poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnnyD
    ****

    Historicko-cinefilný fetiš, ktorý vyžaduje od divákov širokánske znalosti kontextu. Nedokážem si ani len predstaviť, ako tento film vníma niekto, kto netuší, čo sa stalo 8. augusta 1969 na Cielo Drive v Los Angeles. Keďže na rozdiel od TV westernov zo 60tych rokov mám Helter Skelter načítaný, scéna na Spahnovom ranči a záver boli jednoznačne najlepšie pasáže, no tá bravúrnosť korení v tom, ako dokonalo Tarantino replikuje a variuje realitu, čo v prvom rade vyžaduje vedomosti o tej realite. Quentin Tarantino sa s tým ale nemazná a je mu jedno, aké znalosti má priemerný divák. Je to jednoznačne jeho najviac osobný film, no zároveň po Hateful Eight ďalší slabý scenár najlepšieho scenáristu generácie, kde nie je ani jeden dialóg hodný zapamätania. Všetko išlo na úkor verného prenesenia doby a dobovej kinematografie. A veľmi nerozumiem tomu haló okolo toho, ako strašne treba mlčať o "prekvapivom" konci, lebo kto vie o tom, čo sa stalo onoho 8. augusta 1969 a videl ostatné filmy Quentina Tarantina, presne toto čaká.(15.8.2019)

  • MrHlad
    ***

    Tenkrát v Hollywoodu možná není úplně film pro mě. Na jednu stranu oceňuji to, že Tarantino jako režisér dovede natočit film, který dobře vypadá, má skvělou muziku, hezky se na něj kouká a všichni, kdo se objeví před kamerou, ze sebe tlačí maximum. V tomhle případě jsme se ovšem asi úplně nepotkali u příběhu. Tenkrát v Hollywoodu jde trošku ve stopách Hanebných panchartů, bohužel tu Tarantino na rozdíl od nich netočí variaci nebo poctu konkrétnímu žánru, ale spíš době a průmyslu. A popravdě o televizním průmyslu v Americe šedesátých let vím víceméně prd a ze seriálů, o nichž se tu mluví, jsem slyšel tak o každém třetím. Samozřejmě nechci tvrdit, že to je Tarantinova chyba - on sám říkal, že tenhle film pro něj bude hodně osobní a je to na něm vidět. Ale zkrátka se tu zabývá věcmi, které neznám a které mě popravdě ani moc nezajímají. Podobně „mimo“ jsem se před lety cítil u jeho Jackie Brown, protože subžánr blaxploitation mi také nic neříkal. Ve výsledku jsem u Tenkrát v Hollywoodu často seděl před plátnem a říkal jsem si, že to, co se na něm odehrává, je asi cool, z něčeho to vychází a na něco to odkazuje, ale vzhledem k tomu, že vůbec nevím na co, nedovedu do toho úplně proniknout. Spíš to bude chyba moje než samotného filmu, faktem však zůstává, že podruhé na to asi nikdy koukat nebudu.(12.8.2019)

  • woody
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu není Tarantinův divácky nejvtřícnější film. Je hodně osobní, rozvětvený, pro evropské (ale i americké) diváky neznalé kontextu 50s a 60s Hollywoodu nicneříkající. V každé ze 160 minut je vidět, jak je to pro Tarantina velice osobní. V době zavraždění Sharon Tateové mu bylo 6 let a žil v L.A. - a zbožňoval ty béčkové filmy a seriály, jimž dnes vzdává hold. A lze tvrdit, že ho ta událost, extrémně krvavá a dodnes nepochopitelná, trvale poznamenala. Tu éru nostalgicky spojuje se svým dětstvím a postava Tateové to v sobě všechno vystihuje. Nedivím se lakonickému setření novinářky, která ho na tiskovce obvinila, že je v tom filmu jen vizuální atrakce. Není, je to jedna z nejlepších Tarantinových postav, která ukazuje, o jak vyspělého a výjimečně nadaného autora se jedná - zatímco v minulosti všechny jeho postavy mluví a mluví, mnohdy až plácají, Tateová je silná v okamžicích, kdy nic neříká, usmívá se a prostě si užívá onu bezstarostnost Hollywoodu konce 60. let, která ji do jisté míry stála život. Počítání, kolik dialogů měli muži a ženy v tomto filmu, je pak vyloženou debilitou jisté části názorového spektra. Nedokážu odhadnout, zda je potřeba znát dopodrobna historii 50s a 60s Hollywoodu. Sám jsem po projekci spadl do wiki-králičí nory a dohledával si, kteří z těch lidí byli reální, co byly ty seriály/filmy zač a čím byli tak důležití, že je Tarantino ztvárnil. Povědomí o Mansonovi a Tateové má ovšem díky bulváru v podstatě každý, což je asi to nejdůležitější. Všechno ostatní jsou pomrkávání a odkazy pro znalé. Kromě naprosto krásného závěru (vyhýbejte se spoilerům!) mě nejvíce uchvátila sekvence na Mansonově farmě. Tarantino zde dotáhl do extrému svou úžasnou schopnost budování nevědomého napětí, jako to předvedl už u hospody plné nácků nebo to převáděl po celou dobu v Hrozné osmičce. Ta skoro čtvrthodinová scéna je svou gradací a hlavně zneužíváním diváckých očekávání naprostý top a těším se, až ji uvidím znovu. Podobně jako u Hanebných panchartů to bude vyžadovat druhé nebo i třetí zhlédnutí. Nejen, aby si člověk všiml všech nuancí a nápověd, ale aby byl už také připravený na to, co ho čeká. A mohl se tomu plně poddat. (Kolují zvěsti, že by mohl Tarantino na Netflix časem uvolnit o několik desítek minut rozšířenou verzi - sem s ňou, do toho světa se chce člověk prostě znovu vrátit, protože to je krásný svět šestiletého milovníka filmu). PS: Brad Pitt si to dává jako nikdy.(15.8.2019)

  • Indiana
    ****

    Čekal jsem něco trochu jinýho, ale i to co jsem dostal, stálo za to. Tempo je většinu děje pomalý, ale přesto jsem se nenudil a líbil se mi ten svět, co Tarantino vytvořil a několik scén bylo vyloženě lahůdkovejch. Zatim mám z toho podobný pocity jako z Hanebných panchartů, Osmi hrozných a Nespoutanýho Djanga - napoprvé velká spokojenost s tím, že tomu ale něco málo chybělo (i když nevím co) a plné docenění kvalit až po několikátém zhlédnutí. Každopádně Brad Pitt a Leonardo DiCaprio jsou naprosto super dvojka a hned bych si s nima dal další film. 85%(16.8.2019)

  • Kaka
    ***

    Film dlouhý jak reklama na niveu. Nemám nic proti koncepci filmů od Tarantina. Přežiju jeho cynismus za každou cenu, přepálené stopáže, mnohdy absurdně absurdní scény a příběhy, které jsou leckdy až příliš na efekt brakové, nebo alespoň o ničem. Je to totiž natolik dobrý vypravěč a milovník stříbrného plátna, že se mu dá ledacos odpustit. Tady to ale skřípe víc než by bylo záhodno, protože všechny výše zmíněné elementy tu jsou a k tomu se přidává prapodivný hybrid mezi fikcí a realitou, která se týka kontroverzní vraždy Sharon Tate. Šťavnaté finále je tedy filmařsky zábavné, avšak absolutně mimo skutečné dění. Platí však stále to, že Quentin má rád podpultové scénáře a svým postavám umí vdechnout život jako málokdo. DiCaprio i Pitt jsou parádní, leč druhý zmiňovaný má zřejmě nejlepší postavu z celého filmu. Ani to ale nezachrání pocit samoúčelného tlachání, specielně když první skutečně zajímavě aranžovaná scéna je po hodině a půl (!), kdy Pitt zavítá na ranč.(16.8.2019)

  • - Ve filmu si zahrála dcera Bruce Willise Rumer Willis a dcera Umy Thurman Maya Hawke. Jak Bruce Willis, tak Uma Thurman mají za sebou spolupráci s Quentinem Tarantinem. (cihlenka)

  • - Hudba vždy hraje velkou roli ve filmech Quentina Tarantina ani tento není výjimkou. Zatímco slyšíme různé klasické písně, je tu také jedna, kterou zpívají přímo herci. Když poprvé uvidíme členky Mansonovy rodiny v ulicích L.A., zpívají píseň s názvem „I'll Never Say Never To Always“. Napsal ji sám Charles Manson. (Charpy)

  • - Margot Robbie hraje ve filmu těhotnou Sharon Tate. Tuto skutečnou postavu pomáhala herečce pochopit její sestra Deborah. Dokonce jí zapůjčila její šperky. Margot uvedla, že jí bylo úzko z toto, jak měla k Sharon blízko. [Zdroj: TV Star 17/19] (bearmeedek)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace