Reklama

Reklama

V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (1 034)

Lima 

všechny recenze uživatele

Proč? Protože ´Die Antwoord´. Hoďte do jednoho kotle trocha potrhlé komedie, trocha osudově se tvářícího sci-fi dramatu, přimíchejte drobet z Deus Ex a navrch pár myšlenek z Matrixu, osolte to špetkou klišé, zamíchejte a máte tu zábavný, nekonzistentní mišmaš žánrů, kde se v jeden moment rozesmívá svojí ujetostí a pár minut na to se naturalisticky trhá tělo vejpůl. Blomkamp je nepochopený tvůrce, který si dělá věci po svém, v protikladu s tím, jak se dneska točí v kalifornské „továrně na sny“. A to je dobře. A jedno je jisté - ´Die Antwoord´jsou mimozemšťani, jejichž roztomilé neherectví baví. I když věřím, že zrovna oni dva moc hrát nemuseli, ti jsou mrdlí i v reálu :o) ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Blomkamp-režisér se urputně snaží zakrýt neschopnost Blomkampa-scenáristy. Na Chappieho se dívá hezky, film má světlý momentky, ale když se nad tím začne uvažovat .... :-( Když se z děje vyabstrahujou linky jednotlivých postav, jejich konání ... tak to jsou vskutku závody debility s velmi těsným výsledkem. Každý z borců se v této disciplíně totiž snaží, seč mu síly stačí. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Chappiechappiechappiecha. „Jak vycvičit robota“ v johannesburském ghettu. Robot je trapný, infantilní kokot a jeho zoufalost doráží burské recitační duo ve složení pištivá, krpatá, podle kastrolu ostříhaná zrůda a hustě vytapetovaný, vymaštěný mukl. Volverín je za čuráka, Ryplyová do počtu a komunista Blomkamp totálně v hajzlu, když už musí neumětelsky vykrádat osmdesátkové telenovely, a to včetně indického čmouda. Čarlta do této chappioviny Kopli jen jako buzerantský hlas Pyje ex Machina, čímž Číslo pět zdechlo nadobro, a já už opravdu letos nechci vidět žádný další film o umělé demenci. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Dramaturgicky nezvládnutý hybrid Mad Maxa, Robocopa a žijúceho čísla 5, s najväčšou castingovou prasárnou ze dlhé roky (Hugh Jackman). A vôbec všetky postavy sú otrasne nefunkčné, nech už i hrá ktokoľvek. Vrátane motivácií a chovania plecháča Chappieho. Blomkamp má áčkový rozpočet, techniku a hercov, ale režíruje ako borci z Asylumu. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Anarchistická vizuální palba, která Blomkampovi sedla víc, než jsem se po všelijakých trailerech zdráhal uvěřit, táhne především Opalochova výstřední kamera, která ten wannabe dokumentární styl prodává dobře jako málokde jinde, a bizarním obsazením Die Antwoord počínaje a Jackmanovým účesem konče. Charlto Copley dojí slzičky i z pozice audio-only. Elysium odpuštěno, s dramaturgickým vodítkem utaženým hodně nakrátko by se mohl povést i Vetřelec. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (14)

  • Sharlto Copley, jenž propůjčil skrze motion capture pohyby Chappiemu, si střihl cameo i ve své lidské podobě jako policista, který se na konci filmu při snaze policie dostat se do haly Tetraavalu ptá po brusce. (NiWi)
  • Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si herec Sharlto Copley, který Chappiho skutečně hrál, navlékl kraťasy stažené skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
  • Robot Chappie je skutečný, konstruktéři ze speciálních efektů vytvořili tohoto robota mimo jiné s použitím 3D tiskáren. Řada záběrů tak byla natáčena krok za krokem a obešla se bez počítačových kouzelníků, kteří jen tu a tam přidali nějaký záblesk, dým či výbuch. (Stoka)

Reklama

Reklama