi, by to mněli viděť, aby čuli, že jak budu v jednym kuse tlemiť do tych Asbukuf a nic jiného něrobiť, tuš jim tež jebně v kuli a začnu vymyšlať pjerunstva a trancendetalni pyčoviny. Fajny film.(31.7.2014)

  • Douglas
    ****

    Největší pozitivum filmu Transcendence je současně jeho největší slabinou: zatímco klamání tělem během vyprávění připravuje půdu pro silný závěr, pak totéž klamání tělem během reklamní kampaně připravuje půdu pro silné divácké rozčarování. Transcendence totiž rozhodně není post/apokalyptické drama, akční sci-fi nebo napínavý thriller. Jde o starosvětskou sci-fi v podobě i intenzitě, s nimiž se na kinematografickém poli setkáváme jen zřídka... což však není nijak překvapivé, jak se pokouším vysvětlit tady.(8.5.2014)

  • Tom Hardy
    **

    Astronautova žena 2: Cesta do kyberprostoru. Více zde.(17.4.2014)

  • Matty
    **

    Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40%(17.4.2014)

  • Malarkey
    ****

    Předně upozorňuju, že tady si asi dost zaspoileruju. Šel jsem na Transcendence do kina a vůbec jsem nevěděl, co od něj mám čekat. Kritiky byly dost drsný. Jenže kdo kdy řekl, že já poslouchám kritiky, žejo. Do toho mně přijde, jako kdyby novináři pořádali nějaký hon na Johnny Deppa. Že prej jeho filmy už nejsou tak dobrý, že prej už jeho postavy nejsou tak zajímavý, a že prej je tenhle film šíleně překombinovanej...Já nevím, na co kritici koukají, ale podle mě odešli v prvních deseti minutách, protože kdyby viděli celý film, nikdy by tihle údajní fanoušci filmu nemohli takové kraviny tvrdit právě o Transcendence. Je teda pravda, že první půlhodina byla dost náročná, skoro jsem přemýšlel, že si v kině hodím dvaciáše, jenže jakmile se rozjela první debata o bohu, začalo to bejt docela zajímavý. Wally Pfister tady připravil naprosto perfektní filozofickou půdu krásně rozjetému thrilleru. Co kdyby někdo našel boha, co kdyby se ten bůh zhmotnil a měl podobu člověka a co kdyby se snažil vládnout? Snažil by se vládnout dobře a nebo špatně? Těžko říct, člověk by to stejně nepochopil. A jak sám film několikrát opakuje. Co člověk nepochopí, toho se bojí. A proto z toho v druhé půlce vzniká naprosto parádní sci-fi, čímž si mně režisér okamžitě získal. Závěr pak dopadl nejlépe jak mohl. Přemítal nad city, dobrem a zlem a mně se to hrozně líbilo. Líbila se mi hlavně ta scéna, kde se Johnny rozhoduje zdali své milované pomůže nebo ne. A záměrně nevysvětlím nic víc. To se prostě musí vidět a buď Vám ten závěr udělá vysloveně dobře...a nebo ne. A tím se podle mě odvíjí i celkové hodnocení tohoto filmu.(7.5.2014)

  • J*A*S*M
    ***

    Úplně v základě není Transcendence tak ultimátně blbá, jak se někteří lidé v radostném opojení z toho, že prohlédli pár logických nesmyslů, snaží tvrdit. V jádru je to poměrně slušný sci-fi námět, který bohužel citelně trpí tím, že chování hlavních postav občas vyznívá opravdu prapodivně a hloupě. Herci dobří, technická stránka věci rozhodně neurazí. Osobně mám trochu problém s tím hystericky antitechnologickým vyzněním. Přes všechny problémy (především scenáristického rázu), které Transcedence má, se na ni jednou podívat bez problémů dalo. Někde hluboko uvnitř byl ale potenciál na mnohem víc, to je jasné.(2.7.2014)

  • Cervenak
    ***

    V podstate béčkový nezmysel, ktorý sa silou-mocou tvári ako hlbokomyseľné sci-fi. Vďaka fajn hercom (Bettany by už fakt potreboval úlohu v niečom výraznom a úspešnom), peknému vizuálu a solídnej atmosfére sa mu to občas aj celkom darí. Ani záverečná myšlienka nie je celkom márne. Len za ten scenár, ktorý vlastne ani neobsahuje dialógy, len akési repliky, by niekto potreboval prefackať.(7.9.2014)

  • Enšpígl
    **

    Já neříkám, že ten film není nositelem kvalitní myšlenky, jenže ta myšlenka je převedená do filmový řeči děsně fušérsky a mě už tyhle zmalovaný filmový děvky co se snaží nabízet každýmu na potkání začínaj nudit.(24.4.2014)

  • Djkoma
    ****

    Pro mě osobně to není taková blbost, jak se tady někteří snaží naznačovat. Ano, není to promyšlené do detailů a jako v každém (!) filmu zde najdete chyby a otázky "ale proč". Přesto, příběh dokáže pracovat s několika klišé, kterým se efektně vyhne (např. vědec se nechce stát duší ve stroji, ale jeho manželka to chce). Zaujalo mě, jak se v posledních letech začíná i po filmové stránce řešit kyberparanoia a pohled autorů prochází evolucí (Nepřítel státu to začal, Eagle Eye pokračovalo, Kapitán Amerika to dostal do komiksu...). Transcendence nabízí jiný pohled, který mě zaujal... obrovský spoiler... protože už kdysi v hodinách dějepisu jsme řešili, že absolutismus ve správných rukou, může být nejefektivnější nástroj globální změny. Proč by tedy konec filmu měl být "hipík", vždyť přesně o tohle, ekologickou záchranu, se tu poslední roky snažíme. Transcendence tak odráží současný paradox mezi technickou/technologiemi, které neustále rozšiřujeme, zdokonalujeme na úkor všeho okolo, a snahy vrátit se k přírodě, k udržitelnému rozvoji, k ekologickému životu. Řešení tohoto problému mě zaujal a má co říct, srovnávat ho např. Stalo se, je opravdu zcestné. Slabé 4*, už jen tak pro provokaci:). PS: Depp po všech těch pirátech pro mě osobně naprosto ztratil jakékoliv kouzlo. PPS: u některých komentářů mám pocit, že ten film je protitechnologiím, opravdu? Sakra, já viděl jiný film! Viděl jsem způsob, jak využít technologii jako nástroj k nápravě světa, a to že to kluci z FBI a pár pseudo-antikyber-teroristů nepochopilo, je prostě jen velká škoda:)(19.4.2014)

  • T2
    **

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $23,022,309Tržby Celosvetovo $103,039,258Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,000,238Tržby za predaj DVD v USA $3,691,741║ zaujímavý veľkohubý koncept ale lízli len povrchne, nedostane patrične diváka do kolien ako by si žiadalo, obsadenie dosť nevyužité /45%/(23.8.2014)

  • Marigold
    **

    Podle mého jde o kritický obraz nízké sociální inteligence vědců, kteří, i když dostanou neomezené prostředky na realizaci svých vizí, ztroskotávají na mizerném PR. Ale možná jsem to špatně pochopil. Každopádně už mi dlouho nedalo v kině tolik práce netranscendovat do světa spících. Wally, nedělej z nás voly. [40%](17.4.2014)

  • Adrian
    ***

    Cit a logika v trvalej opozícii - čo mimochodom sa rovným dielom hodí tak na samotný film, ako aj moje pocity z neho. Vzletné úvahy o predkladaných myšlienkách, hoc akokoľvek stroho a náznakovo predložených, sú vytrvalo dláždené nevierohodnými dejovými skratkami. To zamrzí, pretože ústredná myšlienka aj s "pointou" je fakt zaujímavá a spätne s prižmúrenými očami aj podáva ruku k porozumeniu zvoleného temporytmu. 5/10.(17.4.2014)

  • RedAK
    odpad!

    Znáte ten pocit? Určitě ho znáte. S hlavou zabořenou do načechraného polštáře, jež voní jako čerstvě nařezané květiny, pomalu otevíráte oči a začínáte svět vnímat všemi smysly. Vrabčáci na okenní římse vytvářejí přenádherný orchestr podmanivých tónin a svěží paprsky ranního slunce proplouvají skrze žaluzie do vaší ložnice a na stěnách tvoří bujaré sluneční obrazce. Líbezná vůně kávy, jež se lne ze spodního patra až do vaší vyhřáté postele, vás definitivně probudí. Vy s úsměvem na rtech vstanete a plní energie se na špičkách prstů roztančíte uprostřed pokoje na veselou duševní árii. Dnes bude báječný den! Ovšem ještě předtím, než se zakousnete do lahodného sladkého pečiva s džemem, musíte vykonat jednu důležitou věc. Pod paži vezmete dnešní noviny a odcházíte na záchod. Začten do veskrze pozitivních zpráv začnete sveřepě tlačit a po několika pracných cvicích rektálního svěrače se ocitnete v nekonečné euforii, odlehčen, šťasten a očištěn. Vstanete, abyste spláchli, když v tom se probudíte a uvědomíte si, že ležíte pořád v posteli a jediné skutečné bylo sraní! Následující dvě hodiny se brodíte sračkama ve vlastních peřinách, z prostěradla se snažíte marně setřást všechna zaschlá hovna, když si zoufale otíráte zpocenou držku, omylem si nanesete na rty kousky hoven z podnehtů a nakonec se z toho všeho kvalitně zeblijete. Znáte ten pocit? Tak něco podobného se vám stane při sledování této poševní vulvoviny! Herecké obsazení dává tušit potenciálně vyšperkovanou zábavu a místo toho dostanete naprosté a trapné hovno.(7.5.2014)

  • Radek99
    ***

    Aktuálním mene tekel vývoje lidstva je dle amerických sci-fi filmů umělá inteligence. Jestliže ale byla AI v nedávném HER sexy a sledovat onen film byl vyslovený divácký požitek, pak Transcendence je spíše projev divácké bezradnosti, jak film interpretovat a jak naložit s jeho poselstvím, a v druhé půli snímku snad místy i nefalšované nudy. Nolanův dvorní kameraman Wally Pfister se zhlédl v mistrovství velkého režiséra a usedl poprvé na režisérskou stoličku. Po zhlédnutí jeho režisérského debutu ale nezbývá než konstatovat: Pane Pfistere, držte se raději svého řemesla a zůstaňte jen za kamerou...(18.7.2014)

  • DaViD´82
    **

    Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán kradoucí duše, áno? Působí to dojmem, že Pfister je senilním starcem (přitom je to takový mladík), který by „všechny ty internety zakázal!“. A tento svůj světonázor se rozhodl světu sdělit skrze rádoby uvědomělý „techno“-thriller, kde o každodenních technologiích vládne představa, jakou by si vytvořil váš prapraprapředek, kdybyste se vrátili časem a snažili se mu vysvětlit, co že to vlastně je ten internet, cloudové úložiště, nahrávání/stahování apod. To vše je sice nechtěně směšné málokdy vídaným způsobem, ale jde paradoxně o ten vůbec nejmenší problém, kterým Transcendence trpí. Mnohem horší je, že Pfister v druhé polovině chytí poučovací slinu a tak navíc začne kázat i ohledně stavu společnosti, světa, obsahu vaší ledničky, všehomíra… Prostě všeho co mu zrovna během natáčení přišlo na mysl či přelétlo přes nos. Akorát je echt tupý v tom co říká i jak to říká. Když do tohoto „kvazimalickovského“ konceptu navíc naroubujete scény à la vyskakování po zuby ozbrojených ajťáků ve službách FBI z tunelů uprostřed pouště, aby udělali nějaké to ratatata směrem k nanozombíkům a deklamovali přitom moudra ve stylu "nepřibližuj se k němu nebo tě nakazí virem a uploaduje vědomí do svého cloudu" (to vše samozřejmě smrtelně vážně), tak nezbývá než si hlavu nevěřícně ukroutit a o stůl omlátit či se škodolibě pobavit na účet tvůrců. A to je ostatně jediná rovina, ve které Pfisterova prvotina funguje na výtečnou.(28.8.2014)

  • KarelR
    *

    Pro Kristovy rány, to jako vážně, pane Pfister? Jedno Stalo se nám nestačilo? Bitva o nejhorší film roku začíná a Transcendence rozhodně patří mezi favority na "vítěze". Takhle idiotská sci-fi s tak vážnou tváří tu už dlouho nebyla, a to na nás Hollywood v posledních letech zkoušel ledacos. Jak tedy vypadá to nejzlejší vysokorozpočtové dno? Inu, banda absolutně nezajímavých postav se dvě hodiny cachtá v totálně nesmyslném pokusu o jímavě hluboký, tragicky romantický a drtivě osudový snímek, jehož scénář musel někdo vypáčit z třicet let zamčeného šuplíku. Bohužel ale nenašel poklad, nýbrž spálení hodný štos pisatelské impotence, kterou snad museli rozpoznat i v cateringu. Znáte ten pocit, že byste sebelepší hollywoodský scénář rozstřelili třemi dobře mířenými otázkami? U Transcendence vymyslíte tři nové každých pět minut, což je prakticky to jediné, co drží vaši pozornost. Jinak jen valíte bulvy, co všechno Pfister a jeho parta prodávají s kamennou tváří, a zoufale přemítáte nad tím, jestli se Christopher Nolan někdy obtěžoval zeptat, čemu to vlastně propůjčil "výkonně producentskou" záštitu. Dal bych půl království za videozáznam jeho výrazu, až bude na Transcendence koukat. A ano... určitě by to byla zajímavější podívaná než prvotřídně stupidní debut jeho dvorního kameramana. (3/10)(16.4.2014)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 3,455 // Otvárací Víkend v USA: $10,886,386 //(5.7.2014)

  • Fr
    **

    ,,JE TO V DEŠTI. JE TO V MRACÍCH... V PŮDĚ... VE VODĚ... VŠUDE TO BUDUJE SVÉ KOPIE.“ /// Neexistuje nic hnusnějšího, než nudnej filmovej úvod! Nakonec vím, že neexistuje nic hnusnějšího, než nudnej celej film. Jak já si tak přál, aby zrychlili… Filosofický sci-fi, který biblicky filosofickýmu Noahovi nesahá ani po (suchý) kotníky. Síla myšlenky, ta tady samozřejmě je. Bohužel to provedení je hloupý. HLOUPÝ! Ne technicky, to se mi celkem líbilo. A tak chápu, že ti co choděj na čumendu, jdou vejš. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vo nanotechnologii mě už nebaví jen číst. 2.) Chcu vysvětlit parchantům, proč ve skříni furt schovávám Y2K. 3.) Thx za titule ,,DENERICK“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(9.7.2014)

  • tron
    **

    WTF hovadina s elektronickým Johnnym Deppom (vravel som vám, že je to WTF). Paranormálny zážitok s extra blbým názvom. I keď to vyzerá ohromne inteligentne, mega-vizionársky a nadčasovo, v skutočnosti ide o bizarný, hlúpy, nudný a nezáživný film. Hoci... to posledné nie je tak úplne pravda, nakoľko scenár je natoľko šialený, že sa napriek robustným dvom hodinám nestíhate nudiť. Namiesto toho totiž zúbožene a perverzne nasávate jednu blbosť za druhou. Kreténskosť scenára dosahuje obrích, ba priam až závratných rozmerov. Nie som expert na IT, ale pri vete „musíme vypnúť internet na celom svete“ som zostal zaskočený i ja. Ešte som nespomenul koniec sveta, "dážď" a kyborgov. Scenár je strašný bordel. Baba leží v hotelovej posteli a zrazu dnu vtrhne komando v skafandroch a unesie ju. Mohlo by sa zdať, že je fenomenálne vidieť v jednej scéne Deppa, Cilliana Murphyho a Morgana Freemana, ale nie je. Proste chujovina á la Trávnikár.(2.12.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace