Režie:
Richard AttenboroughScénář:
Arnold SchulmanKamera:
Ronnie TaylorHudba:
Marvin HamlischHrají:
Michael Douglas, Janet Jones, Terrence Mann, Roxann Dawson, Scott Plank, Khandi Alexander, Niki Harris, Audrey Landers, Alyson Reed, Peter Fitzgerald (více)Obsahy(2)
Úspěšný broadwayský muzikál se ve filmové adaptaci režiséra Richarda Attenborougha vrací na obrazovky. Skupina tanečníků se shromáždí na jevišti divadla na Broadwayi, aby se zúčastnila konkurzu na nový muzikál v režii Zacha (Michael Douglas). Po počátečním vyřazování zbyde šestnáct nadějných adeptů. Se zpožděním se dostaví i někdejší úspěšná tanečnice Cassie (Alyson Reedová), která kdysi se Zachem prožila bouřlivý milostný románek, ale nakonec ho opustila kvůli kariéře v Hollywoodu. Teď už je však Cassie víc než rok bez práce a natolik zoufalá, že se snaží získat alespoň místo v tanečním sboru a podstoupit výběrové řízení. Zda se ale její bývalý milenec zachová jako profesionál a bude ochoten zapomenout na příkoří z minulosti, to se teprve uvidí. V průběhu filmu je odhalen životní příběh každého z tanečníků. Některé jsou vtipné, jiné ironické a další srdcervoucí. Ať už je však jejich pozadí jakékoli, jedno mají všichni účastníci společné - vášeň pro tanec. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (66)
Velmi slušná choreografie, to je hlavní plus muzikálu z prostředí konkurzu na nový broadwayský muzikál. Bohužel kvalit těch nejlepších muzikálových kousků, jako je například West Side Story, Zpívání v dešti nebo Kabaret, určitě nedostahuje. Zejména se nabízí srovnání s All That Jazz režiséra Fosseho, který dokázal Richarda Attenborougha doslova převálcovat. West Side Story vítězí díky výraznější hudbě, All That Jazz díky scénáři a hereckým výkonům. Chorus Line představuje bezpochyby lehký nadprůměr, ale chybí tady melodie, která by mi utkvěla v paměti a kterou bych si později zabroukal, nebo výrazné pěvecké výstupy. Mimochodem, narozdíl od choreografa a režiséra ztvárněného Michaelem Douglasem bych si asi vybral jinak. Celkový dojem: 70 %. ()
Richarde, tak takový konkurz beru z fleku a myslím, že Majklovo očko, které se tak rádo dívá na krásná ženská tílka si taky přišlo na své i když jemu samotnému se tam moc prostoru pro svůj herecký um nedostalo. Baječný, raketový nástup mě okamžitě nastavil na tu správnou taneční vlnu, to byla paráda. Pak jsem si poslechla pár lidských osudů několika baletních postav, většinou formou zpěvu a tady musím opět pochválit za výborný nápad. Zkrátka všechny ty postavy mně byly blízké od samého začátku a to je v muzikálu kumšt. A Chorus Line má švih, spád, oku lahodící barvičky, výbornou muziku a konec byl, jak jinak než pompézní baletní gejzír....nádhera ! Do pětky mně asi schází jen můj urputný boj s titulkama:-) ()
Mám rád Michaela Douglase, na rozdíl od muzikálů. V tomto, který se celý odehrává na jevišti a nejakčnější scéna je ta s vymknutým kotníkem, mi však ani Douglas nějak nesedl. V záplavě těch neuvěřitelně ohebných tanečníků jsem mu zkrátka nevěřil, že býval jedním z nich. Na jeho místě bych si v té době daleko lépe představil Johna Travoltu či Vlastu Harapesa (nebo Harapsa, sakra jak se skloňuje Harapes?). Takhle to na mě však působilo asi tak, jako kdyby na konci 36. komnaty Šaolinu seděl s nunčakem za pasem mnich, kterého by hrál Rudolf Hrušínský... ()
Jeden z nejlepších muzikálů, který vznikl na podstavě rozhovorů se skutečnými muzikálovými dřiči - s bezejmenými company - sty snícími o sólových rolích. I milostná linka tady vypadá uvěřitelně a je přirozeně vpletena do vyprávění. A největší banálnosti o nemilujících rodičích a útěku do světa baletu, o třetím sexu či homosexualitě tady znějí pravdivě, protože lidský život je vlastně jedna malá banalita. ()
Ve všech směrech jedinečný film, o třídu výše než jakýkoli jiný taneční muzikál (a že jsem jich viděl), opravdu se mě dotkl způsobem, jakým už dlouho žádný jiný. Zařadil jsem ho mezi svých Top 5 - i když se na něj dívám podesáté nebo podvacáté, na celý nebo na útržky, vždy mě dojímá a vždy mě z něj mrazí. ()
Galerie (28)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (11)
- Postava Zacha bola pôvodne ponúknutá Johnovi Travoltovi. (dwdb)
- Na pozíciu režiséra boli zvažovaní Michael Bennett, Mike Nichols, Sidney Lumet, Joseph Papp, John Travolta, a Mikhail Baryshnikov. (dwdb)
- Pam Klinger (Maggie) a Charles McGowan (Mike) se během natáčení zamilovali a nakonec se vzali. (D3VIL)
Reklama