poster

Vražedná pole

  • Velká Británie

    The Killing Fields

Drama / Válečný / Historický

Velká Británie, 1984, 141 min

Režie:

Roland Joffé

Scénář:

Bruce Robinson

Kamera:

Chris Menges

Hudba:

Mike Oldfield

Producenti:

David Puttnam

Střih:

Jim Clark

Scénografie:

Roy Walker

Kostýmy:

Judy Moorcroft
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ***

    Zdejší pětihvězdičková palba drtivé většiny uživatelů a mnohá doporučení k tomu, způsobili, že jsem se na tento film vskutku hodně těšil. Očekával jsem, že film si se mnou po emoční stránce zakope hotovou ligu mistrů. Bohužel nestalo se. Snímku strašně ublížily dvě roviny příběhu. Přesněji řečeno ta nosnější, vztah dvou kamarádů. Ať dělám co dělám, tak ten přátelský vztah mě přišel až příliš filmový, chyběl mě v něm tklukot srdce. V porovnání třeba s filmem Lovci draků, který je postaven na podobném vztahu a já neměl daleko k slzám, navíc dlouho jsem měl tu jejich sílu přátelství v sobě. Tady ne, prostě film skončil, já si naladil telext ČT1 stranu 764 a přemýšlel nad kurzama fotbalových zapasů. Bohužel díky vztahu dvou kamarádů, bylo šizeno na druhý dějový lince a tou byla "vláda" Rudých Kmerů. To bylo nedotažený prostě. Kurva vždyť ty svině komunistcký vyvraždili ofiko 1,7 milionu lidí !!! To z filmu vůbec nejde a že to byly skuteční ultrazmrdi je zřejmé "jen" z pasaže kdy Dit Pran je nucen pracovat a žít v nelidských podmínkách v tzv. vražedných polích. Ale zase, kde je zmíněno, že Pol Pot tohle udělal se všema co žili v městě, že Pol Pot označil města za kapitalistický zlo a všechny lidi z měst vysídlil častokrát trikem typu "za chvíli se vrátíte, je to pro vaše bezpečí před amíkama" Zrušil prachy, obchody, media, zkrátka všechno. No nic no, prostě ukázat tu strašnou hrůzu, troufnu si říci, že od "tvorby" panů Stalina s Hitlerem nejhorší na téhle planetě takhle zkratkovitě, to neberu a výše zmíněný příběh o přátelství, který se má s tímhle hnusem prolínat jsem už popsal. Jistě, herecký výkon neherce Hainga S. Ngora je jedinečný, a samotný jeho osud mě naplňuje možná větším smutkem než celý tento příběh. Práce kamery taky skvělá, ale moje slzy zůstaly jiným osudům a jiným příběhům.(23.10.2008)

  • Bubble74
    ****

    Škoda, že Mike Oldfield v první půlce tak zuřivě mlátil do rezavých hrnců, protože to chvílemi rvalo uši a obrazovou dramatičnost to spíš narušovalo. Škoda, že se zbytečně moc stopáže vyplácalo na suchopárného Amíka, protože mimoto by se jednalo o pětihvězdné protiválečné drama jak vyšité. I tak patří mezi nejlepší s tímto přetěžkým tématem, které jinak světová kinematografie nepochopitelně opomíjí a velká část lidstva o něm nemá ani potuchy.(4.5.2012)

  • genetique
    ****

    Zo začiatku strhujúca dráma o ďalšom neľudskom vyčíňaní - tentokrát kambodžská genocída, v druhej polovici už len slabší odvar nastavenej latky z prvej hodiny a len pozerateľná nuda. Neviem, čo sa stalo, na konci som už ani nedúfal, že ma môže niečo strhnúť, no záver opäť nabral tie správne obrátky a veru že mi poriadne zovrelo srdce. Tú hluchú časť v strede filmu však nedokážem obísť a odpustiť, myslel som, že pojdem ešte hlbšie do priemeru, záver a herecké výkony mi to však nedovoľujú. 75%.(21.10.2008)

  • nascendi
    ****

    Film s dvoma rozdielnymi časťami ma aj rozdielne zasiahol. Prvá, zbytočne dlhá časť o neľahkej práci vojnových korešpondentov ma zaujala iba okrajovo, druhá už napĺňala moje očakávania. I keď nie úplne. Vo filmoch ako Hotel Rwanda, Katyň aj Vražedné polia sa filmový príbeh odohráva na pozadí veľkej historickej udalosti, spravidla veľkého historického svinstva. Podvedome si prajem, aby z týchto veľkých tém vznikali veľké filmy a aby z kín vychádzali otrasení ľudia, ktorí na film nezabudnú už počas cesty domov. A to sa podľa mňa ani jednému z uvedených filmov plne nepodarilo. Veď druhá časť filmu, pozitívna aj v tom, že som sa v nej nemusel pozerať na zle vybraného hlavného hrdinu, bola ázijskou mutáciou Orwella (aj bola nakrútená v roku 1984). Ľavicový extrémizmus v praxi. Zatiaľ čo režimoví pohrobkovia ospravedlňujúco mrmlú - robili sa aj chyby, Pol Pot a Yeng Sari sa v pokoji a bez trestu dožili staroby než sa odobrali sa za takmer dvoma miliónmi svojich obetí. Nuž čo? Ja si môžem dovoliť nanajvýš tak vyjadriť znepokojenie nad tým, že som nezachytil dobrého Mikea Oldfielda, ktorého mám rád.(17.10.2009)

  • Dragoni
    ****

    Na The Killing Fields jsem se velice těšil a to ze dvou důvodů, prvním bylo zdejší vysoké hodnocení, jak již napsal Enšpígl "Pětihvězdičková palba", která by na pochybách nenechala snad nikoho a za druhé také to, že hudbu zkomponoval Mike Oldfield. Co se hudební kulisy týče určitě jsem nebyl zklamán, co se filmu samotného týče, byla první hodina celkem zdlouhavá, zobrazující období nepokojů v Kambodži (1973), které byly částečně zaviněny i díky kobercovému bombardování ze strany USA, které zabilo mnoho nevinných kambodžanů. Druhá polovina filmu ukazuje tvrdé podmínky v zajetí a snahou přežít, nesmyslnost i hrůzy války, ale hlavně sílu přátelství a naději, kterou přátelství přináší. 70%(13.10.2013)

  • - Natáčelo se převážně v thajské provincii Phuket. Thajská vláda film velmi podporovala. (gjjm)

  • - Na předávání Oscarů vzal Haing S. Ngor s sebou na pódium i svoji 15letou neteř. Během toho, co šel po schodech nahoru na jeviště, na něj John Malkovich z legrace zakřičel cosi v kambodžštině, což poněkud šokovalo Ngorovu netěř a sám Ngor se začal smát. Haing na něj v zápětí zakřičel „The award’s mine, asshole! (Cena je moje, blbečku!)“ V autobigrafii Hainga S. Ngora sám Ngor popisuje Malkovichův velký zájem o učení se kamodžských sprostých slov. (becki_tu)

  • - Přestože režim Rudých Khmerů formálně vzato skončil po dobytí Kambodže vietnamskou armádou v roce 1979, členové této komunistické organizace se stále snažili ovládnout části území, a to dokonce s podporou USA. Občanská válka trvala až do devadesátých let. (gjjm)